نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

تلویزیون QMLED جی‌پلاس، تجربه همزمان کیفیت و هیجان

«گلدایران پلاس» در این مطلب به‌بررسی دو تکنولوژی QLED و MiniLED می‌پردازد.

دخترک با شمعی در دستان لرزانش، به‌دنبال صدایی مهیب، پله‌های زیرشیروانی تاریک خانه را پایین می‌رود و درست آن زمانی‌که موزیک رعب‌آور اوج گرفته و همه چیز در تاریکی غرق شده است، می‌خواهی دست بر شانه او گذاشته و هیبت موجودی عجیب که در دل تاریکی پنهان شده را نشانش دهی.

یا جایی در میان نبرد ابدیت مارول، وقتی تانوس با بشکنی پایان دنیا را رقم می‌زند، همان زمانی‌که قهرمانان دوست‌داشتنی داستان، تبدیل به خاکستر شده و در باد محو می‌شوند، نفس در سینه‌ات حبس می‌شود.

ترسناک، تخیلی یا درام، فرقی نمی‌کند چه ژانری دوست داشته باشی، مطمئنا دیدن فیلم دلخواه‌ات در تلویزیونی با ابعاد بزرگ و رنگ‌های واقعی و هیجان‌انگیز، تجربه متفاوت و منحصر‌به‌فردی خواهد بود.

امروزه شرکت‌ها و برندهای مطرح جهانی در تلاشند تا با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، تجربه تماشای بهتری برای مخاطبان، فراهم کنند. جی‌پلاس در این راستا با بهره‌گیری از دو تکنولوژی Mini LED و QLED، تلویزیون‌ جدید خود را در اندازه 75 اینچ و با نام QMLED، ارائه کرده است. اما این سؤال پیش می‌آید که QMLED به چه معنا است و نسبت به سایر فناوری‌ها، چه تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند؟

برای پاسخ به این سؤال لازم است که ابتدا دو تکنولوژی QLED و MiniLED را بررسی کنیم:

تلویزیون QLED

در تلویزیون‌های QLED، لایه‌ای از ذرات کوچک و نیمه رسانای کوانتوم دات، روی بک‌لایت LED، قرار می‌گیرند و کنترل بهتری روی خروجی رنگ و میزان روشنایی پس‌زمینه دارند. در حقیقت نقاط کوانتومی مانند فیلتری عمل می‌کنند که باعث می‌شوند رنگ‌های خالص و روشن‌تری نمایش داده شوند و زمانی‌که صحبت از روشنایی به میان می‌آید، تلویزیون‌های QLED، نسبت به سایر تلویزیون‌ها، برتری دارند.

تلویزیون Mini LED

به‌طورکلی در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی، هرچه مناطق نور پس‌زمینه بیشتری داشته باشید، تصویر بهتر به نظر می‌رسد. تلویزیون‌های مینی ال‌ای‌دی، در بک‌لایت خود از هزاران LED کوچک استفاده می‌کنند از ال‌ای‌دی‌های معمولی بسیار کوچکتر هستند؛ در نتیجه سبب بهبود کنتراست و عمق سیاهی بیشتری می‌شوند و با کنترل بیشتر بر نور پس‌زمینه، توانایی بهتری در محدود کردن مشکلاتی مانند پراکندگی نور دارند.

تلویزیون QMLED

ترکیب دو فناوری Mini LED و QLED، سبب شده است تا با قرار گرفتن یک لایه نازک از ذرات کوانتوم دات روی بک‌لایت مینی ال‌ای‌دی، علاوه‌بر رنگ‌های دقیق‌تر و روشنایی بیشتر، تصاویری با وضوح بالا، سیاهی عمیق‌تر و کنتراست بالاتر، نمایش داده شوند.

در حقیقت استفاده از بک‌لایت مینی ال‌ای‌دی به‌جای بک‌لایت ال‌ای‌دی، مشکل پراکندگی نور را حل کرده و تصاویر در مقایسه با تلویزیون‌های کیولد معمولی، عمق سیاهی بیشتری دارند.

سینما در خانه با صفحه‌نمایش 75 اینچی جی‌پلاس

تماشای فیلم در یک تلویزیون 75 اینچی، وقتی با کیفیت و رزولوشن بالای تصویر، همراه می‌شود، تجربه هیجان‌انگیزی به‌شمار می‌رود. برای مثال تصور کنید سکانس به یاد ماندنی دیدار دوباره پدر و دختر در فیلم Interstellar را در تلویزیون QMLED جی‌پلاس، با صفحه‌نمایش 75 اینچی و رزولوشن 4K، تماشا کنید.

این تلویزیون 75 اینچی همچنین با پشتیبانی از HDR 10، تصاویری نزدیک‌تر به واقعیت با رنگ‌های غنی را ارائه کرده و طیف وسیع‌تری از رنگ و نور را به نمایش می‌گذارد.

از دیگر مزایای این تلویزیون می‌توان به طراحی باریک و بدون قاب، پردازنده 4 هسته‌ای، 16 گیگابایت حافظه داخلی و سیستم‌عامل اندروید 11، اشاره کرد.

درنهایت باید گفت جی‌پلاس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های لوازم خانگی در کشور، به‌عنوان اولین برند ارائه‌دهنده این تکنولوژی در بازار ایران، تلویزیون‌های QMLED خود را ارائه کرده است تا تجربه لذت‌بخش‌تری را برای کاربران ایجاد کند و درجهت جلب رضایت مشتریان، این تلویزیون هوشمند را با 24 ماه گارانتی گلدیران و 1 سال بیمه بابت شکستگی و آب‌خوردگی ارائه می‌کند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده