نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

«کارباما» در این مقاله، شایع‌ترین دلایل عدم تخلیه آب لباسشویی را بررسی کرده است.

مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی به دو دسته تقسیم می‌شود: یا آب از خود ماشین خارج نمی‌شود یا آب از ماشین خارج می‌شود اما نمی‌تواند به درستی ازطریق لوله‌های تخلیه جریان بیابد و خارج شود. چندین مشکل می‌تواند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد، و تشخیص این مشکلات کار هر کسی نیست! به‌عنوان مثال، اگر ماشین لباسشویی شما به‌طور کامل نمی‌چرخد و لباس‌ها هنوز خیس هستند، ممکن است پمپ تخلیه مسدود یا خراب شده باشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا شایع‌ترین دلایل عدم تخلیه آب لباسشویی را بشناسید.

آیا می‌توان مشکل عدم تخلیه آب لباسشویی را در خانه برطرف کرد؟

برخی از دلایل ایجادکننده این مشکل ساده هستند و خودتان هم می‌توانید برای برطرف کردن آن‌ها اقدام کنید. در مقابل برخی دیگر از مشکلاتی که عامل عدم تخلیه آب لباسشویی هستند، جدی تلقی می‌شوند و لازم است برای برطرف کردن آن‌ها از یک مرکز مجاز تعمیرات کمک بگیرید. همواره یادتان باشد از مراکزی کمک بگیرید که تکنسین متخصص برند دارند. به‌عنوان مثال، متخصص تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ شناخت بسیار خوبی نسبت به دستگاه‌های این برند دارد و قابل‌اعتمادترین فرد برای عیب یابی و تعمیر دستگاه‌تان است.

دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

ابتدا حتما به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید. بخش عیب‌یابی ممکن است به شما پیشنهاداتی را برای دلایل احتمالی بروز این مشکل ارائه دهد. برخی از ماشین‌های لباسشویی مدرن کدهای خطا یا ارورهایی را نمایش می‌دهند که مشکل را به‌طور مشخص بیان می‌کند. اگر به کمک دفترچه و کدهای خطا متوجه مشکل نشدید، بهتر است از یک تکنسین تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.

مشکلات پمپ تخلیه، علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

اگر می‌توانید صدای کار کردن پمپ را بشنوید، اما به نظر می‌رسد که تحت فشار است، ممکن است یک تکه پارچه یا شیء دیگری مانع عملکرد پمپ شده باشد. برای رفع این مشکل، باید دستگاه را خاموش و تخلیه کنید، سپس پنل ماشین لباسشویی را بردارید تا پمپ آب را بررسی کنید. ممکن است خود پمپ مسدود شده باشد، یا گرفتگی ممکن است در لوله شیاردار منتهی به پمپ رخ داده باشد.

اکثر پمپ‌ها دارای روکش‌های قابل جدا شدن هستند و در داخل آن‌ها یک صفحه فیلتر روی پمپ خواهید دید. اگر این صفحه با زباله مسدود شده باشد، تمیز کردن آن و مونتاژ مجدد پمپ احتمالاً مشکل را برطرف می‌کند.

در ماشین‌های لباسشویی در از بالا، پمپ معمولاً در پشت دستگاه و در دستگاه‌های در جلو، معمولاً در قسمت جلوی دستگاه، پایین در قرار دارد. هرگونه پرز قابل رویت را از روی صفحه فیلتر بردارید و آن را در آب بشویید. همچنین پروانه‌های پمپ را بررسی کنید و مطمئن شوید که آزادانه حرکت می‌کنند و هیچ مانعی ندارند. پمپ و پنل پوشش را دوباره جمع کنید، سپس دستگاه را تست کنید.

اگر پمپ به هیچ وجه صدا ندارد، یا اگر هیچ مانعی در پمپ یا شیلنگ تخلیه پیدا نکردید، ممکن است پمپ آب خراب شده باشد و باید تعویض شود. این مورد معمولاً باید توسط یک تکنسین متخصص انجام شود و چنانچه پیش‌تر گفتیم بهتر است از تکسین متخصص برند کمک بگیرید تا مشکل دستگاه بهتر برطرف شود. تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی ال‌جی می‌تواند دقیق‌ترین تعمیر را روی دستگاه‌های این برند انجام دهد.

مشکلات شیلنگ تخلیه

اگر صدای کار کردن پمپ ماشین لباسشویی را می‌شنوید اما آب از ماشین خارج نمی‌شود، به احتمال زیاد شیلنگ تخلیه لاستیکی که از پشت ماشین به سمت لوله تخلیه یا دیگ شستشو می‌رود با الیاف پارچه‌ای مسدود شده است. گاهی اوقات ممکن است پس از شستن وسایلی مانند پادری، که الیاف و پرز می‌دهند، یا اگر شیلنگ تخلیه تحت فشار قرار بگیرد، این اتفاق رخ بدهد. اگر شیلنگ گرفتگی داشته باشد، می‌تواند از پمپاژ آب از دستگاه جلوگیری کند.

برای تست این مورد، شیلنگ تخلیه متصل به واشر را بردارید و مطمئن شوید که عاری از انسداد است. یک راه آسان برای بررسی باز بودن شیلنگ تخلیه، دمیدن هوا در آن است. اگر چیزی مانع لوله تخلیه نشود، به احتمال زیاد مشکل در پمپ ماشین لباسشویی است. اگر شیلنگ فرسوده یا به‌شدت پیچ خورده است، تعویض شیلنگ ممکن است توانایی دستگاه برای پمپاژ آب را بهبود دهد.

مشکلات تسمه

پمپ توسط یک تسمه محرک کار می‌کند که اطراف قرقره‌های پایین موتور ماشین لباسشویی قرار می‌گیرد. اگر این تسمه آسیب دیده باشد یا روی قرقره‌ها محکم نشده نباشد، ماشین لباسشویی در فرایند تخلیه مشکل پیدا می‌کند یا ممکن است اصلاً تخلیه نشود. برای رفع این مشکل، باید دستگاه را به سمت خودتان برگردانید و تسمه را بررسی کنید. اگر دانش فنی کافی دارید می‌توانید خودتان هم این مشکل را برطرف کنید. بااین‌حال تکنسین‌های متخصص تعمیر ماشین لباسشویی بوش، ال‌جی و برندهای دیگر توصیه می‌کنند، این تعمیر را خودتان انجام ندهید.

خرابی سوئیچ در

سیستم میکروسوئیچ در صورت باز بودن در مانع چرخیدن لباسشویی می‌شود. اگر این قطعه خراب و معیوب شود، ممکن است دستگاه به درستی تخلیه نشود.

ایراد سیستم لوله کشی، علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

اگر آب با موفقیت از دستگاه پمپاژ می‌شود، اما سپس از لوله پایه تخلیه بیرون می‌ریزد یا به لگن ظرفشویی برمی‌گردد، احتمالاً مشکل از گرفتگی خروجی آب یا فاضلاب است. از آنجایی که الیاف پارچه کوچک و پرزها به‌طور معمول از لباس‌ها کم کم جدا می‌شوند، معمولاً گرفتگی فاضلاب در آن دست از لوله‌های سیستم لوله‌کشی که آب ماشین لباسشویی در آن تخلیه می‌شود، رخ می‌دهد. مسدود شدن زهکشی باعث می‌شود که آب به داخل لوله برگردد و روی زمین بریزد. رفع گرفتگی فاضلاب معمولاً مشکل را حل می‌کند.

خرابی برد یا تایمر لباسشویی

برد درواقع نقش مغز لباسشویی را بر عهده دارد و کارش ارسال دستورها به قسمت‌های دیگر لباسشویی برای پیشبرد چرخه شستشو است. در صورتی که برد یا تایمر دچار ایراد شود، چرخه مطابق با حالت نرمال خودش پیش نمی‌رود. این مورد حتما باید توسط یک تکنسین ماهر تعمیر لباسشویی برطرف شود.

کلام پایانی

در این نوشتار 6 علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را برای‌تان توضیح دادیم. در صورتی که هیچ‌گونه دانش فنی ندارید، حتما از مراکز معتبر تعمیر لوازم خانگی کمک بگیرید تا دستگاه دچار مشکل نشده و متحمل صرف هزینه گزاف بابت تعمیرات نشوید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده