نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰

انواع کمپین‌های قابل ساخت در گوگل ادز - وی دیجیتال مارکتینگ

«وی دیجیتال‌ مارکتینگ» در این مطلب به‌معرفی انواع کمپین‌های گوگل‌ادز پرداخته و ویژگی هریک از آن‌ها را ذکر کرده است. 

آیا در مورد امکانات گوگل ادز چیزی می‌‌دونید؟ آیا شما هم دنبال تبلیغات اینترنتی هستید؟ اگر جوابتون بله است، جای خوبی اومدید! امروزه تبلیغات اینترنتی از جمله تبلیغات گوگل ادز به دنیای مدرن کسب‌وکارها رونق داده. اگر شما هم دنبال دوره رایگان گوگل ادز می‌گردید، اول از همه باید بدونید برای دستیابی به هدفتون، کدوم کمپین‌های گوگل ادز مناسبتونه.

اینجا است که ما با وی دیجیتال مارکتینگ از تبلیغات دیسپلی تا تبلیغات در صفحه نتایج جست‌وجو بهتون کمک می‌کنیم. ما اینجا هستیم تا شما رو با کمپین‌ها و خدمات گوگل ادز آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید تا بتونید بهترین تصمیمات رو برای کسب‌وکارتون بگیرید.

انواع کمپین‌های گوگل ادز

در تبلیغات گوگل ادز، کمپین‌ها می‌تونند به کسب‌وکارها کمک بزرگی کنند. زمانی‌که به‌فکر ایجاد یک کمپین هستید، اول باید هدفتون رو مشخص کنید. هدف می‌تونه فروش، جلب مشتری (لید)، افزایش آگاهی از برند، ترویج اپلیکیشن یا افزایش ترافیک وب‌سایت باشد. بعد از تعیین هدف، مرحله دوم انتخاب نوع کمپین مناسبه؛ اما سؤال اصلی اینجا است که به‌غیر از کمپین سرچ چه نوع کمپین‌هایی از گوگل ادز در ایران فعال می‌شوند؟ در ادامه با این کمپین‌ها به‌طور‌ کامل آشنا می‌شید. با انتخاب درست نوع کمپین، می‌تونید بهترین نتیجه رو برای کسب‌وکارتون به‌دست بیارید.

کمپین تبلیغات دیسپلی یا نمایشی‌ (Display Campaign)

کمپین تبلیغات دیسپلی، یکی از راه‌هایی است که می‌تونه مخاطبانی که به محصولات شما علاقه‌مند هستند؛ ولی هنوز جست‌وجو نکردند رو جذب کنه. این کمپین گوگل ادز از Google Display Network یا شبکه نمایش گوگل بهره می‌بره. ما، در وی دیجی مارکتینگ، این خدمات گوگل ادز رو با تمرکز روی نتایج و پرفورمنس به‌صورت حرفه‌ای ارائه می‌دیم. در این کمپین، شما قادرید محتوای تبلیغاتی‌تون رو به مخاطبانی نشون بدید که با مشخصات مخاطبان موردنظرتون سازگارن. این محتوا روی وب‌سایت‌هایی که شریک گوگل هستند، نمایش داده شده و به‌ازای نمایش، مبلغی به مالکین وب‌سایت‌ها پرداخت می‌شه.

یکی از اهداف این کمپین، افزایش آگاهی از برندتونه. می‌تونه بهتون کمک کنه تا به مخاطبان بالقوه‌تون برسید. علاوه‌بر‌این، می‌تونید انتخاب کنید که تبلیغاتتون کجا و چگونه نمایش داده بشه. ما در وب‌سایتمون، دوره‌های آموزشی کامل و رایگان درباره گوگل ادز رو ارائه می‌دیم. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا از این ابزار به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و تبلیغاتتون رو به بهترین شکل به مخاطبان مناسب برسونید.

کمپین شاپینگ (Shopping Campaign)

با کمپین شاپینگ گوگل ادز، ویژگی‌های محصولات شما در صفحه نتایج به مخاطبان نشون داده می‌شه. در وی دیجی مارکتینگ، خدمات گوگل ادز به‌شکل حرفه‌ای و باتوجه‌به پرفورمنس و نتایج، ارائه می‌شه. برای شروع تبلیغات شاپینگ، باید اطلاعات محصولاتتون رو در Google Merchant Center وارد کنید. سپس گوگل اون‌ها رو به کاربرانی که دنبال محصولات مشابه می‌گردند، نمایش می‌ده.

کمپین فروش گوگل ادز متمرکز بر محصولات است و وقتی کاربر جست‌وجو می‌کند، تبلیغات بهش نشون داده می‌شن. این به کاربر اطلاعات لازم رو بدون وارد شدن به فروشگاهشون می‌ده و بعد تصمیم می‌گیره کدوم رو می‌خواد ببینه. کمپین شاپینگ، یک گزینه فوق‌العاده برای افزایش ترافیک و فروش در فروشگاه‌های آنلاین است. شما می‌تونید با ارائه دقیق و جذاب ویژگی‌های محصولاتتون، مشتری‌ها رو به‌سمت خرید هدایت کنید. متأسفانه در ایران، کمپین شاپینگ گوگل ادز قابل اجرا نیست؛ اما اگر مخاطبتون خارج از ایران است، می‌تونید فروشتون رو با استفاده از این ابزار افزایش بدید.

کمپین ویدیویی

کمپین ویدیویی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تبلیغاتی گوگل ادز است. در وب‌سایت وی دیجی مارکتینگ، می‌تونید آموزش کامل گوگل ادز رو به‌صورت رایگان تهیه کنید. با کمپین ویدیویی، می‌تونید هدفمندانه مخاطبانتون رو براساس علاقه‌هاشون جذب کنید. مثلا با استفاده از ویدیو، می‌تونید به ترکیبی از ویژگی‌های جمعیتی مثل سن و جنسیت دسترسی پیدا کنید.

یکی از جالب‌ترین نکات اینه که تا ۵ ثانیه اول، تبلیغ شما بدون نیاز به اجازه کاربر پخش می‌شه؛ اما اون‌ها بعد از این مدت تصمیم می‌گیرند که ادامه بدن یا نه. واسه همینه که کیفیت تبلیغ شما می‌تونه روی نرخ بازگشت سرمایه تاثیر بزرگی بذاره. تبلیغات ویدیویی می‌تونند به سه شکل نمایش داده بشن؛ در سرچ یوتیوب، درست قبل یا بعد یک ویدیو که کاربر داره تماشا می‌کند و در صفحه پخش ویدیو. وقتی همزمان تبلیغات ویدیویی و دیسپلی رو اجرا می‌کنید، می‌تونید مخاطبان بیشتری رو جذب کنید.

کمپین افزایش نصب اپلیکیشن

کمپین افزایش نصب اپلیکیشن یکی از بهترین وسیله‌های تبلیغاتی برای ترویج اپلیکیشن‌هاست. وب‌سایت وی دیجی مارکتینگ، خدمات گوگل ادز رو با تمرکز روی پرفورمنس و نتیجه محوری ارائه می‌ده. این کمپین نه‌تنها تعداد نصب‌های اپلیکیشن شما رو افزایش می‌ده، بلکه می‌تونید همون کاربرانی که اپلیکیشن شما رو نصب کردند رو به اعمال خاصی مثل خرید یا عضویت هدایت کنید. واسه صاحبان اپلیکیشن‌های اندرویدی، این کمپین می‌تونه به اون‌ها کمک کنه تا قبل از انتشار عمومی، کاربران زیادی رو جذب کنند.

یک نکته جالب اینه که نیاز نیست خیلی وقت صرف طراحی تبلیغاتتون کنید. کافیه به گوگل اطلاعاتی مثل متن تبلیغ، قیمت پیشنهادی و مکان مورد نظرتون رو بدید و گوگل خودش براساس اون‌ها تبلیغتون رو طراحی کنه. حتی می‌تونید به گوگل اجازه بدید تا تصویر یا ویدیویی مناسب انتخاب کنه و به کاربر نشون بده. هزینه‌ها براساس دو مدل محاسبه می‌شه؛ هزینه به‌ازای نصب یا هزینه به‌ازای اکشن. تو مدل دوم، هزینه تبلیغ رو زمانی پرداخت می‌کنید که فردی به‌عنوان نتیجه تبلیغ، کاری خاص انجام بده؛ مثلا وارد کردن مشخصات فردی. ولی تو مدل اول، هزینه تبلیغ رو به‌محض نصب اپلیکیشن از شما می‌گیرند.

کمپین هوشمند

کمپین هوشمند یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تبلیغات در گوگل ادز است. در وب‌سایت وی دیجی‌ مارکتینگ، می‌تونید آموزش کامل گوگل ادز رو به‌صورت رایگان تهیه کنید و از خدمات دیگر ما بهره‌مند بشید. این کمپین یک سری از کارهای پیش‌فرض رو براتون انجام می‌ده که مشکلات اجرایی رو کم می‌کند. برای اون‌هایی که وقت زیادی برای مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی ندارند یا بودجه کافی ندارند، می‌تونه مناسب مناسب باشد، البته نه برای ایران، در کل بهتره خیلی از این نوع کمپین استفاده نکنید و برای این کار از یک کمپین منیجر حرفه‌ای کمک بگیرید.

کمپین محلی

در کمپین تبلیغاتی محلی، از تبلیغات جست‌وجو و دیسپلی برای جلب توجه مخاطبان در یک منطقه خاص استفاده می‌شه. اکثر افراد از این راه برای جلب توجه مخاطبان محلی، به‌ویژه در کسب‌وکارهای خدماتی مثل رستوران‌ها، خیاطی‌ها، مکانیکی‌ها و سالن‌های زیبایی بهره می‌برند. با این روش، بازدیدهای حضوری فروشگاه نیز افزایش پیدا می‌کند.

کمپین Discovery

کمپین Discovery به‌تازگی به تیم گوگل ادز پیوسته و از سایر کمپین‌های گوگل ادز تفاوت‌های زیادی داره. این کمپین براساس رفتار کاربر و بدون انتظار از اون برای جستجوی عبارات یا کلمات خاص، تبلیغات رو نمایش می‌ده. در ابتدا برای نمایش در اپلیکیشن گوگل طراحی شده بود؛ اما با گسترش اون، حالا در یوتیوب و جی‌میل هم حضور داره. تبلیغ‌دهندگان با گسترش کانال‌ها می‌تونند تجربه‌های فراموش‌نشدنی رو در هر مرحله از سفر مشتری ارائه دهند.

جمع‌بندی

Google Ads انواع مختلفی داره که می‌تونه کمک کنه تا تبلیغات شما موفق‌تر باشد، وبسایت وی دیجی مارکتینگ، خدمات گوگل ادز رو با حرفه‌ای‌ترین شکل ارائه می‌ده. در Google Ads به‌جز کمپین سرچ، انواع دیگه‌ای از کمپین‌ها هم وجود داره که می‌تونند کمکتون کنند؛ اولین گزینه، کمپین هدفمندی است که به توصیف کاربرها براساس عملکردشون می‌پردازه.

وی دیجیتال مارکتینگ با تمرکز روی نتایج و پرفورمنس، خدمات گوگل ادز رو به‌شکل حرفه‌ای و موثر ارائه می‌ده. علاوه‌بر‌این، دوره رایگان گوگل ادز رو برای علاقمندان به آموزش ارائه می‌کند تا اون‌ها رو از مبتدی تا حرفه‌ای در این حوزه قوی کنه.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده