نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

نصب بازی پلی استیشن در مجموعه گنگ پی اس

اگر شما هم از طرفداران پلی استیشن 5 هستید و دنبال نصب بازی پلی استیشن 5 است، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله ابتدا به روش‌های مختلف نصب بازی پلی استیشن 5 می پردازیم.

جهت نصب بازی های روز پلی استیشن در سریع‌ترین زمان با ارزان ترین تعرفه با شماره 09129457039 تماس حاصل کنید. کارشناسان گنگ پی اس در تمامی ساعات شبانه روز مشتاقانه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

انواع روش‌های نصب بازی پلی استیشن 5

پیش از نصب بازی پلی استیشن 5 باید بدانید که این دستگاه حدود 670 گیگابایت فضای مفید برای نصب بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. پس اگر به‌صورت میانگین هر بازی را 60 گیگ در نظر بگیریم، به‌طور میانگین می‌توانید به‌صورت هم زمان تا 10 بازی روی دستگاه خود نصب کنید.

اگر پلی استیشن 5 شما به‌صورت دیجیتال است، حتما باید بازی‌ها را به‌صورت آنلاین یا دانلودی نصب کنید. اما اگر پلی استیشن 5 شما به‌صورت استاندارد باشد، برای نصب بازی پلی استیشن 5 باید ازطریق لوح فشرده یا CD اقدام کنید.

البته شما می‌توانید به‌جای نصب بازی پلی استیشن 5، لوح فشرده ی آن را خریداری کنید و پلی استیشن استاندارد قرار دهید. اما قطعا خرید لوح فشرده هزینه ی بیشتری به نسبت نصب بازی دارد.

فراموش نکنید که باتوجه‌به کندی و قطعی اینترنت یا تحریم آیپی ایران توسط برخی از سرویس دهندگان، نصب بازی پلی استیشن 5 در نسخه‌ی دیجیتال این دستگاه، ممکن است چند ساعت تا روز به طول انجامد.

نصب بازی پلی استیشن 5 به‌صورت دیجیتال

همان‌طور که گفته شد در نسخه‌ی دیجیتال پلی استیشن 5 باید پروسه ی خرید و نصب بازی پلی استیشن 5 را به‌صورت آنلاین و با اتصال به اینترنت پر سرعت انجام دهید. پیش از شروع پروسه ی نصب از حجم اینترنت خود مطمئن شوید. اگر حجم باقی مانده ی اینترنت شما از حجم بازی، پچ های بازی و آپدیت های بازی کمتر است، حتما بسته ی اینترنت خود را ارتقا دهید تا در وسط پروسه ی نصب بازی پلی استیشن 5 با مشکل مواجه نشوید.

در قدم نخست برای نصب بازی پلی استیشن 5 وارد صفحه ی خانه ی پلی استیشن شوید. در صفحه ی خانه روی Game Library رفته و آن را باز کنید.

ورود به صفحه ی نخست برای نصب بازی پلی استیشن 5

تصویر 1 ورود به صفحه ی نخست برای نصب بازی پلی استیشن 5

در این صفحه از بین فهرست بازی‌ها یکی را انتخاب کنید تا صفحه ی مربوط‌به بازی باز شود. در صفحه ی باز شده روی Download کلیک کنید و صبر کنید تا بازی دانلود و نصب شود.

شما می‌توانید پیش از تکمیل نصب بازی پلی استیشن 5، بخش‌هایی از بازی را اجرا کنید. البته این قابلیت فقط در برخی از بازی‌ها موجود است. برخی از بازی‌ها پس از آن که شروع به نصب می‌شوند، قابلیت Play first دارند که با کلیک روی این قابلیت می‌توانید بخش‌هایی از بازی را پیش از نصب کامل اجرا کنید.

آیا می‌توان بازی های پلی استیشن 4 را روی پلی استیشن 5 نصب کرد؟

شما می‌توانید علاوه‌بر نصب بازی پلی استیشن 5 روی دستگاه خود، بازی های پلتفرم‌های دیگر نظیر پلی استیشن 4 را نیز نصب و اجرا کنید.

جالب است بدانید شما می‌توانید بازی های قبلی خود در پلی استیشن 4 را در پلی استیشن 5 ادامه دهید. در پروسه ی ساخت پلی استیشن 5 به اجرای بازی‌ها به‌صورت چند سکویی یا cross platforming توجه شده است تا این دستگاه برای طیف بیشتری جذاب باشد.

توجه کنید که اگر از پلی استیشن 5 استاندارد استفاده می‌کنید، می‌توانید از لوح های فشرده ی بازی های پی اس فور برای نصب بازی استفاده کنید. در ادامه انواع روش نصب بازی پلی استیشن 5 را با هم مرور کرده ایم.

روش نصب بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5

دقت کنید که برخی از بازی‌ها تنها روی پلی استیشن 4 قابل اجرا هستند. این بازی‌ها در آرشیو پلی استیشن با عبارت Playable on PS4 مشخص شده‌اند. البته جای نگرانی از این بابت نیست. تعداد زیادی از بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 قابل نصب هستند.

نمونه بازی هایی که تنها بر روی پلی استیشن 4 قابل اجرا هستند

تصویر 4 نمونه بازی هایی که تنها روی پلی استیشن 4 قابل اجرا هستند.

پلی استیشن 4 بیش از 4000 بازی دارد. از همین رو سازندگان پلی استیشن 5 برای جذب مخاطبان این بازی‌ها قابلیتی تحت عنوان backward compatible را در نسخه‌ی جدید دستگاه خود قرار دادند. در این حالت شما قادر به نصب برخی از بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 خواهید بود.

بدین منظور کافی است به صفحه ی بازی بروید. می‌توانید از صفحه ی Game Library اقدام کنید یا بازی هایی را که قبلا در PS4 نصب کرده اید بیابید. در صفحه ی بازی روی سه نقطه کلیک کنید و وارد تنظیمات بیشتر آن شوید. حال روی دکمه ی Select Version کلیک کنید. در پنجره ی باز شده می‌توانید نسخه های مختلف را انتخاب کنید.

انتخاب نسخه های مختلف پلی استیشن جهت اجرای بازی

تصویر 6 انتخاب نسخه های مختلف پلی استیشن جهت اجرای بازی

هنگام آپگرید و نصب بازی پلی استیشن 5 فراموش نکنید که نسخه‌ی PS5 ممکن است هزینه داشته باشد. حتی اگر شما قبلا نسخه‌ی PS4 همان بازی را خریداری کرده باشید، به‌دلیل گران تر بودن قیمت بازی پلی استیشن 5 باید هزینه ی اضافه تری پرداخت کنید.

پس از اتمام آپگرید و نصب بازی پلی استیشن 5، پیشنهاد می‌شود تا نسخه‌ی PS4 آن را حذف کنید تا فضای کمتری را روی دستگاه شما اشغال کند.

همچنین شما می‌توانید ازطریق هارد اکسترنال، وایفا و فلش مموری بازی‌ها و محتویات آن‌ها را از پلی استیشن 4 به 5 منتقل کنید.

نصب بازی پلی استیشن 5 از روی سی دی در نسخه‌ی استاندارد

نصب بازی پلی استیشن 5 در نسخه‌ی استاندارد به مراتب ساده تر و راحت‌تر است. بدین منظور کافی است ابتدا دیسک بازی را خریداری کنید. پس از خرید بازی پلی استیشن 5 آن را وارد دستگاه کنید و اجرا کنید. مراحل نصب را طی کنید تا بازی در کمترین زمان ممکن نصب شود.

اگر هم می خواهید بازی های پلی استیشن 4 را ازطریق دیسک نصب کنید، کافی است لوح فشرده ی پلی استیشن 4 را وارد دستگاه کنید. به حساب کاربری خودتان وارد شوید و محتویات بازی را به حافظه ی داخلی دستگاه کپی کنید.

پس از تکمیل کپی شدن و انتقال بازی، وارد صفحه ی بازی شوید و روی سه نقطه کلیک کنید تا گزینه های بیشتری برای شما نمایش داده شود. سپس روی View Product کلیک کنید. در صفحه ی باز شده کافی است تا روی دانلود کنید کنید تا آپگرید PS5 برای شما تکمیل شود و نسخه‌ی جدید بازی روی سیستم شما نصب گردد.

نصب بازی پلی استیشن 5 از راه دور

برای نصب بازی پلی استیشن 5 لزومی ندارد حتما کنار دستگاهتان باشید. بعضی مواقع سرعت اینترنت بهتر است و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بازی را فورا نصب کنید. اما در آن زمان درکنار دستگاه نیستید. در ادامه به آموزش تصویری و مرحله به مرحله به نصب بازی پلی استیشن 5 بدون حضور درکنار دستگاه و از راه دور می پردازیم.

در قدم نخست باید برنامه‌ی PlayStation را روی تلفن همراه خود نصب کنید. این برنامه هم نسخه‌ی ویندوز و هم هم نسخه‌ی IOS دارد که هر دو را می‌توانید ازطریق لینک های زیر نصب کنید:

https://apps.apple.com/us/app/playstation-app

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.scee.psxandroid

پس از نصب برنامه وارد حساب کاربری خود شوید و به Game Library بروید. صفحه ی بازی را با جست‌وجو پیدا کنید و روی دانلود کلیک کنید. اگر بازی نیاز به خرید دارد و شما به پرداخت های بین‌المللی دسترسی دارید، می‌توانید خرید را انجام دهید تا دانلود بازی برای شما فعال شود. در این مرحله نسخه‌ی خاصی از بازی که مد نظرتان است را می‌توانید نصب کنید.

به کمک این برنامه شما از اتمام نصب بازی مطلع می شوید. همچنین اگر خواستید سایر بازی‌ها را حذف کنید، این برنامه برای شما امکان حذف بازی‌ها از راه دور را فراهم می‌کند.

خرید بازی پلی استیشن 5 در ایران

باتوجه‌به نکات آموزشی گفته شده برای نصب بازی پلی استیشن 5، در انتها می‌خواهیم بهترین روش خرید بازی پلی استیشن 5 در ایران را با هم بررسی کنیم.

باتوجه‌به محدودیت های گفته شده در خصوص نصب بازی پلی استیشن 5 در نسخه‌ی دیجیتال، بهتر است تا نسخه‌ی استاندارد آن را تهیه کنید تا ازطریق سی دی اقدام به نصب بازی کنید. حال نیازی نیست تا قیمت بازی پلی استیشن 5 را مطابق با قیمت سایت رسمی آن پرداخت کنید. بلکه می‌توانید با قیمت کمتری نصب بازی را انجام دهید.

بدین منظور می‌توانید از خدمات و محصولات فروشگاه آنلاین گنگ پی اس بهره‌مند شوید. این فروشگاه علاوه‌بر فروش کنسول‌های بازی PS5 تمامی خدمات فروش و نصب بازی پلی استیشن 5 را نیز برای شما در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد. این فروشگاه جدیدترین بازی های جهان را بلافاصله پس از انتشار و حتی آپدیت در اختیار دارد. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و حضوری خرید دیسک بازی پلی استیشن 5 را انجام دهید.

اگر هم تمایل به نصب بازی پلی استیشن 5 به‌صورت دیجیتال و دانلودی دارید، می‌توانید از خدمات فروشگاه آنلاین گنگ پی اس بهره‌مند شوید. این فروشگاه بلافاصله پس از خرید شما نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری را که بازی مد نظر شما در آن خریداری شده است، برایتان ارسال می‌کند تا بازی را روی دستگاه خود نصب کنید و از آن لذت ببرید.

جهت خرید اکانت بازی های روز پلی استیشن با شماره 09129457039 تماس حاصل کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده