نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰

ایرانیکارت ، آیا ریپل به 1 دلار می رسد؟

«ایرانیکارت» در این مقاله پیرامون این پرسش که آیا ریپل به‌یک دلار می‌رسد، سناریوهای مختلفی را بررسی کرده است.

در پایان سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، XRP یا همان ریپل مشهور، جهشی خیره‌کننده داشت و برای مدت کوتاهی پس از بیت‌کوین به دومین ارز دیجیتال با ارزش در جهان تبدیل شد. این رشد البته با سقوطی تلخ و دردناک همراه شد که به‌طور متوسط حتی عمیق‌تر از کاهش عمومی سرمایه ارزهای دیجیتال بود. بااین‌حال، رونق بازار کریپتو در اوایل سال ۲۰۲۱ به XRP کمک کرد تا مجدداً رشد کند و جایگاه خود را به‌دست آورد. اگرچه این کوین هنوز از اوج‌های قبلی خود سبقت نگرفته است، چه کسی می‌داند در آینده چه چیزی در انتظارش است؟ پس بیاید تا با هم ببینیم آیا ریپل به ۱ دلار می‌رسد؟ بررسی سناریو های پیش رو به ما چه می‌گویند؟

وضعیت تکنیکالی ریپل

برای بررسی آینده ریپل، معتبرترین روشی که می‌توان استفاده کرد تحلیل تکنیکال است. این تحلیل درواقع به کمک بررسی رفتارهای گذشته ارزهای دیجیتال، آینده آن‌ها را پیش‌بینی می‌کند. در این تحلیل، از داده‌هایی مانند حجم معاملات، رفتارهای قیمتی، نمودارها و ... استفاده می‌شود تا بتوان آینده ریپل را حتی تا ده سال آینده پیش‌بینی کرد. برخی از کاربردی‌ترین ابزارهایی که در این تحلیل استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

  • خطوط روند
  • حمایت و مقاومت
  • اندیکاتورها
  • الگوهای کندل استیک

به‌طور کلی، ریپل یکی از بزرگ‌ترین و ارزشمندترین ارزهای دیجیتال بازار به‌شمار می‌رود. درواقع، می‌توان گفت که این ارز پس از بیت کوین و اتریوم سومین ارز بزرگ بازار است اما بنا به دلایلی قیمت آن هنوز بسیار ارزان است. اگر کمی به گذشته بازگردیم، می‌بینیم که اولین جهش قیمتی ریپل در سال ۲۰۱۷ رخ داد و در اوایل ژانویه ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود یعنی ۳.۸۴ دلار رسید. پس از آن در سال ۲۰۲۰، ریپل با شکایتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به‌دلیل ادعای اینکه XRP یک اوراق بهادار ثبت نشده است با سقوط وحشتناکی روبه‌رو شد و معاملات آن برای مدتی مسدود شده بود.

اما پس از گذر از این رویدادها، ریپل بالاخره توانست ادعای خود را ثابت کند و بدین ترتیب بود که در سال ۲۰۲۳ یک جهش رشدی دیگر را تجربه کرد. این ارز دیجیتال اکنون پس از یک موج صعودی در حوالی 0.66 سنت معامله می‌شود. در تحلیل امروز ریپل، مشاهده می‌شود که این ارز در میان مدت از یک کانال روند افقی تقریبی جدا شده و این نشان‌دهنده یک صعود قدرتمند است. بنابراین این ارز اکنون با واکنش‌های احتمالی به سمت سقف کانال روند حمایت می‌شود.

البته ریپل بر سر راه خود مقاومت جدی ندارد اما در صورت واکنش منفی و برگشت از خط مقاومت، این ارز روی حوالی ۰.۵۳ دلار نیز یک خط حمایت دیگر دارد.

RSI ریپل همچنین پس از افزایش قیمت خوب در هفته های گذشته بالای ۷۰ است. ارز دارای شتاب مثبت قوی بوده و احتمال افزایش بیشتر قیمت نیز وجود دارد. بااین‌حال، به‌ویژه برای ارزهای دیجیتال بزرگ، RSI بالا ممکن است نشانه‌ای از خرید بیش از حد (اشباع) و احتمال واکنش به سمت پایین باشد.

وضعیت فاندامنتالی ریپل

برخلاف تحلیل تکنیکال که روی رفتارهای گذشته ارزهای دیجیتال تمرکز دارد، تحلیل فاندامنتال بر زمان حال، رویدادها و ارزش ذاتی ارزها کار می‌کند. به همین دلیل است که به اعتقاد تحلیلگران، برای پیش‌بینی صحیح از آینده ارزها باید هم از تحلیل تکنیکال و هم فاندامنتال استفاده کرد. همان‌طور که پیش‌تر نیز توضیح دادیم، پلتفرم ریپل مدت‌ها است که با SEC درگیری‌هایی دارد و این باعث شده بود تا این ارز دیجیتال در شرایط بحرانی قرار بگیرد و سقوط جدی را تجربه کند.

اما در تحلیل فاندامنتال ریپل، این ارز در هفته DC Fintech شاهد افزایش قابل توجهی در فعالیت بوده است. برای این رمزارز یک حرکت نهنگ قابل‌توجه در ۱۰ نوامبر شناسایی شد که شامل جابجایی تقریباً ۱۵۰ میلیون توکن XRP بود که همزمان با نوسانات قیمت ریپل پس از پیروزی جزئی این پلتفرم دربرابر SEC بود.

همچنین تحلیلگران بازار الگویی را در رفتار XRP مشاهده کرده‌اند که یادآور تنظیمات آن در سال ۲۰۱۷ است که منجر به افزایش ۹۰۰ درصدی ارزش شد. این چرخه فعلی در ماه ژوئیه با افزایش ارزش ریپل در میان تحولات مثبت در مورد Ripple-SEC آغاز شد. سپس با وجود اصلاحی در ماه اوت، مشابه اصلاح سال ۲۰۱۷، اکتبر یک روند صعودی برای XRP را نشان داد که با چندین پیروزی قانونی برای ریپل تقویت شد. این حرکت تا ماه نوامبر ادامه داشت و درنهایت XRP ۹ درصد افزایش داشت.

در نتیجه تحلیلگران بازار این الگو را برجسته کرده است و پیشنهاد می‌کند که افزایش ۲۰۱۷ می‌تواند در چرخه فعلی تکرار شود. با وجود عدم اعلام IPO ریپل در کنفرانس Ripple Swell در دبی، پتانسیل XRP همچنان یکی از موضوعات مورد علاقه در جامعه ارزهای دیجیتال است.

شایان ذکر است که شما می‌توانید برای مشاهده و خرید ارز دیجیتال ریپل به سایت صرافی ایرانیکارت مراجعه کنید.

وضعیت ریپل در انتهای سال 2023 چگونه خواهد بود؟

طبق پیش‌بینی قیمت XRP در سال ۲۰۲۳، برای بیش از نیمی از سال، این ارز در یک روند رنج (نوسان در یک محدوده معین) قرار داشت که از تابستان ۲۰۲۲ آغاز شد. از همان سال، بسیاری پیش‌بینی کردند که قیمت ریپل نمی‌تواند از محدوده ۰.۳۰-۰.۶۰ دلار فراتر رود. هرچند که دارندگان XRP امیدوار بودند که ایردراپ Spark Token در ۱ ژانویه قیمت این ارز را رشد دهد، اما باز هم این اتفاق نیفتاد.

در این ایردراپ، تیم Flare Networks تنها ۱۵ درصد از کل عرضه را به دارندگان XRP اختصاص داد و ادعا کرد که مابقی نیز طی ۳۴ تا ۹۷ ماه آینده بین آن‌ها توزیع خواهد شد. در ادامه سال ۲۰۲۳ وضعیت قیمت ریپل تغییر چندانی نداشت تا اینکه در ماه ژوئیه در نتیجه حکم دادگاه مبنی بر اینکه ریپل یک اوراق بهادار نیست و نباید قراردادهای سرمایه‌گذاری تلقی شود، بالاخره قیمت این ارز رشد کرد.

اما برای ادامه ۲۰۲۳ روند ریپل نمودار قیمت هفتگی نشان می‌دهد که RSI در منطقه اشباع است و فضایی برای حرکت صعودی و نزولی باقی می‌گذارد. در همان زمان، شاخص MACD برای اولین‌بار در ۱۲ ماه گذشته با اطمینان در منطقه منفی تثبیت شده، که می‌تواند به‌عنوان یک سیگنال تایید قوی عمل کند. بنابراین، باتوجه‌به پیش‌بینی قیمت XRP، در پایان سال ۲۰۲۳، انتظار یک اصلاح نزولی هموار با تصحیح صعودی تقریباً ۳۰ درصدی از قیمت فعلی ۰.۵ دلار را داریم. در بلندمدت نیز، با احتمال بالا، قیمت به خط فیبوناچی پایین در حدود ۰.۳۱ دلار خواهد رسید.

آیا می‌توان به آینده ریپل امیدوار بود؟

رویدادهای سال 2021 و اوایل سال 2022 تایید کرده که XRP/USD به‌دلیل پویایی کلی منفی بازار ارزهای دیجیتال، همچنان دارای ویژگی‌های معاملاتی اصلی است. بااین‌حال، این جفت دارای حجم معاملات و نوسانات خوبی است. ریپل نشان داده که اگر خریداران XRP کافی وجود داشته باشد، می‌تواند ارزش خود را حتی تا سه برابر رشد دهد و پس از مدت کوتاهی، قیمت ممکن است کاهش یابد.

اما به‌طور کلی، اکثر کارشناسان در مورد ارزش آینده ریپل خنثی یا حتی منفی هستند. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که نظر آن‌ها نمی‌تواند همراه‌با احساسات بازار تغییر کند. به‌عنوان مثال، بسیاری از کارشناسان انتظارات مثبتی در مورد هاوینگ آینده دارند. در مجموع، ریپل یکی از پیشرفته‌ترین ارزهای دیجیتال بازار است که به‌عنوان یک راه‌حل تجاری در بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی ادغام شده است. شاید این دلیل اصلی باشد که به ما اجازه می‌دهد به آینده این توکن خوش‌بین باشیم.

چالش‌های پیش روی ریپل چیست؟

در سال 2024 و ادامه این مسیر، قوانین سخت‌گیرانه‌تر از سوی دولت‌ها تأثیر عمده‌ای بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت. در حقیقت به‌دلیل توسعه فعال ارزهای دیجیتال و همچنین استفاده از آن‌ها توسط بانک‌های مرکزی و موسسات مالی، کنترل روی این نوع از دارایی‌ها در حال افزایش است. همچنین مقررات در ایالات متحده در مورد جریان‌های نقدی در حال افزایش است و مقامات دربرابر نفوذ فزاینده ارزهای دیجیتال مقاومت خواهند کرد. این عامل حتی بیشتر از سال 2017-2018 خواهد بود. توسعه DeFi خطر دیگری برای ریپل است.

علاوه‌بر آن، از آنجایی که ریپل یک شرکت عمومی نیست و توکن‌های XRP سهام نیستند صاحبان این توکن‌های دیجیتال حق دریافت سود احتمالی شرکت را ندارند. حتی می‌توان توکن‌های XRP را صرفاً توکن‌های دیجیتالی «دمو» برای جذب بانک‌ها در نظر گرفت. بدین ترتیب، شاید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی ریپل این باشد که درواقع یک شرکت متمرکز است که برخلاف بیت‌کوین، مقاومت بسیار کمتری دربرابر فشارهای نظارتی دارد. بنابراین تعطیل کردن پلتفرم ریپل برای دولت‌ها اصلا کار سختی نیست.

آیا ریپل به 1 دلار می‌رسد؟

اگر Ripple راهی برای پایان دادن به نبرد حقوقی طولانی مدت خود با SEC پیدا کند، پس رسیدن به $۱ بسیار محتمل است. همان‌طور که در تابستان امسال دیدیم، با خبر پیروزی بزرگ قانونی SEC ارزش ریپل تنها در یک روز دو برابر شد و از ۰.۴۸ دلار به ۰.۹۵ افزایش یافت. بااین‌حال، این وضعیت حقوقی XRP ممکن است از سال ۲۰۲۴ به بعد بیشتر شود و این بسیار مشکل‌ساز خواهد بود.

بدین ترتیب، می‌توانیم اینگونه پیش‌بینی کنیم که XRP در آینده در محدوده متوسطی به نوسانات خود ادامه می‌دهد. اگر به وعده بلندمدت XRP و توانایی آن در قدرت بخشیدن به پلتفرم پرداخت ریپل اعتقاد دارید، در این صورت این پروژه می‌تواند در بلندمدت بسیار سودآور باشد. اما اگر فقط به‌دنبال نوسان‌گیری سریع از یک ارز دیجیتال با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستید، ممکن است بهتر باشد در ارزهای دیگر جست‌وجو کنید.

سخن پایانی

ریپل یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بازار ارزهای دیجیتال است که خدمات بسیاری را به بانک‌ها و موسسات مالی ارائه می‌دهد. این پلتفرم متمرکز بوده و به همین دلیل اخیرا با SEC آمریکا مشکلات بسیاری را تجربه کرده که باعث ترس سرمایه‌گذاران از نابودی این پروژه شده است. بااین‌حال، اینکه آیا ریپل به ۱ دلار می‌رسد؟ را باید با بررسی سناریو های پیش رو و توانایی این پروژه در حل مشکلات خود مشاهده کنیم. بنابراین، اگر شما نیز به این پلتفرم علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم آخرین اخبار ریپل را از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت دنبال کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده