نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

کیف پول من: بیت کوین گاو چران در کیف پول 57 هزار رو رد کرد!

«کیف پول من» در این مقاله، مفهوم «بازار گاوی»‌ و شاخص‌های تأثیرگذار پیرامون آن را بررسی می‌کند.

بیت کوین در بازه زمانی 24 ساعت اخیر بیش از 10 درصد و از ابتدای سال تا به امروز 30 درصد افزایش قیمتی را تجربه کرده است و ارزش بازار پادشاه رمزارزها در حال حاضر به 2.2 تریلیون دلار رسیده که در نوع خود رقم قابل توجهی است. این پالس‌های مثبت موجود در بازار و عبور از قیمت 57 هزار دلار که نمونه آن صرفاً در نوامبر سال 2021 وجود داشت؛ سبب شد تا تحلیل‌گران خبر از بازگشت بازار گاوی بدهند. با ما همراه باشید تا این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

مروری کوتاه بر مفهوم بازار گاوی (Bullish)

پیش از بررسی موضوع برگشت بازار گاوی به مارکت ارز دیجیتال بهتر است مرور کوتاهی بر مفهوم بازار گاوی داشته باشیم. اصطلاح بازار گاوی که در مقابل بازار خرسی (Bearish) قرار گرفته به حالتی اشاره دارد که در آن روند حرکت قیمتی ارز دیجیتال صعودی شده و علت این موضوع در افزایش تقاضا برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر است که در پی چنین امری و با کاهش میزان عرضه، قیمت آن ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌کند.

دلایل و علت بازگشت بازار گاوی بیت کوین

در پاسخ به این سؤال که آیا بازار گاوی برگشته است؟ مطمئناً پاسخ ما مثبت خواهد بود؛ اما علت آن چیست؟! چه نشانه‌هایی برای اثبات ادعای ما وجود دارد؟ برای اثبات ادعای خود می‌توانیم به چهار نشانه اشاره کنیم که این قراین و نشانه‌ها به شرح زیر هستند:

  • افزایش ارزش مارکت ارز دیجیتال: ارزش کل بازار در حال حاضر به رقم کم سابقه 2.2 تریلیون دلار دست یافته است که این عدد در مقایسه با پایین‌ترین مقدار آن در سال 2022 که رقم 820 میلیارد دلار بود، افزایش چشمگیری داشته است. جالب است بدانید که با وجود آن که نرخ بهره در ایالات متحده روند افزایشی به خود گرفته و در چند ماه اخیر نیز ثابت بوده است ولی این موضوع در روند رو به رشد بیت کوین تاثیری نداشته است.
  • رشد کم سابقه حجم معاملات ETFها: رشد قیمتی بیت کوین تاثیرات قابل توجهی بر افزایش فعالیت صندوق‌های ETF بیت کوین نیز داشته است و در حال حاضر حجم این صندوق‌ها به رقم بیش از 2.4 میلیارد دلار در روز رسیده است که چنین موضوعی افزایش علاقه و مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی در بیت کوین را نشان می‌دهد. به هنگام نگارش این خبر، قیمت بیت کوین به 62200 دلار رسیده که نسبت به قیمت 24 ساعت اخیر رشد 9.26 درصدی داشته است.
  • ادامه‌دار بودن خریدهای مایکرواستراتژی: شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) سرمایه‌گذاری و خرید بیت کوین را از سال 2020 آغاز کرد و در حال حاضر نیز مجددا به خرید حدود 3 هزار واحد بیت کوین دست زده است که ارزش 155 میلیون دلاری دارند. با انجام این خرید، کل بیت کوین‌های موجود در اختیار این شرکت فعال در حوزه هوش تجاری و نرم‌افزارهای موبایلی به رقم کم سابقه 193 هزار واحد رسید. هزینه‌ای که این شرکت برای خرید این مجموعه عظیم پرداخت کرده چیزی در حدود 6.09 میلیارد دلار بوده که ارزش واقعی آن‌ها در حال حاضر به 11 میلیارد دلار می‌رسد.
  • افزایش میزان انجام معاملات فیوچرز BTC: داده‌های Coinglass نشانگر علاقه رو به رشد تریدرها به بازار فیوچرز بیت کوین است و با افزایش 102 درصدی از اواسط ماه اکتبر به ارزش فعلی که 23.43 میلیارد دلار است دست یافته که این رقم بسیار نزدیک به رکورد 24 میلیارد دلاری نوامبر 2021 است که در آن بیت کوین به قیمت تاریخی 69 هزار دلار رسید. به‌طور کلی، افزایش اپن اینترست (Open Interest) بیت کوین، تائید کننده نوسانات فعلی قیمت بیت کوین بوده و به علاقه سرمایه‌گذاران نسبت به پادشاه رمزارزها اشاره دارد.

ارتباط هاوینگ با بازار گاوی بیت کوین

هاوینگ (Halving) همواره یک رویداد جذاب و هیجان‌انگیز برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال به شمار می‌رود و بسیاری از تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران با تجربه مارکت ارز دیجیتال معتقد هستند که هاوینگ در میان مدت به یک روند صعودی منجر می‌گردد و بیت کوین را به اوج تاریخی (ATH) جدیدی می‌رساند. بیت کوین تا به امروز سه هاوینگ 2012، 2016 و 2020 را پشت سر گذاشته است و بنابر اخبار واصله، در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت 1403 چهارمین هاوینگ بیت کوین رخ خواهد داد.

هاوینگ با نصف کردن میزان پاداش‌های بلاک به کمیاب شدن بیت کوین در بازار منجر خواهد شد و در اصل با کاهش عرضه بیت کوین‌های جدید، تورم این ارز دیجیتال با نرخ ثابتی کاهش پیدا می‌کند. براساس داده‌های تاریخی موجود، بازار گاوی بیت کوین غالباً مدتی قبل از رویداد هاوینگ آغاز شده و سپس با رخ دادن هاوینگ قدرت بیشتری به خود می‌گیرد و پس از گذشت مدت زمان 1 الی 1 و نیم ساله پس از هاوینگ، قیمت آن به اوج و پیک جدیدی دست پیدا می‌کند.

البته عده‌ای معتقد هستند که بازار گاوی اصلی پس از هاوینگ شروع می‌شود که دلیل اصلی آن‌ها به نتایج هاوینگ که کاهش تورم بیت کوین و کمیاب‌تر شدن آن است، مربوط می‌گردد؛ اما در واقعیت و آنچه که در عمل شاهد آن هستیم، این است که شروع بازار گاوی پیش از رویداد هاوینگ شروع می‌شود و حدودا 12 الی 18 ماه پس از هاوینگ نیز قیمت بیت کوین یک رکورد قیمتی جدیدی به‌دست می‌آورد. در ادامه خلاصه‌ای از تغییرات قیمتی بیت کوین پس از هر هاوینگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • هاوینگ اول بیت کوین: اولین هاوینگ در سال 2012 رخ داد که در طول آن پاداش بلاک از 50 به 25 تقلیل پیدا کرد و در بازه زمانی 1 سال و 1 روز بعد، قیمت بیت کوین به اوج تاریخی 1242 دلار دست پیدا کرد.
  • هاوینگ دوم بیت کوین: دومین هاوینگ در سال 2016 اتفاق افتاد که با نصف کردن پاداش بلاک آن را به 12.5 بیت کوین رساند و با گذشت بازه زمانی 17 ماه و 9 روزه قیمت بیت کوین به 19498 دلار رسید.
  • هاوینگ سوم بیت کوین: سومین هاوینگ در سال 2020 بود که با گذشت 18 ماه از این رویداد، بیت کوین اوج قیمتی 69044 دلاری را لمس کرد.

ثبت اوج قیمتی (ATH) پس از هاوینگ 2024

با منطق 18 ماهه انتظار می‌رود که پس از هاوینگ پیش‌رو در آوریل سال 2024، تحولات قابل توجهی در بازار رمزارزی رخ خواهد داد و احتمالا در سه‌ماهه اول سال 2026 قیمت بیت کوین، ATH جدیدی را لمس خواهد کرد که تاکنون به این اوج قیمتی دست پیدا نکرده بود. البته باید توجه داشت که چرخه فعلی بیت کوین، تفاوت‌هایی با هاوینگ‌های قبلی دارد و اخبار ETF بیت کوین تاثیرات بسیار زیادی روی مارکت ارز دیجیتال و احساسات سرمایه‌گذاران داشته است. دراین‌میان نباید نقش افزایش عرضه پول از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ و رشد نقدینگی ارزهای فیات را از نظر دور داشت؛ چراکه بنابر عقیده بسیاری از تحلیل‌گران، چنین موضوعی به تحریک بازار گاوی منجر خواهد شد.

سرمایه‌گذاری روی بیت کوین

احتمالاً با مطالعه مطالب فوق متوجه سود کلانی که با خرید بیت کوین عایدتان می‌شود، شده‌اید. هرچند که قطعیت جایی در پیش‌بینی رفتار قیمتی آتی ارزهای دیجیتال ندارد؛ اما آنچه روشن است، به این موضوع مربوط می‌شود که هاوینگ همواره اثر مثبتی روی ارزش بیت کوین و مارکت ارز دیجیتال داشته است. اگر به‌دنبال کسب سود از بازار گاوی حاکم بر مارکت بیت کوین هستید، زمان حاضر بهترین موقعیت برای ورود به چنین بازاری برای دستیابی به این هدف است.

شاید با وجود تحریم‌های مالی و مسئله عدم ارائه خدمات سرویس‌های پرداخت بین‌المللی نظیر پی‌پال، چنین تصور کنید که از سودهای کلان موجود در بازار بیت کوین و ارز دیجیتال در رالی صعودی پیش‌رو محروم شده‌اید؛ اما باتوجه‌به وجود صرافی‌های معتبر داخلی نظیر کیف پول من که از درجه اعتبار و امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند، موضوع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و کاربران ایرانی چندان نمی‌تواند برای تریدرها مشکل ساز شود.

تریدرهای ایرانی می‌توانند با استفاده از حساب‌های ایرانی خود به‌صورت کاملاً ریالی نسبت به خرید بیت کوین از صرافی کیف پول من اقدام کرده و نگرانی خاصی از بابت بلوکه شدن دارایی و مسدود شدن حساب به‌خاطر ایرانی بودن نداشته باشند. صرافی کیف پول من با پشتیبانی از بیش از 2 هزار ارز دیجیتال موجود در مارکت رمزارزی، درنظرگرفتن کارمزد صفر درصدی برای انتقال و استفاده از امکانات داخلی صرافی، پشتیبانی 24 ساعته و امنیت بسیار بالا توانسته است لقب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را به خود اختصاص دهد.

مزایای خرید بیت کوین از صرافی کیف پول من

اینکه چرا باید از صرافی کیف پول من برای خرید بیت کوین استفاده کنیم، بیش از هر چیزی به مزایایی گره خورده است که کاربران به هنگام استفاده از خدمات صرافی یاد شده از آن بهره‌مند می‌شوند. علاوه‌بر موضوعاتی همچون فراهم شدن بستری برای خرید ارز دیجیتال با واحد پولی ایران و امنیت بسیار بالای صرافی کیف پول من، مزایای دیگری نیز وجود دارد که این مزایا به شرح زیر هستند:

  • نگه‌داری رایگان از رمزارزها: کیف پول من با درنظرگرفتن کارمزد صفر برای نگه‌داری از رمزارزها این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا بتوانند در بازه زمانی طولانی ارزهای دیجیتال خود را در یک محیط امن و رایگان نگه‌داری کنند.
  • دسترسی به قیمت لحظه‌ای: صرافی کیف پول من قیمت لحظه‌ای کلیه رمزارزها در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با پشتیبانی از چارت‌ها و نمودارهای قیمتی و ابزارهای تحلیلی تریدینگ ویو امکان تحلیل وضعیت بازار و تعیین منطقی نقاط ورود و خروج بازار را به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌دهد.

بازار گاوی بیت کوین؛ بهترین زمان کسب سود از پادشاه رمزارزها!

همان‌طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، با نزدیک شدن به زمان هاوینگ و همچنین تاثیراتی که ETFها روی قیمت ارز دیجیتال داشته‌اند شاهد شروع یک بازار گاوی هستیم و احتمالا 12 الی 18 ماه پس از رویداد هاوینگ بیت کوین که در سال 1403 رخ خواهد داد، قیمت بیت کوین یک اوج قیمتی دیگری را تجربه خواهد کرد که تاکنون به آن نرسیده است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند جزو آن دسته از تریدرهایی باشید که به‌دنبال کسب سود طولانی مدت از وضعیت فعلی هستند یا تریدری باشید که به‌دنبال کسب سود سریع است، درهرصورت به‌راحتی می‌توانید از بازار گاوی فعلی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. اگر خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی به‌دلیل وجود تحریم‌ها برای‌تان امکان‌پذیر نیست، صرفاً کافی است به صرافی کیف پول من مراجعه کنید تا با پرداخت معادل ریالی هزینه دلاری بیت کوین، از رالی صعودی پیش‌رو نهایت استفاده را ببرید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده