نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

مهم‌ترین نکات برای خرید کابل شبکه Cat 6 کالوات

برند «کالوات» در این مطلبْ مهم‌ترین شاخص‌های لازم برای تشخیص کیفیت کابل‌های Cat6 را معرفی کرده است.

اگرچه کابل شبکه Cat8 توجهات بیشتری را در بازار به خود جلب کرده است، اما نسل‌های قبلی کابل شبکه مانند Cat6 هنوز نقش مهمی در شبکه‌های سیمی دارند. در حال حاضر، کابل شبکه Cat6 را می‌توان براساس نوع شیلد، نوع هادی، روکش بازدارنده شعله، هزینه، طول، رنگ و غیره دسته‌بندی کرد .

این کابل ها به‌طور گسترده در خانه، مشاغل خرد و متوسط و مراکز داده که در آن شبکه‌های تا 10 Gb وجود دارد، استفاده می‌شود. کابل شبکه Cat6 می‌تواند الزامات یک انتقال سریع و کیفیت سیگنال عالی را برآورده کند. پس چگونه یک کابل Cat6 مناسب را برای کاربردهای مختلف انتخاب کنیم؟

بررسی اجمالی کابل شبکه Cat6

کابل cat6 که توسط استانداردهای EIA/TIA تعریف شده است، نسل ششم کابل‌ شبکه به هم تابیده است. شامل چهار جفت سیم مسی است و از تمام جفت‌ها برای سیگنال‌دهی استفاده می‌کند تا عملکرد بالای خود را به‌دست آورد. کابل Cat6 که با تمام دسته‌های قبلی سازگار است، تا 250 مگاهرتز کار می‌کند. همچنین می‌تواند تا 1000BASE-T در 100 متر و شبکه 10 گیگابیتی را در فاصله محدود مشخص شده (37-55 متر) در صنعت پشتیبانی کند. کابل Cat6 به‌دلیل سرعت بالای انتقال داده و قابلیت اطمینان آن به‌طور گسترده در خانه ها، شبکه‌های تجاری و دیتا سنتر ها استفاده می‌شود.

هنگام انتخاب کابل Cat6 چه مواردی را باید در نظر گرفت

استفاده مناسب از کابل‌ های Cat6 می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه، کاهش زمان نصب و نگه‌داری و برآورده کردن نیازهای آینده شبکه وحفاظت آن کمک کند. بنابراین لازم است بدانید که چگونه کابل Cat6 مناسب را انتخاب کنید. برای خرید یک کابل مناسب Cat6 می‌توان فاکتورهای زیادی از جمله نوع شیلد، نوع هادی، روکش بازدارنده شعله و ... را در نظر گرفت. در اینجا چند ویژگی اصلی را خلاصه کرده ایم که به شما در انتخاب کابل های مناسب برای مصارف مختلف کمک می‌کند.

مقایسه کابل شیلد دار (sftp) با کابل بدون شیلد (utp)

کابل شیلد دار یک کابل جفت به هم تابیده است که در یک فویل یا شیلد بافته شده محصورشده است. شیلد به حفاظت از داده ها دربرابر تداخل الکترومغناطیسی بالا (EMI) یا تداخل فرکانس رادیویی (RFI) کمک می‌کند EMI/RFI. زمانی تولید می‌شود که کابل‌ها به کابل‌های برق، دستگاه‌های RF یا برخی از ماشین‌های پرقدرت نزدیک باشند. این باعث کاهش سرعت انتقال و ایجاد خطاهای بیشتر در داده ها می‌شود. بنابراین کابل شیلد Cat6 دارای سرعت انتقال بیشتر و خطاهای داده کمتری است که برای شبکه‌های پرسرعت مانند دیتا سنترها ایده آل است.

به‌دلیل تابیدگی جفت سیم ها به هم، کابل Cat6 بدون شیلد(utp) به کاهش نویز و تداخل کمک می‌کند و می‌تواند مقاومتی دربرابر EMI/RFI داشته باشد. این کابل نسبت به کابل شیلد دار(sftp) کارایی کمتری دارد. کابل بدون شیلد Cat6 نسبت به کابل شیلددار ارزان‌تر است و آسان‌تر نصب می‌شود. زیرا هیچ شیلد و سیم تخلیه در آن دخالت ندارد. این رایج ترین نوع مورد استفاده در برنامه های ارتباطی دسکتاپ است.

مقایسه کابل مفتول با افشان

کابل مفتول از یک تکه مس برای هادی الکتریکی استفاده می‌کند که برای کابل های استخوانی و افقی طراحی شده است. به‌دلیل هسته بزرگ، کابل مفتول بادوام است اما آنقدر انعطاف پذیر نیست و نباید به‌طور مکرر خم یا تاب بخورد. با ضریب میرایی بهتر، کابل مفتول می‌تواند انتقال از راه دور و نرخ داده بالاتر را پشتیبانی کند.

کابل افشان از یک سری رشته های مسی استفاده می‌کند که به هم تابیده شده‌اند. نسبت به کابل مفتول انعطاف پذیرتر است اما میرایی بالایی دارد. بنابراین کابل افشان برای انتقال در فاصله کوتاه بین صفحات دیواری و کارت‌های رابط، هاب ها و سایر تجهیزات نصب شده روی رک استفاده می‌شود. علاوه‌بر این، در مقایسه با کابل مفتول، کابل افشان هزینه تولید گران‌تری دارد.

کابل رایزر در مقابل کابل پلنیوم

کابل رایزر یا کابل CMR به‌عنوان "کابل دسته رایزر " نامیده می‌شود و برای جلوگیری از گسترش آتش بین طبقات ازطریق رایزرها یا شفت های عمودی طراحی شده است. بنابراین، کابل رایزر برای نصب کابل های شبکه درون دیواری و نصب در داخل یک خانه مسکونی یا یک ساختمان تجاری یک طبقه مناسب است.

کابل Plenum یا کابل CMP به‌عنوان "کابل دسته پلنیوم" شناخته می‌شود. روکش آن از موادی ساخته شده است که گسترش شعله را به تأخیر می اندازد و در هنگام سوختن، دود یا گاز سمی زیادی تولید نمی‌کند. ازاین‌رو، کابل پلنیوم برای نصب در فضاهای پلنیوم هوا مانند سقف های ریزش دار و کف های مرتفع مناسب است.

طول و رنگ

هنگام انتخاب کابل Cat6 برای شبکه خود باید طول و رنگ کابل را نیز در نظر گرفت. کابل شبکه Cat6 می‌توانند در طول های کوتاه مانند 0.15 متر یا طول های بلندتر مانند 61 متر باشند. علاوه‌بر این، طول های مختلف قابل سفارش هستند. طول کابل مورد نیاز شما عمدتا به دو جنبه بستگی دارد. یکی فاصله بین دستگاه‌های شبکه شما و دیگری طول اضافی برای افزایش ظرفیت آینده است. از نظر رنگ، رنگ‌های مختلفی مانند قرمز، آبی، خاکستری، سفید و غیره موجود است که دراین‌میان شاید آبی رایج ترین رنگ باشد. رنگ‌های مختلف می‌توانند کاربرد های مختلف را متمایز کنند. تصمیم نهایی براساس ترجیح شما است.

کابل شبکه Cat6 درچه فواصلی می‌تواند کار کند

کابل های Cat5e در مقابل Cat6، هر دو از یک قطعه انتهایی استفاده می‌کنند. یعنی می‌توانند به یک پورت متصل شوند. تفاوت ها در قابلیت های آن‌ها و همچنین روش‌ها و مواد مورد استفاده برای ساخت آن‌ها نهفته است. "انتهای" مشترک همه کابل ها RJ45 است و می‌تواند به هر جک شبکه در رایانه، روتر، سوئیچ PoE یا دستگاه‌های دیگر متصل شود.

کاربرد کابل cat6

نصابان شبکه اغلب از کابل های Cat6 در بک بون شبکه در ارتباط با فیبر نوری استفاده می‌کنند. اگرچه کمی پرهزینه تر از Cat5e است. اما کابل Cat6 در فواصل طولانی تر از Cat 5e قابل اعتمادتر است و برای موج فناوری‌های برق 60 وات و 90 وات برق ازطریق شبکه (PoE) در حال حاضر در بازار مناسب است. با پتانسیل سرعت بالاتر و تداخل کمتر، کابل Cat6 در حال حاضر به‌عنوان کابل انتخابی بر شبکه‌های خانگی و سازمانی تسلط دارد.

نتیجه‌گیری:

کابل شبکه Cat6، به‌عنوان یک کابل شب پیشرفته، به‌طور گسترده در سیستم‌های با نیاز کابل کشی استفاده می‌شود. انتخاب کابل Cat6 مناسب برای استقرار شبکه شما اهمیت زیادی دارد. بنابراین تمام عوامل ذکر شده در بالا، از جمله نوع شیلد، نوع هادی، روکش بازدارنده شعله، طول و رنگ باید سنجیده شوند.

شما می‌توانید جهت خرید این کالا با برند کالوات، تولید شرکت رایا تدبیر کویر با تیم فروش ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 28123158-021

وب سایت: calwatt.net

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده