نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

رازهای خرید موفق لنز دوربین به همراه هود لنز

فلاشیران فروشگاهی معتبر است که انواع لنز و هود لنز اورجینال و باکیفیت را دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. فلاشیران در ادامه رازهای خرید موفق دوربین به همراه هود لنز را شرح می‌دهد.

دوربین‌های عکاسی DSLR با قابلیت تغییر لنز به بازار عرضه می‌شوند. درواقع عکاسان می‌توانند مطابق با سبک فعالیت و بودجه خود، انواع لنزها را برای عکاسی با دوربین‌های DSLR خریداری کنند. در کنار لنز، هود لنز نیز از لوازم جانبی بسیار کاربردی در عکاسی به‌شمار می‌آید که در میان عکاسان مبتدی کم‌تر شناخته شده است. در این مطلب قصد داریم در ابتدا با اهمیت خرید لنز حرفه‌ای به همراه هود لنز و سپس رازهای خرید موفق آن‌ها آشنا شویم؛ پس به‌هیچ‌عنوان این مطلب را از دست ندهید.

چرا برای عکاسی حرفه‌ای باید به سراغ بهترین لنز و هود لنز رفت؟

همان‌طور که می‌دانید در عکاسی پارامترهای زیادی بر کیفیت تصویر ثبت شده تاثیرگذار هستند؛ از کیفیت سنسور دوربین گرفته تا میزان حساسیت نور (ISO). اما یکی از مهم‌ترین این پارامترها، لنز دوربینی است که عکاس از آن برای ثبت تصاویر از دریچه دوربین خود استفاده می‌کنند. درواقع می‌توان گفت که لنز دوربین بیشترین تاثیر را بر کیفیت عکس ثبت شده دارد. به همین خاطر عکاسان باید به سراغ بهترین لنزها بروند. برای مثال، شما می‌توانید با ترکیب یک دوربین عکاسی معمولی و میان‌رده و یک لنز حرفه‌ای فول فریم، عکس‌هایی بسیار باکیفیت‌تر و زیباتر نسبت به ترکیب یک دوربین گران‌قیمت و لنز معمولی ثبت کنید. در ادامه با دلایل اهمیت لنز و هود لنز در عکاسی آشنا می‌شویم.

برای عکاسی حرفه‌ای به لنزهای باکیفیت نیاز دارید

عمق تصویر، زاویه دید، میزان نور دریافتی سنسور، گشودگی دیافراگم و ... همه از پارامترهایی هستند که روی کیفیت عکس ثبت شده تاثیر می‌گذارند. حال باید گفت که تمام این پارامترها به لنز دوربین مورد استفاده شما بستگی دارند. عدسی‌ها و عناصر اپتیکی به‌کاررفته در لنز، میزان فاصله کانونی، گشودگی دیافراگم و تعداد تیغه‌های یک لنز می‌توانند تفاوتی جدی در کیفیت عکس‌های ثبت شده ایجاد کنند. دقیقا به همین خاطر است که عکاسان حرفه‌ای بیشتر بودجه خود را صرف خرید انواع لنزهای حرفه‌ای می‌کنند و طی سال‌های طولانی تنها از یک دوربین عکاسی استفاده خواهند کرد.

هود لنز می‌تواند عکاسی شما را متحول کند

هود لنز را می‌توان از کاربردی‌ترین لوازم جانبی دوربین عکاسی دانست که در میان عکاسان تازه‌کار از محبوبیت کم‌تری برخوردار است. دلایل زیادی وجود دارد که عکاسان به سراغ استفاده از هود لنز می‌روند که از جمله آن‌ها می‌توان به جلوگیری از انعکاس نور در لنز، افزایش کنتراست تصویر و محافظت فیزیکی از لنز اشاره کرد.

در ادامه با علت استفاده از هود لنز به‌صورت کامل آشنا می‌شویم:

  • جلوگیری از انعکاس نورهای ناخواسته: در عکاسی به نور منعکس شده در لنز Flare گفته می‌شود. درواقع زمانی که نور از زاویه‌های خارج از کادر به لنز تابیده می‌شود، این پدیده اتفاق می‌افتد. انعکاس نورهای ناخواسته می‌تواند به‌کلی تصویر ثبت شده شما را از نظر بصری تحت تاثیر قرار دهد. هود لنز به‌عنوان یک سایه‌بان از ایجاد Flare در تصاویر ثبت شده جلوگیری می‌کند.
  • افزایش کنتراست تصویر: با استفاده از هود لنز، Flare از بین می‌رود و در نتیجه تصاویر ثبت شده توسط شما کنتراست و رنگ بهتری خواهند داشت.
  • محافظت فیزیکی از لنز: یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از هود لنز، ایجاد یک لایه حفاظتی توسط این وسیله روی لنز شما است. هود لنز با ایجاد یک لایه مقاوم، از جذب اثر انگشت، برخورد اشیا تیز و عوامل دیگر با لایه بیرونی لنز شما جلوگیری می‌کند.

نمای نزدیک از تنظیم لنزهای یک دوربین عکاسی

تنوع لنزهای دوربین عکاسی بسیار بالا است

یکی از جذابیت‌های عکاسی، امکان استفاده از لنزهای مختلف برای فعالیت در انواع سبک‌ها است. درواقع شما می‌توانید برای هر سبک عکاسی، از یک لنز مخصوص استفاده کنید. به همین خاطر تنوع لنزهای دوربین بسیار بالا است و شرکت‌ها محصولات خود را در دسته‌بندی‌های مختلفی تولید می‌کنند.

محبوب‌ترین لنزهای دوربین عکاسی عبارت‌اند از:

  • لنز واید: یکی از محبوب‌ترین انواع لنز دوربین عکاسی، لنزهای واید یا عریض هستند. این لنزها فاصله کانونی کم‌تر از 35 میلی‌متر دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان در سبک‌های مختلف عکاسی مانند عکاسی معماری، حیات وحش، عکاسی نجومی و طبیعت فعالیت کرد. شایان‌ذکر است که لنزهای چشم ماهی در زیرمجموعه این لنزها قرار می‌گیرند
  • لنز تله یا زوم: یکی دیگر از لنزهای محبوب در میان عکاسان تازه‌کار و حرفه‌ای، لنزهای تله یا زوم هستند. این لنزها فاصله کانونی متغیر دارند و می‌توان بدون جابه‌جایی، از سوژه‌هایی با فاصله زیاد نیز با استفاده از آن‌ها عکاسی کرد. بسته به میزان فاصله کانونی، لنزهای زوم یا تله در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند
  • لنز پرایم، ثابت یا فیکس: در عکاسی حرفه‌ای، لنزهای پرایم یا ثابت از محبوب‌ترین‌ها هستند. این لنزها فاصله کانونی ثابتی دارند و می‌توانند تصاویر را با نهایت کیفیت و وضوح ثبت کنند. عموما از لنزهای ثابت برای عکاسی پرتره استفاده می‌شود. باید اشاره کرد که برخی لنزهای خاص مانند لنزهای ماکرو (با فاصله کانونی ثابت) در زیرمجموعه لنزهای پرایم قرار دارند

برترین تولیدکنندگان لنز دوربین کدام‌اند؟

به‌طور کلی چهار شرکت سونی، کانن، نیکون و سیگما از مشهورترین کمپانی‌های تولیدکننده لنز و هود لنز در بازار به‌شمار می‌آیند. البته کمپانی‌هایی مانند فوجی فیلم و پاناسونیک نیز در زمینه تولید لنزهای دوربین عکاسی فعال هستند اما محصولات آن‌ها در میان محصولات پرطرفدار قرار ندارد. شما با خرید لنز کانن یا سایر برندهای مطرح، می‌توانید تجربه عکاسی خود را به‌خوبی متحول کنید. چرا که لنزهای تولیدی توسط این چهار کمپانی از نظر کیفیت و کارایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند. باید اشاره کرد که در هنگام خرید لنز نیکون، سونی، کانن یا سیگما، حتما به اورجینال بودن آن‌ها توجه داشته باشید.

رازهای مهم خرید لنز و هود دوربین که کم‌تر شنیده‌اید!

حتما می‌دانید که برای خرید لنز و هود لنز باید به نکاتی مانند گشودگی دیافراگم، تعداد عناصر اپتیکی ویژه‌، تعداد تیغه‌ها، فاصله کانونی و دهانه نصب یا مونت لنز توجه کرد. اما برخی نکات یا رازهای خرید لنز و هود هستند که تنها عکاسان باتجربه از آن‌ها خبر دارند. رازهایی که با دانستن آن‌ها می‌توانید خریدی موفق‌تر و کارآمدتر داشته باشید.

مهم‌ترین رازهای خرید لنز و هود دوربین عبارت‌اند از:

  • تمام عکاسان نباید به سراغ خرید لنزهای گران‌قیمت بروند: قطعا شما به‌عنوان یک عکاس تازه‌کار علاقه دارید که حرفه‌ای‌ترین و گران‌قیمت‌ترین لنزهای دوربین را در کیف تجهیزات خود داشته باشید. اما باید بگوییم که تنها عکاسان حرفه‌ای می‌توانند از تمام قابلیت‌های لنزهای گران‌قیمت استفاده کنند. درواقع لنزهای میان‌رده می‌توانند به‌خوبی از پس نیازهای عکاسان تازه‌کار بربیایند. پس قبل از اقدام به خرید یک لنز گران‌قیمت، این نکته را در نظر بگیرید که آیا تجربه و دانش کافی برای استفاده بهینه از آن را دارید یا خیر.
  • مطابق با سبک عکاسی خود لنز و هود لنز بخرید: همان‌طور که عنوان شد، برای هر سبک عکاسی، لنزهای دوربین به‌خصوص به بازار عرضه شده است. برای مثال در پرتره‌گرافی از لنزهای پرایم با فاصله کانونی بین 35 تا 85 میلی‌متر استفاده می‌شود. از طرف دیگر در عکاسی ورزشی لنزهای تله‌فوتو کاربردی‌تر هستند. به همین خاطر در ابتدا سبک عکاسی مورد علاقه خود را مشخص و سپس به سراغ خرید لنز و هود لنز بروید.
  • لنزهای فول فریم همیشه بهترین گزینه نیستند: اگر صاحب یک دوربین DSLR با سنسور کراپ هستید، خرید لنزهای گران‌قیمت فول فریم لزوما گزینه‌ای ایده‌آل برای شما نیست. چرا که کراپ فاکتور این لنزها می‌تواند باعث تغییر فاصله کانونی شود. برای مثال اگر شما از یک لنز 24 میلی‌متری روی یک دوربین کراپ سنسور با کراپ فاکتور 1.5 استفاده کنید، فاصله کانونی برابر با 36 میلی‌متر خواهد بود.

تصویر چند لیوان کوچک کنار هم

فروشگاه فلاشیران؛ بهترین فروشگاه برای خرید لنز و هود اورجینال

اگر به دنبال خرید انواع لنز و هود لنز اورجینال و باکیفیت هستید، خرید از فروشگاه معتبر فلاشیران را به شما توصیه می‌کنیم. در این فروشگاه، علاوه‌بر انواع لنز و هود، شما می‌توانید تجهیزات نورپردازی، دوربین‌های عکاسی و رینگ لایت‌های حرفه‌ای را نیز با بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا خریداری کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده