نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰

انواع سرور های hp از زبان متخصص تجارت سرور پارسه

شرکت «تجارت سرور پارسه» در این مطلب انواع سرورهای hp پرولیانت را معرفی کرده است.

سرورهای hp پرولیانت یک خط تولید از سرورهای این شرکت هستند که از نسل‌های مختلف تشکیل می‌شوند. این نسل از G1 شروع می‌شود و آخرین نسل آن G11 نام دارد که به‌تازگی وارد بازار شده است. سرورهای ProLiant محبوب‌ترین و همه‌کاره‌ترین سرورهای HP هستند که برای اجرای هر حجم کاری در یک محیط ابری ترکیبی طراحی شده‌اند.

روزانه تعداد زیادی از کاربران در زمینه‌ی خرید سرور HP از کارشناسان تجارت سرور پارسه سوالات مختلفی مانند کدام سرور HP بهترین است؟ کدام سرور را براساس نیاز خود خریداری کنم و... می‌پرسند. واقعیت این است که انواع سرورهای HP برای کاربردها و موارد استفاده خاصی طراحی شده‌اند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند. بنابراین اولین قدم در خرید سرور اچ‌پی این است که نیازها و عملکردهای خود را براساس فضا و بودجه‌تان مشخص کنید. از این‌رو تصمیم گرفتیم به بررسی انواع سرور های hp از زبان متخصص تجارت سرور پارسه بپردازیم تا به‌طورکلی به سوالات کاربران پاسخ داده باشیم و هم شما با انواع سرورهای اچ‌پی بیشتر آشنا شوید.

سرور های HP پرولیانت HP ProLiant Servers

سرورهای hp پرولیانت یک خط تولید از سرورهای این شرکت هستند که از نسل‌های مختلف تشکیل می‌شوند. این نسل از G1 شروع می‌شود و آخرین نسل آن G11 نام دارد که به‌تازگی وارد بازار شده است. سرورهای ProLiant محبوب‌ترین و همه‌کاره‌ترین سرورهای HP هستند که برای اجرای هر حجم کاری در یک محیط ابری ترکیبی طراحی شده‌اند. آن‌ها عملکرد، امنیت، قابلیت اطمینان و مقیاس‌پذیری بالایی را برای کاربردها و صنایع مختلف فراهم می‌کنند. همچنین این سرورها برای محیط‌های هیبریدی مهندسی، استنتاج بینایی کامپیوتری، هوش مصنوعی بصری مولد و پردازش زبان طبیعی سراسری طراحی و بهینه‌ شده‌اند و با ویژگی‌ها و رویکرد امنیتی اساسی که برای دفاع دربرابر تهدیدات پیچیده‌ دارند، می‌توانند امنیت را برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم سازند.

خانواده پرولیانت اچ‌پی در سه فرم فاکتور رکمونت، ایستاده، تیغه‌ای در بازار موجود هستند.

سرورهای HP رک مونت HPE ProLiant Rack Mount

سرورهای رکمونت که با اختصار DL مشخص می‌شوند، سرورهای همه‌کاره و انعطاف‌پذیر هستند که برای نصب در چارچوبی به نام رک قرار می‌گیرند و برای استقرار بارهای کاری اصلی و متنوع در کمترین زمان با قابلیت مقیاس‌پذیری طراحی شده‌اند. سرورهای رک قابلیت قرارگیری به‌صورت عمودی و افقی را دارند و طیف گسترده‌ای از عملکردها و برنامه‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

سرورهای تیغه ای یا بلید اچ‌پی HPE ProLiant Blade

سرورهای تیغه‌ای یا بلید از سری سرورهای ماژولار است که قابلیت قرارگیری چندین سرور را در یک قفسه کوچک‌تر را دارد. آن‌ها بخشی از یک زیرساخت قابل ترکیب هستند که این امکان را فراهم می‌سازند که به‌سادگی و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه زیرساخت سرورهای قدیمی خود را تغییر دهید و عملکرد تجاری خود را در بهینه‌سازی کنید. این سرورها از نظر فیزیکی نسبت به سرورهای رک نازک‌تر هستند و در سخت‌افزارشان فقط پردازنده، حافظه، کنترلرهای شبکه و گاهی اوقات درایوهای ذخیره‌سازی قرار دارد. یکی از ویژگی‌های کلیدی سرورهای HP Blade توانایی آن‌ها در بهینه‌سازی سیستم برای مجازی‌سازی است.

سرورهای برج یا ایستاده اچ‌پی HP Tower Servers

سرورهای برج یا ایستاده برای هر کسب‌وکاری که حجم کاری اولویت اصلی به شمار می‌رود، ایده‌آل هستند. سرورهای ایستاده اچ‌پی بسیار شبیه به یک کیس هستند که قابلیت قرارگیری روی میز یا زیر میز را دارند. بنابراین فضای بسیار کمی را نسبت به سرورهای رک و بلید اشغال می‌کنند. این سرورها برای ساده‌سازی زیرساخت‌های ابری داخلی و ترکیبی و برای مشاغل کوچک و متوسط طراحی شده‌اند.

میکرو سرورهای HPE ProLiant MicroServer

میکروسروهای HP برای مشاغل کوچک و کسب‌وکارهایی که کمتر از 10 کارمند دارند بسیار مقرون‌به‌صرفه و پرکاربرد است. میکروسروهای HP یک سرور مقرون‌به‌صرفه، جمع‌وجور و در عین حال قدرتمند و در سطح پایه است که می‌توانید آن را برای فضای داخلی و برای امکانات ابری هیبریدی سفارشی کنید. این مدل سرور مشابه سرور تاور است اما بسیار فشرده‌تر و کوچک‌تر و بسته به فضای شما می‌توانید آن را صاف یا عمودی قرار دهید. میکرو سرور Gen10 Plus v2 یکی از سرورهای استاندارد صنعتی با سیستم‌عامل اصلی است که به‌طورمستقیم به محافظ امنیتی سیلیکونی متصل شده است.

سرورهایHP آپولو Apollo Systems

سرورهای HP آپولو راه‌حل‌های محاسباتی بهینه‌سازی شده با چگالی هدفمند برای برنامه‌های کاربردی محاسبات با عملکرد بالا (HPC) و هوش مصنوعی (AI) هستند. آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قدرت ابررایانه را در مراکز داده با هر اندازه‌ای پشتیبانی می‌کنند و عملکرد و سازگاری مناسبی را در این زمینه ارائه می‌دهند. همچنین آن‌ها به‌دلیل فرم فاکتور و قابلیت‌هایی که دارند یک سیستم استاندارد و مقیاس‌پذیر برای حجم کاری متنوع هستند. به‌عنوان مثال، سرور HPE Apollo 2000 Gen10 Plus یک سیستم بهینه تراکم ارائه می‌دهد که می‌تواند تا چهار سرور hot-plug را در یک شاسی 2 یونیته (2U) پشتیبانی کند. همچنین سرور HPE Apollo 20 راه‌حل‌های خنک‌کننده با هوا و مایع را ارائه می‌دهد تا کارایی و عملکرد بالایی را برای حجم‌های کاری فشرده مانند یادگیری عمیق (DL) و استنتاج فراهم سازد. این سیستم‌ها برای پشتیبانی از تنوع فناوری‌های پردازنده و حجم‌های کاری فشرده داده در معماری طراحی شده‌اند تا از استفاده همگرا از تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی، HPC و ابر برای باز کردن پتانسیل داده‌های کسب‌وکارها و سرعت بخشیدن به نوآوری پشتیبانی کنند.

HPE Edgeline Converged Edge Systems

سیستم‌های لبه همگرا HPE Edgeline نوعی دیگر از انواع سرورهای HP هستند که بیشتر برای پیاده‌سازی فناوری محاسبات و مدیریت در سطح مرکز داده در لبه طراحی شده‌اند. آن‌ها فناوری عملیاتی (OT) و فناوری اطلاعات کلاس سازمانی را در یک سیستم منفرد و مستحکم همگرا می‌کنند. همچنین این سیستم‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تأخیر بین دریافت داده، تجزیه و تحلیل و عمل روی آن را کاهش دهند و در عین حال در فضا، وزن و نیرو (SWaP) صرفه‌جویی کنند. ویژگی‌های کلیدی سرورهای Edgeline اچ‌پی عبارت‌اند:

- همگرایی OT و IT: سیستم‌های HPE Edgeline فناوری‌های جمع‌آوری و کنترل داده‌های OT مبتنی بر استانداردهای باز کلیدی را به‌طورمستقیم در سیستم فناوری اطلاعات سازمانی مسئول اجرای تجزیه و تحلیل‌ها ادغام می‌کنند. این ویژگی همگرایی سریع، ساده و ایمن را بین اجزای سخت‌افزار و نرم‌افزار OT ضروری ارائه می‌کند.

- تصمیم‌گیری محلی و بلادرنگ: با حرکت به یک مدل محاسباتی لبه همگرا توزیع شده با سیستم‌های HPE Edgeline ، مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که تصمیم‌گیری محلی و بلادرنگ را برای حمایت از اقدام فوری و دستیابی به استقلال عملیاتی حتی با اتصال نامطمئن یا عدم وجود آن داشته باشند.

- امنیت و انطباق در کلاس جهانی: HPE Edgeline Converged Edge Systems با همگرایی فناوری عملیاتی (OT) و فناوری اطلاعات (IT) به محافظت و ایمن‌سازی داده‌های بسیار کمک می‌کند. همچنین این سیستم‌ها کنترل ایمن را ارائه می‌دهند و زمان بینش را برای اینترنت صنعتی اشیا سرعت می‌بخشند.

سرورهای Edgeline تأخیر کم، پهنای باند بالا و طراحی ناهموار را برای محیط‌های سخت مانند: کارخانه‌ها، سکوهای نفتی و شهرهای هوشمند ارائه می‌دهند. آن‌ها در مدل‌های مختلفی مانند: سیستم‌های همگرا، مدولار و میکرو عرضه می‌شوند. چند نمونه از سیستم‌های HPE Edgeline عبارت‌اند از:

- HPE Edgeline EL8000 Converged Edge System: این یک سرور لبه همگرا است که برای برنامه‌های مخابراتی و لبه شبکه مانند 5G، شبکه دسترسی رادیویی مجازی و محاسبات لبه با دسترسی چندگانه طراحی شده است. این سرور دارای طراحی 5 یونیته (5U) با حداکثر 4 تیغه سرور مستقل است که هر کدام از 2 پردازنده Intel Xeon Scalable و 2 اسلات PCIe برای توسعه پشتیبانی می‌کند.

- HPE Edgeline EL4000 Modular Edge System: این یک سرور لبه ماژولار است که برای برنامه‌های جمع‌آوری و کنترل داده‌ها، مانند اتوماسیون صنعتی، شبکه هوشمند و تجزیه و تحلیل ویدئویی طراحی شده است. این سرور در فرم تک یونیته با حداکثر 4 ماژول سرور مستقل است که مجهز به پردازنده Intel Xeon D و 1اسلات PCIe برای توسعه است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده