نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

استعلام قیمت بیمه ال نود (L90) را از کجا بگیریم؟

خودروی ال نود یکی از ماشین‌های محبوب و کم مصرفی است که با ورود به بازار، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت.

بیمه بدنه ال نود و بیمه شخص ثالث ال نود هم جزو بیمه نامه‌هایی هستند که در صورت بروز حادثه‌های رانندگی خسارت‌های رخ داده را تا سقف تعهدات خود جبران می‌کنند. همانطور که می‌دانید بیمه ثالث جزو بیمه‌های اجباری بوده و در صورتی که این بیمه نامه را تهیه نکنید با جریمه و توقیف خودرو ال نود مواجه خواهید شد. همچنین نیاز است که خطرات تحت پوشش بیمه نامه بدنه را بدانید تا هنگام انتخاب پوشش‌ها، بیشترین خطرات را خریداری کنید. با ما تا انتهای متن همراه باشد تا درباره علت نام گذاری بیمه ثالث و خدمات دو بیمه خودرو توضیحات بیشتری ارائه کنیم.

بیمه بدنه ال نود چیست؟

بیمه بدنه L90 خسارت‌های مالی وارد شده به خودروی راننده مقصر را پوشش می‌دهد. در تصادفات، آسیب‌هایی که به بدنه راننده مقصر وارد می‌شود، از طریق بیمه شخص ثالث قابل پوشش نیست. در چنین موقعیتی، راننده تندر ال 90 می‌تواند با بیمه بدنه خودروی خود، هزینه‌های تعمیرات و خرید قطعات را جبران کند. با توجه به افزایش قیمت خودرو و در نتیجه قطعات آن‌ها، دیگر خرید بیمه بدنه اختیاری نیست و بلکه ضروری به نظر می‌رسد.بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه و قیمت بیمه بدنه ال نود  در برابر خطراتی مانند: تصادف، واژگونی، آتش سوزی و حتی سرقت تحت پوشش خواهد بود.

پوشش‌های بیمه بدنه ال نود

پوشش‌های بیمه بدنه ال 90

پوشش‌های بیمه بدنه ال 90

همانطور که اشاره شد، بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد و تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی می‌توانند آن را تهیه کنند. اما بیمه‌گزار‌ها برخی از خطرات را نیاز ندارند که بهتر است با توجه به مشاوره از کارشناس بیمه برای خرید بیمه نامه اقدام کرد. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر است:

  • خسارت ناشی از برخورد خودرو در تصادفات
  • خسارت وارد شده به خودرو در اثر برخورد با هر جسم ثابت و متحرک
  • آتش‌سوزی، برخورد صاعقه، انفجار، سقوط یا واژگونی اتومبیل
  • جبران خسارت وارد شده به خودرو هنگام نجات فرد بیمه ‌شده یا انتقال اتومبیل به محل مناسب
  • پوشش خسارت سرقت وسایل اصلی و اضافی ذکر شده در بیمه ‌نامه
  • پرداخت 50 درصد هزینه‌های ایجاد شده در صورت آسیب به لاستیک و باطری

همچنین پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ال نود، با پرداخت حق بیمه بیشتر امکان پذیر است که رایج‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • خسارت ناشی از بلایای طبیعی مانند: سیل، زلزله، طوفان، آتشفشان و تگرگ
  • خسارت ناشی از رنگ‌ پاشی، اسید پاشی و رنگ بر روی بدنه خودرو
  • پرداخت هزینه رفت‌ و آمد متقاضی، هنگام بروز حادثه برای خودرو و غیر قابل استفاده بودن
  • جبران هزینه ناشی از سرقت قطعات و لوازم داخلی خودرو
  • جبران هزینه تعویض شیشه‌های اتومبیل در صورت شکستن بر اثر تغییر یا تراکم هوای داخل اتومیبل
  • جبران هزینه نوسانات قیمتی خودرو
  • جبران افت قیمت خودرو

بیمه بدنه ال نود در چه شرایطی خسارت وارد شده را پرداخت می‌کند؟

شرایط پرداخت بیمه بدنه ال 90

شرایط پرداخت بیمه بدنه ال 90

برای اینکه بتوانید از بیمه‌گر خود خسارت دریافت کنید، نیاز است که مشمول شرایط شرکت‌های بیمه‌گر باشید. شرایط پرداخت خسارت در بیمه بدنه به شرح زیر هستند:

  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر باشد.
  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر شناخته نشود.
  • راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده یا به بیان دیگر دسترسی به راننده مقصر برای دریافت خسارت میسر نباشد.
  • خودروی شما جزو خودرو‌های نامتعارف و لاکچری باشد. در این صورت بیمه شخص ثالث راننده مقصر کل خسارت را جبران نخواهد کرد و می‌توان از بیمه بدنه خودروی نامتعارف در این شرایط کمک گرفت.

دقت داشته باشید که اگر خودروی ال نود دارید، بیمه بدنه هزینه‌های وارد شده در خصوص خسارت‌های جانی را پرداخت نمی‌کند و تنها برای جبران هزینه‌های مالی را بر عهده دارد.

بیمه شخص ثالث ال نود چیست؟

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه نامه‌های اجباری خودرو است که برای جبران هزینه‌های مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث می‌پردازد. علت نامگذاری بیمه شخص ثالث به خاطر این است که در قرارداد این بیمه، به شخص اول طرف قرارداد، بیمه‌گزار به شخص ثانی طرف قرارداد، بیمه‌گر و به فرد زیان دیده در حادثه‌های رانندگی، شخص ثالث گفت می‌شود.  از این رو تعهدات مالی و جانی که در این بیمه نامه تعهد شده است، برای جبران هزینه‌های اشخاص ثالث خواهد بود.

نکته مهمی ‌که در خرید بیمه شخص ثالث ال نود باید به آن توجه داشته باشید، این است که پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت استعلام فاقد بیمه ثالث ال نود، آن را جریمه کرده و به پارکینگ منتقل می‌کند.

همچنین شرکت بیمه به ازای هر روز تاخیر در تمدید بیمه نامه، جریمه در نظر گرفته و قیمت بیمه ال نود(L90)  را افزایش می‌دهد. اگر مالک خودروی تندر 90 اقدام به تمدید به موقع بیمه شخص ثالث تندر ال 90 نکند، در هنگام تمدید بیمه‌نامه، برای او جریمه دیرکرد لحاظ خواهد شد. جریمه دیرکرد به صورت روزانه محاسبه می شود. فرمول محاسبه این جریمه به این صورت است: میزان حق بیمه یک سال بدون تخفیف بر تعداد روزهای سال تقسیم می‌شود. سپس عدد به دست آمده در تعداد روزهای جریمه ضرب خواهد شد. مسلماً هرچه تعداد روز جریمه دیرکرد بیشتر باشد، راننده ال 90 باید حق بیمه بیشتری را بپردازد. همچنین اگر در مدت نداشتن بیمه نامه شخص ثالث و در صورت تصادف، شرکت بیمه‌گر تعهدی را برای پرداخت خسارت قبول نخواهد کرد. رانندگان محترم خودروی ال نود می‌توانند برای خرید بیمه شخص ثالث L90  از بیمه دات کام در سریع ترین زمان ممکن به لینک زیر مراجعه نمایند: https://bimeh.com/thirdparty/tondar90

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ال نود

بیمه شخص ثالث ال نود برای اینکه بتواند هزینه‌های وارد شده در اثر حادثه‌های رانندگی را جبران کند، دو نوع پوشش جانی و مالی را برای اشخاص ثالث زیان دیده در حادثه رانندگی در نظر گرفته است. همچنین میزان تعهدات شرکت‌های بیمه‌ای هم با توجه به دیه اعلام شده در ابتدای هر سال مشخص خواهد شد. به طور کلی دو نوع پوشش مالی و جانی این بیمه نامه به شرح زیر است:

  • پوشش جانی

پوشش جانی تمام خسارت‌ها و آسیب‌های ناشی از حادثه و تصادف را برای شخص ثالث جبران خواهد کرد. خسارت جانی مانند: غرامت فوت، هزینه‌های نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد زیان دیده خواهد بود.

  • پوشش مالی

تمام خسارت‌های مالی که برای وسیله نقلیه افراد زیان دیده در حادثه رخ می‌دهد در این پوشش جبران خسارت می‌شود.

خرید بیمه بدنه ال نود و بیمه شخص ثالث ال نود

برای اینکه بتوانید بهترین پوشش‌ها و خطرات را در بیمه‌های بدنه و بیمه شخص ثالث انتخاب کنید، نیاز است که از طریق استعلام و مقایسه برای خرید بیمه اقدام کنید. بیمه بدنه ال نود و بیمه شخص ثالث ال نود در تمام شرکت‌های بیمه‌ای قابل خریداری است، اما کدام یک از شرکت‌ها، بهترین بیمه نامه را ارائه می‌کنند؟ و کدام پوشش‌ها با توجه به الویت بیمه‌گزار ارائه خواهد شد؟

بیمه دات کام یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط استعلام و مقایسه خدمات و پوشش‌های شرکت‌های بیمه را فراهم کرده تا تنها با چند کلیک بتوان بهترین بیمه نامه را با قیمت مناسب تهیه کرد. کافی است که به صفحه اصلی بیمه دات کام (bimeh.com) مراجعه کرده تا بدون محدودیت زمانی و مکانی بیمه نامه مورد نظر خود را خریداری کنید. به طور کلی همیشه خرید بیمه ثالث و بیمه بدنه برای خودرو و وسایل نقلیه زمینی جزو دغدغه‌های راننده‌ها و صاحبان وسایل نقلیه زمینی بوده، اما با مراجعه به سامانه بیمه دات کام دیگر نگرانی برای این موضوع وجود ندارد.

سقف تعهدات در بیمه شخص ثالث ال نود

دیه اعلام شده در ابتدای هر سال، میزان حداقل و حداکثر حق بیمه پرداختی از سوی بیمه‌گزار را مشخص خواهد کرد همچنین میزان سقف تعهدات شرکت‌های بیمه برای جبران خسارت‌های بیمه شخص ثالث ال نود را هم مشخص می‌کند. از این رو دیه در سال 1401 برای  دو پوشش مالی و جانی بیمه ثالث به شرح زیر اعلام شده است:

جبران خسارت جانی: سقف تعهدات پوشش جانی برای بیمه ثالث با توجه به دیه در سال 1401 در ماه‌های حرام معادل 800 میلیون تومان و برای ماه‌های دیگر سال معادل 600 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

جبران خسارت مالی: یک چهلم دیه اعلام شده به عنوان تعهدات و میزان حداقل پوشش انتخابی در خسارت‌های مالی است. در سال 1401 حداقل مبلغ برای تعهدات مالی معادل 20 میلیون تومان و بیشترین مبلغ با شرط پرداخت حق بیمه بیشتر، معادل 400 میلیون تومان است.

به طور کلی توصیه می‌کنیم که برای خرید بیمه بدنه ال نود و بیمه شخص ثالث ال نود از مشاوره‌های بیمه‌ای بهره‌مند شوید تا هنگام بروز حادثه‌های رانندگی بیشترین خسارت را از بیمه‌گر خود دریافت کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده