نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰

خرید بلیط قطار های درجه یک با فلای تودی

«فلای تودی» در این مقاله به‌بررسی تفاوت قطارهای درجه یک با سایر قطارها می‌پردازد.

امروزه استفاده از شبکه ریلی و راه آهن به خاطر امنیت زیاد و گستردگی آن در سراسر کشور، رواج زیادی دارد و بسیاری از افراد از این وسیله برای سفرهای داخلی خود استفاده می‌کنند. اما قطارها نیز مانند سایر وسایل حمل‌و‌نقل، انواع مختلفی دارند و باتوجه‌به امکاناتی که ارائه می‌دهند، درجه بندی می‌شوند.

درواقع قطارها نیز مانند هتل‌ها ستاره‌ دار هستند و باتوجه‌به تعداد ستاره آن‌ها می‌توان به میزان امکانات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها پی برد. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که امکانات قطارهای درجه یک نسبت به سایر قطارها بیشتر است. اما به‌طور دقیق تفاوت قطارهای درجه یک با سایر قطارها چیست؟ در ادامه به بررسی تفاوت آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت قطار‌های درجه یک با دیگر قطارها

آشکارترین تفاوتی که در میان قطارهای ایران وجود دارد، میزان امکانات هر قطار و سرعت آن‌هاست. در ادامه انواع قطارهای فعال در شرکت ریلی ایران را با هم مقایسه می‌کنیم.

قطارهای معمولی

به‌طور کلی قطارهای معمولی را با نام قطارهای استاندارد نیز می‌شناسند و باتوجه‌به اینکه در همه مسیرهای ریلی کشور تردد می‌کنند، برای رفتن به نقاط مختلف کشور مناسب هستند. این قطارها عموما به شکل اتوبوسی بوده و در ساخت آن‌ها از صندلی‌های درجه یک و درجه دو استفاده شده که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال میزان راحتی صندلی‌های درجه یک بیشتر از صندلی‌های درجه دو است و فضای بیشتری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

علاوه‌بر این، قطارهایی که صندلی درجه یک دارند، امکاناتی مانند تهویه‌ مطبوع، چراغ مطالعه و پریز برق را به مسافران ارائه می‌دهند. این درحالی است که صندلی‌های درجه دو در قطارهای معمولی امکانات کمتری داشته و قیمت رزرو بلیط آن‌ها نیز پایین‌تر است. پس شاید قطارهای معمولی امکانات اولیه‌ مانند سرویس بهداشتی، ماشین غذاخوری و تنقلات و نوشیدنی‌های ساده را در اختیار مسافران بگذارند، اما می‌توان گفت که برای سفر به نقاط مختلف بسیار مناسب هستند و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند.

اما باید به این نکته اشاره کنیم که اغلب قطارهای معمولی امکانات خواب خوبی ندارند، پس اگر به این مسئله اهمیت می‌دهید، هنگام خرید بلیط قطار حتما بخش توضیحات خدمات قطار را به دقت مطالعه کنید. خالی از لطف نخواهد بود اگر به این نکته‌ نیز اشاره کنیم که در حالت کلی تعداد کارکنان قطارهای معمولی کم است و میزان خدمات و رسیدگی آن‌ها به امور مسافران نسبت به سایر قطارهای ستاره‌ دار، پایین‌تر است.

قیمت بلیط قطار کوپه دربست تهران مشهد در این قطارها معمولا پایینتر است، بنابراین پیشنهاد می‌شود که اگر قصد سفر دارید، زودتر نسبت به تکمیل خرید و رزرو بلیط قطار خود اقدام کنید.

قطارهای سه ستاره

امکانات قطارهای سه ستاره چندان مجلل و لوکس نیست اما نسبت به قطارهای معمولی بیشتر است، به همین دلیل قطارهای سه ستاره در گروه قطارهای میان‌ رده قرار می‌گیرند. برای مثال قطارهای سه ستاره امکاناتی مانند صندلی راحت‌تر، تهویه‌ مطبوع و امکانات اولیه‌ غذاخوری را به مسافران ارائه می‌دهند و قیمت بلیط آن‌ها نیز تا حدودی مناسب است.

همچنین برخی از آن‌ها مانند قطارهای معمولی دارای صندلی درجه یک و دو هستند که این موضوع گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب در اختیار مسافران می‌گذارد. قیمت بلیط قطار کوپه دربست تهران مشهد ممکن است در قطارهای سه ستاره کمی بیشتر باشد. در فلای تودی می‌توانید قیمت‌ها را لحظه ای بررسی کنید.

قطارهای چهار ستاره

قطارهای دیگری که در میان قطارهای ستاره دار با کیفیت قرار می‌گیرند، قطارهای چهار ستاره هستند که هزینه‌ رزرو بلیط آن‌ها بیشتر است اما در عوض امکانات بهتری را به مسافران ارائه می‌دهند. پس اگر تمایل دارید یک سفر راحت با امکانات مختلف را تجربه کنید، قطار چهار ستاره برای شما گزینه‌ مناسبی خواهد بود.

امکانات قطارهای چهار ستاره نسبت به قطارهای سه ستاره و معمولی بهتر است و غذاهای با کیفیت‌تری را به مسافران ارائه می‌دهد. حتی در این قطارها گاهی امکانات سرگرمی و رفاهی متنوع نیز ارائه می‌شود. قطارهای چهار ستاره با وجود امکانات رفاهی مناسبی که به مسافران ارائه می‌دهند، نسبت به قطارهای پنج ستاره هزینه‌ کمتری دارند.

از امکانات قطارهای چهار ستاره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تهویه شامل سرمایش و گرمایش

  • سیستم صوتی تصویری داخل کوپه

  • سیستم پیجینگ مرکزی

  • امکانات گرم کردن و سرد کردن مواد غذایی در کوپه مهماندار

  • و غیره

قطارهای پنج ستاره

لوکس‌ترین نوع قطاری که در خطوط ریلی ایران وجود دارد، قطار پنج ستاره است که بالاترین و بهترین سطح امکانات رفاهی را به مسافران ارائه می‌دهد. از شاخص‌ترین امکانات این قطارها می‌توان به کوپه‌های اختصاصی به همراه تخت‌های راحت برای استراحت اشاره کرد. در کوپه‌های این قطارها مبلمانی راحت و با طراحی مخصوص وجود دارد که در یک سفر طولانی با قطار نکته‌ بسیار مهمی محسوب می‌شود.

نکات مهم دیگری که در این قطارها حائز اهمیت است، وجود رستورانی بزرگ با منوی گسترده‌ای از انواع غذاهای با کیفیت و همچنین پذیرایی‌های متنوع با تنقلات و نوشنیدنی‌های مختلف در طول سفر است. در قطارهای پنج ستاره از تعداد زیادی کارکن و خدمات‌ دهنده حرفه‌ای استفاده می‌شود تا بالاترین سطح خدمات و رسیدگی را به مسافران ارائه دهند.

از دیگر امکانات این قطارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود امکانات و سیستم‌های سرگرمی متنوع

  • ارائه تخت‌های راحت و ملحفه‌های تمیز جهت رفاه و آسایش مسافران در طول سفر

  • استفاده از عایق صدا

  • دارای کوپه‌هایی تمیز با دکوراسیونی شیک و مدرن

  • وجود دستگاه نمایش فیلم و موسیقی

  • وجود تخت‌های بزرگ و راحت در کوپه‌ها

  • ارائه غذاهای متنوع ایرانی و خارجی

  • و غیره

خرید بلیط قطار از فلای تودی

حالا که با انواع قطارهای موجود در شرکت ریلی ایران آشنا شدید، رزرو هر کدام از آن‌ها به تصمیم و خواست شما بستگی دارد. اگر به‌دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستید، بهتر است بلیط قطارهای معمولی یا سه ستاره را رزرو کنید. چون هزینه خرید بلیط قطارهای چهار ستاره و پنج ستاره بالاست و این موضوع برای همه چندان خوشایند نیست.

اما اگر به‌دنبال سفری لوکس هستید و می‌خواهید تا رسیدن به مقصد سفر راحتی را تجربه کنید، قطارهای چهار و پنج ستاره بهترین گزینه خواهند بود. برای رزرو هر نوع بلیط هم می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کرده و با زدن چند کلیک ساده، بلیط خود را خریداری کنید. این سایت علاوه‌بر ارائه تخفیف‌های شگفت‌ انگیز برای خرید بلیط، امکان مقایسه انواع بلیط را به شما می‌دهد تا با خیال راحت بهترین بلیط را رزرو کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده