نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰

با فلای تودی ارزان به ارومیه سفر کنید

«فلای‌تودی» که از مراجع اصلی و معتبر صنعت توریسیم کشورمان به‌حساب می‌آید، در این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه به ارومیه سفر کنید تا خاطرات خوبی بسازید.

سخن هراکلیتوس بزرگ را شنیده‌اید که می‌گوید هیچ‌کس نمی‌تواند در یک رودخانه دوبار پای نهد؛ چرا که بار دوم نه آن رودخانه، رودخانه‌ قبلی است و نه آن آدم، همان آدم گذشته. تجربه کسانی که اهل مسافرت هستند، ثابت می‌کند، سفر مثل رودخانه می‌ماند، هر سفری به هر شکلی که انجام می‌پذیرد هیچ وقت تکرار نخواهد شد. نوبتی که با خودروی شخصی به ارومیه رفته‌اید تجربه‌ای منحصربه‌فرد است و هیچ شباهتی به این مربته که بلیط ارومیه گرفته‌ و بار و بندیل بسته‌اید، ندارد. هر کدام از راه‌های مسافرت به ارومیه سختی‌ها، آسانی‌ها، لذت‌ها و چالش‌های متفاوت دارد که هیچ شباهتی بین‌‌شان نمی‌توان پیدا کرد. این نوشته کمک‌تان می‌کند که دریابید؛ چگونه به ارومیه سفر کنید تا خاطرات خوبی بسازید.

خودروی شخصی؛ نقطه اشتراک حرفه‌ها و آماتورها

جاده زیباست، اما بیش‌از آن فریبنده است. هر کسی که سوار خودروی شخصی می‌شود و دل به جاده می‌زند مسافر است اما این کار لزوما تجربه و خاطره‌ جدیدی برایش در پی ندارد. چرا؟ اگر تجربه کافی از سفر نداشته باشید، از لحظه‌ای که سوئیچ ماشین را می‌چرخانید چالش‌های سفر آغاز می‌شود و آن‌قدر درگیری افزایش پیدا می‌کند که وقتی به ارومیه رسیدید با خودتان می‌گویید آن چه تجربه کردید سرفا یک نقل و انتقال بوده و بس.

در مقابل حرفه‌ای‌ها آن‌قدر از روش‌های دیگر سفر بهره برده‌اند و با چالش‌های سفر مواجه شده‌اند که وقتی خودروی شخصی را برای مسافرت انتخاب می‌کنند، سعی بر این است که مرزهای جدیدی از سفر را فتح کنند. اگر شما حرفه‌ای نیستید و نمی‌خواهید مسافرتتان صرفا یک نقل و انتقال ساده باشد، بهتر است در تورهای مخصوص ارومیه ثبت ‌نام کرده یا راه‌های دیگر را انتخاب کنید.

تورهای اختصاصی ارومیه

پیش‌از این تورهای تخصصی که هیجان آدمی را برانگیزد، بسیار کم بود و همین باعث می‌شد که افراد مسافرت‌های انفرادی را انتخاب کنند. اما حالا شرایط تغییر کرده است. تورهای زیادی در جای‌جای کشور وجود دارند سفر شما را به ارومیه برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنند.

چند مولفه تورها را جذاب می‌کند؛ مولفه‌ نخست سفر دسته جمعی با چالش بسیار کم است. تور شما را با افراد دیگر هماهنگ می‌کند و دردسرهای سفر را به حداقل می‌رساند و شما در طول سفر از معاشرت با افراد جدید بهره‌مند می‌شوید، این در حالی است که از روند سفرتان مطمئن هستید که تجربه‌ کاملی از جاذبه‌های گردشگری، تاریخ و فرهنگ و آداب و رسوم ارومیه به‌دست می‌آورید.

قطار؛ تجربه یک سفر نیمه حرفه‌ای

بلیط قطار ارومیه به‌راحتی در دسترس است. بسیاری از شهرهای بزرگ ایران ازطریق راه آهن سراسری به ارومیه اتصال پیدا می‌کنند. اگر دوست دارید با یک جمع محدود سفر خیال‌انگیزی تجربه کنید، قطار گزینه‌ بی‌نقصی است. وقتی سوار قطار می‌شود در سطح بالایی از امنیت به سر می‌برید و می‌توانید مسیر را به یک معاشرت بی‌عیب و نقص اختصاص دهید. جذابیت قطار هم به همین است؛ قرارگرفتن درکنار یک‌دیگر و فرصت گفت‌وگوها و بازی‌های هیجان انگیز. این درحالی است که می‌توانید در قطار استراحت کنید و برای هنگامی که وارد ارومیه می‌شوید، انرژی ذخیره کرده و روز نخست را به رفع خستگی طی نکنید.

البته قطار یک نقطه ضعف مهم دارد؛ برای اینکه مسافت بین تهران تا ارومیه را طی کنید، بیش از چهار ساعت باید در قطار باشید. این مسئله می‌تواند مسافرت با قطار را کمی طاقت‌فرسا نشان دهد. اما اگر دوستان‌ خوبی را انتخاب کرده‌اید نگران این موضوع نشوید.

اتوبوس؛ سرعت زیاد، هیجان بالا با دقت کم

اتوبوس مخصوص کسانی است که علاقه‌مندند با سرعت بیشتری مسافرت‌ کنند. بین راه‌های مختلف سفر واقعا هیچ ارزش‌گذاری خاصی وجود ندارد، هر کسی با توجه ویژگی‌های شخصیتی و سللایقش چگونگی مسافرتش را برمی‌گزیند. افرادی که ریسک بیشتر و سرعت بالاتر را ترجیح می‌دهند بین قطار و اتوبوس، دومی را در اولویت قرار می‌دهند. البته مسافرت با اتوبوس درک بیشتری از جاده را در بر دارد و هیجان‌انگیزتر است.

مسافت تهران تا ارومیه بالغ بر هفتصد و شصت کیلومتر است و معمولا اتوبوس‌های بین شهری این مسیر را در هشت ساعت به سرانجام می‌رسانند. ویژگی مهم مسافرت برای اتوبوس این است که مسافران می‌توانند شبانه حرکت کنند و از صبح روز بعد برنامه‌های سفر خود را به اجرا درآورند.

هواپیما؛ سر حوصله مسافرت کنید

بسیاری فکر می‌کنند سفر با هواپیما برای کسانی مناسب است که مقصد را به مسیر ترجیح می‌دهند. اما این‌طور نیست. کسانی که با هواپیما عازم ارومیه می‌شوند از جاده گریزی ندارند، چرا که آن کس که به ارومیه می‌رود برای دیدار از جاذبه‌های مختلف گردشگری این‌جا مسافت‌های نسبتا طولانی را سپری کند و به مقاصد مختلف برسد. ولی نمی‌شود کتمان کرد که مسافرت با هواپیما می‌تواند زمان مسافرت را توسعه دهد، آسایش بیشتر، زمان را عریض‌تر می‌کند و منجربه برنامه‌ریزی بهتر در مقصد می‌شود. بهترین انتخاب برای تجربه یک سفر راحت و همچنین داشتن زمان بیشتر برای گردش، سفر هوایی است. اگر مدت محدودی برای سفر دارید، روزهای خود را به مسیر رسیدن نسپارید. با سفر هوایی تنها با چند ساعت صرف زمان، به مقصد رسیده و سفر خود را آغاز کنید.

فلای‌ تودی؛ سفری راحت و باکیفیت به سبک شما

هر کسی با هر ویژگی و شخصیتی که دارد می‌تواند فلای تودی را درکنار خود داشته باشد. علاقه‌مندان به سفر هوایی می‌توانند بلیط ارومیه را با بهترین قیمت از فلای تودی خریداری کرده و برای تاریخ دلخواه خود بهترین هتل‌های ارومیه را رزرو کنند. فرقی ندارد با چه دلیل و چه بودجه‌ای نقشه مسافرت خود را طراحی کرده‌اید، مهم این است که فلای تو‌دی نقشه شما را به بهترین شکل به اجرا در می‌آورد.

شاید کسانی که با خودروی سواری به ارومیه می‌روند تصور کنند نیازی به فلای‌ تو‌دی ندارند، این در حالی است که فلای تودی یک سامانه مسافرتی است و نه‌تنها اطلاعات مهمی را از مقصد و مسیر در اختیار مسافران قرار می‌دهد، امکان رزرو بهترین هتل و محل اقامت را هم فراهم می‌کند. با یک برنامه سفر مناسب به همراه فلای تودی، روزهای جدیدی را تجربه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده