نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

خرید بیت کوین از کیف پول من تبدیل به فرصت سرمایه‌گذاری برای آینده

«کیف پول‌ من» در این مقاله، بهترین راهکارها جهت سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین را بررسی کرده است.

امروزه با افت ارزش پول ملی و رشد انفجاری نرخ تورم قشر قابل توجهی از مردم به‌دنبال راهی برای حفظ ارزش سرمایه و همچنین کسب سود از یک سرمایه‌گذاری مطمئن هستند. در چنین وضعیتی، بخش قابل توجهی از مردم به سراغ سرمایه‌گذاری روی بازار ارز دیجیتال و به‌ویژه خرید بیت کوین رفته‌اند. درواقع هرچند که در دنیای امروز بازار ارز دیجیتال به‌عنوان یک بازار مالی در میان جوامع بشری جا افتاده است؛ اما بسیاری از افراد هیچ یک از پروژه‌های کریپتویی بجز بیت کوین را قبول ندارند و همین موضوع سبب شده تا سرمایه‌گذاری روی بیت کوین به اولویت اول آن‌ها تبدیل شود. با ما در این مطلب همراه باشید تا با نحوه سرمایه‌گذاری روی بیت کوین بیشتر آشنا شوید.

بیت کوین و موضوع سرمایه‌گذاری

بیت کوین قدیمی‌ترین رمزارز بازار ارز دیجیتال است که از آن تحت عنوان پادشاه رمزارزها نیز یاد می‌شود. بیت کوین همواره مورد توجه تریدرها قرار داشته و این مسئله چندان بی‌ارتباط با موضوع حجم بالای معاملات روزانه آن و دامیننس بیت کوین در بازار ارز دیجیتال نیست. دامیننس و سهم بیت کوین در بازار به هنگام نگارش این مطلب رقمی در حدود 51.89 درصد است و همین موضوع سبب شده تا روند قیمتی بیت کوین تاثیر قابل توجهی روی قیمت سایر ارزهای دیجیتالی نیز داشته باشد. بیت کوین با گذشت زمان شهرت و محبوبیت جهانی پیدا کرده و امروزه کمتر فردی را می‌توان پیدا کرد که به اینترنت دسترسی داشته ولی چیزی در ارتباط با بیت کوین نشنیده باشد.

میزان تاثیرگذاری بیت کوین در حال حاضر به قدری است که ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، در یک تغییر نگرش بی‌سابقه بیت کوین را مورد پذیرش قرار داده و ادعا کرده که می‌توان استفاده از این ارز دیجیتالی را مورد قانون‌گذاری قرار داد! ایجاد صندوق‌های معاملاتی ETF که بستری را فراهم کرده تا سهام‌داران سنتی نیز به‌نوعی از تغییرات قیمتی بیت کوین سود برند، نمونه دیگری از سطح تسلط بیت کوین در زندگی امروز انسان‌هاست.

ایجاد روش‌های پرداختی مبتنی بر بیت کوین در پرداخت هزینه خرید، سفر و هزاران نمونه مشابه نشانگر این واقعیت است که دنیا باید بیت کوین را همچون طلا به‌عنوان یک دارایی ارزشمند مورد پذیرش قرار دهد. بررسی روند قیمتی بیت کوین در طول 1 سال اخیر، رشد 164 درصدی آن را نشان می‌دهد و حالا که بیت کوین سد قیمتی 60 هزار دلاری را شکسته مجدداً زمزمه‌هایی در ارتباط با اینکه بیت کوین بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است به گوش می‌رسد.

روش‌های سرمایه‌گذاری روی بیت کوین

تا به امروز، روش‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین معرفی شده است که هر یک از آن‌ها به نوبه خود سود خوبی را عاید سرمایه‌گذاران کرده‌اند. به‌طور کلی روش‌های سرمایه‌گذاری روی بیت کوین به سه نوع معامله بیت کوین، استخراج بیت کوین و درنهایت هولد آن تقسیم شده است که در ادامه به بررسی تفصیلی هر یک از موارد یاد شده می‌پردازیم:

ترید و معامله بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین همواره یک استراتژی عالی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود از بازار پادشاه رمزارزها به شمار رفته که ورود به آن نیازمند داشتن مهارت کافی در حوزه تحلیل تکنیکال و فاندانتال است. در اینجا منظور از ترید، همان سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است که شخص معامله‌گر از نوسانات قیمتی موجود در بازار بیت کوین برای کسب سود بهره می‌برد.

استخراج بیت کوین

استخراج و ماینینگ بیت کوین نیز از روش‌های دیگری است که در سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته است. البته برخلاف روش ترید که در آن شخص سرمایه‌گذار صرفاً با موضوعاتی همچون تحلیل و تعیین حد سود و ضرر سروکار دارد، در روش استخراج فرد باید تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه‌ای را تهیه کند و علاوه‌بر آن به موضوعاتی همچون هزینه انرژی مصرفی دستگاه‌های ماین، تجهیزات خنک‌کننده محیط و تهیه مکان مناسب برای قرار دادن دستگاه‌های ماین و استخراج در آن توجه داشته باشد.

ناگفته نماند که در حال حاضر و با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ (Halving) بیت کوین که احتمالاً در ماه آینده رخ داده و در طول آن پاداش استخراج بلاک نصف خواهد شد، شاید این طور تصور شود که ورود به عرصه ماین در چنین بازه زمانی، عایدی جز ضرر نخواهد داشت؛ اما باید توجه داشت که همواره در بازه زمانی 12 الی 18 ماهه پس از وقوع هاوینگ، قیمت بیت کوین اوج قیمتی جدیدی را لمس می‌کند و براساس برخی پیش‌بینی‌ها ممکن است قیمت هر واحد از بیت کوین در سال 1404 به رقم 150 هزار دلار افزایش پیدا کند که رقم بسیار قابل توجهی است.

هولد و نگه‌داری طولانی مدت بیت کوین

روش سرمایه‌گذاری هولد دقیقاً در نقطه مقابل ترید روزانه قرار گرفته است و عمدتاً سرمایه‌گذاران کلانی که اصطلاحاً از آن‌ها تحت عنوان نهنگ در بازار کریپتو یاد می‌شود، به سراغ هولد طولانی مدت بیت کوین‌های خریداری یا استخراج شده می‌روند. در این شیوه، شخص سرمایه‌گذار چندان توجهی به نوسانات کوچک روزمره نداشته و بلکه تمرکز خود را بر پیش‌بینی‌های طولانی مدتی که از بیت کوین شده است، معطوف می‌دارد. به‌عنوان مثال برخی از سرمایه‌گذاران بیت کوین را پیش از شروع رالی صعودی و در کف قیمتی خریداری کرده‌اند تا بتوانند با فروش آن پس از گذشت 480 روز از رویداد هاوینگ که قیمت بیت کوین به اوج خود می‌رسد، به سود کلانی دست پیدا کنند.

عوامل دخیل در سرمایه‌گذاری روی بیت کوین

بسیاری از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین، این سؤال را می‌پرسند که سرمایه‌گذاری روی این دارایی دیجیتالی ارزشمند به چه عواملی بستگی دارد؟ اگر این سؤال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که عمدتاً منظور این افراد این است که می‌خواهند بدانند که کی و به چه میزان باید روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. به‌طور کلی در تصمیم‌گیری برای چنین امری باید یکسری پارامترهایی در نظر گرفته شود که این عوامل به شرح زیر هستند:

  1. میزان سرمایه: میزان سرمایه و بودجه‌ای که فرد در اختیار دارد بسیار مهم است. در قدم اول باید بررسی کنید تا متوجه شوید که با سرمایه فعلی شما تا چه میزان از یک بیت کوین را می‌توان خریداری کرد؟! البته این نکته را از یاد نبرید که یک تاجر موفق هیچگاه همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نمی‌چیند!
  2. سطح مهارت و دانش: اگر جزو آن دسته از معامله‌گرانی هستید که چندین سال تجربه خریدوفروش ارز دیجیتال را دارند، می‌توانید بر پایه تجربیات خود روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید؛ اما اگر تا به امروز چندان به سراغ انجام چنین معاملاتی نرفته‌اید بهتر است در قدم اول با این موضوع که چطور باید وارد یک معامله شد و آن را مدیریت کرد آشنا شوید که برای چنین امری می‌توانید از بلاگ آموزشی صرافی کیف پول من که دارای جامع‌ترین مقالات فارسی بروز در حوزه کریپتوکارنسی است، کمک بگیرید.
  3. سطح ریسک‌پذیری: پیش از ورود به حوزه سرمایه‌گذاری روی بیت کوین باید بدانید که اخلاق و رفتارتان چگونه است! بازار ارز دیجیتال یک بازار نوسانی است و اگر در حال حاضر بیت کوین به قیمت 62 هزار دلاری دست پیدا کرده، این رالی صعودی را پس از یک شکست قیمتی که آن را به ورطه 16 هزار دلاری شدن کشاند، آغاز کرده است؛ بنابراین در انجام معاملات رمزارزی نباید هیجانی برخورد کنید و آن میزان سرمایه‌ای را وارد این بازار کنید که تحمل از دست آن را دارید.

مزایای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین

اگر در ارتباط با خرید و سرمایه‌گذاری روی بیت کوین کمی مردد هستید، احتمالاً بررسی مزایای انجام چنین سرمایه‌گذاریی، تردید شما را برطرف خواهد کرد. به‌طور کلی مزایای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را می‌توان در جدول زیر خلاصه کرد:

قابلیت نقدشوندگی قابل قبول

در بحث سرمایه‌گذاری همواره باید به میزان نقدشوندگی توجه کافی داشته باشید. منظور از نقدشوندگی این است که در هر زمان و مکانی که تمایل داشته باشید، بتوانید بیت کوین را با پول رایج کشور تعویض کنید. خوشبختانه بیت کوین در بحث نقدشوندگی پیش‌گام است و مشکلی از این جهت سرمایه‌گذاران را تهدید نمی‌کند.

کارمزد تراکنشی معقول

شاید به نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران کلان، کارمزد تراکنش‌ها چندان به چشم نیاید؛ اما در نوع خود مزیت بزرگی تلقی می‌شود. به هنگام خرید و فروش بیت کوین در صرافی کیف پول من کارمزد زیادی از شما دریافت نمی‌گردد.

عدم نیاز به واسطه

دنیای کریپتوکارنسی به عدم تمرکز موجود در آن شهرت دارد و همین مسئله سبب شده تا دست دلالانی همچون بانک‌ها قطع شده و کاربران بتوانند در سطح جهانی سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را تجربه کنند.

سود قابل‌توجه معاملات

سوددهی بیت کوین همواره شهره خاص و عام بوده و هرچند که بیت کوین نوسانات قیمتی بسیار زیادی را تجربه کرده است؛ اما با یک استراتژی صحیح معاملاتی به‌راحتی می‌توان از آن برای کسب سودهای کلان بهره برد.

نحوه خرید بیت کوین در ایران

احتمالاً شنیدن اخباری همچون بلوکه شدن دارایی‌های تریدرهای ایرانی در صرافی بایننس و مسدود شدن حساب آن‌ها در پی‌پال به‌دلیل تبعیت از تحریم‌های مالی بین‌المللی علیه ایران، موجب نگرانی شما شده و چنین تصور می‌کنید که کاربران ایرانی برای همیشه از سودهای کلانی که بیت کوین می‌توانست عاید آن‌ها کند، محروم مانده‌اند؛ اما خوشبختانه این تصویر ذهنی چندان درست نبوده و با ورود صرافی‌های معتبر ایرانی نظیر صرافی کیف پول من این مشکل تا حد قابل توجهی برطرف شده است.

صرافی کیف پول من که به لحاظ اعتبار و امنیت زبانزد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران رمزارزی ایرانی است چندین سال است که فعالیت رسمی و قانونی خود را در داخل خاک ایران آغاز کرده و با فهرست کردن بیش از 2 هزار ارز دیجیتال توانسته است خود را در فهرست 10 صرافی برتر جهانی به لحاظ پشتیبانی از رمزارزهای متنوع جای دهد. به هنگام استفاده از خدمات صرافی کیف پول من برای خرید بیت کوین، دیگر نیازی به چنج ریال به دلار نخواهید داشت و با وجه رایج کشور و با استفاده از کارت‌های بانکی به‌راحتی می‌توانید هرچقدر که می‌خواهید بیت کوین خریداری کنید.

امنیت بالا، کارمزد حداقلی، پشتیبانی از پرداخت ریالی هزینه دلاری ارزهای دیجیتال، ارائه کیف پول‌های اختصاصی رایگان که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تا 10 سال بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای بیت کوین‌های خود را در یک بستر کاملاً امن نگه‌داری کنید، از جمله مزایایی است که به هنگام خرید بیت کوین از صرافی کیف پول من از آن‌ها برخوردار خواهید شد.

صرافی کیف پول من؛ معتبرترین صرافی داخلی برای خرید بیت کوین

همان‌طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، امروزه بسیاری از ایرانیان برای کسب سود و جلوگیری از افت ارزش سرمایه خود به سراغ خرید و فروش بیت کوین آمده‌اند و باتوجه‌به رشد قیمتی که بیت کوین از زمان تولد تا به امروز داشته است، به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت نیز همان خرید بیت کوین باشد. البته اگر نگران تحریم‌های مالی و عدم دسترسی به پلتفرم‌های پرداخت بین‌المللی نظیر پی‌پال به‌دلیل تحریم‌های مالی هستید، کافی است سری به صرافی کیف پول من بزنید تا متوجه بشید که دیگر این نگرانی‌ها برای تریدرهای ایرانی محلی از اعراب نداشته و ایرانیان نیز همچون معامله‌گران سایر کشورها به‌راحتی می‌توانند نسبت به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و همچنین سایر ارزهای دیجیتالی اقدام کنند.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده