نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

با انواع نان‌ها سنتی و فانتزی آشنا شوید و آنها را از اسنپ فود سفارش دهید

«اسنپ‌فود» در این مطلب، انواع و فواید نان‌های سنتی معرفی کرده است.

نان‌های سنتی و فانتزی هر کدام خاصیت‌ها و مواد مغذی مختلفی دارند و برای بدن بسیار مفید هستند. اگر می‌خواهید سلامتتان حفظ و جلوی بسیاری از بیماری‌ها در بدنتان گرفته شود، پیشنهاد می‌دهیم حتماً این نان‌ها را بخرید به‌صورت روزانه مصرف کنید تا از مزیت‌های فوق‌العاده‌شان بهره‌مند شوید.

نان‌های سنتی و فانتزی انواع مختلفی دارند و طعم، مزه و حتی عطر یا بوی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. قبل از اینکه برای خرید نان به‌صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید، پیشنهاد می‌دهیم حتماً با ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا شوید تا خریدی هوشمندانه و آگاهانه داشته باشید.

با اطلاع از میزان مواد مغذی و کالری هر یک از نان‌های سنتی یا فانتزی، می‌توانید نانی کاملاً متناسب با نیاز بدنی‌تان بخرید تا همواره از نعمت سلامتی بهره‌مند باشید.

معرفی انواع نان سنتی

نان‌های سنتی به نان‌هایی می‌گویند که معمولاً با تنور‌های قدیمی پخته می‌شوند و مواد مغذی زیادی دارند. در ادامه این نان‌ها را به‌همراه میزان کالری‌شان معرفی می‌کنیم:

نان سنگک

سنگک‌ها نان‌هایی هستند با قطر کم و طول بزرگ که می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین انواع نان‌ها به‌شمار می‌آیند. سنگک‌ها پیشینه قدرتمندی در کشور ایران دارند و چندین دهه است که بسیاری از ایرانی‌ها از آن‌ها برا صرف غذا‌های مختلفشان استفاده می‌کنند. سنگک‌ها برای کودکان نیز بسیار مفید هستند و فواید زیادی از جمله خواص ضد سرطانی، جلوگیری از یبوست و ... را برای بدنشان به‌ارمغان می‌آورند.

در هر 56 گرم نان سنگک حدود 100 گرم کالری وجود دارد.

بربری

بربری‌ها غلات حجیم و خوشمزه‌ای هستند که شکمتان را خیلی زود سیر می‌کنند و دیگر نیازی به‌صرف وعده‌های غذایی دیر نخواهید داشت. بربری‌ها را در برخی از نانوایی‌ها با جوش‌شیرین و در برخی نیز بدون جوش‌شیرین تولید می‌شوند.

نان‌های بربری در گذشته در قبیله‌ای به‌نام بربر پخته می‌شدند و هم‌اکنون توانسته‌اند در کشور ایران جایگاه خود را در سبد مصرفی خانواده‌های ایرانی باز کنند.

نان بربری به‌ازای یک کف دست 75 الی 80 کالری دارد.

لواش

لواش‌ها نان‌هایی با قطر بسیار کم و حجم محدود هستند که وزن هر کدام از آن‌ها بیشتر از 250 گرم نمی‌شود. جالب اینکه بسیاری از مردم کشور‌های مختلف جهان از جمله ترکیه نیز به‌صرف این نان علاقه دارند. لواش‌ها جزء غلات سفید به‌شمار می‌آیند و برای صرف یک وعده غذایی سبک بهترین گزینه هستند.

نان لواش، نانی کم حجم و سبک

نان لواش به‌ازای یک کف دست خود 25 کالری دارد.

معرفی نان‌های فانتزی

نان‌های فانتزی از انواع غلات بین‌المللی هستند که با آن‌ها می‌توانید خوشمزه‌ترین و لذیذترین فست‌فود‌ها را سرو کنید. این غلات انواع مختلفی دارند که در ادامه برخی از بهترین و معروفترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

باگت

باگت‌ها همان نان‌های فرانسوی هستند که در تهیه انواع ساندویچ‌های فست‌فودی خوشمزه در بسیاری از مراکز عرضه فست‌فود سرو می‌شوند. باگت‌ها را به‌صورت مستطیلی شکل و دراز می‌پزند و در ترکیب آن‌ها از مخمر، نمک، آرد و آب استفاده می‌کنند.

در هر عدد نان باگت 171 کالری وجود دارد.

تست

تست‌ها یکی از انواع نان‌های انگلیسی هستند که اگر آن‌ها را در مقابل حرارت قرار دهید، برشته می‌شوند و طعم و بافت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند. تست‌ها رنگ تیره‌ای دارند و این به‌دلیل استفاده از آرد تیره چاودار یا روگن در پخت آن‌ها است.

در هر 100 گرم نان تست 293 کالری وجود دارد.

نان سیباتا

سیباتا که به آن چاباتا یا به انگلیسی Ciabatta می‌گویند، به معنای کفش راحتی است. در تهیه نان سیباتای ایتالیایی از آرد گندم، نمک، آب و مخمر استفاده می‌شود. شیوه پخت این غلات در هر کدام از محله‌های کشور ایتالیا از لحاظ پوسته و بافت فرق می‌کند؛ بنابراین انتظار نداشته باشید که تمام چاباتا‌ها از نظر شبیه یکدیگر باشند.

نان سیباتا، نانی انگلیسی و خوشمزه

با نان سیباتا می‌توانید انواع پنینی‌ها و ساندویچ‌های مختلف را سرو کنید.

به‌ازای هر 260 گرم نان سیباتا یا چاباتا 721 کالری مصرف می‌کنید.

نان بیگل

نان‌های بیگل غلات گرد و خوشمزه‌ای هستند که در انگلیسی به آن‌ها Bagels می‌گویند. این غلات در قسمت مرکزی‌شان دارای یک سوراخ هستند. بیگل‌ها را معمولاً با ترکیبات مختلفی می‌پزند که از جمله آن‌ها می‌توان به دارچین، تخم‌مرغ یا بلوبری اشاره کرد.

هر عدد نان کامل بیگل شامل 245 کالری می‌شود.

نان تورتیلا

نان‌های تورتیلا از لحاظ ظاهری تخت و از لحاظ بافت نرم و نازک هستند و با آن‌ها می‌توانید انواع غذا‌های مکزیکی خوشمزه را سرو کنید و از خوردن این غذا‌ها لذت ببرید.

تورتیلا‌ها غلاتی همه‌کاره به‌شمار می‌آیند که می‌توانید با آن‌ها غذا‌های خوشمزه و سالمی بخورید. مثلاً سرو این غلات درکنار گوشت گاو یا مرغ تجربه‌ای نیست که بخواهید به‌راحتی دست رد به سینه آن بزنید.

نان تورتیلا 218 کالری دارد.

نان یوفکا

یکی از انواع نان‌های فانتزی و بین‌المللی که محبوبیت زیادی در تمام جهان دارد، نان یوفکا است که به‌صورت کاغذی و گرد تهیه می‌شود و جزء غلات بدون‌مخمر به‌شمار می‌آید. یوفکا‌ها از ترکیب آرد گندم، آب و نمک تهیه می‌شوند و از لحاظ مواد اولیه تقریباً شبیه تمام نان‌ها هستند. البته برخی نانوایی‌ها به این غلات روغن نباتی نیز اضافه می‌کنند.

مصرف نان یوفکا درکنار انواع مواد غذایی شیرین یا غذا‌های معمولاً مثل گوشت یا انواع پنیر متداول است. در هر 100 گرم از یوفکا 314 کالری وجود دارد.

خرید آنلاین انواع نان سنتی و فانتزی از اسنپ فود

در این مطلب چندین نان سنتی و فانتزی را معرفی کردیم. اگر قصد خرید نان آنلاین سنتی یا فانتزی را دارید، همین‌حالا پلتفرم اسنپ فود را نصب کنید و این نان‌ها را ازطریق آن سفارش دهید. شما می‌توانید با سفارش این غلات از اسنپ فود، یک پذیرایی مفصل و کامل با غذا‌های مدنظرتان در مهمانی‌ها داشته باشید و لبخند رضایت را به لب‌های مهمانان‌تان هدیه دهید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده