نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۵

معرفی بهترین فرودگاه‌های کشور

«اسنپ‌تریپ» در این مقاله، برترین فوردگاه‌های کشورمان را معرفی کرده است.

در سراسر ایران و در مرکز اکثر استان‌ها فرودگاه هایی برای حمل‌و‌نقل هوایی وجود دارد. این فرودگاه‌ها از لحاظ کیفیت خدمات و امکانات در سطوح مختلفی قرار دارند. برخی از این فرودگاه‌ها بین‌المللی هستند و پروازهای خارجی نیز ازطریق آن‌ها انجام‌ می‌شود. با وجود این فرودگاه سفر به مناطق مختلف جهان بسیار ساده و سریع و البته ایمن شده است. اما کیفیت پرواز و خدماتی که به مسافران ارائه‌ می‌شود برای مسافران بسیار اهمیت دارد و در هنگام رزرو بلیط هواپیما به آن توجه‌ می‌کنند. اگر‌ می‌خواهید با بهترین فرودگاه‌های کشور بیشتر آشنا شوید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در 20 کیلومتری استان تهران و میان اتوبان تهران- قم و اتوبان تهران- ساوه واقع شده است و روزانه دارای چندین پرواز خارجی است. این فرودگاه در سال 1352 ساخته شد و مدتی فرایند ساخت آن به‌دلیل جنگ تحمیلی متوقف شد و درنهایت ساخت آن از سال 1274 هجری شمسی از سرگرفته شد. این فرودگاه از بزرگ‌‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب‌ می‌شود و دارای امکانات و خدمات فوق‌العاده‌ای است. فرودگاه امام خمینی موجب ارتباط تهران با 300 شهر در دنیا شده است و سالانه بیش از 5 میلیون نفر ازطریق این فرودگاه جابه‌جا‌ می‌شوند.

فرودگاه بین‌المللی مشهد

از دیگر فرودگاه بسیار مدرن و بین‌المللی کشور‌ می‌توان به فرودگاه بین‌المللی مشهد اشاره کرد. این فرودگاه از نظر میزان پروازهای ورودی و خروجی روزانه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. بالغ بر 30 شرکت حمل‌و‌نقل داخلی و خارجی مختلف با فرودگاه مشهد همکاری دارند که دراین‌میان 14 ایرلاین داخلی و 16 ایرلاین خارجی هستند. لازم به ذکر است که سالانه حدود 35 هزار نفر برای سفر حج این فرودگاه را انتخاب‌ می‌کنند و ازطریق آن راهی کشور عربستان‌ می‌شوند. فرودگاه بین‌المللی مشهد از امکانات و خدمات رفاهی بی نظیری برخوردار است.

فرودگاه بین‌المللی کیش

بلیط هواپیما فرودگاه بین‌المللی کیش از پرفروش‌‌ترین بلیط‌ها است. این فرودگاه از برترین و معتبرترین فرودگاه‌های بین‌المللی کشور محسوب‌ می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی کیش ازطریق این فرودگاه به جزیره سفر‌ می‌کنند. به عبارتی کیش به یکی از محبوب‌‌ترین مناطق گردشگری در کشور تبدیل شده است. در حال حاضر این فرودگاه از پررونق‌‌ترین و زیباترین فرودگاه‌های کشور محسوب‌ می‌شود. فرودگاه بین‌المللی کیش موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی شده و روزانه دارای پروازهای متعددی به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

فرودگاه بین‌المللی زاهدان

فرودگاه بین‌المللی زاهدان که در جنوب شرق زاهدان واقع شده است از مهم‌‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب‌ می‌شود. از این فرودگاه روزانه 5 الی 9 پرواز به مقصد شهرهای مشهد، گرگان، تهران، چابهار، کرمان، دبی، بندرعباس، شیراز، اصفهان، جده و ایرانشهر انجام‌ می‌شود. البته در سال‌های گذشته پروازهایی به مقصد پاکستان نیز ازطریق این فرودگاه صورت‌ می‌گرفت. اما هم‌اکنون به علت عدم وجود امنیت کامل در پاکستان پروازهای زاهدان به آن لغو شده‌اند. ولی به سایر شهرهای ذکر شده همچنان دارای پروازهای مرتبی با بهترین امکانات است.

فرودگاه بین‌المللی رشت

یکی دیگر از بهترین فرودگاه‌های کشور فرودگاه بین‌المللی رشت است که در 7 کیلومتری جاده رشت به سمت بندرانزلی قرار دارد. این فرودگاه زیبا و باشکوه با 220 هکتار مساحت دارای بخش‌های متعددی است که امکانات و خدمات متنوعی را ارائه‌ می‌دهند. لازم به ذکر است که فرودگاه بین‌المللی رشت دارای سیستم کمک ناوبری است و از پر رونق‌‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب‌ می‌شود. به طوری که بالغ بر 76 پرواز از این فرودگاه به شهرهایی مانند مشهد، تهران، عسلویه، اهواز، قشم، کیش، بندرعباس، اصفهان، شیراز، دمشق، مدینه، جده، بغداد و استانبول انجام‌ می‌شود و مسافران‌ می‌توانند با خرید بلیط هواپیما در مسیراین شهرها به مبدا یا مقصد رشت سفر داشته باشند.

فرودگاه بین‌المللی شیراز

این فرودگاه بین‌المللی نیز سالانه پذیرای مسافران داخلی و خارجی متعددی است. لازم به ذکر است که فرودگاه بین‌المللی شیراز که به فرودگاه شهید دستغیب معروف است مجهزترین فرودگاه کشور از لحاظ الکتریک و تجهیزات ناوبری محسوب‌ می‌شود. این فرودگاه دارای دو باند پروازی آسفالت شده است و علاوه‌بر پروازهای داخلی سالانه دارای پروازهای متعدد بین‌المللی به کشورهایی مانند عربستان، بحرین، ترکیه، عمان، مالزی، سوریه، امارات، قطر، کویت، عراق و روسیه است.

فرودگاه بین‌المللی اصفهان

از دیگر فرودگاه‌های برتر و بین‌المللی کشور‌ می‌توان به فرودگاه اصفهان با مساحت بیش از 1041 هکتار اشاره کرد. این فرودگاه دارای یک ترمینال مخصوص پروازهای داخلی و ترمینالی دیگر ویژه پروازهای خارجی است. اصفهان به‌دلیل موقعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و جاذبه‌های گردشگری متنوعی که دارد سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر نقاط ایران و جهان است. ازاین‌رو بلیط هواپیما اصفهان بسیار پرفروش است و فرودگاه آن از پرتردد‌‌ترین فرودگاه‌های کشور است. لازم به ذکر است که اکثر مقامات مهم کشورهای دیگر در سفر به ایران به اصفهان نیز سفر‌ می‌کنند و این مسئله نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت فرودگاه بین‌المللی اصفهان در کشور است.

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس از معتبرترین فرودگاه‌های کشور است و در 8.5 کیلومتری از مرکز استان هرمزگان قرار گرفته است. این فرودگاه با مساحت 482 هکتار در سال 1365 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. باتوجه‌به موقعیت خاص استان هرمزگان و شهر بندرعباس و جاذبه‌های دیدنی متعددی که دارند سالانه پذیرای گردشگران متعددی هستند. ازاین‌رو فرودگاه بین‌المللی بندرعباس از شلوغ‌‌ترین فرودگاه‌های ایران محسوب‌ می‌شود.

خرید بلیط هواپیما

همان‌طور که اشاره شد فرودگاه‌های متعددی در نقاط مختلف کشور احداث شده است که بیانگر پیشرفت و تحول صنعت هوایی ایران است. ازاین‌رو مسافران به‌راحتی‌ می‌توانند با خرید بلیط هواپیما ازطریق این فرودگاه‌ها به مقاصد داخلی یا خارجی متعدد سفر کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای رزرو بلیط هواپیما بهترین ایرلاین‌ها مراجعه به سایت نام آشنا و معتبر اسنپ تریپ است که فهرست جامعی از انواع پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین‌های معروف را ارائه‌ می‌دهد، ازاین‌رو مسافران به‌راحتی‌ می‌توانند با چند کلیک ساده به رزرو بلیط چارتر یا سیستمی به مقصد مد نظر خود بپردازند و از پشتیبانی 24 ساعته این مجموعه تا پایان سفر بهره‌مند شوند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده