نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

سفر از دل تاریخ تا اعماق طبیعت

وبسایت «شب» در این مقاله، بهترین زمان برای سفر به کاخ سعدآباد و جنگل‌های رامسر را بررسی می‌کند.

تاریخ ما به اندازه طبیعت ما زیبا است. سفر در دل تاریخ به اندازه سفر به اعماق طبیعت می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. در این محتوا خیال‌مان از ایوان باشکوه‌ترین کاخ‌های ایران تا اعماق جنگل‌های انبوه دوهزار پرواز کرد. ما را در این پرواز همراهی کنید.

بازدید از محبوب‌ترین مجموعۀ فرهنگی و تفریحی در پایتخت ایران

بیش از 15 مجموعه کاخ در تهران وجود دارد که هر کدام از آن‌ها امروزه به تفریح‌گاه‌هایی عالی برای گذران اوقات تبدیل شده‌اند. کاخ سعدآباد هم یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین این کاخ‌ها است که در طول سال بازدیدکننده‌های بسیاری را به سوی خود می‌آورد.

مجموعۀ فرهنگی و تفریحی کاخ سعدآباد در درۀ دربند، یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق تهران واقع شده است. به‌همین‌خاطر با یک سفر کوتاه یک روزه به این کاخ هم می‌توانید از بناها و موزه‌های این مجموعه دیدن کنید و هم در یک آب‌وهوای فرح‌بخش روز خود را پشت سر بگذارید و لذت ببرید.

کاخ سعدآباد کجاست؟

مجموعه کاخ سعدآباد در منطقۀ شمیران در کناره دره دربند قرار دارد. این مجموعه از غرب با زعفرانیه، از شرق با گلابدره، از شمال با کوه‌های البرز و از جنوب با تجریش همسایه است. همچنین اگرچه در یکی از بخش‌های شمالی تهران واقع شده است اما به‌دلیل موقعیت جغرافیایی پر رفت‌وآمد، دسترسی آسانی دارد.

چه زمانی برای رفتن به کاخ سعدآباد مناسب‌تر است؟

هر زمان که شما بخواهید می‌توانید به این مجموعه بروید و از دیدن کاخ‌ها، موزه و مراکز فرهنگی آن، از گذر کردن در میان تاریخ و هنر لذت ببرید اما در نوروز این مجموعه با برگزاری برنامه‌های مختلف می‌تواند اوقات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای اینکه از زمان تهیۀ بلیت و ورود به مجموعه مطمئن شوید، می‌توانید از سایت مجموعه فرهنگی تفریحی سعدآباد اطلاعات مربوط‌به روزها و ساعت‌های بازدید را بررسی کنید و با خیال راحت به دیدن این مجموعه بروید.

کاخ سعدآباد برای غیر تهرانی‌ها

اگر برای بازدید از کاخ سعدآباد و سایر دیدنی‌های تهران به پایتخت سفر کرده‌اید، بهترین گزینه برای اقامت شما اجاره سوئیت تهران یا اجاره خانه ارزان در تهران است. شما می‌توانید با خیالی آسوده در طول روز به تفریح بپردازید و شب را در ویلایی امن و ایمن استراحت کنید.

سفر به جنگل انبوه و سرسبز با درختان بلند و کهنسال در رامسر

شاید شما هم اسم جنگل و جادۀ دوهزار به گوشتان خورده باشد. جاده‌ای بی‌نظیر که از میان جنگل‌های بکر رامسر می‌گذرد و بالا می‌رود تا درنهایت به ارتفاع دوهزار متری می‌رسد.

دلیل نام‌گذاری این جادۀ زیبا که به جنگل‌های سرسبز شمال می‌رسد همین است؛ جادۀ منتهی به این جنگل تا ارتفاع دو هزار متری بالا می‌رود و هرچه بالاتر بروید، به عمق جنگل بکر و وحشی دوهزار می‌رسید.

پارک جنگلی دوهزار یکی از مناطق گردشگری جذاب و بی‌نظیر رامسر است. فرقی نمی‌کند ترجیح بدهید از طبیعت بکر و دست‌نخورده لذت ببرید یا دوست داشته باشید در یک فضای جنگلی و در میان انبوه درختان، با امکانات مناسب اتراق کنید و به استراحت و گشت‌وگذار بپردازید.

با رفتن به جنگل دوهزار هر دو حالت را می‌توانید تجربه کنید. در امتداد جادۀ این جنگل معروف آلاچیق‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های استراحتی بسیاری است که می‌توانید همراه‌با خانواده و دوستانتان در آن‌جا استراحت کنید و از فضای زیبا و سرسبز اطرافتان لذت ببرید.

اما همین جاده را که ادامه دهید، به بخش‌های دست‌نخورده‌تر و طبیعی‌تر جنگل دوهزار می‌رسید. جایی که می‌توانید حضور در طبیعت وحشی و ناب را با تمام وجود احساس کنید.

جنگل دوهزار کجاست؟

این جنگل در ارتفاعات تنکابن در استان مازندران واقع شده است. برای رسیدن به این جنگل باید از رامسر به سمت شرق بروید تا وارد تنکابن شوید و سپس به سمت جنوب تنکابن بروید تا به روستای قلعه گردن و منطقۀ خشکه رود برسید.

با ورود به این منطقه تابلوهای راهنمایی را می‌بینید که نام جنگل دوهزار روی آن‌ها نوشته شده است. با دنبال‌ کردن این تابلوهای راهنما به جادۀ دوهزار می‌رسید و با ادامه‌ دادن این جاده وارد ارتفاعات جنگلی دوهزار می‌شوید.

شما می‌توانید با اجاره ویلا در رامسر در تمام روز به گشت‌وگذارهای خود بپردازید و شب را در آسودگی کامل و امنیت در ویلای خود استراحت کنید. شما می‌توانید به‌سادگی برای اجاره ویلا رامسر به وبسایت شب مراجعه کنید.

چه زمانی برای رفتن به جنگل دوهزار مناسب‌تر است؟

دیدن دو فصل از طبیعت بکر شمال ایران ازجمله جنگل دوهزار می‌تواند بسیار جذاب و چشم‌نواز باشد. یکی فصل بهار که موسم رویش و زایش جنگل و طبیعت است و دیگری فصل پاییز که خزان زرد و نارنجی درختان، شکوه بی‌مانندی را به طبیعت در حال خوابیدن می‌دهد.

اگرچه زیبایی فصل‌های تابستان و زمستان هم کم‌نظیر و رؤیایی است؛ اما باید آب‌وهوای جنگل‌های کوهستانی شمال ایران را در نظر داشت و متناسب با آن بهترین زمان برای سفر به ارتفاعات مازندران را انتخاب کرد.

اگر نگران سرما و بوران هوا هستید و در عین‌ حال از گرمای تابستان جنگل‌های شمال هم فراری، بهترین فصل برای رفتن به این جنگل، پاییز است. اگر هم دوست دارید با خیال راحت و بدون نگرانی از سرما به گشت‌وگذار بپردازید، فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای دیدار از این جاذبة طبیعی و زیبا خواهد بود.

اقامت مسافران در سفر به رامسر

در اغلب شهرهای شمالی کشور اجاره سوئیت و اجاره ویلا بسیار آسان و در دسترس است. شما می‌توانید با اجاره ویلای رامسر در تمام روز به گشت‌وگذارهای خود بپردازید و شب را در آسودگی کامل و امنیت در ویلای خود استراحت کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده