نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

لیست قیمت روز انواع آهن آلات در فروشگاه فولادسل

«فولادسل» در این مطلب پیرامون مشخصات کامل انواع آهن‌آلات توضیح می‌دهد.

امروزه با پیشرفت فراوان در صنایع مختلفی چون ساختمان سازی، ماشین سازی و... استفاده از انواع آهن آلات روبه افزایش است. قیمت انواع آهن آلات به عوامل مختلفی بستگی دارد که با کسب اطلاعات از آن‌ها می‌توانید، خرید بهتر داشته باشید. برای آگاهی کامل درباره مشخصات انواع آهن آلات با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

کاربرد آهن آلات

آهن ماده‌ای شکننده محسوب می‌شود که در دوره 4 و گروه 8 جدول قرار می‌گیرد. این فلز از پرمصرف‌ترین فلزات در جهان محسوب می‌شود که حدود 40 درصد از فلزات کره زمین را تشکیل می‌دهند. از آهن آلات برای ساخت مسکن، قطعات خودرو، لوله‌کشی، لوازم خانگی، ابزارها و... استفاده می‌کنند. آهن به‌دلیل مقاومت بالایی که دارد در شرایط‌های مختلفی قابل استفاده بوده و نحوه استخراج آهن آلات نسبت به دیگر فلزات، کار راحت‌تری است. بیشترین استفاده از آهن آلات شامل صنعت خودروسازی، صنعت کشاورزی، صنعت پزشکی و صنعت لوازم خانگی می‌شود. تقریبا 70 درصد از مصالحی که برای ساخت ساختمان استفاده می‌شود، مربوط‌به آهن آلات است.

قیمت آهن آلات بر چه اساسی تعیین می‌ شود؟

قیمت آهن آلات در سطح بازار براساس کیلو یا متری تعیین می‌شود. به‌طور مثال اگر بخواهید قیمت آهن را محاسبه کنید، باید قیمت روز آهن را در وزن یک هر کیلوگرم از آهن، ضرب کنید تا قیمت اصلی محصول به‌دست آید. معمولا برای محاسبه دقیق قیمت آهن آلات باید به فاکتورهای دیگری مانند ارتفاع آهن، عرض، چگالی و ضخامت آن توجه داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که قیمت آهن براساس ارزش بورس کالا و دلار تعیین می‌شود، به همین دلیل روزانه در حال نوسان است. برای قیمت آهن باید درباره نوع برند و سایز آن اطلاعات کافی داشته باشید.

انواع آهن آلات

همان‌طور که در ابتدا مطلب اشاره کردیم، آهن آلات انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها در صنایع متفاوت کارایی و مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند. معمولا آهن آلات در دسته‌بندهای مختلفی چون میلگرد، انواع تیرآهن، پروفیل، انواع ورق یا لوله، ناودانی، سپری، قراضه، قوطی، شمش و... قرار می‌گیرند.

پروفیل و قیمت انواع آن

پروفیل‌ها معمولا از جنس فولاد هستند و به‌طور کلی به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول پروفیل شامل پروفیل‌های ساختمانی یا باز مانند تسمه، تیرآهن، نبشی، میلگرد و ناودانی می‌شوند. گروه دوم شامل پروفیل بسته شده که لوله و قوطی هستند. این نوع محصولات کاربرد بسیاری در صنعت راه و شهرسازی، ساختمان ‌سازی و... دارند و معمولا در طول‌های متفاوت 6 و 12 متر تولید می‌شوند. پروفیل‌ها در دو نوع سبک و سنگین عرضه می‌شوند. تفاوت این دو پروفیل، مربوط‌به ورق استفاده شده در تولید آنهاست؛ زیرا برای پروفیل سبک از ورق روغنی و برای پروفیل سنگین از ورق سیاه استفاده می‌کنند. ضخامت پروفیل سبک نسبت به سنگین حدود 1/5 میلی‌متر کمتر است.

پروفیل‌های گالوانیزه از نظر ایمنی بسیار مورد اعتماد هستند؛ علاوه‌بر این دربرابر فرسایش یا خوردگی مقاومت خوبی دارند، به همین دلیل از این نوع پروفیل‌ها بیشتر در مناطق مرطوب استفاده می‌شود. معمولا از پروفیل‌های گالوانیزه برای ساخت در و پنجره UPVC استفاده می‌کنند. برای ساخت پروفیل‌های کامپوزیتی متریال‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع محصولات دربرابر فرسایش بسیار مقاوم هستند. به همین علت برای نواحی شمال کشور، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. پروفیل‌های کامپوزیتی دربرابر ارتعاشات زلزله بسیار مناسب هستند، علاوه‌بر این از بافت سبکی تشکیل شده‌اند. از قوطی طرح بسته بیشتر برای ساخت در، پنجره و کرکره‌های برقی استفاده می‌کنند.

عوامل موثر بر قیمت قوطی و پروفیل

امروزه خرید آنلاین قوطی و پروفیل طرفداران بسیار زیادی دارد؛ اما تا به حال درباره نرخ روز قوطی و پروفیل جست‌وجو کرده‌اید؟ از آن‌جا که پروفیل‌ها دارای سه نوع سبک، نیمه سنگین و سنگین هستند، قطعاً توجه به ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند تأثیر چشمگیری در سنجش هزینه قوطی و پروفیل داشته باشد. از جمله موارد مؤثر بر قیمت قوطی و پروفیل جنس، اندازه و ظاهر است. اگر میزان عرضه و تقاضا نیز افزایش داشته باشد، به همان میزان قیمت روز قوطی و پروفیل نیز روندی صعودی را تجربه خواهد کرد. لازم به ذکر است توجه به حمل‌و‌نقل مواد اولیه مورد نیاز که گاهاً می‌تواند تریلی، کامیون، کشتی و... باشد، می‌تواند نقش زیادی در قیمت آنلاین قوطی و پروفیل داشته باشد.

معرفی انواع ورق آهن آلات

ورق‌های آهنی یا ورق فولادی از پرمصرف‌ترین محصولات آهن آلات هستند که در انواع آلیاژها، ضخامت و ابعاد تشکیل می‌شوند. معمولا این نوع محصولات از ورق‌های فولاد معمولی یا فولادهای آلیاژی به روش‌های مختلف نورد سرد و گرم، تولید می‌شوند. پرکاربردترین ورق‌های فولادی شامل ورق سیاه، گالوانیزه، استنلس استیل، رنگی، روغنی، فرمینگ، سرد، آجدار و... می‌شوند. توجه داشته باشید ورق‌های فولادی نسبت به مشخصاتی که دارند، بسیار پرکاربرد هستند.

قیمت ورق‌های فولادی براساس جنس ورقه، نحوه تولید، برند و ضخامت آن‌ها، تعیین می‌شود. از مهم‌ترین و پرکاربردترین ورق‌های فولادی سطح بازار، می‌توان به ورق سیاه اشاره کرد. این نوع ورق‌ها ظاهری مات و تیره دارند؛ علاوه‌بر این ضخامتی حدود 1.5 تا 100 میلی‌متر دارند. از معروف‌ترین ورق‌های سیاه، می‌توان به ST37 و ST52 اشاره کرد. ورق‌های فولادی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ورق اسیدشویی: این نوع ورق‌ها براساس پایه ورق سیاه تولید می‌شوند و از آن‌ها برای صنایع ماشین‌سازی، صنایع پتروشیمی و لوله‌سازی استفاده می‌کنند.
  • ورق گالوانیزه: رایج‌ترین ورق‌های آهنی که با استفاده از فلز روی پوشش داده شده، مربوط‌به ورق گالوانیزه است. این نوع ورق‌ها براساس نورد سرد و گرم تولید می‌شوند. توجه داشته باشید ورق پایه‌ای که برای ساخت این محصولات استفاده می‌شود، مربوط ورق سیاه است. ورق‌های گالوانیزه دربرابر زنگ زدن و اکسید شدن بسیار مقاوم هستند.
  • ورق رنگی: ورق‌های رنگی در اصل یک نوع ورق گالوانیزه هستند که برای زیبایی و استقامت بیشتر آن‌ها را رنگ می‌کنند. از این نوع ورق‌ها معمولا برای صنایع فلزی، لوازم خانگی، حمل‌و‌نقل و... استفاده می‌کنند. قیمت ورق‌های رنگی براساس نوع رنگ، کیفیت و ضخامت آن‌ها، تعیین می‌شود.
  • ورق فرمینگ: سطح این نوع ورق‌ها براساس طرح‌های مختلف شکل داده می‌شود. تنوع در این نوع محصولات بسیار زیاد است. از نظر ظاهر ورق فرمینگ شامل ورق ذوزنقه، شادولاین، طرح سفال، سینوسی رنگی، کرکره، آلوزینک، اشاره کرد. هر کدام از این نوع ورق‌ها کاربرد و مشخصات منحصربه‌فرد خود را دارند.
  • ورق‌های روغنی به‌دلیل ضخامت کم و کیفیت بالایی که دارند، نسبت به ورق‌های سیاه قیمت بالاتری دارد.
  • ورق ضدسایش که به نام هاردوکس معروف است، یک ورق آلیاژی با درصد بالای کربن است. توجه داشته باشید هرچه کربن در ورق‌های آهنی افزایش پیدا کند، مقاومت و سختی آن بیشتر می‌شود.
  • از پرکاربردترین ورق‌ها در صنایع مختلف، می‌توان به ورق آلومینیوم اشاره کرد. از این نوع ورق‌ها در صنایع حمل‌و‌نقل، خودروسازی، نظامی، پزشکی و... استفاده می‌کنند.

معرفی انواع پروفیل لوله

لوله نوعی پروفیل فولادی محسوب می‌شود. ظاهر این نوع محصولات به‌صورت استوانه بلند و توخالی است. لوله‌های پروفیل از نظر ضخامت، نوع، اندازه و... بسیار متنوع هستند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لوله‌های درزجوش که از نظر ابعاد، نحوه تولید، جنس و مصارف کاربردی به سه گروه مختلف، لوله سیاه آب، صنعتی و لوله حفاری تقسیم می‌شوند.
  • لوله‌های بدون درز، نوعی لوله فولادی هستند که هیچگونه جوشی روی آن‌ها وجود ندارد. این نوع محصولات در زمان تولید، بدون درز و در سایزهای مختلف به سطح بازار عرضه می‌شوند.
  • لوله‌های گازی، نوعی لوله از نوع فولاد یا پلی اتیلن هستند که در خط انتقال گاز از پالایشگاه‌ها تا ورودی شهرها کاربرد دارند. لوله‌های گاز در نیروگاه‌ها، سوله‌های صنعتی، صنایع پتروشیمی، ساختمان سازی، پلایشگاه‌ها و... کاربرد بالایی دارند. این نوع لوله‌ها در بخش توزیع به دو گروه تغذیه و شبکه، تقسیم می‌شوند. لوله‌های تغذیه، گاز را از ایستگاه تقلیل فشار به درون شهرها منتقل می‌کنند؛ اما لوله‌های توزیع، گاز طبیعی را در خطوط لوله شهری انتقال می‌دهند.

لوله‌ها در گروه پروفیل بسته قرار می‌گیرند. برای تولید این نوع محصولات از روش نورد سرد استفاده می‌کنند و سپس ورق‌های فولادی را به محصولات نهایی که اندازه‌های مختلفی دارند، دسته‌بندی می‌کنند. لوله‌ها معمولاً از متریال‌هایی همانند فولاد، بتنی، پلاستیکی، پی وی سی، آلومینیوم و... تشکیل می‌شوند. این نوع محصولات برای صنایع خودروسازی، حمل‌و‌نقل عمومی، تجهیزات آرایشی، لوازم خانگی، مصارف عمومی، تابلوهای تبلیغاتی، تجهیزات پزشکی، صنعت ماشین آلات کشاورزی قابل استفاده هستند. به‌طور کلی از لوله‌های پروفیل برای جابه‌جایی یا انتقال مواد متفاوت، استفاده می‌شود.

قیمت لوله بدون درز

لوله بدون درز یا مانیسمان به‌دلیل ساختار ظاهری که دارد، تولید پیچییده‌ای دارد که همین امر روی نرخ لوله بدون درز تاثیر مستقیم می‌گذارد. فاکتورهای مختلفی روی قیمت لوله مانسمان اثرگذار هستند که برخی از آن‌ها شامل نوع مواد اولیه، میزان تقاضا و تولید، نحوه تولید، نوسانات نرخ ارز و دلار و.... می‌شوند. برای کسب اطلاعات دقیق درباره قیمت لوله بدون درز حتما باید به مشخصات لوله و نوع مواد اولیه، ضخامت و... توجه داشته باشید. از آنجایی که کشور ایران در تحریم است و بازارهای داخلی ثبات اقتصادی پایدار ندارند، همواره باید قیمت آنلاین لوله بدون درز را بررسی کنید تا در پروژه شما خلل مالی ایجاد نشود.

نبشی و قیمت آن

نبشی‌ها از آلیاژ فولادی هستند که به روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌شوند. از نبشی برای ساخت سازه‌های مختلف استفاده می‌کنند. علاوه‌بر این نبشی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی است که به‌صورت انفرادی و ترکیبی در پروژه‌های مختلف صنعتی، عمرانی و ساختمانی استفاده می‌شود. به‌طور کلی نبشی به دو گروه تقسیم می‌شود که شامل نبشی پرسی و نبشی فابریک است. زمان یکه از ورق آهن برای تولید نبشی استفاده می‌شود به آن نبشی پرسی می‌گویند. نبشی‌ها از نظر ظاهری به دو گروه نبشی بال مساوی و بال نامساوی تبدیل می‌شوند.

اگر بخواهیم نبشی‌ها را از نظر جنس دسته‌بندی کنیم، شامل نبشی فولاد A36، نبشی گالوانیزه و استیل می‌شوند. این مصالح برای صنایع مختلفی همانند ساختمان سازی، صنعت کشاورزی، خودروسازی و... کاربرد دارند. یکی از مهم‌ترین نبشی‌هایی که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نبشی 5 است. نبشی 5 بال‌هایی به اندازه 5 سانتی‌متر دارد و از آن برای نبشی‌کشی ساختمان، استفاده می‌کنند. نبشی فولاد A36 قابلیت ماشین‌کاری، جوشکاری و خم‌کاری را دارد.

نبشی فولادی گالوانیزه، همان نبشی فولادی بوده که با فلز روی پوشیده شده است. نبشی‌های استیل، ضد زنگ هستند و دربرابر فرسایش مقاومت خوبی دارند. از این نوع نبشی‌ها برای پروژه‌های که در معرض آب نمک، عناصر شیمیایی، اسید یا آب شیرین هستند، استفاده می‌کنند. نبشی‌ها براساس وزن به چهار گروه تقسیم می‌شوند که شامل نبشی سبک، سنگین، نبشی تودلی و لقمه است. به‌طور کلی نبشی استاندارد باید در سایز 3 تا 10 و ابعاد آن حدود 6 متر باشد. زمان خرید نبشی حتما به مشخصاتی چون سایز، نوع، حالت‌های استاندارد، قیمت، نوع نبشی، کیفیت و... توجه داشته باشید.

نحوه تعیین قیمت نبشی

یکی از حائز اهمیت‌ترین مواردی که باید پیش از خرید نبشی نسبت به آن اطلاع داشته باشید، وزن نبشی است؛ چراکه قیمت انواع نبشی بر همین اساس متفاوت بوده و شما باید باتوجه‌به حوزه کاری خود یکی از آن‌ها را برگزینید. نرخ انواع نبشی براساس فاکتورهایی چون اندازه، شکل، نوع کاربرد و... آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. از نظر قیمت نبشی فولاد A36، از ارزان‌ترین نبشی‌ها در سطح بازار است. متخصصان این حوزه وزن نبشی را با در نظر داشتن وزن آن براساس کیلوگرم محاسبه می‌کنند.

همچنین شما می‌توانید برای به‌دست آوردن فهرست قیمت نبشی، از جدول وزن نبشی کمک بگیرید. درواقع با انجام این کار و محاسبه هزینه نبشی، می‌‌توانید کالایی با کیفیت بالا و قیمت پایین را خریداری کنید. باتوجه‌به اینکه امروزه کاربرد نبشی را می‌توان در عمران و ساختمان‌سازی به میزان زیادی مشاهده کرد، شما می‌توانید با فرمول زیر اقدام به محاسبه قیمت روز نبشی کنید:

طول نبشی (بر حسب متر) × وزن یک متر نبشی براساس ابعاد از جدول اشتال = وزن نبشی

ویژگی‌ هایی ناودانی و قیمت آن

ناودانی از محصولات فولادیست که در دسته پروفیل‌های باز قرار می‌گیرد و از یک سطح افقی به نام جان و دو سطح به افقی به نام بال تشکیل شده است. این محصولات در جنس‌های مختلفی همانند گالوانیزه، استنلس استیل و آلومینیوم به سطح بازار عرضه می‌شوند. از اوایل قرن بیستم از ناودانی برای استقامت ساختمان سازی، استفاده می‌شد. ناودانی آلومینیومی از نظر وزن بسیار سبک بوده و قابلیت شکل‌پذیری استحکام بالایی دارد. در اکثر مواقع از ناودانی آلومینیوم در ساخت چهارچوب‌های سازه‌ها، شاسی تریلرها و اسکلت‌های سازه‌ای استفاده می‌کنند. به‌طور کلی ناودانی‌‌ها ظاهری مختلف دارند و بیشترین کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی است. این نوع محصولات دارای ظاهری به شکل U دارند که براساس سه روش فابریک نورد گرم، پرسی و فابریک نورد سرد، تولید می‌شوند.

اگر بخواهیم ناودانی‌ها را از نظر فرایند تولید دسته‌بندی کنیم، شامل ناودانی نورد شده و پرسی می‌شوند؛ اما در صورتی که بخواهیم آن‌ها را از نظر ظاهر تقسیم کنیم، شامل ناودانی ساده، مشبک، ناودانی سبک و ناودانی سنگین می‌شوند. معمولا از این نوع محصولات فولادی در ساخت نمای ساختمان‌ها، خرپا، صنعت ماشین‌آلات، تشکیلات دریایی و... استفاده می‌کنند. ناودانی‌ها در سایزهای 6 الی 24 تولید می‌شوند و عموماً طولی حدود 6 و 12 متر دارند. از مزایای ناودانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دربرابر تنش‌های فولادی، مقاومت بالایی دارند.
  • دربرابر ضربه، تحمل بالایی دارد.
  • به‌دلیل وزن سبکی که دارند؛ بهترین گزینه برای اسکلت فلزی است.
  • نصب آن‌ها در ساختمان سازی، بسیار سریع است.
  • در طولانی مدت هیچگونه مشکلی پیدا نمی‌کنند.

نحوه قیمت گذاری ناودانی

اغلب افراد می‌دانند که قیمت روز ناودانی وابسته به عواملی چون نوسانات دلار، مواد اولیه و... است. ازاین‌رو باید پیش از خرید ناودانی به مسائلی چون کاربرد، ویژگی‌ها و مشخصات آن آگاهی داشته باشید. توجه داشته باشید قیمت آنلاین ناودانی براساس انواع آهن آلات، همچون آهن و فولاد تعیین می‌شود. حین خرید ناودانی به اصطلاحات مختلف آن نیز دقت کنید. برای مثال هر کدام از اصطلاحات چون نرمال، کوتاه و بلند، گلمیخ، گوشت، جدول اشتال و حتی بنگاه داری می‌تواند تأثیر بسزایی در تشخیص نرخ روز ناودانی داشته باشد. از طرفی لازم به ذکر است حضور عواملی چون برند تولیدی، نرخ دلار، سایز، ضخامت، نوع و... نیز می‌توانند در تعیین نرخ روز ناودانی مؤثر باشند.

شمش فولادی و کاربرد آن

زمانی‌که بحث روی سازه‌های مستحکم با مقاومت بالا باشد، شمش فولاد قطعا اولین و پرکاربردترین گزینه برای ساخت ماده اولیه آهن آلات است. شمش‌های فولادی طی چند مرحله متفاوت و در دمای بالا تولید می‌شوند. این نوع محصولات پایه اساسی انواع محصولات صنعتی و تجاری هستند. شمش به بلوک‌های بزرگی می‌گویند که توسط فرآیندهای گسترده‌ای تولید می‌شوند و در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید نحوه تولید شمش نسبت به کاربردی که دارد، می‌تواند متفاوت باشد. علاوه‌بر این شکل دقیق این نوع پروفیل‌ها براساس نوع مصرفشان تعیین می‌شود و معمولا هر شمش چندین تن وزن دارد.

برای تولید شمش از آهن قراضه یا سنگ آهن استفاده می‌کنند. برای تولید محصول با کیفیت، سنگ آهن و قراضه باید طی فرآیندهای مختلفی در ریخته‌گری قرار بگیرند تا شمش تصفیه شده و با کیفیت بالا به شما تحویل داده شود. اگر بخواهیم شمش فولاد را از نظر کاربردشان تقسیم‌بندی کنیم، به 5 گروه تبدیل می‌شوند که هرکدام از آن‌ها کاربرد و مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند.

  • شمش فولاد کربنی: شمش‌های کربنی از ترکیب آهن و کربن تشکیل شده‌اند. معمولا درصد کربن‌ درون شمش‌های کربنی حدود 2 الی 2.1 درصد است. در اکثر مواقع از شمش کربنی به‌دلیل قیمت مناسب و استحکام بالا، برای ساخت و ساز، صنایع خودروسازی و... استفاده می‌شود.
  • شمش‌های آلیاژی: شمش‌ها از آهن و حجم قابل ملاحظه‌ای از دیگر آلیاژها ساخته شده‌اند که هر کدام از آن‌ها باهدف خاصی در ترکیبات شمش قرار گرفته‌اند. شمش‌های آلیاژی به‌دلیل اینکه از استحکام بالا، سختی و مقاومت دربرابر فرسایش، سایش و حرارت برخوردار هستند؛ در صنایع مختلف شهرت پیدا کرده‌اند.
  • شمش استیل: این نوع شمش‌ها از ترکیب آهن و استیل به وجود آمده‌اند. ترکیباتی که در این نوع شمش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل آهن، 10.5 درصد کروم، مقدار متفاوتی از عناصر دیگر همانند نیکل، مولیبدن، منگنز خواهند بود. از مزایای شمش استیل می‌توان به مواردی چون ضد زنگ، استحکام کششی بالا، سطح براق و صیقلی و... اشاره کرد. از این نوع شمش‌ها در تجهیزات پزشکی، لوازم آشپزی، کشاورزی و... استفاده می‌کنند.
  • شمش فولاد ابزار: این نمونه از شمش‌ها، همان‌طور که از اسمشان مشخص است؛ برای تولید انواع قالب، ابزارآلات و تجهیزات برش تولید شده‌اند. شمش‌های فولاد ابزار سختی، استحکام و مقاومت بالایی دربرابر سایش دارند. از دیگر عناصری که در شمش فولاد استفاده می‌شود، می‌توان به تنگستن، وانادیوم، کبالت و مولیبدن اشاره کرد.
  • شمش فولاد الکتریکی: این نمونه شمش‌ها مخصوص تولید محصولات الکتریکی همانند مبدل‌ها، موتورها و ژنراتورها هستند. از مزایای این نوع شمش‌ها می‌توان به خواص مغناطیسی و سرعت بالای انرژی الکتریکی اشاره کرد.

قیمت شمش فولادی براساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود؛ اما به‌طور کلی قیمت این نوع محصولات به شرایط بازار، میزان تقاضا، نرخ تورم، کیفیت، وزن، برند و... بستگی دارد.

کلام آخر

آهن آلات از پروفیل‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که هرکدام از آن‌ها در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت آهن آلات به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ اما به‌راحتی می‌توانید از قیمت آنلاین انواع آهن آلات در فولادسل اطلاعات کسب کنید. از انواع آهن آلات موجود در این مجموعه می‌توان به نبشی، ناودانی، تیرآهن، قوطی، لوله و... اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها نیز مدل‌های مختلفی دارند. به‌طور کلی آهن یا فولاد پرکاربردترین فلزات در سیاره زمین هستند که در صنایع مختلفی چون پزشکی، کشاورزی، آشپزی، مهندسی، ساخت و ساز و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمان خرید آهن آلات باید به فاکتورهای مختلفی چون نوع، برند، ضخامت، کیفیت، کارایی و... محصولات توجه داشته باشید. در صورتی که انتخاب هر یک از انواع آهن آلات برایتان دشوار است یا در رابطه با نرخ و کاربرد آن‌ها سوالی برایتان به وجود آمده، می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده