این نام سرویسی است که شرکت تیپاکس به­تازگی درحال گسترش آن در سراسر ایران است.
تیپاکس 63 سال است که با ارائه سرویس­های مختلف متناسب با نیاز مشتریان، عملیات ارسال مرسوله به سراسر کشور و جهان را انجام می­دهد و به­تازگی باخبر شدیم که این شرکت قصد دارد تا سرویس درون­شهریرا با قابلیت­هایی بیشتر از سال­های گذشته به مشتریان خود ارائه دهد.
درهمین­راستا و برای آشنایی بیشتر با این سرویس و تفاوت آن با گذشته، تصمیم گرفتیم تا نشستی با چند تن از مدیران این شرکت داشته برگزار کنیم. در این نشست با با سه تن از مدیران تیپاکس به گفتوگو پرداختیم.
نشست با صحبت­های آقای مهندس ساسان مرعشی، مدیر ارشد بازاریابی و توسعه بازار شرکت تیپاکس آغاز شد. وی در تعریف تیپاکس چنین گفت که تیپاکس با 63 سال تجربه، اولین شرکت پست خصوصی کشور است که با شبکه گسترده نمایندگیها در سراسر کشور، سرویس­های مختلف ارسال بسته را متناسب با نیاز مشتریان مختلف ارائه می­دهد. مهندس مرعشی گفت: امروز تیپاکس با بیش از 1100 نمایندگی در سراسر کشور، حتی شهرهایی با جمعیت کم­تر از 4000 نفر، خدمت­رسان هموطنان است. مهندس مرعشی در تعریف سرویس درون­شهری چنین گفت که: در سرویس درون­شهری مبدا و مقصد بسته داخل یک شهر بوده و به 2 صورت ارسال همان­روز و ارسال روز بعد به مشتریان ارائه میشود.
مهندس مرعشی گفت: هدف سرویس ارسال درون­شهری، حمایت از کسب­وکارهای خرد و کلان بوده و ضمن تسهیل امر ثبت و ارسال بسته، این اطمینان را به صاحبین مشاغل می­دهد که میتوانند ارسالی آسان و به­صرفه را تجربه کنند.
مهندس مرعشی افزود: امکان پرداخت وجه کالای خریداری شده در مقصد، امکان رهگیری آنلاین بسته، امکان پرداخت هزینه ارسال به­صورت نقدی، پس­کرایه، نقدی-پس­کرایه، جبران خسارت، لینک پرداخت امن، امکان استفاده از بسته­بندی و ... از جمله مزایای این سرویس به­شمار می­روند.
مهندس مرعشی افزودن سرویس درون­شهری همان­روز برای رسیدن بسته­ها از مبدا به مقصد در همان روز ثبت سفارش و همچنین گسترش این سرویس در تمامی استان­های کشور را از اهداف این سرویس در سال 1403 بیان کرد.
در ادامه این نشست، صحبت­های خود را با آقای مهندس اشکان قراچورلو مدیر ارشد مهندسی فروش تیپاکس ادامه دادیم. مهندس قراچورلو در تعریف سرویس درون­شهری اینگونه گفت که هدف این سرویس، جابه­جایی بسته داخل یک شهر و در مدت 24 ساعت کاری بوده و این سرویس در تهران و البرز و دیگر استان­های کشور فعال و درحال گسترش است.
مهندس قراچورلو افزود: ارسال عملیاتی با ظرفیت بالا، امکان ارسال بسته تا وزن 100 کیلوگرم، امکان تحویل کالا در پلاک مقصد، نمایندگی و لاکر هوشمند از جمله مزایای این سرویس است. وی افزود که در سرویس درونشهری تیپاکس بسته­ها هرروز تا ساعت 18 جمع­آوری شده و در روز بعد تا ساعت 18 توزیع می­شوند.
مهندس قراچورلو ضمن عنوان این مطلب که صاحبان کسبوکارهای صنعت خردهفروشی، کسبوکارهای کلان و فعالان در حوزه تجارت الکترونیک از جمله مشتریان هدف این سرویس هستند، افزود: ثبت سفارش ارسال درون­شهری با اپلیکیشن مای­تیپاکس، با امکاناتی از جمله دسترسی آسان به اپلیکیشن و وبسایت، ثبت سریع سفارش بدون واسطه، امکان رهگیری آنلاین، امکان استعلام زمان و هزینه ارسال، نمایش نمایندگیها و لاکرها در نقشه و رصد سوابق سفارش­های ثبت شده امکان­پذیر است.
مهندس قراچورلو سرویس ارسال درون­شهری تیپاکس را یک شریک قدرتمند و استراتژیک برای فروشگاه­های آنلاین و فعالان در حوزه تجارت الکترونیک دانست و به پوششدهی گسترده و افزایش 50 درصدی استفاده مشتریان از این سرویس اشاره کرد.
مهندس قراچورلو مزیت رقابتی این سرویس و فیچرهای آن نسبت به سایر رقبا را امکان استفاده از لاکر هوشمند، قیمت رقابتی، تأمین نیاز کسبوکارها در ارسال مرسولات، توان عملیاتی بهمنظور ارسال مرسولات تا وزن 30 کیلوگرم و ارتفاع 180 سانتیمتر، امکان پرداخت به­صورت آنلاین، امکان پرداخت وجه کالا در مقصد، استفاده از کیف پول، صرفهجویی در زمان ثبت و ارسال بسته، جبران خسارت تا 60 میلیون تومان، جمعآوری طبق زمان انتخابی مشتری و همچنین امکان بستهبندی استاندارد عنوان کرد و افزود که تمامی این قابلیت­ها در اپلیکیشن و وب­سایت مای­تیپاکس در دسترس هستند.
در ادامه این گفتوگو، پای صحبت­های آقای مهندس محمدصادق عسکریان مدیر شبکه تهران و البرز تیپاکس نشستیم و از وی درباره تیپاکس و سرویس درون­شهری این شرکت سؤال کردیم.
مهندس عسکریان در تعریف تیپاکس اینگونه گفت که: شرکت تیپاکس سال­های طولانی فعالیت خود را با پشت سر گذاشتن فراز و نشیبهای بسیار پشت­سر گذاشته و با بهره­گیری از نیروهای جوان و پویا و مدیریتی قوی، به­عنوان اولین شرکت پست خصوصی ایران شناخته شده و قدم­های مثبتی در صنعت لجستیک کشور برداشته است.
مهندس عسکریان این شرکت را شرکتی مردمی دانست که همواره سعی داشته تا با بهرهگیری از جدیدترین فناوریهای روز دنیا در صنعت لجستیک، بهعنوان سازمانی بهروز و همراه نوآوری شناخته شود.
مهندس عسکریان افزود در شبکه تهران و البرز تیپاکس، تهران به 5 منطقه، منطقه مرکز شامل 9 سرویس پوینت و 19 نمایندگی، منطقه شرق شامل 2 سرویس پوینت و 35 نمایندگی، منطقه شمال شامل 22 نمایندگی و 6 سرویس پوینت، منطقه جنوب شامل 31 نمایندگی و 3 سرویس پوینت و منطقه غرب شامل 6 سرویس پوینت و 27 نمایندگی تفکیک شده و این نمایندگی­ها به کمک تیپاکسیارها، به توزیع بسته­ها می­پردازند.
مهندس عسکریان رسیدن به SLA(L.M) 92 درصدی در تهران، رسیدن به SLA(F.M) 90 درصدی در تهران، رسیدن به SLA(L.M) 93 درصدی در البرز و رسیدن به SLA(F.M) 90 درصدی در البرز را از جمله مزایای این سرویس دانست و به سرعت عمل بالا در جابه­جایی مرسولات، جبران خسارت سریع و سرویس پرداخت وجه کالا در مقصد به­عنوان نقاط قوت این سرویس نسبت به سایر رقبا اشاره کرد. وی اضافه کرد که درحال حاضر فروشگاه­های آنلاین، صنف پوشاک، صنف لوازم آرایشی و بهداشتی و صنف لوازم خودرو، از جمله اصلی­ترین مشتریان این سرویس هستند.
پایان رپورتاژ آگهی/.
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.