نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

بهترین فصل برای سفر به استانبول

«اسنپ‌تریپ» در این مقاله از بهترین زمان برای سفر به‌استانبول تا انواع جشنواره‌ و جاهای دیدنی پایتخت کشور ترکیه می‌گوید.

استانبول شهری شلوغ و پرجنب‌وجوش است که در میان آسیا و اروپا قرار دارد. این شهر از نظر فرهنگی بسیار غنی است و سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. استانبول با معماری منحصربه‌فرد، غذاهای متنوع و لذیذ، بازهای شلوغ و تاریخ غنی توانسته نظر توانسته نظر گردشگران فراوانی را به خود جلب کند. باتوجه‌به نزدیکی استانبول به ایران خیلی از ایرانیان این شهر را به‌عنوان مقصد سفرهای خارجی خود انتخاب می‌کنند و با خرید بلیط تهران استانبول در طی مدت زمان کوتاهی راهی استانبول می‌شوند. اما سوالی که وجود دارد این است که بهترین فصل برای سفر به استانبول کدام فصل است؟ اگر می‌خواهید به پاسخ این سؤال دست یابید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای گردشگری

در فصل بهار تمامی نقاط دنیا دارای زیبایی خاصی هستند. علاوه‌بر این فصل پاییز نیز به‌دلیل آب‌وهوای خنک و مناظر تماشایی استانبول می‌تواند بسیار زیبا و چشم‌نواز باشد. بنابراین می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به استانبول از نظر گردشگری فصل بهار و پاییز است که این شهر آب وهوایی دل‌‌پذیر و حدود 15 درجه سانتی‌گراد دارد. در فصل بهار مخصوصا در ماه آوریل در استانبول فستیوال‌ها و برنامه‌های مفرح مختلفی برگزار می‌شود و خیلی از گردشگران ترجیح می‌دهند که در این ایام به استانبول سفر کنند. در مقابل عده‌ای از گردشگران ترجیح می‌دهند سفر خود را به پاییز موکول کنند تا بتوانند مناظر پاییزی زیبا و فوق‌العاده استانبول در پاییز را از نزدیک مشاهده کنند و با بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن در این فصل لحظات به یادماندنی را برای خود رقم بزنند.

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر زمان برگزاری فستیوال ها

برخی از گردشگران برای رزرو بلیط تهران استانبول سعی می‌کنند تاریخ‌هایی را برای پرواز انتخاب کنند که مصادف با فستیوال‌های استانبول باشد تا بتوانند با شرکت در این جشن‌ها تجربه سفر متفاوتی داشته باشند. از جمله جشنواره‌های استانبول و زمان برگزاری آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جشنواره گل لاله

این جشنواره هر ساله در اردیبهشت ماه و در پارک‌های معروف استانبول برگزار می‌شود.

  • فستیوال هیدیرلس

این فستیوال نیز در اواخر ماه می ‌برگزار شده و مردم ترکیه در آن فصل بهار را جشن می‌گیرند.

  • فستیوال جاز استانبول

این جشنواره نیز هر ساله در ماه ژوئیه برگزار شده و دارای برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی جاز، فولکور، انوازه و سایر موسیقی‌های محبوب همراه‌با موزیسین‌های محبوب دنیا است.

  • فستیوال مولانا و درویش‌های چرخان

معروف‌ترین فستیوال استانبول بزرگداشت حضرت مولانا شاعر پرآوازه ایرانی است که هر ساله از 10 الی 17 دسامبر در قونیه برگزار می‌شود.

  • فستیوال فیلم در استانبول

جشنواره فیلم استانبول نیز طرفداران بسیاری دارد و هر سال از 16 تا 27 فروردین برگزار می‌شود.

  • جشن رنگ استانبول

یکی از هیجان‌انگیزترین رویدادها در استانبول جشنواره رنگ است که بسیار جذاب بوده و معمولا تاریخ دقیق آن را مدتی قبل از اجرا تعیین می‌کنند.

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

خیلی از گردشگران که با خرید بلیط تهران استانبول به این شهر سفر می‌کنند ضمن گردشگری با هدف خرید لوازم و پوشاک نیز این مقصد را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. زیرا در این شهر فروشگاه‌ها و مراکز خرید متنوعی وجود دارد که ارائه دهند انواع محصولات مارک‌ها، برندها و پوشاک با بهترین کیفیت و قیمت هستند. بنابراین استانبول می‌تواند شهری برای تجربه خریدی مقرون‌به‌صرفه باشد. اما برای خرید در استانبول باید فصلی را برای سفر انتخاب کنید که میزان توریست‌ها کمتر باشد، زیرا در ایام اوج سفرها به استانبول به علت تقاضا فراوان، قیمت اجناس نیز بالا می‌رود و افزایش جمعیت نیز موجب سردرگمی خواهد شد.

به‌طور کلی اگر می‌خواهید زمانی برای خرید به استانبول سفر کنید که بتوانید به حراجی‌ها دسترسی داشته باشید می‌توانید هفته اول اوت در تابستان و اواسط دسامبر و اوایل ماه ژانویه در زمستان را انتخاب کنید و با استفاده از حراج‌های فصلی مراکز خرید بزرگ این شهر خریدی ارزان و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید. علاوه‌بر موارد ذکر شده در ایام خاصی از سال مانند عید فطر، سال نو، روز ولنتاین و... نیز برندها و فروشگاه‌ها در استانبول اجناس خود را با تخفیفات ویژه‌ای ارائه می‌دهند.

ارزان‌ترین زمان برای سفر به استانبول

سفر به استانبول در هر فصلی از سال می‌تواند بسیار لذت بخش باشد مخصوصا اگر بتوانید سفری ارزان‌قیمت به این شهر زیبا داشته باشید. بهترین زمان برای داشتن سفری ارزان به استانبول اوایل نوامبر تا اواسط دسامبر و از اوایل ژانویه تا اواسط ماه مارس است، زیرا در این ایام استانبول خلوت‌ترین روزهای خود را سپری می‌کنند و مراکز مختلف استانبول مانند جاذبه‌های دیدنی، هتل‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و ... خدمات خود را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهند.

خلوت‌ترین زمان سفر به استانبول

عده‌ای از مسافرانی که بلیط هواپیما تهران استانبول را تهیه می‌کنند ترجیح می‌دهند خلوت‌ترین زمان را برای سفر به این شهر انتخاب کنند. استانبول معمولا در فصل تابستان پذیرای بیشترین میزان گردشگران است. به‌طوری که در ماه‌های ژانویه و فوریه خیلی شلوغ و پرتردد می‌شود. اما اردیبهشت ماه را می‌توان خلوت‌ترین زمان برای سفر به استانبول دانست. توجه داشته باشید که روز جمعه را برای بازدید از مراکز دیدنی و تفریحی انتخاب نکنید، زیرا بسیار شلوغ است و توصیه می‌کنیم روزهای شنبه یا پنجشنبه را به این امر اختصاص دهید تا بتوانید به‌دور از هرج‌و‌مرج و ازدحام جمعیت به‌راحتی از امکان دیدنی بازدید کنید و لذت ببرید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

استانبول یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان است و سالانه گردشگران بسیاری از ایران به این شهر در ترکیه سفر می‌کنند. به همین دلیل بلیط هواپیما تهران استانبول از پرفروش‌ترین بلیط‌ها است. برای سفر به این شهر زیبا باید از مدتی قبل برای رزرو بلیط اقدام کرد. یکی از بهترین راه‌ها برای خرید بلیط استانبول به تهران یا بالعکس مراجعه به سایت یا اپلیکشن معتبر و نام آشنا اسنپ تریپ است. این مجموعه تمامی خدمات خود را تضمین کیفیت، ارزان‌ترین قیمت و پشتیبانی 24 ساعته تا پایان سفر ارائه می‌دهد و با معتبرترین ایرلاین‌ها همکاری دارد. ازاین‌رو می‌توانید با اطمینان خاطر برای خرید بلیط پرواز استانبول خود به وب سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده