// چهار شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

سونی تاخیر در عرضه هدست پلی استیشن VR را تکذیب کرد

سونی در پاسخ به اظهارنظر مدیرعامل فروشگاه گیم‌استاپ مبنی بر تاخیر خوردن عرضه هدست پلی‌استیشن VR تا پاییز سال ۲۰۱۶، سخنان وی را تنها «گمانه‌زنی» شخصی قلمداد کرده است. متاسفانه پیام سونی حاوی جزئیات بیشتری از تاریخ عرضه و قیمت پلی‌استیشن VR نیست.

امروز گزارشاتی مبنی بر انتقال تاریخ عرضه Playstation VR (پلی‌استیشن VR) به پاییز سال ۲۰۱۶ در رسانه‌ها منتشر شد. به دلیل اهمیت این موضوع، گزارش منتشر شده به سرعت در بین رسانه‌ها پخش شد و نگرانی‌هایی را در رابطه با امکان تأخیر عرضه این هدست واقعیت مجازی برای علاقمندان پیش آورد.

با توجه به عرضه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی رقیب مانند هدست آکیولس ریفت، بسیاری معتقد بودند که سونی برای عرضه پلی استیشن VR در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی کرده است. در نتیجه گمانه‌زنی‌ها در این رابطه منطقی به نظر  می‌رسید. اما ظاهرا خبر مخابره شده‌ی دیروز بیشتر از اعلام رسمی یک حدس و گمان توسط پُل رِینز، مدیر عامل فروشگاه گیم‌استاپ در جریان مصاحبه با فاکس‌نیوز بوده است.

اما خوشبختانه با انتشار این خبر، سونی در پاسخ به ایمیل وب‌سایت گیم‌اینفورمر حداقل وجود تاخیر برای عرضه پلی‌استیشن VR را تایید نکرده است:

این گمانه‌زنی گیم‌اسپات بوده و ما هیچ جزئیات بیشتری را از زمان عرضه،‌ منتشر نکرده‌ایم.

البته این کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا مدیرعامل گیم‌استاپ بسیار مطمئن از آغاز توزیع پلی استیشن VR در ماه پاییز سخن می‌گفت. اکنون دو دلیل برای رد ادعای مطرح شده‌ی پُل رِینز توسط سونی وجود دارد. اول آنکه شاید واقعا این تنها یک اشتباه از سوی رِینز بوده و او تنها گمانه‌زنی خود را بیان کرده است. این مورد البته با توجه به اطمینان وی در هنگام بیان کمی عجیب به نظر می‌رسد. مورد دوم هم احتمال آماده نبودن سونی در تصدیق اطلاعات منتشر شده است.

موضوع بی پاسخ دیگر اما در رابطه با دلایل سونی برای عدم اعلام قیمت پلی‌استیشن VR است. اگر این کمپانی قصد عرضه‌ی این محصول را در نیمه‌ی اول ۲۰۱۶ داشت، ما باید تا کنون شواهدی را از قیمت احتمالی محصول نهایی بدست می‌آوردیم. البته بعد از اشتباه فروشگاه آمازون در ثبت قیمت ۸۰۰ دلاری برای هدست پلی‌استیشن VR، مایکل پچر، تحلیلگر صنعت بازی های ویدیویی در سخنانی قیمت ۴۰۰ دلاری را برای پلی‌استیشن VR پیش‌بینی کرد. اخیرا نیز یکی از نمایندگان سونی قیمت این هدست واقعیت مجازی را در دو نسخه ۳۰۰ و ۴۰۰ دلار اعلام کرد.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده