نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

آموزش کامل تبدیل توکن‌های BEP2 به BEP20

«موربیت» در این مقاله، راهکارهای تبدیل توکن‌های BEP2 به BEP20 را توضیح داده و شاخصه‌های برجسته هر یک از این توکن‌ها را بررسی می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید در حوزه خرید ارز دیجیتال هر بلاکچین دارای استاندارد توکن نویسی مخصوصی است. دو نمونه از مهم‌ترین استانداردهای توکن که به ترتیب متعلق به شبکه بایننس چین BC) ) و بایننس اسمارت چینBSC) ) هستند، BEP2 و BEP20نام دارند. از جمله ویژگی‌های بارز این دو شبکه که باعث محبوبیت آن‌ها در بین کاربران شده‌است، کارمزد تراکنش کم و سرعت انتقال بالای آن‌ها است.

علاوه‌بر این، به‌دلیل وجود خدمات و برنامه‌های دیفای بر بستر بایننس اسمارت چین، محبوبیت استاندارد BEP20نیز افزایش یافته‌است. بسیاری از کاربران هم به همین دلیل، به‌دنبال راهی برای تبدیل BEP2 به BEP20 هستند.

در این مقاله، بعد از توضیح این دو استاندارد به‌صورت کامل و جامع، به روش‌ها و مراحل تبدیل توکن‌های BEP2 به BEP20 می‌پردازیم و نحوه انجام این فرایند را به شما آموزش خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

مقایسه شبکه‌های BEP2 و BEP20

زنجیره بایننس یا Binance Chain یکی از محصولات پلتفرم بایننس است که توکن‌های خود را براساس استاندارد BEP2 عرضه می‌کند. توکن بومی آن بایننس کوین است. آدرس‌ انتقال این توکن‌ها با عبارت bnb شروع می‌شوند.

در مقابل، شبکه BSC یا زنجیره هوشمند بایننس، مشابه اتریوم، بستری است که قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز را اجرا می‌کند. بایننس اسمارت چین به‌صورت موازی با بایننس چین فعالیت می‌کند و آدرس آن با 0x شروع می‌شود.

بایننس کوین یاBNB، توکن بومی این شبکه است و از استاندارد BEP20 پیروی می‌کند. استاندارد BEP20 برای توکن‌های شبکه BSC استفاده می‌شود و همه توکن‌های آن از این استاندارد پیروی می‌کنند.

ویژگی‌های مهم این دو شبکه سرعت بالای تراکنش و کارمزد کم آن‌ها است. بااین‌حال به‌تازگی استاندارد BEP20 به‌دلیل ارائه خدماتی مانند برنامه‌های دیفای طرفداران بیشتری پیدا کرده است. به همین دلیل اکثر کاربران به‌دنبال تبدیل توکن هایBEP2 به BEP20 هستند.

در ادامه مطلب شیوه‌های نحوه تبدیلاین دو استاندارد به یکدیگر را بررسی خواهیم کرد.

تبدیل bep2 به bep20 و برعکس

در بسیاری از مواقع کاربران زیادی در بازار رمزارزها به‌دنبال روش‌هایی برای تبدیل استانداردهای مختلف به یکدیگر هستند. برای تبدیل یک توکن BEP2 بهBEP20 ، نیاز است که توکن‌ها ابتدا از بایننس چین به بایننس اسمارت چین منتقل شود. با استفاده از یک پلتفرم معتبر مانند Binance Bridge، می‌توانید توکن BEP2 خود را به BEP20 تبدیل کنید. این فرایند نیازمند پرداخت هزینه تراکنش است و زمان انجام آن بسته به شرایط شبکه ممکن است متغیر باشد.

تبدیل دو استاندارد مذکور به یکدیگر به دو روش زیر انجام می‌شود:

انتقال بین شبکه‌ای و استفاده از پل‌ها (Bridge)

استفاده از صرافی بایننس

انتقال بین شبکه‌ها و استفاده از پل‌ها (Bridge)

همان‌طور که از نامش پیداست، بریج‌ها مانند یک پل برای انتقال توکن‌ها از یک شبکه به شبکه دیگر استفاده می‌شود. به‌صورت معمول از بریج‌ها برای انتقال توکن‌ها بین شبکه‌های اتریوم، ترون، و پالی‌گان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روش به کاربران این امکان را می‌دهد که BEP2را به BEP20 تبدیل کنند. برای اینکار لازم است کاربران ابتدا وارد صفحه Binance Bridge شده و ولت خود را به آن متصل کنند. سپس توکن مورد نظر و شبکه مقصد را انتخاب کنند.

در مرحله بعد باید مقدار توکن مورد نظر برای انتقال و آدرس مقصد را نیز وارد کنند. درنهایت، تراکنش تایید و توکن‌ها از شبکه مبدأ به شبکه مقصد منتقل می‌شوند. توجه داشته باشید که برای پرداخت گس فی یا کارمزد تراکنش، باید مقداری ارز BNB در کیف پول داشته باشید و در صورت نیاز می‌توانید BNB را بخرید.

تبدیل BEP2 به BEP20در صرافی بایننس

در صرافی بایننس امکان واریز و برداشت در شبکه‌های متفاوتی وجود دارد. درواقع کاربران در زمان برداشت کوین خود قادر هستند شبکه مورد نظر را انتخاب کنند. همین اتفاق در رابطه با تبدیل BEP2به BEP20 نیز صادق است. برای این کار ابتدا توکن مورد نظر را خریداری کرده و سپس جهت برداشت آن به‌صورت زیر عمل کنید:

برای برداشت توکن مورد نظر، ابتدا باید آن را خریداری کنید.

سمت راست صفحه اصلی، گزینه Overview را انتخاب کنید.

گزینه Withdraw را کلیک کنید.

سپس توکنی که قصد برداشت آن را دارید، انتخاب کنید.

در قسمت Transfer Network شبکه‌ای که قصد انتقال دارایی به آن را دارید انتخاب کنید.

به همین سادگی شما قادر به تبدیل BEP2 به BEP20 هستید. اما توجه داشته باشید که صرافی بایننس در حال حاضر به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد. به همین دلیل شما می‌توانید از کیف پول تراست والت برای انجام این فعالیت استفاده کنید.

مزایا و کاربردهای استاندارد BEP20

شاید برایتان سؤال شود که کاربردهای استاندارد بپ 20 چیست؟ اصلی‌ترین کاربرد این استاندارد کارمزد کم و امنیت بالای آن است. همان‌طور که می‌دانید کارمزد تراکنش در اتریوم بالاست. این استاندارد به شما کمک می‌کند توکن‌های اتریومی خود را توسط شبکه بایننس اسمارت چین انتقال دهید. برای اینکار، هنگام انتقال دارایی از شبکه 20bep استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که آدرس مقصد نیز از این شبکه پشتیبانی کند. در نتیجه تراکنش شما در سریع‌ترین حالت ممکن و با حداقل کارمزد انجام خواهد شد.

از دیگر کاربردهای این استاندارد، بازی‌های متاورسی است. بسیاری از بازی‌هایی که می‌توانید از آن‌ها درآمد کسب کنید بر مبنای استاندارد بپ 20 راه‌اندازی شده‌اند.

شبکه BEP2 بهتر است یا 20BEP؟

شبکه bep20 نسخه بهبود یافته‌ای از شبکه bep2 است و انتقال توکن در bsc، از هر نظر برای کاربر بهتر است. از جمله دلایلی که شبکه bep20 را نسبت به bep2 کاربرپسندتر می‌کند، مکانسیم اجماع بایننس کوین در این شبکه است.

اطلاعیه اخیر تیم توسعه‌دهنده BNB Chain

خوب است بدانید تیم توسعه‌دهنده BNB Chain اعلام کرده است که قرار است ادغام این دو شبکه تا آوریل 2024 انجام شود. طی این ادغام پشتیبانی از استاندارد bep2 متوقف می‌شود. پس لازم است تمامی کاربران تا فروردین 1403 توکن‌های خود را از استاندارد بپ 2 به بپ 20 انتقال دهند.

کلام پایانی

قبل از تبدیل این دو استاندارد به یکدیگر، تحقیقات خود را انجام دهید و روش مناسب را برای خود انتخاب کنید. در بسیاری از موارد تبدیل BEP2 به BEP20 باعث کاهش کارمزد تراکنش‌ها می‌شود. به همین دلیل بسیاری از کاربران بازار رمز ارزها به‌دنبال روش‌های این سواپ هستند. ما در این مقاله تلاش کردیم که روش‌های مختلف سواپ این دو استاندارد را به شما آموزش دهیم، تا براساس شرایط و میزان سرمایه خود، روش مناسب را انتخاب کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده