نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰

ایرادات و مشکلات رایج یخچال - امدادکاران

در این صفحه تمامی مشکلاتی که ممکن است برای یخچال و فریزر رخ دهد مورد بررسی قرار گرفته است.

یخچال فریزر یکی از اصلی ترین و مهم ترین لوازم خانگی محسوب می شود که نقش اساسی در آشپزخانه ایفا می کند. بعضی از مردم فکر می کنند چون یخچال آن ها قیمت بسیار بالایی دارد، هرگز خراب نخواهد شد. مخاطبین محترم یک یخچال فریزر هرچقدر هم گران قیمت و با کیفیت باشد، به دلایل زیادی مانند فرسودگی قطعات و استفاده نادرست ممکن است دچار خرابی شود.

در این مقاله از واحد تعمیرات یخچال امدادکاران می خواهیم شما را با مشکلات و ایرادات رایج یخچال فریزر و روش رفع آن ها آشنا کنیم. با توجه به قیمت های بسیار بالای یخچال در بازار، خواهشمندیم این مقاله را به طور کامل بخوانید تا از خسارات احتمالی جلوگیری کنید.

رایج ترین مشکلات یخچال فریزر

برخی از مشکلات یخچال فریزر به قدری ساده هستند که خودتان به راحتی می توانید آن را رفع کنید اما اکثر مشکلات یخچال فریزر کاملا تخصصی بود، برای تعمیر یخچال خود باید حتما از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید. در ادامه با بررسی سفارشاتی که در مراکز تعمیر یخچال ثبت شده اند، رایج ترین مشکلات یخچال فریزر را معرفی خواهیم کرد.

1. خنک نکردن یخچال

گاهی اوقات شما دمای یخچال را تنظیم می کنید اما فضای داخل یخچال خنک نمی شود. طبیعتا در صورت گرم شدن فضای یخچال، مواد غذایی به مرور زمان آسیب می بینند. پس در صورت بروز این مشکل باید در اسرع وقت اقدام به تعمیر یخچال فریزر نمایید.

اصلی ترین دلیل بروز این مشکل خرابی ترموستات است زیرا در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود، نمی تواند دمای یخچال را کنترل کند. همچنین عوامل دیگری مانند خرابی کمپرسور، نامناسب بودن مکان یخچال، سوختن فن و غیره در گرم بودن فضای یخچال موثر است.

2. سر و صدای زیاد یخچال

بعضی یخچال ها پس از مدتی کار کردن دچار سر و صدا های زیاد می شوند. به طوری که ممکن است با صدا هایی مانند خر خر، تق تق، قل قل و غیره در یخچال مواجه شوید.

برای رفع مشکل صدای زیاد یخچال، ابتدا مواد غذایی داخل یخچال را بررسی کنید. گاهی اوقات برخی از مواد و وسیله های داخل یخچال مانند شیشه و قابلمه و ظروف به دلیل جای نامناسبی که دارند صداهای کم یا زیادی را تولید می کنند.

در صورتی که با این راهکار مشکل رفع نشد، احتمالا دلایلی مانند روغن کاری نشدن قطعات، شل و لق بودن برخی از قطعات یخچال و خرابی فم اواپراتور باعث بروز سر و صدا در یخچال شده است.

3. یخچال زود اتومات می کند

عموما یخچال ها طوری طراحی شده اند که 15 تا 45 دقیقه کار می کنند و 15 دقیقه خاموش می شوند. در صورتی که این روند زودتر انجام شود، اصطلاحا یخچال زود اتومات می کند.

متاسفانه این مشکل به گونه ای نیست که خودتان بتوانید آن را رفع کنید. در صورت زود اتومات کردن یخچال احتمالا مشکل از ترموستات خواهد بود. گاهی نیز فرسودگی نوار درب یخچال باعث تغییر دمای داخل یخچال و در نهایت زود اتومات کردن آن شود. برای رفع مشکلات گفته شده باید حتما به یک تعمیرگاه معتبر و مجاز مراجعه کنید.

برطرف کردن برخی از این مشکلات نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد، بنابراین باید حتما به یک مرکز خدمات تعمیرات یخچال تماس بگیرید، تا کارشناس به محل شما مراجعه کرده و یخچال و فریزر شما را تعمیر کند، برای این کار می توانید وارد صفحه خدمات تعمیرات یخچال و فریزر شوید و درخواست خود را برای تعمیر یخچال ثبت نمایید.

4. بوی بد یخچال

عزیزان تاکید می کنیم بوی بد یخچال شما هیچ ربطی به قطعات فنی دستگاه ندارد! برای رفع بوی بد یخچال فقط و فقط مواد غذایی داخل یخچال را بررسی کنید. نظافت نکردن یخچال علاوه بر اینکه باعث ایجاد بوی بد و نامطبوع می شود، عمر یخچال شما را نیز کاهش خواهد داد. بنابراین حتما نظافت یخچال را به صورت ویژه جدی بگیرید.

نمایش تاثیر بوی بد یخچال روی شخص استفاده‌کننده

5. نشتی آب یخچال

نشتی آب یخچال یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است با آن روبرو شوید. نشتی آب یخچال معمولا در زیر فریزر یا کف یخچال صورت می گیرد که هر کدام دلایل خاص خود را دارد. اگر نشتی آب یخچال از زیر فریزر باشد، دلایلی مانند خرابی المنت کف فریزر و عرق کردن دیواره فریزر خواهد داشت. همچنین اگر نشتی آب از کف یخچال باشد، دلایلی مانند گرفتگی لوله تخلیه و خرابی المنت خواهد داشت.

در صورت بروز نشتی آب در یخچال، حتما دستگاه را از برق بکشید و با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید.

خدمات تعمیر یخچال در تهران

با مطالعه مطالب گفته شده متوجه می شوید که اکثر مشکلات یخچال تخصصی هستند و برای رفع آن ها باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. متاسفانه خیلی از افراد بدون داشتن تخصص کافی اقدام به تعمیر یخچال خود می کنند و همین کار باعث ایجاد خسارت های بسیار زیادی می شود. باز هم خواهش می کنیم که با توجه به هزینه های بسیار بالای یخچال، در صورتی که نیاز به تعمیر این دستگاه داشتید حتما با یک تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

در حال حاضر بهترین جایی که می توانید از آن کمک بگیرید، مراکز تعمیرات یخچال می باشد. این مجموعه ها خدمات تعمیر انواع یخچال ها را در سراسر نقاط تهران و ایران ارائه می دهند و روزانه بیش از 10 سفارش را دریافت می کنند. داشتن کادر متخصص و ارائه گارانتی معتبر باعث شده تا اکثر مشتریان به این مجموعه ها اعتماد کنند.

تصویر یک تعمیرکار یخچال

جمع بندی نهایی

در این مقاله سعی کردیم شما را با مشکلات رایج یخچال و روش رفع آن ها آشنا کنیم. از آنجایی که تعمیرگاه های غیر مجاز زیادی در حال فعالیت هستند تقاضا می کنیم حتما تعمیرات یخچال خود را به یک تعمیرگاه تخصصی یخچال بسپارید. همچنین سعی کنید نکات مربوط به نظافت و نگهداری اصولی از یخچال را رعایت کنید تا حالا حالا ها مجبور به تعمیر و سرویس این دستگاه نشوید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده