نویسنده: بخش تبلیغات
// جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰

همتاپی: هاوینگ لایت کوین چیست؟ آیا می‌توان از هاوینگ لایت کوین سود کسب کرد؟

هاوینگ لایت کوین چیست؟ درباره هاوینگ لایت کوین چه می‌دانید؟ بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران لایت کوین، استراتژی سرمایه‌گذاری خود را متناسب با هاوینگ آن طراحی می‌کنند.

برای اینکه شما هم بتوانید قبل و بعد از هاوینگ لایت کوین سود قابل توجهی کسب کنید، لازم است تا ابتدا با آن آشنا شوید و سپس استراتژی مناسب خود را طراحی کنید.

در ادامه پس از ارائه تعریفی از هاوینگ لایت کوین و بررسی تاریخچه آن، به سراغ راه‌حل‌های ایجاد یک استراتژی مناسب می‌رویم.

هاوینگ لایت کوین چیست؟ + بررسی تاریخچه هاوینگ لایت کوین

قدیمی‌های بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند که بیت کوین طلای دیجیتال و لایت کوین به نقره دیجیتال شهرت دارد. این نام‌گذاری در وایت پیپر لایت کوین انجام شده و چارلی لی خالق لایت کوین هم به آن تاکید دارد. از آنجایی که شباهت‌های زیادی میان بیت کوین و لایت کوین وجود دارد، لایت کوین نیز رویداد هاوینگ مخصوص به خود را دارد.

هاوینگ (Halving) در ارزهای دیجیتال و همچنین لایت کوین به معنای نصف شدن پاداش استخراج است. این رویداد هر 4 سال یکبار برای لایت کوین اتفاق می‌افتد. اما آیا هاوینگ لایت کوین همانند هاوینگ بیت کوین اهمیت دارد؟

این رویداد تغییری بنیادی در لایت کوین محسوب می‌شود که می‌تواند سرنخ خوبی برای کسانی باشد که به‌دنبال سود بیشتر هستند.

اگر به‌تازگی قصد سرمایه‌گذاری در دنیای تازه‌نفس اما مصمم ارزهای دیجیتال را داشته باشید، با نگاهی به ارزش بازار لایت کوین متوجه می‌شوید با یکی از 20 رمزارز برتر دنیا سر و کار دارید. اینجا است که اهمیت هاوینگ لایت کوین بیش‌ازپیش آشکار می‌شود.

همانند بیت کوین، هاوینگ بخشی جدایی ناپذیر از سیاست پولی لایت کوین است که هدف آن کنترل تورم و طولانی کردن توزیع 84 میلیون لایت کوین در گردش است. زمان رخداد هر هاوینگ لایت کوین در جدول زیر آمده است:

مراحل هاوینگ

زمان رویداد هاوینگ لایت کوین

پاداش هر بلاک لایت کوین

هاوینگ اول

25 اوت 2015 – 30 شهریور 1394

25

هاوینگ دوم

5 اوت 2019 – 14 مرداد 1398

12.5

هاوینگ سوم

3 اوت 2023 – 12 مرداد 1402

6.25

جدول زمانی هاوینگ لایت کوین- منبع: سایت صرافی ارز دیجیتال همتاپی

همان‌طور که در جدول بالا می‌بینید تاکنون هاوینگ‌‌های اول و دوم اتفاق افتاده و منتظر هاوینگ سوم هستیم. پیش‌بینی می‌شود هاوینگ بعدی لایت کوین در تاریخ 3 اوت 2023 (12 مرداد 1402) رخ دهد.

به نقل از سایت صرافی ارز دیجیتال همتاپی، رویداد هاوینگ لایت کوین روی درآمد حاصل از استخراج بلاک تأثیر خواهد گذاشت. بااین‌حال اگر قیمت ارز دیجیتال LTC افزایش یابد، ماینرها تشویق می‌شوند که تجهیزات خود را به‌روزرسانی کنند و دستگاه‌های ماینینگی را به کار گیرند که هش ریت بالاتری دارند.

حالا که با تاریخ هاوینگ لایت کوین 2023 آشنا شدید، نوبت به برنامه‌ریزی برای کسب درآمد از آن می‌رسد.

چطور می‌توان از هاوینگ لایت کوین پول به‌دست آورد؟

برای اینکه بتوان ازطریق هاوینگ لایت کوین درآمد مناسبی به‌دست آورد، رعایت 2 مورد زیر الزامی است:

1) شناخت کافی از رویداد هاوینگ لایت کوین

2) داشتن استراتژی مناسب

با تحلیل و بررسی تاریخچه هاوینگ لایت کوین می‌توانید بینش خوبی نسبت به این رویداد به‌دست آورید. برای داشتن استراتژی مناسب هم بهتر است به یک سری اصول پایبند باشیم.

هاوینگ های قبلی لایت کوین چطور پیش رفتند؟

هاوینگ اول لایت کوین در سال 2015 رخ داد و به این ترتیب پاداش شبکه از 50 لایت کوین به 25 لایت کوین کاهش یافت.

از ابتدای این رویداد برخی از افراد نگرانی‌هایی پیرامون سودآوری لایت کوین داشتند. آن‌ها می‌ترسیدند که نرخ هش شبکه کاهش یابد و در نتیجه امنیت لایت کوین مختل شود. اما قیمت لایت کوین نشان داد این نگرانی‌ها بی اساس بودند، چون نه‌تنها نرخ هش کاهش نیافت بلکه در طول زمان بیشتر هم شد.

نمودار قیمت لایت کوین

نمودار قیمت لایت کوین. منبع: تریدینگ ویو

بر همین اساس سیر نزولی قیمت لایت کوین بعد از هاوینگ اول به‌نوعی متوقف شد و حتی در اثر عوامل دیگری مثل شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال رکورد 370 دلار در سال 2017 را هم ثبت کرد.

پیش از دومین هاوینگ لایت کوین (از ماه ژانویه تا ژوئن) نیز قیمت لایت کوین در یک روند صعودی از 30 تا 130 دلار افزایش یافت.

اگرچه قیمت لایت کوین بعد از هاوینگ دوم به 40 دلار رسید، اما همگی می‌دانیم که در کمتر از دو سال بعد، لایت کوین بالاترین قیمت خود (412 دلار) را در سال 2021 به ثبت رساند.

باتوجه‌به تاریخچه هاوینگ لایت کوین، قیمت این ارز دیجیتال به‌طور کلی در طول زمان افزایش یافته است و در میانه هر هاوینگ، لایت کوین اوج قیمت جدیدی را ثبت کرده است.

اما اینکه دقیقا چه زمانی رخ خواهد داد خود مسئله‌ی دیگری است که باید در تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری خود و زمان خرید لایت کوین به آن دقت داشته باشید.

چطور استراتژی مناسب برای کسب سود از هاوینگ لایت کوین را پیدا کنیم؟

در بازارهای مالی استراتژی مناسب برای هر شخص منحصر‌به‌فرد است. بازار ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست، در ادامه به بیان روش‌های مناسب هر فرد برای سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

· هولد (Hodl) کردن لایت کوین برای سرمایه‌گذاری با دید بلندمدت

اگر نگاهی به نمودار قیمت لایت کوین در طول سال‌های فعالیتش بیندازید متوجه نوسان‌های بسیار زیادی می‌شوید. حتی این نوسان‌های بسیار زیاد که در ذات ارزهای دیجیتال ریشه دارد هم نمی‌تواند سود لایت کوین در طولانی مدت را مخفی کند.

به‌عنوان مثال، اگر شما در حوالی هاوینگ اول لایت کوین آن را با قیمت حدود 2 دلار خریداری می‌کردید، بعد از 8 سال و در حال حاضر سودی بیشتر از 4000% را تجربه می‌کردید.

· استفاده از روش DCA در خرید لایت کوین برای کسب سودهای کوتاه و میان مدت

روش DCA که با عنوان میانگین هزینه دلاری در میان حرفه‌ای‌های بازارهای مالی پرنوسان شناخته می‌شود و بسیار پرطرفدار است. استفاده از این روش برای خرید لایت کوین هم یک عامل سودآور به حساب می‌آید.

در این روش شما باید دو مولفه مهم را در نظر بگیرید:

اینکه 1) مقدار مشخصی سرمایه را در 2) فواصل زمانی مشخصی در لایت کوین سرمایه‌گذاری کنید و سپس سود کسب کنید.

به‌عنوان مثال، فرض کنید شما به‌صورت هفتگی از 6 اردیبهشت تا 6 مرداد ماه مقدار ثابت 10 دلار را در لایت کوین سرمایه‌گذاری کرده باشید.

در پایان این 13 هفته شما مقدار 130 دلار در لایت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اید، اما باتوجه‌به نرخ متغیر لایت کوین ارزش دارایی شما برابر با 136.19 دلار است. این یعنی شما در 3 ماه به میزان حدود 5% از لایت کوین کسب درآمد کرده‌اید.

باید بدانید در روش DCA هرچه نوسان در هر دو سر بازه قیمتی بیشتر باشد، سود شما هم بیشتر خواهد بود.

نکات مهم هنگام سرمایه‌گذاری در لایت کوین

متنوع ساختن سبد سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای حداقل یکی از پل‌های پشت سر خود را برای بازگشت نگه می‌دارند. بازار ارزهای دیجیتال اگرچه هیچ زمان با قطعیت قابل پیش‌بینی نیست، اما می‌توان با ایجاد یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع از بهترین ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، کاردانو از ضررهای احتمالی جلوگیری کرده و به سود رسید.

مطلع بودن از اخبار مهم

لایت کوین یک ارز دیجیتال است که توسط هیچ شخص ثالثی کنترل نمی‌شود، اما به هر حال توسط اشخاص ثالث استفاده می‌شود. به همین دلیل اخبار دنیای فیزیکی می‌تواند تاثیر زیادی در تغییرات قیمت لایت کوین داشته باشد.

سخن پایانی

هاوینگ لایت کوین هر 4 سال یکبار رخ می‌دهد و طی آن پاداش استخراج لایت کوین نصف می‌شود. این مسئله تورم را کنترل کرده و سبب حفظ ارزش Litecoin می‌شود.

اینکه بتوان از هاوینگ لایت کوین سود به‌دست آورد مسئله‌ی مهمی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است. هر کسی می‌تواند با انتخاب استراتژی مناسب خود به نحوی از هاوینگ لایت کوین سود کسب کند.

اگر شما خواهان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با خیالی آسوده هستید می‌توانید با مراجعه به سایت صرافی ارز دیجیتال همتاپی با نشانی https://hamtapay.net/ از آخرین اخبار، تحلیل و مطالب آموزشی مربوط‌به لایت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، تتر، اتریوم، بیت کوین کش، کاردانو و ... هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده