نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰

موبو گیفت، سرویس آیکلود پلاس در گوشی آیفون چیست و چگونه آن را تهیه کنیم

«موبوگیفت» در این مطلب به‌معرفی سرویس آیکلود پلاس پرداخته و ویژگی‌های جدیدی که این سرویس در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد را بیان کرده است.

اگر شما یکی از افرادی هستید که از محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنید، حتما نام آیکلود پلاس را شنیده‌اید. سرویس آیکلود پلاس درواقع یک فضای ابری برای ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌ها است که شرکت اپل این سرویس را به کاربران خود ارائه می‌کند. کاربران در این سرویس ابری می‌توانند با ساخت یک حساب کاربری اختصاصی به قابلیت‌های متعددی دسترسی داشته باشند و فایل‌ها و عکس‌های خود را در اکانت خود آپلود کنند. در ادامه این مطلب تصمیم داریم تا شما را با سرویس آیکلود پلاس آشنا کنیم و ویژگی‌های جدیدی که این سرویس در اختیار شما قرار می‌دهد را بیان کنیم. حتما تا انتها همراه ما باشید.

آیکلود (iCloud) چیست؟

پیش از آنکه سرویس iCloud را برای شما توضیح دهیم، بهتر است یک توضیح و تعریف کلی درباره سرویس iCloud بدهیم. آیکلود نام سرویسی است که اپل ارائه می‌دهد و در تمامی محصولات آن نظیر آیفون، مک و کامپیوترهای ویندوزی در دسترس است.

آیکلود در حقیقت سرویسی برای ذخیره‌سازی، اشتراک‌گذاری و همگام‌سازی فایل‌های کاربران به‌صورت آنلاین است. هرکسی که با یکی از پروداکت‌های اپل کار می‌کند لازم است یک حساب کاربری در این سرویس داشته باشد، به این خاطر که بسیاری از عملکردها مثل همگام سازی فایل‌ها، ردیابی دستگاه، دانلود برنامه‌های جدید، به‌روزرسانی و… ازطریق آیکلود انجام می‌گیرد.

هدف سرویس iCloud ذخیره کردن اطلاعات مهم به شکلی کاملا امن در سرورهای از راه دور اپل است. بنابراین، شما می‌توانید از تمام اطلاعات مهم خود در یک مکان امن بک آپ بگیرید و آن اطلاعات را در تمامی دستگاه‌های اپل خود همگام سازی کنید و به آن دسترسی داشته باشید.

اگر برای اولین‌بار بخواهید با سرویس آیکلود پلاس در گوشی‌های آیفون کار کنید، ممکن است در ابتدا کمی گیج شوید ولی اصلا نگران نباشید. ما در ادامه تمام مواردی که باید درباره این سرویس بدانید و نحوه کار کردن با آن را به شما یاد می‌دهیم.

سرویس آیکلود پلاس (iCloud Plus) چیست؟

اکنون نوبت این است که سرویس آیکلود پلاس را برای شما توضیح دهیم. ICloud Plus درواقع همان سرویس آیکلود است با این تفاوت که ویژگی‌های اضافه به کاربران ارائه می‌دهد. همین موضوع نیز باعث شده تا نام پلاس به آن اضافه شود که نشان‌دهنده خدمات و ویژگی‌های بیشتر این سرویس است.

به عبارت بهتر سرویس ICloud Plus تفاوتی با سرویس iCloud ندارد و یک سرویس مجزا محسوب نمی‌شود، تنها ویژگی‌های جدیدی به این سرویس اضافه شده است.

ویژگی‌های ایکلود پلاس و نحوه استفاده از آن

شرکت اپل به داشتن نگاه و طراحی متفاوت و در عین حال شیک معروف است و این رویکرد را نه‌تنها در ظاهر محصولات بلکه در نرم‌افزارهای مخصوص خود مانند سرویس آیکلود پلاس نیز پیاده‌سازی می‌کند.

از ویژگی‌های این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● Private Relay (ارتقا داده‌های خصوصی)

این ویژگی در سرویس iCloud Plus داده‌ها و اطلاعات شما را در مرور وب و سایر برنامه‌ها رمزگذاری کرده و مانع از شنود اطلاعات شما می‌شود.

بسیاری از افراد این ویژگی را مانند VPN می‌دانند اما متخصصان می‌گویند که این قابلیت از جهات زیادی مانند VPN عمل نمی‌کند. به‌عنوان مثال کاربر با این ویژگی نمی‌تواند به IP کشور دیگری دسترسی پیدا کنید و از خدمات مخصوص آن کشور بهره ببرد.

عملکرد Private Relay به این صورت است که ترافیک دستگاه را رمزگذاری کمی‌کند تا افراد دیگر حتی خود شرکت اپل نتوانند آن را ردیابی کنند. درواقع امنیت شما را در فضای اینترنت بالا می‌برد. کاربران این قابلیت را مشابه VPN می‌دانند ولی کارشناسان می‌گویند نمی‌توان آن را وی‌پی‌ان نامید. این قابلیت نمی‌تواند کشور شما را تغییر دهد و اجازه دهد از خدمات مخصوص کشورهای دیگر استفاده کنید. این ویژگی با رمزگذاری ترافیک دستگاه شما، اجازه نخواهد داد هیچ فردی حتی شرکت اپل آن را ردیابی یا مطالعه کند. به عبارت دیگر، ویژگی Private Relay می‌تواند با تغییر نشانی ip، امنیت شما در را در فضای اینترنت افزایش دهد.

● Hide My Email (پنهان‌کننده ایمیل با ایمیل جعلی)

این ویژگی در سرویس آیکلود پلاس به شما این امکان را می‌دهد که به شکل نامحدودی ایمیل‌های یکتای موقت و تصادفی بسازید و با استفاده از این ایمیل‌ها در وب‌سایت‌ها یا سرویس‌هایی که به ایمیل برای ثبت‌نام نیاز دارند و شما از به‌کاربردن ایمیل اصلی خود تردید دارید، استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید از لو رفتن ایمیل خود و اسپم شدن آن جلوگیری کنید.

لازم به ذکر است که هر پیامی به ایمیل جعلی فرستاده شود، به ایمیل شخصی شما هم ارسال خواهد شد.

● HomeKit Secure Video (ایمنی دوربین‌های مداربسته)

اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که از دوربین‌های مداربستهبرای نظارت و حفاظت برای خانه یا محل کار خود استفاده می‌کنید این سرویس می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. به کمک سرویس می‌توانید براساس پلنی که خریداری می‌کنید دوربین‌های خود را با آن همگام کنید.

● Digital Legacy (میراث دیجیتالی)

دیجیتال لگاسی یکی از ویژگی‌های عجیبی است که این برنامه ارائه می‌دهد. شما به وسیله این ویژگی می‌توانید این مشخص کنید که پس از مرگتان چه کسی به امانت و فایل‌های شما دسترسی داشته باشد.

● iCloud Photos (ذخیره عکس‌های شخصی)

iCloud Photos به‌صورت خودکار از مدیا و رسانه‌های شما بکاپ می‌گیرد و پس از ذخیره‌سازی آن ازطریق دستگاه اپل شما، آن‌ها را آپدیت می‌کند. این آن دسته از رسانه‌هایی که کیفیت بالایی دارند، جهت ذخیره‌سازی بیشتر فضای دستگاه با وضوح بالا در سرویس آیکلود پلاس آپلود می‌شوند اما رسانه‌های کم حجم در حافظه دستگاه باقی می‌مانند.

● امکان ارسال عکس از آیفون به آیفون:

یکی از ویژگی‌های جالبی که با سرویس می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید اشتراک‌گذاری رسانه‌ها یا عکس‌ها ازطریق لینک iCloud یا Shared Albums است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای مشاهده رسانه‌ها حتماً باید اپل آیدی داشته باشید. علاوه‌بر آن قابلیت جست‌وجو نیز در رسانه‌های به اشتراک گذاشته شده از این طریق وجود ندارد.

● سایر ویژگی‌ها:

کاربران به وسیله iCloud می‌توانند با بعضی از اپلیکیشن‌ها مثل Notes و Pages تعامل برقرار کنند. کاربران ازطریق این برنامه‌ها می‌توانند رسانه به اشتراک بگذارند و حداکثر 100 نفر به‌طور همزمان مشاهده و ویرایش کنند. زمانی‌که شما در حال ادیت کردن یک فایل باشید، این امکان را دارید که ازطریق کامنت با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید.

نحوه فعال‌سازی سرویس iCloud Plus

همان‌طور که اشاره کردیم سرویس آیکلود پلاس سرویس متفاوت و مجزایی نیست و تنها کاری که شما برای دسترسی به این سرویس باید انجام دهید این است که iCloud خود را به iCloud Plus ارتقا بدهید. برای این کار ios دستگاه اپل شما باید حداقل نسخه ١۵ به بالا باشد.

اگر ios شما نسخه پایین‌تر از ١۵ باشد صرفا اشتراک فضای ابری برای شما فعال می‌شود و به ویژگی‌های جدید سرویس که به آن اشاره کردیم، دسترسی نخواهید داشت.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که خرید و تهیه حافظه و فضای ابری آیکلود به وسیله شارژ اپل آیدی با گیفت کارت اپل انجام می‌گیرد و به‌دلیل فراهم نبودن حساب بانکی بین‌المللی روش بسیار راحت و مقرون‌به‌صرفه ای به حساب می‌آید. برای خرید گیفت کارت اپل از موبوگیفت کمک بگیرید.

بهترین راه این است که با تهیه اشتراک سرویس آیکلود پلاس، هم آیکلود خود را به این سرویس ارتقا بدهید و هم حجم اضافه‌تری دریافت کنید. علاوه‌بر آن می‌توانید از ویژگی‌های جدید و هیجان انگیز این سرویس بهره‌مند شوید.

کلام آخر

در پایان باید بگوییم که سرویس آیکلود پلاس ورژن به‌روزرسانی شده آیکلود است که ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدتری در اختیار شما قرار می‌دهد. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم هر سه ویژگی جدید این سرویس امنیت شما را در فضای اینترنت ارتقا می‌دهد.

نقطه مثبت این سرویس این است که اگر شما اکانت iCloud خریداری کرده باشید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی از خدمات و ویژگی‌های iCloud Plus هم استفاده کنید. توصیه ما به کاربران اپل این است که حتما اشتراک این سرویس را تهیه کنند. درصورتی که تمایل به تهیه اشتراک این سرویس دارید می‌توانید کامنت بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده