نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

جک هیدرولیک شرکت بازرگانی پارس خورشید

گروه صنعتی «پارس خورشید» در این مطلب، انوع جک‌های هیدرولیک را معرفی کرده و راه‌های خرید هر یک از آن‌ها را توضیح می‌دهد.

خرید جک هیدرولیک از شرکت‌های معتبری همچون گروه صنعتی پارس خورشید، برای صنایع بزرگ و کوچک و حتی استفاده های عمومی مثل جابجایی وسایل سنگین، ضروری و کاربردی است.

معرفی جک هیدرولیک، انواع و کاربردهای آن

استفاده از جک‌ هیدرولیک در مصارف گوناگون مورد استقبال قرار گرفته است؛ چرا که طراحی ساده و کارایی بالایی دارد. با استفاده از جک‌ های هیدرولیکی می ‌توان به‌راحتی اجسام سنگین را جابه‌ جا و بلند کرد. به همین دلیل، خرید جک هیدرولیکی، بهترین گزینه برای انجام عملیات های عمرانی و صنایع مختلف است. علاوه‌بر این، وزن آن ‌ها نیز نسبت به سایر جک ‌ها کمتر بوده که نتیجه آن، حمل‌و‌نقل ساده و سهولت در استفاده است.

این محصولات با اینکه کاربرد بالایی دارند، اما خرید آن‌ها نیازمند توجه به کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش آن‌ها است. ازاین‌رو، شما باید به سراغ یک شرکت معتبر در حوزه تأمین و فروش جک هیدرولیک بروید. فراموش نکنید که چنین محصولاتی که قیمت چندان ارزانی هم ندارند، باید از ضمانت کیفیت و خدمات پس از فروش کامل برخوردار باشند تا خیال شما از بابت یک خرید ماندگار و مناسب، راحت شود.

جک هیدرولیکی چیست؟

جک هیدرولیک با استفاده از سیال خارجی مانند روغن، می ‌تواند جرم یا مانع سنگینی را حرکت دهد. نحوه عملکرد این ابزار به این صورت است که مایعی غیرقابل تراکم (معمولاً روغن) به داخل استوانه کوچکی وارد شده و با پیستونی که در آن قرار دارد، برخورد می ‌کند. فشار وارده از روغن به پیستون، باعث بالا رفتن جک و بار موجود در بالای استوانه می ‌شود. ساخت جک هیدرولیک با استناد به قانون پاسکال است؛ به این معنا که فشار سیال در سکون یکسان بوده و در تمام بخش‌ ها به یک اندازه وارد می ‌شود.

اجزای اصلی جک های هیدرولیک را بشناسید

اجزای جک هیدرولیکی عبارت‌اند از:

1. گردگیر (Gland): گردگیر قطعه‌ای است که از جنس لاستیک، پلاستیک یا مواد نسوز مانند برزنت ساخته می ‌شود. هدف اصلی طراحی و مهندسی گردگیر، جلوگیری از ورود گرد و غبار و عوامل خارجی به داخل چنین مجموعه مکانیکی است.

2. پیستون (Piston): یک قطعه کاربردی و ضروری است که در داخل سیلندر حرکت می‌ کند. پیستون با عبور سیال هیدرولیک و تولید فشار، به بالا یا پایین حرکت کرده و باعث جابجایی بار می ‌شود.

3. آب بند (Seal): این بخش برای جلوگیری از نشت سیال از میان سیلندر و گردگیر استفاده می ‌شود. از این محصول برای کاهش نشتی سیال هایی مانند روغن کمک می‌گیرند.

4. بیرینگ (Bearing): بیرینگ ‌ها برای حفظ و پایداری حرکت پیستون در داخل سیلندر استفاده می ‌شوند. آن‌ها به پیستون کمک می‌ کنند تا به‌طور صحیح در سیلندر جابه‌جا شوند.

5. رینگ بلبرینگ (Bearing Ring): این رینگ ‌ها در بین بیرینگ ‌ها و بدنه سیلندر قرار می‌گیرند تا بیرینگ ها را در جای خود تثبیت کنند.

6. بدنه سیلندر: این بخش، بدنه اصلی سیستم جک است و سیال هیدرولیک را در بر می‌ گیرد.

آشنایی با قسمت های مختلف جک هیدرولیکی

آشنایی با انواع جک هیدرولیک

دو دسته مهم و کاربردی از جک ها با نام جک پنوماتیک و جک هیدرولیک در بازار موجود هستند که تفاوت هایی با یکدیگر دارند. تفاوت اصلی بین جک هیدرولیک و پنوماتیک، در منشأ پتانسیلی استفاده شده برای کارکرد آن ‌ها است. در جک پنوماتیک، از هوا به‌عنوان منبع پتانسیلی استفاده می ‌شود؛ درحالی‌که در جک هیدرولیک، از مایعات به‌عنوان منبع بهره می‌گیرند تا نیرو و قدرت لازم ایجاد گردد. علاوه‌بر این، سیالات مایع موجود در مدل هیدرولیکی، قابلیت تراکم ندارند. بااین‌حال، انواع جک هیدرولیک در بازار موجود است و به همین دلیل، کاربری و تقاضای بیشتری هم دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

جک هیدرولیک یک طرفه

در جک هیدرولیک یک‌ طرفه، سیلندر فقط در یک جهت کار می‌ کند و با نیروی ثقل یا نیروی برگرداننده فنر، به حالت اولیه برمی‌گردد. درواقع، جک ‌های یک طرفه هیدرولیک برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده می‌ شوند؛ اما قدرت لازم برای پایین آوردن جسم مورد نظر را ندارند. در حالت یک‌ طرفه، سیلندر در یک جهت پیستون قرار می‌ گیرد و سیالات به‌صورت یک ‌طرفه جریان پیدا می ‌کنند. به‌عنوان مثال، در لیفتراک از جک هیدرولیکی یک ‌طرفه استفاده می ‌شود.

ساختار جک های هیدرولیک

جک هیدرولیک دوطرفه

جک هیدرولیک دو پورت ورود و خروج روغن هیدرولیک متفاوت دارد. روغن در این پورت ها به جلو و عقب پیستون منتقل شده و حرکت را تسهیل می‌کند. وظیفه پیستون در این جک، جداسازی محفظه است تا هنگامی که فشار روغن روی پیستون اعمال می ‌شود، میله جک به ‌صورت متناسب با این فشار وارده، حرکت کند. در حالت دوطرفه، سیلندر در دو طرف پیستون قرار می‌ گیرد و با ورود هوا به محفظه داخلی، حرکت مستقیم آغاز می‌ شود. در نتیجه، فشار هوای طرف دیگر پیستون، حرکت به عقب را ایجاد می‌ کند. به‌عنوان مثال، سیلندرهای دو طرفه در بوم‌ های بیل مکانیکی استفاده می‌ شوند.

کاربرد جک های هیدرولیک

جک هیدرولیکی یک ابزار مکانیکی است که برای ایجاد نیروی جابجایی و حرکت در محیط‌ های مختلف استفاده می‌ شود. ساخت جک هیدرولیک با طراحی های مختلفی انجام شده و به همین دلیل، دامنه کاربرد آن هرروز در حال افزایش است. از جمله این موارد می‌توان به صنایع مختلفی همچون خودروسازی، ساختمان سازی، معدن، کشاورزی، صنایع بسته ‌بندی، کشتی‌ سازی و ساخت وسایل تفریحی مانند شهربازی ها اشاره کرد. جک هیدرولیکی به‌عنوان یک ابزار قدرتمند و کارآمد در تعمیرات، جابجایی بارهای سنگین و کنترل حرکت در محیط ‌های مختلف شناخته می ‌شود و باعث بهبود کارایی و سرعت انجام کارها می‌ گردد. علاوه‌بر کاربرد بالا، قیمت جک هیدرولیک نیز بسیار مناسب بوده و به همین دلیل تقاضای آن در بازار بسیار بالا است.

جک هیدرولیکی از کجا بخریم؟

همان‌طور که گفته شد، خرید جک هیدرولیک تقریبا یکی از الزامات مهم و کاربردی برای تمامی افراد در هر صنف و فعالیتی است. بااین‌حال، در انتخاب این نوع ابزارها، باید به سراغ بهترین فروشگاه جک هیدرولیک رفت تا خرید به صرفه و مناسبی داشت. با بررسی های انجام شده، توانستیم بهترین شرکت فعال در این حوزه را بیابیم که نه‌تنها محصولات خود را با ضمانت کیفیت به فروش می‌رساند، بلکه خدمات پس از فروش کامل و شرایط پشتیبانی مناسبی را نیز فراهم کرده است. گروه صنعتی پارس خورشید با بیش از یک دهه فعالیت درخشان در حوزه تأمین مواد اولیه و تجهیزات صنعتی، توانسته نام ماندگار و آشنایی در این صنعت داشته باشد. ازاین‌رو به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به سایت این شرکت به آدرس https://www.parskhorshid.com/ علاوه‌بر آشنایی بیشتر، محصولات دیگر پارس خورشید همچون اسید استئاریک و تیغ اره نواری را نیز مشاهده کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده