نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰

بررسی امنیت سایت سازها؛ مطالعه موردی سایت ساز پرتال

وب‌سایت‌ «پرتال» در این مقاله راهکارهای افزایش امنیت یک وبسایت را معرفی کرده است.

هکرها و حملات سایبری شدید در فضای اینترنت باعث شده تا مهم‌ترین دغدغه کاربران در مورد میزان امنیت سایت‌ها باشد. یکی از روش‌های ساخت سایت استفاده از سایت ساز است. روشی که بدون نیاز به دانش فنی و با تست رایگان امکان ساخت سایت را به همه افراد می‌دهد.

سایت سازها امکان طراحی سایت با امنیت بالا را به شما می‌دهند. چرا که برخلاف سایر روش‌ها یک تیم امنیتی و پشتیبانی به صورت 24 ساعته در حال رصد کردن بدافزارها و هکرهایی هستند که قصد خرابکاری و حمله به سایت شما را دارند.

در ادامه می‌خواهیم به‌صورت موردی سایت ساز پرتال را از نظر امنیت سایت‌های ساخته شده در آن بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

راه‌های افزایش امنیت سایت توسط سایت ساز پرتال

امنیت وب سایت برای محافظت از کسب‌و‌کار و شهرت شما بسیار اهمیت دارد. تا زمانی‌که نتوانید حداقل امنیت را برای کاربران فراهم کنید، بازدیدکنندگان و مشتریان خودتان را از دست می‌دهید.

زمانی‌که سایت شما ناایمن باشد، حتی کاربرانی که از شما خرید اینترنتی انجام دادند هم در خطر سرقت اطلاعات و پول قرار می‌گیرند. اطلاعات بانکی آن‌ها به سرعت هک و حسابشان خالی می‌شود. پس اگر صاحب وب سایت هستید و دلتان نمی‌خواهد مورد حمله بدافزارها و ربات‌ها قرار بگیرید، هرچه سریع‌تر سایتتان را ایمن کنید.

سایت سازها برای کمک به افرادی که دانش برنامه‌نویسی ندارند و می‌خواهند خودشان سایت بسازند روی کار آمده است. ازاین‌رو سیستم‌های سایت ساز مثل پرتال به‌صورت اتوماتیک مهم‌ترین پارامترهای امنیت سایت شما را رعایت می‌کنند.

به‌طوری‌که خیلی وقت‌ها خودتان هم متوجه این قضیه نخواهید شد. چطور؟ در ادامه 8 مورد از مهم‌ترین روش‌هایی که برای امنیت سایت ساز پرتال استفاده می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم.

1- استفاده از DNS اختصاصی

آدرس‌های اینترنتی که ما مشاهده می‌کنیم مثل sample.ir درواقع از چندین عدد که به آن IP گفته می‌شود، تشکیل شده‌اند. از آنجایی که حفظ کردن اعداد سخت‌تر از آدرس اینترنتی است، از سیستمی به اسم DNS استفاده می‌کنیم.

آدرس اینترنتی درخواست شده از سیستم کاربر در لحظه با کمک DNS به سرورها انتقال داده می‌شود. سرورها باتوجه‌به آدرس اینترنتی، IP سایت را پیدا می‌کنند و همان سایتی که کاربر می‌خواهد را برایش نمایش می‌دهند.

هکرها برای پیدا کردن اطلاعات کاربران از این فرصت استفاده می‌کنند و زمانی‌که سرور در حال پیدا کردن IP سایت مدنظر شما است، آدرس URL اشتباهی برای شما ارسال می‌کنند. اینجا است که اطلاعات کاربر لو می‌رود و در اختیار هکرها قرار می‌گیرد.

زمانی‌که سایت ساز پرتال از DNS اختصاصی استفاده می‌کند، سرعت پاسخ دادن به درخواست کاربر بالا می‌رود. از طرف دیگر از حمله هکرها در امان می‌مانید.

2- داشتن سرورهای اختصاصی

سایت ساز پرتال دارای چندین سرور اختصاصی است که اطلاعات سایت‌های ساخته شده در آن قرار می‌گیرد. به همین خاطر تمام مسائل امنیتی در سرورها رعایت شده و نظارت کامل 24 ساعته روی سرورها وجود دارد. در این صورت از حملات باج افزارها و حملات مکرر DDos در امان می‌مانید.

3- استفاده از Firewall برای جلوگیری از حملات اینترنتی

Firewal یا دیواره آتش از دسترسی‌های غیر مجاز به شبکه جلوگیری می‌کند. در اصل با کمک فایروال یک حصارکشی قوی دورتادور شبکه و دستگاه کاربران ایجاد می‌شود تا هکرها نتوانند حملات خرابکارانه انجام دهند.

سایت ساز پرتال برای افزایش امنیت وب سایت‌ها از Firewal استفاده می‌کند. پس خیالتان از بابت ویروس‌ها و حملات خرابکارانه هکرها راحت باشد.

4- گواهی SSL برای دامنه‌های فعال سایت

گواهی SSL نه‌تنها برای امنیت سایت‌ها بلکه برای سئو سایت شما هم بسیار ضروری است. گواهی SSL یا همان HTTPS ارتباط بین کاربران و سایت‌ها را رمزگذاری می‌کند. یعنی رمز کاربری، نام کاربری و اطلاعات کارت اعتباری شما به‌صورت رمزگذاری شده به سایت ارسال می‌شود.

ازاین‌رو هکرها نمی‌توانند به این دیواره نفوذ کنند و اطلاعات سایت شما را به سرقت ببرند. سایت‌های فعال در پرتال به سرعت گواهی ssl دریافت می‌کنند تا در محیطی امن فعالیت خودشان را ادامه دهند.

5- عدم ذخیره اطلاعات پرداخت مشتری

زمانی‌که در حال پرداخت اینترنتی هزینه محصول یا خدمات هستید، اطلاعات بانکی خودتان را در درگاه پرداخت وارد می‌کنید. سایت ساز پرتال امکان اتصال مستقیم سایت به درگاه پرداخت امن شاپرک را دارد.

از طرف دیگر به هیچ عنوان اطلاعات پرداخت کاربر در سایت ذخیره نمی‌شود. به همین خاطر مشتریان خیالشان از بابت خرید و عدم افشای اطلاعات راحت است.

6- پشتیبانی و بک آپ از اطلاعات سایت

تیم فنی سایت ساز پرتال هر 1 ساعت یک بار از اطلاعات تمام سایت‌های ساخته شده بک آپ تهیه می‌کنند. به همین خاطر در صورتی که هرگونه مشکلی برای سایت شما پیش بیاید به سرعت رفع می‌شود.

از طرف دیگر یک تیم پشتیبانی به‌صورت 24 ساعته امنیت سرورها و سایت شما را بررسی می‌کند. در صورت وجود مشکل امنیتی به سرعت آن را رفع می‌کنند.

7- به‌روزرسانی امنیت وب سایت‌ها

زمانی‌که در وردپرس افزونه‌های امنیتی را نصب می‌کنید، باید مدام آن را به‌روزرسانی کنید. در غیر این صورت باگ‌های امنیتی سایت شما بیشتر می‌شود و فضای زیادی به هکرها می‌دهید. اما از آنجایی که سایت سازها دارای تیم فنی هستند، بدون اینکه خود شما متوجه شوید، سیستم‌های شما مدام به‌روزرسانی می‌شود.

8- رعایت نکات ایمنی در زمان برنامه‌نویسی قالب

برنامه‌نویسان سایت پرتال برای کدنویسی قالب سایت تمام نکات امنیتی را رعایت می‌کنند. حتی اگر کسی به رمز و پسورد شما دسترسی پیدا کند، نمی‌تواند فعالیت‌های خرابکارانه در سایت شما انجام دهد. تمام مسائل امنیتی از زمان ورود کاربر تا ایجاد تغییرات در سایت به‌صورت کامل رعایت شده است.

کلام پایانی

در این مقاله به‌صورت موردی به بررسی یکی از سایت سازهای ایرانی یعنی پرتال پرداختیم. سایت سازها توانستند محیط امنی را برای مشتریان خودشان به وجود بیاورند. با استفاده از سیستم مانیتورینگ 24 ساعته، بک آپ گیری از ساعت و تیم پشتیبانی خیالتان از بابت امنیت سایت راحت باشد. البته بخشی از امنیت سایت به خود شما هم بستگی دارد. تا زمانی‌که رمز و یوزر نیم خودتان را در جای امنی نگه دارید، کسی نمی‌تواند به سایت شما نفوذ کند. پس حواستان را شش دنگ جمع کنید تا سایت امنی داشته باشید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده