نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

آموزش و طراحی لوگو با مؤسسه فرهنگی هنری همای هنر

لوگو یا آرم، طراحی گرافیکی است که از علائم، حروف و گاه تصویر تشکیل شده است.

طراح لوگو، با کنار هم قرار دادن این موارد، طرحی گاه خوانا و گاه ناخوانا برای نام‌ های تجاری ایجاد می‌ کند و ویژگی اصلی لوگوی طراحی شده این است که کاملا متمایز از لوگوهای دیگر و دارای مشخصه‌ ای مخصوص به نام تجاری مورد نظر است.

برای ساخت لوگو شخصی نیاز به یک طراح حرفه‌ای دارید که بسته به نوع آن لوگو هزینه ای از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان دارد و ممکن است در ابتدای تجارت برایتان سودمند نباشد و سرمایه تان را هدر دهد. به همین خاطر بهتر است در ابتدا خودتان یک لوگوی مناسب طراحی کنید و از آن استفاده کنید و وقتی کسب و کارتان به سودآوری رسید و پیشرفت کرد، به طراحی لوگو برای برندینگ بپردازید. در مؤسسه فرهنگی هنری همای هنر می‌توانید به‌راحتی با صرف هزینه ی کم یا زیاد لوگویی با کیفیت و جذاب داشته باشید.

مراحل طراحی لوگو

  • تعاریف اولیه و مشاوره
  • گردآوری اطلاعات
  • تحقیق و جست‌وجو
  • بررسی رقبا
  • ایده پردازی و طراحی اولیه
  • انتخاب اتودها و طراحی با جزئیات
  • استراحت
  • طراحی دیجیتال
  • موقعیت شناسی و تحقیقات ثانویه
  • ارائه طرح لوگو، انتخاب و ارسال فایل‌های نهایی

مهم‌ترین کاربردهای لوگو

ایجاد تمایز

شاید اساسی ترین کارکرد یک لوگو، دادن یک نماد منحصر‌به‌فرد به یک تجارت باشد تا یک شرکت را از شرکت‌ های رقیب متمایز کند. قبل از انتخاب یک لوگو برای برند، بهتر است تحقیقات لازم انجام شود تا بدانید شرکت رقیب با لوگوی مخصوصش چه چیزی را نمایش می‌ دهد‌.

ایجاد ارتباط

یک لوگوی خوب، درکنار متمایز کردن شما از رقبا، اطلاعات مهم و اساسی در مورد شرکت شما را با ایجاد ارتباط بین ارزش ها، خدمات و صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، به کمک فرم و رنگ و درکل ظاهر به مشتری شما ارائه می‌دهد.

یادآوری برند

لوگوها می‌توانند ارتباطات بصری قوی با یک برند برقرار کنند. یک لوگوی حرفه ایی با ایجاد یک اثر اولیه‌ ی عالی روی مخاطب شما تاثیر میگذارد. این اثر باعث می‌شود مشتریان برند شما را به خاطر بسپارند. به لوگوهایی مانند نایک یا مک دونالد فکر کنید که می‌توان آن‌ها را با نام یا بدون نام فوراً شناخت. اینجا اهمیت لوگو مشخص می‌شود.

انواع لوگو

طراحی لوگو را می‌‌ توان براساس استفاده از نوشتار، شکل و غیره به سه گروه کلی تقسیم کرد:

۱. استفاده از تصویر(آیکون، سمبل، پیکتوگرام) مانند شرکت اپل

۲. استفاده از نوشتار: لوگو تایپ، ورد مارک

۳. استفاده از نام شرکت و ارائه آن خارج از فونت‌ های مرسوم مانند: لوگوی دیزنی یا توییتر، مونوگرام، طراحی با یک حرف یا حروف اختصاری برند / تایپ بیس

۴. طراحی با نام شرکت یا برند که شکلی گرافیکی را بسازد

۵. ترکیب نوشتار و تصویر(لوگوی ترکیبی) : مانند پیتزا هات

ویژگی‌های یک لوگوی خوب و موفق

۱. اعتبار و سنخیت

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار کند.

باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌ خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد تا مخاطب با دیدن آن طرح سریعا به موضوع پی ببرد.

۲. ماندگار و پایدار

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه‌با کسب‌و‌کار تکامل پیدا کند و با وجود طرح‌ ها و مد های مختلف در طول زمان باز هم ماندگار باشد.

۳. انعطاف پذیر

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تک رنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.

یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان به‌صورت آنلاین در وب‌ سایت‌ ها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده کرد.

۴. باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر‌به‌فرد و قابل ثبت باشد.

به‌طور خلاصه می‌ توان گفت طراحی یک لوگو باید ساده و گویا، منحصر‌به‌فرد و در ارتباط با موضوع کسب‌و‌کار باشد باید جذابیت بصری داشته و با مخاطب ارتباط برقرار کند.

با یکسان بودن شیوه طراحی در تمام قسمت‌ ها ضمن نوآوری هماهنگی تکنیکی ایجاد کند.

تاثیرات لوگو

۱. جلب توجه

این روزها که بازار رقابت بین شرکت‌ها بسیار پر تنش است، شما فقط چند ثانیه وقت دارید تا توجه مخاطبان، چه جدید باشند چه قدیمی را جلب کنید. یک لوگوی جذاب می‌ تواند به سرعت توجه بینندگان را جلب کند و هویت اصلی شرکت و محصولات جدید را با روشی جالب انتقال دهد.

۲. تاثیر اولیه قوی روی مخاطب

لوگو اولین معرف یک شرکت و نماد برای مشتریان و خریداران است و اگر زیبا طراحی شود، می‌ تواند علاقه عموم را جلب کرده و آن‌ ها را به کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت دعوت می‌کند.

۳. لوگو شخصیت و هویت شرکت است.

واقعیت این است که طراحی لوگو نه‌تنها بخشی از برند سازی کسب‌و‌کار شرکت است، بلکه به‌عنوان پایه و اساس شرکت نیز محسوب می‌ شود. رنگ‌ها، شکل‌‌ ها و فونت‌ ها با داستان شرکت شما همخوانی خواهند داشت، و لوگو مانند صحنه‌ ای، این داستان را روایت خواهد کرد.

۴. شما را به یادماندنی می‌ کند.

در حالت عادی، همه می‌ خواهند که مردم فوراً با نگاه کردن به لوگو، حیطه ی کاری شرکت را در ذهن خود ثبت کنند. از آنجایی که یک لوگوی خوب، هویت بصری و زیبایی‌ شناختی است، باعث می‌ شود که تصویر مثبتی از برند، در ذهن مخاطب نقش ببندد.

۵. رقابت بهتر

مطمئناً تعداد زیادی رقیب دیگر در شهر وجود دارد، اما شما تنها شرکتی خواهید بود که با طراحی لوگوی متفاوت و جذاب، افراد زیادی را به خود جذب می‌ کنید. لوگو دریچه‌ ای برای انتقال ارزش‌ های شما است و به مشتریان نشان می‌دهد که چرا از رقبایتان بهتر هستید؛ بنابراین با اعتماد به نفس جلو بروید.

۶. وفاداری به برند را تقویت می‌کند

با رشد و توسعه ی برند، لوگوی شرکت برای طیف گسترده‌‌ ای از مصرفکنندگان آشنا خواهد بود، و این آشنایی باعث می‌ شود، شما قابل اعتماد و قابل دسترس به نظر بیایید. برای مثال وقتی قصد خرید وسایل تمرین را دارید و ناگهان شلوار پیاده‌ روی نایک را مشاهده می‌ کنید، فوراً آماده خرید هستید. چرا؟ زیرا نایک برندی است که به آن اعتماد دارید. این اعتماد بر پایه همان لوگو ایجاد شده است و وفاداری به برند را در پی داشته است.

چگونه یک شرکت طراح لوگو خوب پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک شرکت خوب از میان شرکت‌ها پیدا کنید نیاز به جستجوی فراوان نیست، با دانستن نکات زیر می‌توانید لوگو کار حرفه‌ای خود را پیدا کنید.

  • نمونه کارهای موفق و سابقه کاری خوبی داشته باشد.
  • کاربران نظرشان درباره شرکت مثبت و نام آشنا باشد.
  • شرکت با طراحان لوگو مشهور در ارتباط باشند.
  • مشاوران طراحی زبده داشته باشند.
  • یک برنامه منظم و دقیق طراحی کند.
  • با دقت به صحبت مشتریان گوش داده و هدف آن‌ها را از لوگو بدانند.

معرفی برخی از شرکت‌های معتبر طراحی لوگو

۱. شرکت طراحی لوگو آرامکده

این مجموعه حرفه‌ای فکرهای خلاقانه و زیبایی نظر بسیاری از مشتریان را جلب کرده‌اند، آرامکده با بیشتر از ۵۰۰ لوگوی طراحی شده توانسته در میان رقبا موفق عمل کند.

خدماتی نظیر تولید لوگوهای حرفه‌ای و پرداخت هزینه طراحی به شیوه های مختلف در این شرکت، توانسته بیشترین طرفداران را جذب کند.

۲. مؤسسه فرهنگی هنری همای هنر

مؤسسه فرهنگی هنری همای هنر؛ مرکز مشاوره تبلیغات، طراحی گرافیک، طراحی بنر، آموزش طراحی لوگو، طراحی سایت و آموزشگاه همای هنر معتبر و اخذ دیپلم کاردانش برای هنرجویان با مدرک رسمی و معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

این مجموعه با دارا بودن متخصصان مجرب در زمینه ی طراحی لوگو و دیگر کارهای گرافیکی بسیار فعال بوده و با خیالی آسوده می‌توانید کار تبلیغی تان را به آن‌ها بسپارید تا لوگویی جذاب و خیره کننده در اختیار داشته باشید.

۳. شرکت طراحی لوگو بیزگو

در این مجموعه افراد حرفه‌ای مشغول به کار هستند و زیباترین اثرات را طراحی می‌کنند. با سفارش لوگوی برند خود با این شرکت به‌راحتی می‌توانید هزینه خود را پرداخت کنید و در کوتاهترین زمان لوگوی خود را دریافت کنید.

۴. شرکت طراحی لوگو ایران نوین

این شرکت با به کارگیری طراحان گرافیک توانست پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشته باشد، این شرکا کار خود را با طراحی وب سایت آغاز کرد. از جمله ویژگی‌های این شرکت:

طراحی اختصاصی و به روز، پشتیبانی مناسب، داشتن ۳۰ سال سابقه، دارای ۷۰۰ نیرو در زمینه های مختلف در این شرکت

۵. شرکت طراحی لوگو ایده پردازان

یکی از بهترین شرکت‌های طراحی لوگو بروز که با خلاقیت و نگرش های خود در زمینه طراحی لوگو برندهای مطرح را به بالاترین سطح رسانده است. ایده پردازان با مشتری مداری خود توانسته بیشترین سفارش های طراحی لوگو دارد.

مراحل تایپوگرافی و طراحی لوگو

قیمت طراحی لوگو چگونه تعیین می‌شود؟

به‌طور کلی می‌توان گفت که نرخ طراحی لوگو ثابت نیست و بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد. شما حتی می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای طراحی به‌صورت رایگان خودتان لوگو طراحی کنید. موثرترین عامل در هزینه طراحی لوگو گرافیست است. طبعا اگر شما با یک گرافیست و طراح کارکشته و معروف کار کنید، هزینه طراحی لوگو شما بالا خواهد رفت. کار کردن با شرکت‌های معروف طراحی نیز می‌تواند قیمت طراحی لوگو را برای شما بالاتر ببرد. به‌طور کلی نرخ اغلب از سوی طراح گرافیکی تعیین می‌شود ولی اغلب از میزانی کمتر نخواهد بود.

هزینه طراحی لوگو را چگونه انتخاب کنیم؟

نوع کسب‌و‌کار شما قیمت طراحی لوگو پرداخت شده را تعیین می‌کند. شما گزینه های بسیار زیادی از سایت‌های آنلاین با قیمت طراحی لوگو ارزان گرفته تا طراحان متخصص و حرفه‌ای با نرخ میلیونی را مقابل خود دارید. به‌عنوان مثال کسب و کارهای کوچک یا استارتاپ های نوپا توان مالی پرداخت هزینه های بالا را ندارند و از طراحان گرافیک آماتور یا شرکت‌های ارزان‌قیمت کمک می‌گیرند.

اگر یک کسب‌و‌کار تازه کار هستید بهتر است به سراغ طراحی های نیمه حرفه‌ای بروید تا با قیمت کمتری بتوانید یک لوگو مناسب که شما را تا سال‌ها همراهی کند داشته باشید.

ولی اگر کسب‌و‌کار شما بزرگ است و با بودجه بسیار بالایی فعالیت می‌کند حتما از یک طراحی لوگو حرفه‌ای و خاص استفاده کنید. زیرا پرستیژ شما و میزانی که جدی ظاهر خواهید شد را تا حد زیادی لوگو تعیین خواهد کرد و هزینه طراحی لوگو شما حتی اگر زیاد باشد برای شما ارزش خواهد داشت.

کمترین و بیشترین هزینه ی طراحی لوگو

کمترین قیمت طراحی لوگو را وب سایت‌های طراحی لوگو آنلاین انجام می‌دهند که این دسته از وب سایت‌ها به‌صورت آنلاین قالب هایی را با امکان ویرایش محدود ارائه می‌کنند. این وب سایت‌ها چندین هزار قالب آماده ی طراحی لوگو را در سایت خود برای دانلود رایگان یا با دریافت هزینه ای بسیار کم در اختیار افراد می گذارند.

آژانس های طراحی هویت بصری برند، مجموعه هایی هستند که دید کامل نسبت به عناصر بصری برند دارند و کارهای طراحی خود را با مطالعات بسیار درکنار تیمی خلاق، پویا و با تجربه صورت می‌دهند، هزینه طراحی لوگو در این آژانس ها از هزینه طراحی توسط افراد مشهور و اساتید طراحی به نسبت کمتر بوده ولی از سطح تیم های آماتور، شرکت‌های تبلیغاتی، طراح های آماتور و متوسط نیز بالاتر خواهد بود.

نتیجه‌گیری

در آخر به این نتیجه مهم می رسیم که طراحی یک لوگو و آرم حرفه‌ای می‌تواند چقدر زمان بر و پیچیده باشد و به طبع نیازمند خلاقیت در فرایند اجرای آن است. بنابراین اگر می خواهید یک لوگوی خوب و مناسب طراحی کنید یا از طراح خود تحویل بگیرید بهتر است قبل از هر چیزی تمامی نکات را رعایت کنید تا به نتیجه مناسبی دست پیدا کنید یا برای راهنمایی بیشتر با مشاورین و متخصصان در مؤسسه فرهنگی و هنری همای هنر در ارتباط باشید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده