نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰

آیفون ۱۳ پرو‌مکس؛ بخریم یا نه؟

این مطلب «زومیت» با فهرست کردن ویژگی‌های مثبت و منفی آیفون 13 پرومکس، راهنمایی کاربردی برای علاقه‌مندان به‌خرید این گوشی به‌حساب می‌آید. 

آیفون 13 پرو‌مکس 6.7 اینچی دارای لبه‌های صاف، قاب فولادی ضد زنگ، پشت شیشه‌ای مات بافت‌دار و افزایش جزئی ضخامت (7.65 میلی‌متر) نسبت به آیفون 12 است. این گوشی در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، آبی‌سیر، گرافیت و سبز آلپاین در دسترس است. اگر برای خرید آیفون ۱۳ پرومکس شک دارید، ما در این‌جا به شما کمک می‌کنیم تا بهتر تصمیم بگیرید.

زومیت، راهنمای خرید شما

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع گوشی و مشخصات آن‌ها به سایت زومیت مراجعه کنید؛ در این سایت، انواع مختلفی از محتواهای متنی، تصویری و ویدیویی در اختیار شما قرار می‌گیرند تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. خرید با چشم باز می‌تواند به شما در انتخاب درست محصول مناسب و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه تان کمک بسیاری کند. اگر می خواهید گوشی جدید بخرید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را حتما بخوانید:

راهنمای جامع خرید گوشی موبایل

ویژگیهای مثبت آیفون 13 پرومکس

ویژگی‌های زیر از مزایای این گوشی فوق‌العاده هستند که احتمالا شما را برای خرید آن ترغیب می‌کنند.

صفحه نمایش عالی

صفحه‌نمایش آیفون 13 پرومکس نسبت به انواع قبلی پیشرفت کرده‌ است و نرخ تازه‌سازی آن به 120 هرتز رسیده است. اگر می‌پرسید نرخ تازه سازی چیست، خوب است بدانید که در صفحه‌های نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا، تعداد فریم‌های نمایش داده‌شده روی صفحه، بیشتر هستند که باعث می‌شود تصویر صاف‌تر باشد. یک ویژگی عالی آیفون 13 پرومکس استفاده از نرخ تازه‌سازی تطبیقی است که در آن بسته به کاری که انجام می‌دهید، نرخ تازه‌سازی بین 120 هرتز تا 10 هرتز تغییر می‌کند. این تغییر در نرخ تازه‌سازی صرفه‌جویی زیادی در باتری شما می‌کند، چون نرخ‌های بالا باتری زیادی مصرف می‌کنند.

باتری فوقالعاده

آیفون 13 پرو‌مکس بزرگ‌ترین باتری را در میان خانواده آیفون 13 دارد که می‌تواند یک روز کامل را درحالی‌که از آن استفاده سنگینی می‌کنید (مانند فیلم‌برداری در سفر) دوام بیاورد. پس احتمالا به‌راحتی می‌تواند در مصارف معمولی دو روز کار کند. این ویژگی برای افرادی که در حال سفر هستند یا به هر دلیل دیگری به یک گوشی با باتری قوی نیاز دارند یک دلیل قانع‌کننده برای خرید این گوشی است. ظرفیت باتری آیفون 13 پرومکس 4352 میلی‌آمپر است.

دوربین فراتر از حد تصور

با خرید آیفون 13 پرو‌مکس شما یک دوربین عریض، فوق‌عریض و تله فوتو را در اختیار دارید که انعطاف‌پذیری بالایی برای ثبت هر موقعیتی دارد. هر سه دوربین 12 مگاپیکسلی هستند و دوربین عریض پیش‌فرض دارای بزرگ‌ترین حسگر و دیافراگم برای ورود نور است؛ در نتیجه عکس‌های آن در نور کم با کیفیت باقی می‌ماند. با استفاده از این دوربین می‌توانید به‌راحتی عکس‌های ماکرو بگیرید و روی اشیاء کوچک مانند حشرات و گل‌ها زوم کنید.

دوربین تله‌فوتوی آن نیز دارای محدوده زوم اپتیکال 3 برابری است که نسبت به زوم 2.5 برابری مدل سال گذشته افزایش یافته است.

ویژگیهای منفی آیفون 13 پرومکس

برای یک انتخاب عاقلانه باید از ویژگی‌های منفی این گوشی نیز آگاه شوید. البته این ویژگی‌ها نسبت به مزایای آن سنجیده می‌شوند و قابل مقایسه با گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر نیستند. به عبارت دیگر، اگر گفته می‌شود آیفون 13 پرومکس مشکل فیس‌آیدی دارد، این مشکل در مقایسه با انواع دیگر همین گوشی یا گوشی‌های هم‌رده سنجیده می‌شود و ممکن است این ویژگی در مقایسه با بسیاری از گوشی‌ها بهتر باشد.

مشکل فیسآیدی

فیس‌آیدی اپل یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای بازکردن قفل گوشی است. اما اگر ماسک صورت داشته باشید، نمی‌توانید به‌راحتی از فیس آیدی استفاده کنید؛ مگر اینکه اپل واچ (سری 3 یا بالاتر با watchOS 7.4 یا بالاتر) داشته باشید. در غیر این صورت مجبور هستید برای باز‌کردن گوشی رمز آن را وارد کنید که کمی سخت است.

نداشتن پورت تایپ سی

همان‌طور که می‌دانید اپل با وجود فراگیرشدن پورت سی، همچنان به استفاده از پورت لایتنینگ خود اصرار می‌کند. این پورت نسبت به یو‌اس‌بی سی، سرعت شارژ کمتری دارد. همچنین، بسیاری از محصولات جانبی موجود در بازار، مانند شارژرها، پاوربانک‌ها و... به پورت سی مجهز هستند که انتخاب شما را برای خرید آن‌ها محدود می‌کند. اگرچه این گوشی از شارژ بی‌سیم بهره می‌برد؛ اما این شارژ به اندازه کافی سریع نیست.

قیمت زیاد

اگرچه قیمت آیفون 13 پرومکس از قیمت آیفون 14 کمتر است، اما همچنان قیمت فوق‌العاده بالایی دارد. بسیاری از افراد، مخصوصا باتوجه‌به شرایط اقتصادی کنونی جامعه، پرداخت چنین قیمتی را ضروری نمی‌دانند.

آیفون 13 پرومکس یک گوشی فوق‌العاده و یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است. بااین‌حال تصمیم برای خرید آن به خود شما بستگی دارد. اگر می‌توانید قیمت بالای آن را پرداخت کرده و مشکلی با رابط لایتنینگ و نرم‌افزار IOS آن ندارید، این گوشی یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. آیفون 13 پرومکس، اکثر ویژگی‌هایی را که یک گوشی خوب دارد، با هم ارائه می‌دهد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده