نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰

بانی نو دریچه ای برای گیمرهای ایرانی | انواع کامپیوتر و لپ تاپ گیمینگ

سیستم گیمینگ چه تفاوتی با سایر سیستم‌ها دارد؟ بهترین کامپیوتر گیمینگ کدام‌ها هستند و در حین خرید باید به چه نکاتی توجه کرد؟

امکان بازی کردن با دسکتاپ یا لپ‌تاپ معمولی وجود دارد اما اگر بخواهید از بازی‎های مدرن‌تر مانند آن‌هایی که تایم فریم 4K دارند لذت ببرید، نیاز به سیستم‌های قوی موسوم به کامپیوتر گیمینگ یا لپ‌تاپ گیمینگ خواهید داشت که علاوه‌بر پردازنده‌ی مرکزی، دارای GPU و کارت گرافیک قوی هستند و سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌تری دارند. به همین خاطر در این نوشتار قصد داریم تا ویژگی‌های این سیستم‌ها و تعدادی از معروف‌ترین سری‌های گیمینگ را به شما معرفی کنیم.

تاثیر سیستم گیمینگ روی کارایی و سرعت در بازی

تفاوت بین سیستم معمولی و کامپیوتر گیمینگ مانند تفاوت بین فراری و شورولت است. هر دوی این خودروها شما را به مقصد می‌رسانند اما قطعا یکی از آن‎ها بسیار سریع‌تر و راحت‌تر این کار را انجام خواهد داد. کامپیوترهای معمولی برای استفاده‌های معمول همچون گشت‌وگذار در اینترنت، کار کردن با آفیس، پخش فیلم و ... طراحی شده‌ا ند. حتی امکان انجام برخی بازی‌های سبک هم روی ‌آن‌ها وجود دارد.

اما اگر بخواهید بازی‌های متوسط رو به بالا را تجربه کنید، باید از انواع کامپیوتر گیمینگ استفاده کنید تا شاهد لگ کمتری باشید. از سویی دیگر، از آنجایی که این سیستم‌ها مخصوص بازی اسمبل شده‌اند، توانایی پردازش‎ بالاتری داشته و به قطعات آسیب رسانده نمی‌شود. از سویی دیگر در این سیستم‌ها صرفه‌جویی در مصرف انرژی اولویتی نخواهد داشت و وجود فن قدرتمند، ضروری است.

ویژگی‌های کامپیوتر و لپ‌تاپ گیمینگ

چهار ویژگی‎ مهم برای لپ‌تاپ و کامپیوتر مخصوص بازی وجود دارد که باید به آن‎ها توجه کرد:

  • سیستم‌عامل
  • اندازه‌ی نمایشگر
  • پردازنده
  • کارت گرافیک

بازی‌های رایانه‌ای مدرن برای اجرای روان و داشتن سرعت بالا نیاز به قدرت پردازش بیشتری دارند و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر اداری و یک سیستم گیمینگ تخصصی، توانایی آن‎ها در پردازش گرافیک است.

این سیستم‌ها اغلب دارای کارت گرافیک قوی تر و رم اختصاصی، پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) و سیستم خنک‌کننده قوی هستند تا این حجم بالای پردازش بدون لگ، ایجاد گرمای زیاد و آسیب به سخت‌افزار انجام شود.

به زبان ساده، لپ‌تاپی که برای بازی طراحی شده، دارای قدرت بیشتری است تا اجرای بازی با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود.

انواع کامپیوتر گیمینگ و لپ‌تاپ‌های مخصوص، دارای کارت گرافیک

قطعا اگر بخواهید بازی‌های 4K را روان در اختیار داشته باشید و از فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی برخوردار شوید، نیاز به سیستم کامپیوتر گیمینگ مخصوص خواهید داشت که در اینجا به تعدادی از آن‎ها اشاره خواهیم کرد:

لپ‌تاپ لنوو Ideapad Gaming 3 Core i5

16 گیگابایت رم، کارت گرافیک GTX1650، 4 گیگابایت حافظه‌ی گرافیک، به همراه رزولوشن 1920x1080 و پردازنده‌ی 4 هسته‌ای Core i5، این لپ‌تاپ را به یک گزینه‌ی مناسب و نسبتا اقتصادی برای اجرای بازی‌های متوسط و متوسط رو به بالا تبدیل کرده است. با استفاده از این لپ‌تاپ می‌توانید هم‌زمان بازی، ضبط و پخش را انجام دهید و از اجرای روان همه‎ چیز مطمئن باشید.

لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506LH

به‌لطف حضور 32 گیگابایت رم، کارت گرافیک 4 گیگابایتی GTX 1650، رزولوشن 1920x1080 و پردازنده‌ی 4 هسته‎ای Core i5، قادر خواهید بود تا بازی‌های همچون کال‌آف دیوتی، و جی‌تی‌ای وی را بدون لگ انجام داده و از سرعت و بازدهی این لپ‌تاپ لذت ببرید. از لحاظ قیمت می‎‌توان این لپ‌تاپ را در رده‎ی متوسط قرار داد و از آنجایی که این محصول نام ایسوس را با خود به یدک می‌کشد، تمام شک‌وشبه‌ها برای خرید را از بین خواهد برد.

کامپیوتر گیمینگ Banino Clutch

گیمرهای قدیمی و حرفه‌ای همیشه ترجیح می‌دهند که از کامپیوترهای دسکتاپ برای لذت بردن از دنیای بازی استفاده کنند. کامپیوتر اسمبل شده‌‎ی Banino Clutch نیز با بهره‌گیری از 16 گیگابایت رم، کارت گرافیک Asus TUF RTX3070Ti با حجم 8 گیگابایت و پردازنده‎‌ی Core i7 یکی از بهترین و پرقدرت‌ترین گزینه‌هایی است که می‌تواند برای گیمینگ در نظر داشته باشید.

خرید کیس گیمینگ با قیمت‌های واقعی خارج از حباب معروف

از آنجایی که تعداد گیمرها این روزها رو به افزایش است و درخواست برای خرید کامپیوتر اسمبل شده و لپ‌تاپ گیمینگ زیاد شده، در نتیجه طبیعی است که قیمت این کالاها روزبه‌روز افزایش یابد. اما در بانی نو شرایطی فراهم شده است که با استفاده از آن می‎توانید به بهترین کیس گیمینگ و لپ‌تاپ با قیمت مناسب و خارج از حباب دسترسی داشته باشید.

قیمت کیس گیمینگ کامل (سیستم اسمبل شده مخصوص بازی)

قیمت کیس گیمینگ و لپ‌تاپ‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. لپ‌تاپ‌ها را می‌توانید از حدود 35 میلیون تومان به بالا تهیه کنید. کیس‌های گیمینگ نیز از 15 میلیون تومان شروع می‌شوند و هرچقدر که امکانات و ظرفیت پردازش آن افزایش یابد، قیمت نیز بیشتر خواهد شد.

انواع لپ‌تاپ گیمینگ با گارانتی بانی نو

همان‌طور که می‌دانید لپ‌تاپ tuf و لپ‌تاپ سری Rog که هر دو از برند ایسوس هستند، از بهترین گزینه‌ها برای گیمینگ و کارهای سنگین طراحی در نظر گرفته می‌شوند.

لپ‌تاپ‎ های سری tuf

لپ‌تاپ tuf را می‌توان یک گزینه‎‌ی مقرون‎‌به‌صرفه و مناسب برای کسانی که قصد ورود به دنیای بازی‎های رایانه‌‎ای را دارند، دانست. لپ‌تاپی که از لحاظ سخت‌افزاری برای گیمرهای حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای مناسب است در این سری را که می‌توان بهترین گزینه برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ دانست، می‎‌تواند بازی‌های سنگین را با فریم‌ریت معقول اجرا کند. مهم‌ترین مزیت لپ‌تاپ‎‌های tuf، نمایشگر 144 هرتزی ‌آن‌هاست. شما می‌توانید این محصول را با گارانتی بانی نو خریداری کنید.

لپتاپ‎های سری tuf

لپ‌تاپ‎های سری Rog

اگر کمی از دنیای تازه‌کارها دور شده‌اید، احتمالا خرید لپ‌تاپ rog با گارانتی بانی نو می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری برای شما باشد. یک لپ‌تاپ حرفه‌ای که می‌توان محصولات این سری را جزء بهترین کامپیوتر گیمینگ در نظر گرفت که هم دوام بسیار بالایی دارند و هم قدرت پردازنده و پردازش گرافیکی آن بسیار بالا و قابل‌توجه است

لپتاپ‎های سری Rog

*

هم‌اکنون بانی نو سیستم‌های اسمبل شده گیمینگ را ارائه می‌دهد

*

جمع‌بندی

لپ‌تاپ و کامپیوتر گیمینگ، سیستمی است که به‌طور تخصصی برای انجام بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده‌اند و از کارت گرافیک قدرتمند بهره می‌برد تا بهترین تصویر و تجربه‌ی بازی ممکن را به گیمرها ارائه دهد. به همین خاطر اگر قصد بازی دارید، بهتر است به‌دنبال سیستم‌هایی باشید که دقیقا برای این هدف ساخته شده‌اند. ما اینجا و در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی از مدل‌ها و سری‌های معروف برای خرید سیستم گیمینگ را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که از ماجراجویی در دنیای بازی‌ها لذت ببرید!

پرسش‌های متداول

بهترین سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ کدام است؟

‎لپ‌تاپ‌های Rog را می‌توان بهترین سری محصولات دانست که برای گیمرهای حرفه‌ای مناسب است.

بهترین برند لپ‌تاپ برای گیمینگ کدام است؟

ایسوس، دل و لنوو از جمله بهترین گزینه‌های ممکن هستند.

بازه‌ی قیمتی کیس گیمینگ چقدر است؟

کیس گیمینگ را می‌توانید از حدود 15 میلیون تومان تهیه کنید.

بازه‌ی قیمتی لپ‌تاپ گیمینگ چقدر است؟

برای خرید لپ‌تاپ مناسب گیمینگ باید حداقل 35 میلیون تومان هزینه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده