نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

نحوه استفاده از سیم کارت ایرانی در وان ترکیه

«فلای‌تودی» در این مطلب روش‌های فعال‌سازی سیم‌کارت ایرانی در وان ترکیه را آموزش می‌دهد.

معمولاً افراد پس از رزرو بلیت و هتل از مراجعی مانند فلای تودی به مقصد وان ترکیه، به‌دنبال روشی هستند که ازطریق آن بتوانند در کشور ترکیه نیز از سیم‌کارت ایرانی خود استفاده کنند و نیازی به خرید سیم‌کارت آن کشور نباشد.

به‌طور کلی باید گفت اپراتورهای اصلی هر کشوری برای راحتی مسافران با اپراتورهای مطرح دیگر کشورها مانند ترکیه مذاکره می‌کنند تا امکان استفاده از سیم‌کارت‌های داخلی به‌صورت بین‌المللی فراهم شود.

استفاده از سیم‌کارت ایرانی در وان ترکیه با فعال‌سازی خدمات رومینگ امکان‌پذیر است. البته باید گفت این روش می‌تواند هزینه‌های زیادی روی حساب شما اعمال کند پس بهتر است تنها برای موارد اضطراری و خدمات مهم مانند اینترنت از آن استفاده کنید. در ادامه با رومینگ و نحوه فعال‌سازی آن در وان ترکیه بیشتر آشنا می‌شویم پس تا انتها با ما همراه باشید.

فعال‌سازی رومینگ برای استفاده بین‌المللی از سیم‌کارت ایرانی

رومینگ یکی از قابلیت‌های مهم سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی است که به شما امکان استفاده از خدمات مهم سیم‌کارت مانند برقراری تماس، ارسال پیامک و دسترسی به اینترنت را در مناطق مختلف مانند وان ترکیه می‌دهد.

برای افرادی که قصد رزرو بلیط و هتل از فلای تودی به مقصد وان ترکیه را دارند و نمی‌خواهند برای مدت‌زمان محدود سفر خود، سیم‌کارت ترکیه‌ای خریداری کنند فعال‌سازی رومینگ می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

به‌طور کلی سیم‌کارت‌های ایرانی در وان ترکیه یا دیگر مناطق تنها با استفاده از فعال‌سازی رومینگ قابل استفاده هستند. برای این کار باید کدهای دستوری مربوط‌به اپراتور سیم‌کارت را شماره‌گیری کرده یا یک پیامک خاص ارسال کنید.

همچنین باید گفت برای دسترسی به اینترنت در برخی موبایل‌ها لازم است روی تنظیمات آن نیز تغییراتی اعمال شود تا تمام قابلیت‌های سیم‌کارت به‌صورت بین‌المللی در اختیارتان قرار گیرد.

چگونه می‌توانیم رومینگ را فعال کنیم؟

باتوجه‌به اینکه سه اپراتور اصلی در کشور وجود دارد متوجه می‌شویم که روش‌های مختلفی نیز برای این کار موجود است و شما باید با درنظرگرفتن نوع سیم‌کارت خود برای فعال‌سازی رومینگ اقدام کنید.

اگر بلیت خود به مقصد وان ترکیه را ازطریق فلای تودی برای روزهای اخیر رزرو کرده‌اید بهتر است فعال‌سازی رومینگ را به ساعات پایانی حضور در ایران موکول کنید. همچنین می‌توانید زمانی‌که در اقامتگاه رزروشده مانند هتل دوسکو وان ساکن شدید این کار را انجام دهید.

باید گفت پس از بازگشت از سفر و ورود به کشور دیگر هزینه‌ها به‌صورت بین‌المللی اعمال نمی‌شود اما بهتر است رومینگ سیم‌کارت را غیرفعال کنید. در ادامه به‌بررسی نحوه فعال‌سازی رومینگ در اپراتورهای مختلف می‌پردازیم.

فعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت همراه اول

تفاوتی ندارد سیم‌کارت شما دائمی است یا اعتباری درهرصورت برای فعال‌سازی رومینگ آن جهت استفاده از سیم‌کارت در شهر وان ترکیه باید کدهای دستوری یک‌سانی وارد کنید. البته روش‌های مختلف دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

کد دستوری که برای این کار وجود دارد عبارت است از *10*29#. با شماره‌گیری این کد منویی برای شما نمایش داده می‌شود که ازطریق آن می‌توانید گزینه فعال یا غیرفعال‌سازی رومینگ را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید ازطریق اپلیکیشن همراه من این فعال‌سازی را انجام دهید. فقط توجه داشته باشید که برای دسترسی به اپلیکیشن باید به اینترنت متصل شوید و این برنامه به‌صورت آفلاین کار نمی‌کند.

روش دیگری که برای فعال‌سازی رومینگ همراه اول و استفاده از این سیم‌کارت در شهر وان کشور ترکیه وجود دارد ارسال پیامک است. برای این کار کافی‌است عدد 29 را به شماره 10 ارسال کرده تا پس از چند دقیقه پیامی مبنی بر تایید فعال‌سازی رومینگ دریافت کنید.

فعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت ایرانسل

مشترکین ایرانسلی که بلیت سفر و محل اقامت خود را از فلای تودی رزرو کرده‌اند باید به‌فکر چگونگی برقراری ارتباط با داخل ایران باشند. این افراد برای اینکه بتوانند ازطریق تماس، پیامک یا اینترنت با اعضای خانواده یا دوستان خود ارتباط برقرار کنند باید به‌دنبال فعال‌سازی رومینگ باشند.

ذکر این نکته لازم است که فعال‌سازی رومینگ ایرانسل باید حتماً پیش از سفر و به‌طور کلی قبل خروج از ایران انجام شود. اولین روشی که برای انجام این کار وجود دارد شماره‌گیری کد دستوری #1*1111* است. پس از آن کدی جهت تایید برای افراد ارسال خواهد شد.

روش کاربردی و آسان دیگری که برای فعال‌سازی رومینگ وجود دارد استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است. برای دسترسی به خدمات رومینگ باید وارد بخش پروفایل حساب کاربری خود شوید.

فعال‌سازی رومینگ رایتل

برای فعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت رایتل باید به نوع سیستم‌عامل موبایل خود دقت کنید و باتوجه‌به آن مراحل مخصوص را انجام دهید. لازم به ذکر است این تنظیمات ارتباطی به برند موبایل ندارند و تنها سیستم‌عامل تلفن همراه است که روی آن تاثیر می‌گذارد.

گردشگرانی که گوشی آن‌ها اندروید است پس از رزرو بلیت و هتل از فلای تودی می‌توانند مراحل زیر را برای فعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت رایتل خود انجام دهند تا امکان برقراری ارتباط با داخل کشور برای آن‌ها فراهم شود.

  • وارد تنظیمات گوشی (Settings) شوید.
  • گزینه سیم‌کارت‌ها و شبکه‌های موبایل را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید سیم‌کارت رایتل انتخاب شود.
  • روی گزینه حالت شبکه موبایل کلیک کنید تا حالت شبکه مورد پشتیبانی گوشی شما نمایش داده شود.
  • یکی از گزینه‌های LTE/3G/2G (auto connect) را انتخاب کنید تا فعال‌سازی رومینگ به‌صورت خودکار انجام شود.

باتوجه‌به اینکه تغییراتی در مسیر فعال‌سازی رومینگ برای گوشی‌های اندروید و آی‌اواس وجود دارد شما باید با در نظر گرفت سیستم‌عامل موبایل خود این تنظیمات را اعمال کنید. به‌طور کلی سرویس رومینگ در گوشی IOS با گزینه‌های 3G و LTE فعال خواهد شد. مراحل این کار به شرح زیر هستند:

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات (Setting) موبایل شوید و روی گزینه Cellularکلیک کرده و پس از آن وارد منوی Cellular Data Options شوید.
  • در این گام گزینه Data Roamingرا بررسی کنید. اگر به‌صورت خودکار فعال نبود باید فعال‌سازی رومینگ را به‌صورت دستی انجام دهید.

جمع‌بندی

افرادی که می‌خواهند با رزرو بلیت و هتل از فلای تودی به شهر وان ترکیه سفر کنند احتمالاً به این موضوع نیز فکر کرده باشند که چگونه می‌توان از این منطقه با داخل کشور ارتباط برقرار کرد یا اتصال به اینترنت برای مسیریابی و مواردی از این قبیل چگونه است؟

به‌طور کلی برای استفاده از خدمات سیم‌کارت ایرانی در خارج از کشور باید رومینگ آن را فعال کنید که برای هر اپراتور روش متفاوتی دارد. ضمن اینکه استفاده از این خدمات هزینه بالایی روی سیم‌کارت شما اعمال می‌کند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده