نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

بهترین مسیر برای نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران

«یارتیوب» در این مقاله، بهترین راهکارهای نقد کردن درآمد یوتیوب را معرفی می‌کند.

نقد کردن درآمد یوتیوب یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان محتوا برای فعالیت در این پلتفرم محبوب به‌حساب می‌آید. موضوع تبدیل دلاری درآمد از یوتیوب به ارز رایج کشور، با توجه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، با محدودیت‌هایی مواجه است. به همین دلیل، یوتیوبرهای ایرانی برای وصول درآمد خود از یوتیوب باید از روش‌های مختلفی استفاده کنند.

در چند سال گذشته، یوتیوب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های اشتراک‌گذاری ویدیو در جهان، به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تولید محتوا تبدیل‌شده است. این پلتفرم در ایران نیز یکی از شبکه‌های اصلی تولید و انتشار محتوای ویدیویی به شمار می‌آید ولی چالشی که پیش روی یوتیوبرهای ایرانی وجود دارد نقد کردن درآمد حاصل از فعالیت خود در یوتیوب است که راه‌حل آن استفاده از ابزارها و واسطه‌هایی است که وجود دارند.

به‌عنوان یک یوتیوبر در ابتدا کانال شما باید شرایط لازم برای کسب درآمد را داشته باشد و بعدازاین موضوع، به‌دنبال روشی مناسب برای نقد کردن درآمد خود از یوتیوب باشید.

کسب درآمد از یوتیوب

این روزها افراد زیادی در سراسر جهان برای سرگرمی و یادگیری از یوتیوب استفاده می‌کنند و به تماشای ویدیوهای این پلتفرم مشغول هستند. پس فعالیت اثربخش در یوتیوب می‌تواند شما را به کسب درآمد دلاری برساند. برای کسب درآمد از این پلتفرم علاوه‌بر تولید محتوای جذاب باید قوانین و شرایط یوتیوب را رعایت کنید.

کسب درآمد از یوتیوب، فرصتی است برای تبدیل علایق شما به ایجاد شغل. با تولید محتوای ویدئویی در مورد موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید، می‌توانید با مخاطبان سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید و ازطریق آن‌ها حمایت مالی دریافت کنید.

انواع روش‌های کسب درآمد از یوتیوب

میزان درآمد شما از یوتیوب به عوامل مختلفی ازجمله تعداد بازدیدکنندگان، میزان تعامل، نوع محتوای شما و روش‌های درآمدزایی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. با تولید محتوای جذاب و باکیفیت و افزایش تعداد مخاطبان خود، می‌توانید درآمد قابل‌توجهی از این پلتفرم کسب کنید.

راه‌اندازی عضویت ویژه برای کانالتان

اگر قصد دارید در یوتیوب محتوای تخصصی تولید کنید بهتر است با عضویت در برنامه پارتنر یوتیوب قابلیت Channel memberships را فعال کنید. راه‌اندازی عضویت ویژه کمک می‌کند تا کانال شما یک سری محتواها را فقط برای اعضای ویژه نمایش دهد و شما در قبال آن، از آن‌ها حق عضویت دریافت کنید.

همکاری در فروش محصولات

همکاری در فروش محصولات در یوتیوب (Affiliate Marketing) یک روش عالی برای کسب درآمد از یوتیوب است. در این روش، شما با یک شرکت یا برند همکاری می‌کنید و محصولات یا خدمات آن‌ها را در ویدیوهای خود تبلیغ می‌کنید. اگر مخاطبان شما ازطریق لینک شما اقدام به خرید محصول یا خدمات کنند، شما از آن فروش کارمزد دریافت می‌کنید.

بازاریابی برند و محصولات خودتان

با تولید محتوای جذاب و هدفمند در یوتیوب، می‌توانید محصولات و برند خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید.

سوپر چت، سوپر استیکر و سوپر تنکس

اگر کانال یوتیوب شما مانیتایز شده باشد قابلیت‌های Super Chat، Super Stickers و Super Thanks برای شما فعال خواهد شد که رابطه مستقیمی با بازدید‌های ویدیوهای شما دارد.

کسب درآمد ازطریق تبلیغات

این روش رایج‌ترین روش کسب درآمد از یوتیوب است. در این روش، یوتیوب تبلیغاتی را درکنار یا بین ویدیوهای شما نمایش می‌دهد. درآمد شما از تبلیغات به عوامل مختلفی ازجمله تعداد بازدیدکنندگان، میزان تعامل و نوع تبلیغات نمایش داده‌شده بستگی دارد.

شما برای اینکه بتوانید بازدید خوب روی کانال یوتیوب خود بگیرید باید محتواهای جذاب ویدیویی تولید کنید. جذب مخاطب در این پلتفرم با ارائه محتوای باکیفیت و خلاقانه صورت می‌گیرد که می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف مانند ترجمه فیلم با هوش مصنوعی به تولید هرچه بهتر آن‌ها بپردازید.

سرویس YouTube Premium

سرویس ویدیوی اشتراکی یوتیوب (YouTube Premium) یک سرویس پولی است که به کاربران امکان می‌دهد بدون تبلیغات، به‌صورت آفلاین و با ویژگی‌های اضافی مانند YouTube Music Premium به محتوای یوتیوب دسترسی داشته باشند. مخاطبان این سرویس‌ها می‌توانند ویدیوها را بدون تبلیغات تماشا کنند و آن‌ها را دانلود کنند و به‌صورت آفلاین ببیند.

همان‌طور که میدانید یوتیوب در ایران فیلتر است. اما ترفندهایی برای دیدن ویدئوهای یوتیوب بدون فیلترشکن وجود دارد که با تغییر تنظیمات و DNS امکان‌پذیر است و شما می‌توانید به‌راحتی از این پلتفرم بدون فیلترشکن استفاده کنید.

قوانین کپی‌رایت یوتیوب

یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین یوتیوب مربوط‌به حفظ آثار مالکان حقیقی می‌شود. این بدان معنا است که الگوریتم‌های یوتیوب محتوای منتشرشده شما را بررسی می‌کنند و کوچک‌ترین شباهت با محتوای کپی‌رایت‌دار را تشخیص می‌دهند. پس اگر قصد دارید کانال یوتیوب شما به درآمدزایی برسد باید قوانین کپی‌رایت را رعایت کنید. پس سعی کنید از موارد زیر اجتناب کنید تا ویدیوهای شما اخطار نگیرد.

  • از محتوای دیگران در ویدیوی خود بدون مجوز و حق امتیاز که نقض قانون کپی‌رایت است، استفاده کنید.
  • از محتوای بدون کپی‌رایت استفاده کنید، اما از قوانین مربوط‌به آن سرپیچی کنید. برای مثال، طبق قوانین کپی‌رایت، باید نام خالق اثر را در توضیحات ویدیو خود ذکر کنید، اما شما این کار را انجام نداده‌اید.
  • محتوای ویدیوهای شما با قوانین یوتیوب مغایرت داشته باشد. برای مثال، محتوای شما خشونت‌آمیز، گمراه‌کننده، جنسی یا سایر محتوای غیرمجاز باشد.

پس بهتر است برای اینکه از گرفتن هرگونه اخطاری در رابطه با کپی‌رایت جلوگیری کند، خودتان دست‌به‌کار شوید و محتوایی منحصربه‌فرد خلق کنید.

شرایط لازم برای کسب درآمد از یوتیوب

گسترش عرصه دیجیتال و شرایط اقتصادی کشور موجب شده که بسیاری از افراد به‌دنبال کسب درآمد دلاری از اینترنت باشند. یوتیوب به شما این امکان را می‌دهد که با تولید محتواهای ویدیویی طبق قوانین خود، علاوه‌بر سرگرمی و آموزش به مخاطبان، بتوانید از این پلتفرم کسب درآمد دلاری داشته باشید. برای کسب درآمد از یوتیوب، باید شرایط اصلی را داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از:

حداقل تعداد سابسکرایبر

برای اینکه بتوانید در یوتیوب به درآمد برسید یکی از شرط‌های اولیه داشتن حداقل 1000 سابسکرایبر است. این موضوع نشان می‌دهد که شما برای مخاطبان این پلتفرم محتواهای جذابی را تولید کردید که آن‌ها به این محتواها علاقه دارند. برای اینکه بتوانید تعداد سابسکرایبرهای کانال خود را افزایش دهید باید به روش‌های مختلفی از‌جمله تولید محتوای باکیفیت، تعامل با مخاطبان، همکاری با سایر یوتیوبرها و تکنیک‌های بازاریابی بپردازید.

بازدید حداقل 4000 ساعتی ویدیوهای کانال در یک سال گذشته

یکی دیگر از شروط لازم برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب این است که محتواهای کانال شما در یک سال گذشته حداقل 4000 ساعت مورد بازدید قرارگرفته باشند. تولید ویدیوهای مؤثر و جذاب و علاقه مخاطبان به محتواهای شما این موضوع را امکان‌پذیر می‌کند.

برای افزایش ساعت بازدید، می‌توانید با تولید ویدیوهای طولانی‌تر، ایجاد فهرست پخش‌های مرتبط، استفاده از تصاویر کاور و عنوان‌های جذاب و بهینه‌سازی ویدیوهای خود برای موتورهای جست‌وجو، مخاطبان خود را تشویق کنید تا ویدیوهای شما را بیشتر تماشا کنند.

با ظهور ویدیوهای کوتاه یوتیوب، تبصره‌ای به قانون کسب درآمد از یوتیوب اضافه شد. طبق این تبصره، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به‌جای کسب ۴۰۰۰ ساعت بازدید در یک سال، در بخش ویدیوهای کوتاه یوتیوب، محتوایی تولید کنند که در ۹۰ روز، حداقل ۱۰ میلیون بازدید داشته باشد.

برای تسویه‌حساب، باید حداقل ۱۰۰ دلار درآمد کسب کنید.

داشتن حداقل درآمد 70 دلار برای تسویه‌حساب یکی از شرایط الزامی برای کسب درآمد از یوتیوب به‌حساب می‌آید. این موضوع یعنی برای تسویه‌حساب با یوتیوب، باید حداقل 70 دلار درآمد کسب کنید. این درآمد می‌تواند ازطریق تبلیغات گوگل یا سایر روش‌های درآمدزایی از یوتیوب حاصل شود. این شرط به‌منظور کاهش هزینه‌ها و تسریع درروند پرداخت اعمال‌شده است.

محتوای کانال باید با قوانین و مقررات گوگل در زمینه محتوا و تبلیغات مطابقت داشته باشد.

یکی دیگر از شرط‌های لازم برای کسب درآمد از یوتیوب، رعایت خط‌مشی‌ها و سیاست‌های محتوایی و تبلیغاتی به‌حساب می‌آید. این خط‌مشی‌ها و سیاست‌ها برای ایجاد یک محیط سالم و امن برای کاربران یوتیوب و حمایت از حقوق مالکیت معنوی و قوانین مربوطه وضع‌شده‌اند. اگر شما به‌عنوان یک یوتیوبر به تولید محتوای خشونت‌آمیز، توهین‌آمیز، جنسی، کپی‌رایت شده و غیره بپردازید درواقع قوانین این پلتفرم را نقض کرده‌اید و جریمه می‌شوید.

روش‌های نقد کردن درآمد یوتیوب

حتماً راهکاری برای حل چالش پیش‌روی یوتیوبرهای ایرانی برای اینکه بتوانند درآمد دلاری خود را از یوتیوب نقد کنند وجود دارد. این دغدغه‌ای است که به علت مسائل تحریم یوتیوب در ایران وجود دارد چون‌که امکان همکاری گوگل ادسنس با بانک‌ها و کارت‌های اعتباری ایرانی وجود ندارد. برای اینکه بتوانید در داخل کشور از یوتیوب پول بگیرید و با آن تسویه کنید راه‌های مختلفی وجود دارد. این راه‌حل‌ها عبارت‌اند از:

استفاده از شرکت‌های MCN

در همین ابتدا لازم است بگوییم شرکت MCN شرکتی است که به تولیدکنندگان محتوای ویدئویی، خدمات مختلفی ارائه می‌دهد تا با استفاده از این خدمات، رشد مناسبی برای کانال‌ها ایجاد شود. شرکت‌های MCN را می‌توان یکی از راه‌های معروف برای کار در یوتیوب در نظر گرفت که به کمک آن، افراد مختلف می‌توانند علاوه‌بر خدمات کاربردی، نقد کردن درآمد از یوتیوب را هم به آن‌ها بسپارند.

شرکت‌های MCN علاوه‌بر نقد کردن درآمد شما از یوتیوب خدماتی ازجمله دریافت کانتنت آیدی، فعال‌سازی مانیتایزیشن کانال، تبلیغات محتوای تولیدشده، مشاوره برای تولید محتوا، رعایت قوانین کپی‌رایت، مدیریت کانال یوتیوب، بهینه‌سازی‌های مرتب و کارآمد برای اکانت شما و غیره ارائه می‌دهند. نکته‌ای که وجود دارد که شرکت‌های MCN مورد تائید یوتیوب هستند و در اروپا و آمریکا به‌طور رسمی فعالیت می‌کنند.

همچنین به این موضوع دقت کنید که اگر می‌خواهید درآمد یوتیوب خود را نقد کنید، می‌توانید از شرکت‌های MCN کمک بگیرید؛ اما توجه داشته باشید که این شرکت‌ها کارمزد بالایی دریافت می‌کنند. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری، این موضوع را به‌عنوان یک عامل مهم در نظر بگیرید.

شرکت‌های نماینده و واسطه MCN در ایران

علاوه‌بر اینکه مستقیماً می‌توانید با شرکت‌های MCN در ارتباط باشید که آن هم مسائل مربوط‌به خود را دارد می‌توانید از نمایندگان رسمی و قانونی آن‌ها در ایران برای نقد کردن درآمد دلاری خود از یوتیوب استفاده کنید. این شرکت‌ها در یک بستر امن مسیر کسب درآمد از یوتیوب را برای شما هموارتر می‌کنند و نسبت به شرکت‌های MCN کارمزد کمتری دریافت می‌کنند.

شما می‌توانید در ایران با شرکت‌هایی که نمایندگی رسمی از MCN‌های اروپایی دارند، همکاری کنید. این شرکت‌ها خدمات ویژه‌ای چون اتصال تمامی کانال‌ها بهMCN، اخذ کانتنت ایدی برای کانال، معافیت مالیاتی ای پی امریکا، معافیت ۱۰۰٪ مالیاتی، پشتیبانی اختصاصی برای هر کانال و کاهش کارمزد به‌صورت پلکانی ارائه می‌دهند.

نقد مستقیم درآمد از یوتیوب با حساب شخصی ادسنس

برای نقد مستقیم درآمد از یوتیوب با حساب شخصی ادسنس، ابتدا باید یک حساب ادسنس ایجاد کنید. برای این کار، باید به وب‌سایت ادسنس بروید و مراحل ثبت‌نام را طی کنید.

نقد مستقیم درآمد از یوتیوب با حساب شخصی ادسنس، مزایای مختلفی دارد، ازجمله نقد درآمد بدون واسطه و عدم پرداخت کارمزد به‌واسطه. بااین‌حال، این روش برای تولیدکنندگان محتوایی که در ایران زندگی می‌کنند، محدودیت‌هایی ازجمله عدم امکان نقد درآمد در صورت نداشتن حساب بانکی در خارج از ایران و محدودیت‌های تحریمی نیز دارد.

در ایران، به‌دلیل تحریم‌ها، نقد مستقیم درآمد از یوتیوب با حساب شخصی ادسنس عملاً غیرممکن است. در این روش، برای نقد درآمد، باید حساب بانکی در خارج از کشور داشته باشید یا اینکه مشخصات یک فرد در آن کشور را وارد کنید. این کار غیرمنطقی و پراسترس است و احتمال کلاه‌برداری را افزایش می‌دهد.

کلام پایانی

یوتیوب نه‌تنها فرصتی برای اشتراک ایده‌ها و ابتکارات فراهم کرده است بلکه به خالقان محتوا اجازه زندگی حرفه‌ای ازطریق تولید محتوای ویدیویی را نیز می‌دهد. با وجود همه چالش‌ها، یوتیوب به‌عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباطی و انتشار محتوا در دنیای امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این پلتفرم میزان دسترسی به اطلاعات و سرگرمی را گسترش داده و به هر فردی امکان می‌دهد تا به‌عنوان یک خالق محتوا در جهان دیجیتال حضور یابد. این شبکه پول‌ساز برای یوتیوبرهای ایرانی چالش نقد کردن درآمد خود از یوتیوب را دارد که باتوجه‌به روش‌های معرفی‌شده پاسخی مناسب برای این دغدغه ارائه شد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده