نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰

افزایش نصب اپلیکیشن در کوتاه‌ترین زمان!

«ادیوری» در این مقاله، انواع تبلیغات با هدف افزایش نصب اپلکیشن‌‌های مختلف را معرفی کرده است.

یکی از راحت‌ترین، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های افزایش نصب در کافه بازار و سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن، استفاده از تبلیغات نصب اپلیکیشن است.

تبلیغاتی که کاربر را مستقیماً به دانلود اپلیکیشن تشویق می‌کند؛ ولی کدام روش مناسب‌تر است؟ اصلاً مگر چند راه دارد؟ بیایید در این مقاله، هم با انواع تبلیغات با هدف افزایش نصب آشنا شویم و هم راهی برای اجرای موثر کمپین!

تبلیغات نصب اپلیکیشن چیست؟

یک نوع تبلیغ است که کاربر پس از کلیک‌کردن روی آن به صفحهٔ دانلود اپلیکیشن تبلیغ‌شده در کافه بازار، مایکت و گوگل پلی هدایت می‌شود.

تفاوت دوم این تبلیغ با دیگر تبلیغات، نحوهٔ پرداخت هزینهٔ آن است. وقتی پول می‌دهید که کار اپلیکیشن را نصب کند؛ یعنی نمایش تبلیغ یا کلیک‌کردن روی آن هزینه‌ای برای شما ندارد.

حالا که می‌دانید تبلیغات نصب اپلیکیشن چیست، بیایید با انواع آن آشنا شویم.

انواع تبلیغات نصب اپلیکیشن که باید بشناسید!

خوشبختانه گزینه‌های پیش روی شما برای تبلیغ نصب اپلیکیشن یکی دو تا نیست؛ از تبلیغات اینفلوئنسری گرفته تا تبلیغات در دیگر بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی!

ما در این مقاله، به‌صرفه‌ترین روش‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

۱. بنری و همسان در اپلیکیشن‌ها و کافه بازار

تبلیغ اپلیکیشن شما حاوی یک تصویر (آیکون یا تصویری جذاب از اپلیکیشن و بازی شما) و متنی قانع‌کننده است.

 ۲ حالت دارد: یا مثل تصویر زیر به‌شکل بنری در الپیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی نمایش داده و جدا از محل نمایش دیده می‌شود یا به‌طور همسان که از نظر ظاهری دقیقاً شبیه محل نمایش است.

 

یک مدل تبلیغ همسان دیگر هم داریم که از آن برای افزایش نصب در کافه بازار استفاده می‌شود.

در این مدل، تبلیغ اپلیکیشن شما در جایگاه اپلیکیشن‌های مشابه در صفحهٔ سایر اپلیکیشن‌ها دیده می‌شود؛ جایگاه به شکلی است که کاربر آن را پیشنهاد خود بازار می‌بیند و نه تبلیغ! (حتی با وجود داشتن برچسب آگهی)

 

۲. تبلیغات بینابینی تمام‌صفحه در سایر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی

این تبلیغات به‌صورت دیواری جلوی چشم کاربر ظاهر می‌شود و تا زمانی که زمان آن به پایان نرسد یا کاربر آن را نبندد، از جلوی چشم او محو نمی‌شود.

بینابینی به‌طور تمام صفحه و در بین ۲ فعالیت کاربر نمایش داده می‌شود. برای مثال، وقتی مرحلهٔ صد بازی موبایلی را تمام کرد، قبل از اینکه وارد مرحلهٔ ۱۰۱ شود، تبلیغ اپلیکیشن شما را می‌بیند.

این جایگاه هم ۲ حالت دارد: تصویری و ویدئویی! با توجه به اینکه کل صفحه را می‌پوشاند، شانس زیادی برای جلب توجه کاربر دارید.

۳. تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن

تفاوت این نوع تبلیغ با مدل‌های دیگر این است که شما از یک ویدئوی تبلیغاتی برای معرفی اپلیکیشن استفاده کنید.

در کجاها نمایش داده می‌شود؟ می‌توانید آن را در جایگاه بینابینی نمایش دهید؛ ولی یک مدل جذاب دیگر با نام تبلیغات ویدئویی جایزه‌دار هم دارد.

در این حالت، کاربر نمی‌تواند ویدئو را بعد از ۵ ثانیه رد کند و باید تا آخر آن را تماشا کند؛ ولی نگران نباشید! قرار نیست مزاحم او شوید. کاربر به‌ازای تماشای کامل ویدئو، پاداشی مثل جان اضافه یا سکه می‌گیرد.

مثلاً در بازی «پنکوین»، کاربر می‌تواند به‌جای خرید سکه، ویدئوی تبلیغاتی ببیند. از آنجایی که کل ویدئو را می‌بیند، شانس زیادی برای قانع‌کردن او دارید تا اپلیکیشن را نصب کند.

کافی است روی ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن مانور دهید و به او نشان دهید چه چیزی با نصب اپلیکیشن شما به دست می‌آورد. در آخر این ویدئو، یک بنر تمام‌صفحه هم بالا می‌آید تا تیر آخر را رها کنید!

۴. تبلیغات در جست‌وجوی کافه بازار

یک مدل تبلیغ نصب اپلیکیشن این است که اپلیکیشن خود را در صدر نتایج جست‌وجوی کافه بازار قرار دهید. بیش از ۲ میلیارد بار، کاربران کافه بازار در سال گذشته اپلیکیشن و بازی جست‌وجو کرده‌اند.

از طرفی، طبق آماری که این فروشگاه منتشر کرده است، ۷۰ درصد جست‌وجوها به نصب اپلیکیشن ختم می‌شوند.

سازوکار آن چطور است؟ کاربر برای یافتن اپلیکیشن یا بازی موردنیاز خود عبارتی را جست‌وجو می‌کند. پس از آن، اگر این عبارت با اپلیکیشن شما مرتبط باشد، شما قبل از باقی نتایج (فارغ از امتیاز و رتبهٔ خود) نمایش داده می‌شوید.

برای اینکه نتیجهٔ بهتری از تبلیغات بگیرید، حتماً کاربر را به نصب اپلیکیشن دعوت کنید؛ یعنی دعوت‌به‌اقدام شما در تبلیغات، «نصب» باشد.

موارد زیر انتخاب‌های خوبی هستند:

  • نصب رایگان
  • نصب کنید
  • بازی کن
  • نصب می‌کنم
  • از بازار دانلود می‌کنم

 

تبلیغات نصب اپلیکیشن را چطور اجرا کنم؟

می‌توانید با کمک پلتفرم‌های تبلیغاتی مثل ادیوری، اپلیکیشن خود را در ۱۰ هزار اپلیکیشن، بازی و کافه بازار تبلیغ کنید.

هزینهٔ این تبلیغات به‌ازای نصب موفق حساب می‌شود و خودتان قیمت هر نصب را پیشنهاد می‌دهید؛ یعنی می‌گویید حاضرم اگر اپلیکیشن نصب شد، مثلاً ۵ هزار تومان پرداخت کنم.

از طرفی، دیگر نیاز نیست با هزاران اپلیکیشن و بازی جداگانه مذاکره کنید. تبلیغ به‌طور اتوماتیک در تمام آن‌ها نمایش داده می‌شود.

برای شروع، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ثبت‌نام در پنل ادیوری
  • ساخت کمپین تبلیغات درون‌اپلیکیشنی
  • تعیین نام کمپین
  • مشخص‌کردن «نصب اپلیکیشن» به‌عنوان اقدام
  • اضافه‌کردن «لینک ترکر نصب اپلیکیشن» به‌عنوان صفحهٔ فرود
  • اضافه‌کردن تبلیغ (ویدئو + تصویر و متن)
  • پیشنهاد قیمت به‌ازای هر نصب

توجه کنید حتماً باید لینک ترکر نصب اپلیکیشن را بگذارید و نه لینک اپلیکیشن در کافه بازار، مایکت یا گوگل پلی!

آخرین مسئله اینکه با کمک ادیوری برخلاف گوگل ادز، نیاز نیست اپلیکیشن حتماً در گوگل پلی یا اپ استور منتشر شده باشد تا بتوانید آن را تبلیغ کنید. کافی است آن را در یکی از فروشگاه‌ها حتی ایرانی‌ها منتشر کنید.

اگر برای بالابردن تعداد دانلودهای اپلیکیشن آماده‌اید، همین حالا به پلتفرم تبلیغاتی ادیوری بروید و اولین کمپین را بسازید. 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده