نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰

نتسا، مقایسه MSL2024 با رقبا: یک کتابخانه نوار با عملکرد بالا و امنیت پیشرفته

«نتسا» در این مطلب کتابخانه نوار MSL2024 را از چند منظر مختلف، با سایر رقیبانش مقایسه می‌کند.

محصولات HPE StoreEver MSL Entry Tape Automation با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای ذخیره‌سازی مشاغلی که بی وقفه حجم زیادی از اطلاعات را تولید می‌کند، در نظر دارند برنامه بازیابی پس از فاجعه آماده کنند یا به‌دنبال راهکاری برای بایگانی اطلاعات هستند، طراحی شده‌اند. کتابخانه نوار MSL2024 یکی از انتخاب‌های خوب در این زمینه است که توانایی پشتیبانی از درایوهای LTO-8، LTO-7، LTO-6 یا LTO-5 Ultrium را دارد. کارشناسان شبکه می‌توانند از راه دور و ازطریق وب به مدیریت استوریج بپردازند و در مقایسه با راه‌حل‌های پیچیده‌ای که در زمینه ذخیره‌سازی و مدیریت اطلاعات وجود دارد به شکل ساده‌تری به ذخیره‌سازی و طبقه‌بندی اطلاعات بپردازند.

یکی از قابلیت‌های قدرتمندی که استوریج فوق در اختیار کارشناسان شبکه قرار می‌دهد، رمزنگاری اطلاعات است. به طوری که اگر نواری گم شد یا به سرقت رفت، با رمزگذاری داده‌ها، هکرها یا سارقان به داده‌های مهم تجاری دسترسی نخواهند داشت. همچنین، فرایند افزایش ظرفیت یا عملکرد کتابخانه بدون نیاز به ابزارهای خاصی به‌سادگی وجود دارد و کافی است درایو موردنظر را خریداری کرده و درون دستگاه قرار دهید. همین مسئله باعث شده تا استوریج فوق به محصولی مقیاس‌پذیری تبدیل شود که ویژگی‌های سازمانی ارزشمندی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

بررسی مشخصات و کاربردهای تیپ درایو MSL2024

هنگامی که صحبت از مشخصات فنی استوریج فوق به میان می‌آید با گلچینی از مشخصات فنی شاخص در ارتباط با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا در مقیاس 1.08پتابایت در زمان استفاده از کاتریج‌های تیپ LTO-9 و فشرده‌سازی 2.5:1 و فناوری قدرتمند شکاف هوایی که اجازه می‌دهد داده‌ها را در وضعیت آفلاین در اختیار داشته باشیم و از داده‌های تجاری در مقابل تهدیدات باج‌افزاری محافظت کنیم، رو‌به‌رو هستیم. همچنین، ساده‌ترین مکانیزم برای افزایش ظرفیت و/یا عملکرد را با افزودن کیت‌های با ظرفیت بالا در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.

کارشناسان شبکه می‌توانند از نرم‌افزارCVTL سرنام HPE Command View for Tape Libraries که یک رابط مدیریت از راه دور مبتنی بر وب با کاربری آسان است برای نظارت بر عملکرد استوریج استفاده کنند و به این شکل مجبور نباشند برای انجام هر کاری حضور فیزیکی در محل داشته باشند. همچنین، با استفاده از HPE TapeAssure Advanced که یکی از ویژگی‌های قدرتمند CVTL است، امکان بررسی نحوه استفاده، عملکرد عملیاتی، وضعیت و سلامت کلی کتابخانه، درایوها و رسانه‌ها نیز وجود دارد.

به‌طور کلی، محصولات نواری HPE StoreEver با سرورهای پیشرو در صنعت، سیستم‌عامل‌ها و نرم افزارهای پشتیبان‌گیری از اطلاعات سازگاری کامل دارند و شما می‌توانید با خیال آسوده از کتابخانه همراه‌با سرورهایی که دارید، استفاده کنید. اچ‌پی می‌گوید: «سازمان‌ها می‌توانند برای مدت زمان طولانی و به مدت 30 سال در شرایط محیطی مناسبی که در مشخصات کارتریج قید شده به آرشیو و نگه‌داری از اطلاعات ارزشمند خود بپردازند».

از ویژگی‌های فنی استوریج فوق به موارد زیر باید اشاره کرد:

استوریج فوق توانایی پشتیبانی از درایوهای LTO-6 Ultrium 6250 ، LTO-7 Ultrium 15000 وLTO-8 Ultrium 30750 را دارد. بنابراین، مشکلی از بابت انتخاب درایو موردنظر وجود ندارد. ظرفیت ذخیره‌سازی این استوریج در صورتی که از درایوهای مبتنی بر فناوری LTO-8 استفاده کنید برابر با 720 ترابایت است، از رابط‌های میزبان هشت گیگابیت بر ثانیه فیبر نوری و 6 گیگابی بر ثانیه SAS پشتیبانی می‌کند. نرخ انتقال اطلاعات آن برابر با 2.16 ترابایت است (2x LTO-9)، تعداد اسلات‌های کاتریج آن 24 عدد و قابلیت اعمال رمزنگاری AES 256-bit را روی درایوهای LTO-9, LTO-8, LTO-7, LTO-6, LTO-5 دارد. این استوریج دو یونیتی در ابعاد 8.7 x 48 x 80.6 سانتی‌متر به بازار عرضه شده است. بنابراین، امکان استقرار آن در رک همانند سرورهای دو یونیتی بدون مشکل وجود دارد.

مقایسه MSL2024 با رقبا

هنگامی که صحبت از مقایسه MSL2024 با کتابخانه‌ها و حتی استوریج‌های مبتنی بر هارد دیسک یا تمام فلش به میان می‌آید، اولین نکته‌ای که نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند، فضای ذخیره‌سازی و نرخ انتقال بالایی است که این رسانه پشتیبان‌گیری در مقایسه با نمونه‌های دیگری مثل هارد دیسک‌ها ارائه می‌کند. به‌طور معمول، تعداد کمی از استوریج‌های تمام فلش یا هیبریدی را در بازار پیدا می‌کنید که ظرفیتی معادل با 1.08 پتابایت را به‌راحتی پشتیبانی کنند و قیمت تمام شده آن‌ها کمتر از MSL2024 باشد. علاوه‌بر این، پیکربندی استوریج‌های مبتنی بر هارد دیسک‌ها، هیبریدی و فلش مستلزم پیاده‌سازی یک معماری دقیق رید است که این مسئله به نوبه خود به تعداد دیسک‌هایی که روی استوریج‌ها قرار می‌گیرد و ظرفیت خود استوریج در ارتباط با میزبانی دیسک‌ها بستگی دارد. علاوه‌بر این، نرخ انتقال اطلاعات کتابخانه MSL2024 در مقایسه با نمونه‌های مشابه به مراتب بیشتر است و به‌لطف پشتیبانی از رابط‌های میزبان SAS با سرعت 12 گیگابیت بر ثانیه و کانال فیبر هشت گیگابیت بر ثانیه، این قابلیت را فراهم می‌کند تا حجم زیادی از اطلاعات را در مدت زمان کوتاهی انتقال دهید. باتوجه‌به توضیحاتی که ارائه کردیم باید بگوییم که کتابخانه MSL2024 در مقایسه با رسانه‌های ذخیره‌سازی سنتی هارد دیسکی یک انتخاب درست بوده که در بلندمدت بازگشت سرمایه خوبی را برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت.

باتوجه‌به توضیحاتی که ارائه کردیم باید بگوییم که تیپ درایو HPE StoreEver MSL2024 تیپ درایو قدرتمندی است که به‌راحتی به نیازهای کسب و کارهای کوچک تا بزرگ پاسخ می‌دهد.

نحوه راه اندازی MSL2024

یکی از ویژگی‌های شاخصی که کتابخانه‌های نواری شرکت اچ‌پی دارند این است که فرایند نصب تقریبا یکسانی دارند. بااین‌حال، نحوه نصب و استفاده از کتابخانه به نوع کاربری و محیطی که محصول در آن قرار می‌گیرد، بستگی دارد. فرایند کلی راه‌اندازی و استفاده از کتابخانه به شرح زیر است:

  1. آماده‌سازی ملزومات سخت‌افزاری: در اولین گام باید ملزومات موردنیاز کتابخانه که شامل دیتاکاتریج، کابل‌ها و غیره هستند را تهیه کنید. انتخاب نوع درایوها به کاربری که در نظر دارید، بستگی دارد. باتوجه‌به اینکه، کتابخانه فوق از دو درایو پشتیبانی می‌کند، انتخاب دیتا کاتریج‌های LTO-9 یا LTO-8 انتخاب درستی است.

  1. نصب و راه‌اندازی سخت‌افزار: هنگامی که ملزومات اصلی خریداری شدند، نوبت به نصب کتابخانه با افزودن درایوها و اتصال کابل‌ها می‌رسد که همان‌گونه که پیش‌تر اشاره کردیم این موضوع به محیط و تجهیزات کلاینتی که قرار است به کتابخانه متصل شوند، بستگی دارد. باتوجه‌به اینکه استوریج فوق از ظرفیت‌ چندصد ترابایتی پشتیبانی می‌کند در بیشتر موارد فرایند اتصال به سرور انجام می‌شود. البته، در برخی موارد نیز سازمان‌ها کتابخانه فوق را به‌عنوان یکی از ملزومات شبکه منطقه ذخیره‌سازی (SAN) مورد استفاده قرار می‌دهند. هنگامی که پیکربندی‌های سخت‌افزاری را انجام دادید نوبت به استقرار کتابخانه در رک، اتصال کابل‌ها و اتصال کتابخانه به منبع تغذیه می‌رسد. اطمینان حاصل کنید که کابل‌ها و درایوها در جای خود محکم شده باشند.

  1. نصب و پیکربندی نرم‌افزار: برای مدیریت کتابخانه باید نرم‌افزار مدیریت را نصب کنید. به‌طور معمول، CVTL یک انتخاب خوب در این زمینه است که رابط کاربری ساده‌ای دارد، امکان نظارت و پیکربندی کتابخانه را از راه دور هم فراهم می‌کند و اطلاعات دقیقی در ارتباط با عملکرد و وضعیت کتابخانه در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد. بااین‌حال، انتخاب نرم‌افزار مناسب به نوع کاربری بستگی دارد. با این توصیف باید بگوییم که نحوه استفاده از کتابخانه MSL2024 به نوع نرم‌افزار نصب شده بستگی دارد.

  1. تعریف و مدیریت درایوها: پس از نصب و پیکربندی نرم‌افزار، باید پیکربندی‌های مربوط‌به درایوها را انجام دهید که شامل وظایفی همچون پارتیشن‌بندی است تا اطلاعات به شکل دقیق و ساخت‌ یافته ذخیره‌سازی شوند. همانند کتابخانه‌های هم‌طراز، MSL2024 داشبورد هوشمند قدرتمندی در اختیارتان قرار می‌دهد.

  1. مدیریت و کنترل کتابخانه: اکنون که کتابخانه آماده راه‌اندازی شده است، قادر به را مدیریت و کنترل آن هستید. فرایند فوق ازطریق نرم‌افزار مدیریت انجام می‌شود که امکاناتی مثل ساخت نسخه‌های پشتیبان، بازیابی داده‌ها، برنامه‌ریزی برای پشتیبان‌گیری و مانیتورینگ عملکرد را ارائه می‌دهد.

  1. مراقبت و نگه‌داری: برای حفظ و بهینه‌سازی عملکرد کتابخانه مراقبت و نگه‌داری منظم از آن ضروری است که شامل تمیز کردن دستگاه، تعویض نوارها و درایوها (به موقع)، به‌روزرسانی نرم‌افزارها و فریمورها، بررسی اطلاعات و گزارش‌های سیستم و مواردی است که در پاراگراف بعدی به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با رعایت این دستورالعمل‌های قادر هستید از تیپ MSL2024 به شکل درستی استفاده کنید.

نگه‌داری و راه اندازی استوریج MSL2024

به‌طور کلی در ارتباط با شرایط نگه‌داری از استوریج و تیپ‌ها باید به به چند اصل مهم دقت کنید. اول آن‌که گرد و غبار، آلودگی و دود سیگار نقش مهمی در کاهش طول عمر تیپ‌ها دارند. همچنین، میدان‌های مغناطیسی به شکل تاثیرگذاری باعث کاهش طول عمر یا از دست رفتن اطلاعات می‌شوند. بنابراین باید مطمئن شوید که هیچ میدان مغناطیسی شدیدی در اطراف استوریج وجود ندارد. نور مستقیم و شدید آفتاب یکی دیگر از مواردی است که باید به آن دقت کنید. متاسفانه برخی از شرکت‌ها محصولاتی همانند MSL2024 یا رک‌های خود را در زیر پنجره‌هایی قرار می‌دهند که در برخی از فصول سال، نور آفتاب روی آن‌ها قرار می‌گیرد. رطوبت را باید دشمن اصلی استوریج و تیپ درایوها توصیف کنیم. هرچه میزان رطوبت محیط بیشتر باشد به همان نسبت طول عمر تیپ‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. درنهایت دمای بالای 43 درجه نیز باعث خراب شدن تیپ‌ها می‌شود. درنهایت باید به این نکته اشاره کنیم که هر چند وقت بکیار اطلاعات روی تیپ‌ها را بازخوانی کنید. همچنین، به این نکته مهم توجه داشته باشید که کاتریج‌ها باید قبل از خاموش کردن درایو غیربارگذاری یا در اصطلاح unload شده و در قاب مخصوص خود قرار بگیرند.

مشکلات رایج کتابخانه نوار MSL2024 و نحوه رفع آن

استوریج MSL2024 همانند سایر استوریج‌های موجود در بازار در گذر زمان با مشکلات مختلفی رو‌به‌رو می‌شود. برخی از مشکلات رایج این استوریج به همراه راه‌حل آن‌ها به شرح زیر است:

استوریج روشن نمی‌شود

اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی تمام سیم برق است. پس از بررسی این مورد، دکمه روشن/خاموش روی پنل جلویی را فشار دهید تا LED سبز در وضعیت آماده قرار بگیرد. در صورتی که سیم و پریز برق سالم است، اما همچنان استوریج روشن نمی‌شود این احتمال وجود که منبع تغذیه خراب شده باشد. برای حل مشکل باید با خدمات پس از فروش اچ‌پی در ایران تماس برقرار کنید.

استوریج هیچ پیامی نشان نمی‌دهد

در صورتی که استوریج روشن و در وضعیت آماده قرار دارد، اما صفحه‌نمایش هیچ اطلاعاتی را نشان نمی‌دهد، باید سعی کنید وضعیت دستگاه یا اطلاعات خطا را از رابط وب‌محور RMI بازیابی کنید.

نرم‌افزار پشتیبان‌گیری قادر به اتمام کار پشتیبان‌گیری روی درایو اول نیست

این احتمال وجود دارد که مشکل به شکل مستقیم مرتبط با اولین درایو کتابخانه که به‌طور پیش فرض برای دسترسی به کتابخانه پیکربندی شده است وجود داشته باشد و به احتمال زیاد کتابخانه دارای یک مشکل سخت‌افزاری جدی است. این مشکل ممکن است مربوط‌به برق یا مدار کنترل آن یا ممکن است درایو باشد. برای ارزیابی دقیق‌تر، باید گزارش‌های تولید شده توسط کتابخانه بررسی شوند.

چرال ال‌ئی دی منبع تغذیه به رنگ زرد روشن می‌شود

زمانی‌که فن منبع تغذیه با سرعت قابل قبولی نمی‌چرخد، ال‌ئی‌دی زرد رنگ روشن می‌شود. برای حل این مشکل فن منبع تغذیه را تمیز کنید و همچنین به لحاظ سخت‌افزاری بررسی کنید تا مطمئن شوید به درستی کار می‌کند. در صورتی که مشکل سخت‌افزاری است باید آن‌را تعویض کنید.

امکان نوشتن یا خواندن اطلاعات از روی درایو وجود ندارد

ابتدا اطمینان حاصل کنید که کارتریج فعال است و همچنین سوئیچ محافظت دربرابر نوشتن را در وضعیت فعال قرار دهید. مطمئن شوید از کارتریج مناسب استفاده کرده‌اید. نکته مهم دیگری که باید بررسی کنید این است که کارتریج در معرض شوک الکتریکی یا محیطی که رطوبت شدیدی دارد، قرار نگرفته باشد و به لحاظ فیزیکی آسیبی به آن وارد نشده باشد. همچنین، به این نکته دقت کنید که برخی از برنامه‌های پشتیبان‌گیری از کارتریج‌های غیر استاندارد هستند، پشتیبانی نمی‌کنند و قادر به خواندن یا نوشتن اطلاعات روی آن‌ها نیستند. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که طرح‌های حفاظت از بازنویسی که در حالت پیش‌فرض در برخی از برنامه‌های پشتیبان‌گیری از اطلاعات فعال هستند، در وضعیت غیرفعال قرار گرفته باشند. اگر این تنظیمات فعال باشند، قادر به نوشتن اطلاعات روی کارتریج تعیین شده نخواهید بود. درنهایت، پیشنهاد می‌کنیم عملیات پاک کردن، فرمت یا برچسب‌گذاری روی کارتریج را انجام دهید تا ببیند مشکل برطرف می‌شود یا خیر. در صورتی که مشکل همچنان پا برجا است، عملیات خواندن و نوشتن را روی یک تیپ سالم آزمایش کنید تا ببینید مشکل از کارتریج است یا خود دستگاه.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده