نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

توکیو، شهر محبوب مسافران فلای‌تودی

«فلای‌تودی» در این مقاله تور ویژه به‌مقصد شهر توکیو، پایتخت سرزمین شمس طالع را معرفی می‌کند.

ژاپن از معدود کشور‌هایی‌ست که در ترکیب مدرنیته با اندیشه و بافت سنتی‌اش چنین موفق بوده است. ساده‌گرایی و توجه به جزئیات خصیصه‌‌ایست که همچنان در ژاپن پابرجاست و از فناوری‌های روز دنیا تماماً در راستای راحت‌تر کردن زندگی مردم و با خلاقانه‌ترین روش‌ها استفاده می‌شود. با ما همراه باشید تا نگاهی به برخی از تماشایی‌ترین مکان‌های این شهر فوق‌مدرن بیندازیم که در تور توکیو فلای‌تودی امکان بازدید از آن‌ها فراهم شده است.

جاهای دیدنی توکیو ژاپن

شاید درباره قطار‌های سریع‌السیر شینکانسن و دستشویی‌های فوق‌پیشرفته توکیو که به اثری هنری شباهت دارند شنیده باشید، اما ژاپن در آستانه ورود به مرحله تازه‌ایست. پس از کانادا، ژاپن دومین کشوری بود که استراتژی ملی هوش مصنوعی را باهدف رساندن این کشور به society 5.0 اتخاذ کرد، پروژه‌ای که ژاپن را به جامعه‌ای فوق هوشمند تبدیل خواهد کرد.

توکیو به‌عنوان پایتخت این کشور، در خط مقدم جریان قرار دارد و تجلی تمام آرمان‌های ژاپن در گذشته و آینده است. با قدم زدن در خیابان‌های این شهر متوجه یک زیبایی‌شناسی یا تفکر در ساختار شهری آن میشوید؛ ساده‌گرایی و خلوصی که از نگرش وابی سابی ژاپنی نشأت ‌می‌گیرد. عشق به طبیعت و الهام گرفتن از آن در تعامل با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز چیزی است که توکیو را وصف می‌کند.

آساکوسا

آساکوسا یکی از بهترین محله‌ها برای شروع سفرتان در توکیو است؛ این منطقه چندین مکان مهم فرهنگی از جمله معبد نمادین سنسوجی و دروازه باشکوه کامیناریمون را در خود جای‌داده و به‌‌خوبی ذات منحصربه‌فرد توکیو را به‌تصویر می‌کشند.

جاذبه اصلی آساکوسا، سنسوجی، معبد بودایی محبوبی است که در قرن هفتم ساخته شده و قدیمی‌ترین معبد بودایی توکیو به‌حساب می‌آید، مسیر ورود به معبد ازطریق Nakamise انجام می‌شود، خیابان خریدی که قرن‌هاست انواع خوراکی‌های سنتی و سوغاتی‌های توریستی را در اختیار بازدیدکنندگان معبد قرار می‌دهد.

با قدم‌زدن در کوچه‌های باریک آساکوسا، تماشای فروشندگان خیابانی و صدای ناقوس‌های معبد در پس‌زمینه، احساسی معنوی به بازدیدکنندگان دست می‌دهد و خود را در قرن‌ها پیش و در دوران ادو می‌یابند؛ تجربه‌ای که آن را به یکی از توریستی‌ترین مکان‌های توکیو تبدیل کرده است.

باغ ملی Shinjuku Gyoen

یکی از جادویی‌ترین فضاهای سبز توکیو، به‌ویژه در فصل شکوفه‌های گیلاس، باغ ملی Shinjuku Gyoen است. هر بخش این پارک فضای متفاوتی دارد، باغ فرانسوی، باغ انگلیسی و باغ سنتی ژاپنی سه بخش اصلی را تشکیل می‌دهند، اما فضای پارک مملو از جنگل‌ها،برکه‌ها، چمن‌زارها و یک گلخانه تماشایی است.

از آن‌جا که تغییرات فصلی برای ژاپنی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و طبیعت این کشور در هر چهار فصل زیبایی خاص خود را دارد، هر زمان که به Shinjuku Gyoen سر بزنید (حتی در زمستان!) چیزهای زیادی برای دیدن میابید. با حدود ۱۲ گونه و بیش از ۱۰۰۰ درخت، Shinjuku Gyoen در تمام طول سال شکوفاست و هر فصل این پارک از رنگ‌ها و طبیعت خاص خودش بهره‌مند است.

چهارراه شیبویا

یکی از نقاط توکیو که نیاز به معرفی ندارد و مانند Times Square نیویورک یا برج ایفل پاریس شناخته‌شده است تقاطع شیبویا نام دارد. با اینکه سرعت زندگی در این تقاطع فوق‌العاده بالاست، همه‌چیز با یک هارمونی خاصی در آن جریان دارد و در طول روز ممکن است به هر شخصیت یا رویداد‌ی بر بخورید؛ خصوصیتی که آن را به یکی از جذاب‌ترین نقاط توکیو تبدیل می‌کند.

سه صفحه تلویزیون بزرگ که روی ساختمان‌های رو به تقاطع نصب شده‌اند، تمام روز روشن هستند، در‌حالی که سایر منطقه با تبلیغات و چراغ‌های نئونی که همیشه چشمک میزنند مانند فیلمی علمی تخیلی است. در هر دو دقیقه حدودا ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از این تقاطع عبور می‌کنند که آن را به شلوغ‌ترین تقاطع جهان تبدیل می‌کند و بدون شک حضور در آن تجربه‌ایست که در جای دیگری نمی‌یابید.

فلای‌تودی برای آنکه سفرتان به توکیو هرچه لذت‌بخش‌تر باشد، در تورهای خود این امکان را فراهم‌ آورده تا انتخاب مکان‌های بازدید برعهده خودتان باشد؛ با بالاترین امکانات و کم‌ترین هزینه‌. برای جزئیات بیشتر به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی سر بزنید.

معبد میجی جینگو

بدون شک بازدید از معبد میجی جینگو بهترین راه برای تجربه فضای معنوی معابد ژاپن در مدت‌زمان اقامتتان در توکیو است. مجموعه اصلی این معبد یک شاهکار طراحیست که دارای سازه‌های چوبی بزرگ با کنده‌کاری‌های پیچیده و سقف مسی است. سادگی و ظرافت به کار رفته در این معبد تامل برانگیز است و بازدیدکنندگان هر روز در آرامش و زیبایی آن غوطه‌ور می‌شوند. با بازدید از این معبد تاریخی فراموش می‌کنید که در مرکز شهر شلوغ توکیو قرار دارید.

این زیارتگاه معروف شینتو در میان یک جنگل انبوه پنهان شده است و برای معماری باورنکردنی، باغ‌های چشم‌نواز زنبق و مراسم‌های جالبی که هر روز در آن انجام می‌شود مقصدی خاطره‌انگیز برای گردشگران است.

برج توکیو

برج توکیو نمادی از تولد دوباره ژاپن بعد از جنگ‌جهانی دوم است و با ۳۳۳ متر ارتفاع، از منبع الهامش یعنی برج ایفل نیز بلندتر است. اگرچه تماشای این برج چه در روز و چه در شب، زمانی‌که به‌وسیله چراغ‌ها روشن می‌شود، تجربه‌ای فوق‌العاده است، اما جذابیت حقیقی آن را زمانی میابید که از طبقه آخرش به تماشای شهر توکیو بپردازید؛ منظره‌ای که حتی اجازه مشاهده کوه فوجی را نیز به بیننده می‌دهد. در اطراف برج معابد و پارک‌های چشمگیری وجود دارند که اگر به برج توکیو می‌روید رفتن به آن‌ها حتما توصیه می‌شود.

موزه ملی هنر‌ غربی

این موزه عمدتاً شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، آثار چاپی و طراحی‌های غربی از دوره رنسانس تا اوایل قرن بیستم است. بازدیدکنندگان موزه ابتدا با مجموعه‌ای از مجسمه‌های اوت رودن رو‌به‌رو می‌شوند که در اطراف باغی در جلوی ساختمان گسترده شده‌اند؛ از جمله این آثار می‌توان به "متفکر" و "دروازه های جهنم" اشاره کرد که از مشهورترین مجسمه‌های جهان هستند. اما قدم زدن در تالار اصلی این موزه مانند قدم‌زدن در طول تاریخ است، از آثاری با مضمون مسیحیت در ۱۴۰۰-۱۵۰۰ گرفته تا آثار سوررئالیستی و انتزاعی ۱۹۰۰. آثاری از روبنس، مانه، رنوار، پولاک، پیکاسو و ون گوگ، با مجموعه‌ای بزرگ از کلود مونه.

این موزه نه‌تنها دارای مجموعه هنری کم‌نظیری است، بلکه از منظر معماری نیز یک شاهکار به حساب می‌آید؛ این بنا با هدف تلفیق معماری مدرن غربی با بافت فرهنگی ژاپن و توسط معمار معروف سوئیسی-فرانسوی لو کوربوزیه ساخته شده و در فهرست مکان‌های مهم معماری و تاریخی یونسکو نیز ثبت شده است.

مکان‌های دیدنی در توکیو آنقدر زیاد است که نه در متنی به این کوتاهی خلاصه می‌شود و نه در یک بار سفر کردن می‌توان همه آن‌ها را دید. اما بازدید از این شهر استثنایی تجربه‌ایست که قطعا ارزشش را دارد. بهترین راه هم برای سفر به توکیو، فلای‌تودی و شرکت در تور‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش است. برای جزییات بیشتر به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی سر بزنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده