نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰

توکن NFT چیست و چگونه آن را بسازیم؟

در این مطلب وب سایت راستین به این موضوع که توکن nft چیست و چگونه nft بسازیم پرداخته است.

این روزها توکن‌های غیرقابل تعویض یا توکن NFT محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. مردم برای این دارایی‌های رمزنگاری کلکسیونی منحصر‌به‌فرد پول زیادی می‌پردازند. مثلا یک NFT توسط هنرمند دیجیتال معروف به Beeple در اوایل سال 2021 به قیمت 69 میلیون دلار فروخته شد. این در حالی است که بسیاری دیگر هم با قیمت‌های چند میلیون دلاری به فروش رسیده‌اند. بنابراین پتانسیل سود کلان، افراد بیشتری را به سمت ایجاد NFT سوق می‌دهد. در این مطلب به این موضوع که توکن nft چیست و چگونه nft بسازیم خواهیم پرداخت.توکن NFT چیست؟

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دارایی‌های رمزنگاری روی یک بلاکچین هستند که با کدهای شناسایی منحصر‌به‌فرد از یکدیگر متمایز می‌شوند. NFT ها را برخلاف ارزهای دیجیتال نمی‌توان با یکدیگر مبادله کرد، زیرا هر NFT کاملا منحصر‌به‌فرد است. از سوی دیگر، ارز دیجیتال قابل تعویض است و می‌توان آن را با معادل آن معامله کرد. این بدان معنا است که ارزش هر واحد بیت کوین کاملا یکسان است، بنابراین آن‌ها را می‌توان با یکدیگر معامله کرد.

NFT ها معمولا آثار هنری دیجیتال مانند تصاویر، فیلم‌های متحرک یا موسیقی را نشان می‌دهند. آن‌ها را می‌توان در بازارهای NFT خرید و فروش کرد، بازارهایی که برای ثبت پرداخت‌ها معمولا به ارز دیجیتال نیاز دارند. ساخت NFT را هم می‌توان در بازار آن یا صرافی ارز دیجیتال انجام داد. برای ایجاد آن باید شش مرحله زیر را دنبال کنید.

1. انتخاب آیتم مورد نظر

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، باید مشخص کنید که چه دارایی دیجیتال منحصربه‌فردی را می‌خواهید به NFT تبدیل کنید. این آیتم می‌تواند یک نقاشی سفارشی، تصویر، موسیقی، کلکسیون بازی ویدیویی، میم، GIF یا حتی یک توییت باشد.

NFT یک کالای دیجیتال و منحصر‌به‌فرد است که تنها یک مالک دارد و این امر به نادر بودن آن منجر می‌شود. بنابراین مطمئن شوید که حقوق و مالکیت معنوی آیتم مورد نظر خود را برای تبدیل به NFT داشته باشید، زیرا ساخت NFT برای دارایی دیجیتالی که مالک آن نباشید، می‌تواند شما را با مشکلات قانونی مواجه کند.

2. انتخاب بلاک‌چین مناسب

هنگامی که دارایی دیجیتال منحصر‌به‌فرد خود را انتخاب کردید، زمان آن است که فرایند تبدیل آن به یک توکن NFT را آغاز کنید. این کار با انتخاب بلاک چینی که قصد دارید برای NFT خود استفاده کنید، شروع می‌شود. اتریوم به‌عنوان محبوب‌ترین بلاک‌چین در میان هنرمندان و سازندگان NFT شناخته می‌شود. از دیگر گزینه‌های محبوب می‌توان به تزوس (Tezos)، پولکادات (Polkadot)، کازماس (Cosmos) و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اشاره کرد.

3. راه‌اندازی کیف پول دیجیتال

اگر در حال حاضر یک کیف پول دیجیتال ندارید، باید یک کیف پول دیجیتالی را برای ایجاد NFT خود راه‌اندازی کنید، زیرا برای تأمین سرمایه اولیه خود به مقداری ارز دیجیتال نیاز خواهید داشت. کیف پول امکان دسترسی به دارایی‌های دیجیتالی را به شما می‌دهد. ازجمله کیف پول‌های برتر NFT می‌توان به متامسک (Metamask)، مت والت (Math Wallet)، آلفا والت (AlphaWallet) و تراست والت (Trust Wallet) اشاره کرد. صرافی راستین هم می‌تواند خدمات خود را به‌عنوان یک کیف پول داخلی در اختیار شما بگذارد.

هنگامی که کیف پول دیجیتال خود را راه‌اندازی کردید، باید اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید. اکثر پلتفرم‌های NFT، ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را می‌پذیرند. اگر قبلا در جای دیگری صاحب ارز دیجیتال هستید، باید آن را به کیف پول دیجیتال خود متصل کنید تا بتوانید از آن برای ایجاد و فروش NFT بهره ببرید.

4. انتخاب بازار NFT

هنگامی که یک کیف پول دیجیتال و مقداری ارز دیجیتال به‌دست آوردید، وقت آن است که شروع به ایجاد و احتمالا فروش NFT خود کنید. برای این کار، باید یک بازار NFT مناسب را انتخاب کنید. برخی از بازارهای برتر توکن NFT به شرح زیر هستند:

  • OpenSea
  • Axie Marketplace
  • Larva Labs
  • CryptoPunks
  • NBA Top Shot Marketplace
  • Rarible
  • SuperRa
  • Foundation
  • Nifty Gateway
  • Mintable
  • ThetaDrop

برای یافتن پلتفرم مناسب باید در مورد هر بازار NFT تحقیق کنید. به‌عنوان مثال، Axie Marketplace فروشگاه آنلاین برترین بازی NFT یعنی Axie Infinity است. در همین حال، NBA Top Shot یک بازار بسکتبال متمرکز است. همچنین توجه به این نکته مهم است که برخی از بازارها به ارز دیجیتال مخصوص به خود نیاز دارند.

بازار OpenSea معمولا مکان خوبی برای شروع کار است. این بازار در فروش NFT پیشرو است و به شما امکان می‌دهد تا NFT خود را ضرب کنید. این بازار تنها در اوت 2021 توانست 3.4 میلیارد دلار NFT به فروش برساند. پس از انتخاب بازار NFT مناسب، باید آن را به کیف پول دیجیتال خود متصل کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا هزینه‌های لازم را برای ضرب NFT خود بپردازید و درآمد حاصل از فروش آن را نگه دارید.

5. آپلود کردن توکن NFT

اکنون آماده هستید تا NFT خود را ضرب و ایجاد کنید. بازار NFT انتخابی شما احتمالا یک راهنمای گام‌به‌گام برای آپلود فایل دیجیتال در پلتفرم خود دارد. این فرایند به شما امکان می‌دهد تا فایل دیجیتالی خود را در قالب‌های PNG، GIF، MP3 یا سایر فرمت‌ها به یک NFT قابل فروش تبدیل کنید.

6. تنظیم کردن فرایند فروش NFT

مرحله نهایی در فرایند ساخت توکن NFT این است که تصمیم بگیرید چگونه می‌خواهید از توکن غیرمثلی خود کسب درآمد کنید. کسب درآمد از توکن غیرمثلی شما بسته به پلتفرم می‌تواند به روش‌های زیر باشد.

  • آن را با قیمت ثابت بفروشید: با تعیین یک قیمت ثابت، به اولین فردی که مایل به پرداخت آن قیمت است، اجازه خواهید داد تا NFT شما را بخرد.
  • یک حراج تنظیم کنید: یک حراج به علاقه‌مندان NFT شما یک محدودیت زمانی می‌دهد تا پیشنهادهای نهایی خود را ارسال کنند.
  • شروع حراج نامحدود: حراج نامحدود محدودیت زمانی تعیین نمی‌کند. در عوض، شما کنترل دارید که حراج را هر زمان که بخواهید به پایان برسانید.

اگر حراجی راه‌اندازی کنید، باید حداقل قیمت را تعیین کنید. همچنین حق امتیاز خود را طوری تنظیم کنید که در صورت فروش مجدد در بازار ثانویه، فروش NFT شما ادامه یابد. هنگام تعیین حداقل قیمت، کارمزدها را در نظر داشته باشید، زیرا اگر قیمت را خیلی پایین تعیین کنید، ممکن است از فروش NFT خود نه‌تنها سود نکنید بلکه ضرر هم داشته باشید.

آیا می‌توان توکن NFT رایگان ساخت؟

اکثر پلتفرم‌های توکن غیرقابل تعویض به شما امکان می‌دهند تا NFT‌ ها را به‌صورت رایگان ایجاد کرده و به فروش برسانید. بااین‌حال، فروش NFT معمولا با کارمزد تراکنش همراه است.

علاوه‌بر این، برخی از بلاک‌چین‌های NFT برای ضرب توکن‌های غیرمثلی خود کارمزد می‌گیرند و هزینه‌های شبکه بلاک‌چین را از کاربران دریافت می‌کنند. اتریوم هم هزینه گس را دریافت می‌کند که یک کارمزد پایه محسوب می‌شود. به‌طور کلی، کارمزدها براساس بلاک‌چین و میزان فعالیت شبکه در نوسان هستند.

بااین‌حال، بلاک‌چین پالیگان (Polygon) هیچ هزینه‌ای را برای ضرب ان.اف.تی‌های منفرد دریافت نمی‌کند. اما برای ضرب توکن‌های دسته‌ای، هزینه‌ای را دریافت خواهد کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب به تعریف اینکه توکن nft چیست و روش ساخت آن پرداختیم. متاسفانه، هزینه‌های ساخت توکن NFT می‌تواند زیاد و روش فروش آن هم کمی گیج‌کننده باشد. بسته به پلتفرم ممکن است مجبور به پرداخت کارمزد ضرب NFT، کمیسیون فروش و کارمزد تراکنش برای انتقال پول از خریدار به کیف پول خود باشید. کارمزدها هم به‌دلیل نوسانات در قیمت ارزهای دیجیتال مطمئنا بالا و پایین می‌شوند. به‌همین دلیل، حتما باید نگاه دقیقی به هزینه‌های ساخت و فروش NFT بیاندازید تا مطمئن شوید که ارزش آن را دارد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده