نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

از بین بردن بوی بد یخچال

شاید برای همه شما اتفاق افتاده باشد که غذایی را داخل یخچال قرار داده باشید و بعد از مدتی احساس کرده باشید که خوراکی شما فاسد شده و بوی نا مطبوعی را داخل یخچال شما پخش کرده است و با این مشکل مواجه هستید که از چه روشی برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده کنید.

در این مطلب ما به شما روش های از بین بردن بوی بد یخچال را معرفی می کنیم و همچنین راهکارهایی را برای جلوگیری از ایجاد بوی نا مطبوع محیط داخلی یخچال پیش روی شما قرار می دهیم تا با رعایت آنها از ایجاد هر نوع بوی نا مطلوب در داخل یخچال جلوگیری کنید.

روش های از بین بردن بوی بد یخچال

بوی بد یخچال برای افراد خانواده بسیار نا خوشایند است به طوری که می تواند حتی در هوای محیط آشپزخانه نیز تأثیر داشته باشد. هر مشکلی راه حلی دارد از بین بردن بوی بد یخچال نیز قطعاً راهکارهایی دارد که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد تا در صورت مواجه شدن با چنین مسأله ای بتوانید با کمترین هزینه و در مدت زمان بسیار کوتاهی نسبت به حل آن اقدام کنید. البته اگر مشکلی از بابت صرف هزینه ندارید ما به شما یخچال ال جی را پیشنهاد می کنیم، زیرا قیمت یخچال ال جی به دلیل بهره مندی به فیلتر بهداشتی Hygiene Fresh در برخی مدل ها بودجه بیشتری را به نسبت مدل های ساده تر می طلبد.

1.    سرکه، بهترین ماده برای از بین بردن بوی بد یخچال

یکی از آسان ترین روش های از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از سرکه است که می تواند به خوبی هر بویی را به خود جب کند. البته توجه داشته باشید که در استفاده از این محصول زیاد افراط نکیند، زیرا که بوی سرکه تند است و ممکن است در حین باز کردن درب کمی آزار دهنده باشد.

2.    گرفتن بوی بد یخچال با قهوه

قهوه رایحه بسیار ملایم و مطلوبی را از خود ساطع می کند و همین باعث شده تا هر نوع بویی را به خود جذب کند. اگر یخچال شما بوی نا مطبوعی دارد، به کار بردن قهوه تا حد زیادی می تواند این مشکل را رفع کند. البته شما می توانید همچنین قهوه را دم کنید و تفاله آن را درون ظرفی داخل یخچال یک یا دو روز قرار دهید و هر بوی نا خوشایندی را از بین ببرید.

قرار دادن قهوه در یخچال

3.    داشتن یخچال خوشبو با لیمو

لیمو از آن دسته مرکباتی است که خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل می تواند هر نوع بویی را سریعاً به خود جذب کند. البته لیمو بوی بسیار خوشایندی را نیز از خود پخش می کند که به نوعی در خوشبو کردن یخچال بی تأثیر نیست. شما می توانید چند ورق لیمو را در اسلایس کنید و در بشقابی داخل یخچال قرار دهید و به مدت دو الی سه روز این کار را انجام دهید تا نتیجه مطلوبی را دریافت کنید.

4.    از بین بردن بوی نا مطبوع یخچال با زغال

روش های مختلفی برای از بین بوی بد یخچال وجود دارد که استفاده از زغال فعال یکی از آنها است. در این روش شما می بایست در ابتدا دمای یخچال را به حداقل برسانید سپس با قرار دادن زغال فعال هر نوع بوی بد داخل یخچال را از بین ببرید. اما توجه داشته باشید از این روش برای همیشه استفاده نکنید، زیرا که نه تنها ممکن است یخچال شما خراب شود بلکه امکان فاسد شدن مواد غذایی نیز دور از انتظار نیست.

5.    خوشبو کردن محیط یخچال با جو دوسر و سیب زمینی

قرار دادن سیب زمینی و جو داخل یخچال از دیگر راه های قطع بوی بد یخچال به حساب می آید که می تواند در طی دو تا سه روز متوالی هر نوع بوی بد را از بین ببرد. در این روش باید سیب زمینی را پوست بگیرید و داخل یخچال قرار دهید. همچنین در چند ظرف کوچک مقداری جو دو سر را در قفسه های یخچال قرار دهید و فضای داخل دستگاه را از هر بوی نا مطلوبی تمیز کنید.

6.    جوش شیرین، ارزانترین ماده برای از بین بردن بوی بد محیط داخل یخچال

از دیگر مواد ارزان قیمتی که می تواند بوی بد داخل یخچال را از بین ببرد جوش شیرین است. می توانید مقداری جوش شیرین را داخل لیوان بریزید و در یخچال قرار دهید و بوی داخل یخچال را مطبوع و خوشایند کنید.

 

راهکارهای جلوگیری از بوی بد یخچال

مسلماً اگر شما یک سری نکات را هنگام قرار مواد غذایی داخل یخچال رعایت کنید با هیچ گونه بوی بدی مواجه نخواهید شد به طوری که فضای داخل یخچال شما همیشه سالم، بهداشتی و خوشایند خواهد بود. از راه های جلوگیری از بوی بد یخچال می توان به موارد زیر اشاره کرد. البته گفتنی است اگر شما یخچال ساید بای ساید داشته باشید اصلاً با مشکل بوی بد داخل یخچال مواجه نخواهید شد تا نیازی به راهکارهای جلوگیری از آن داشته باشید.

حذف بوی بد از یخچال

  • سعی کنید قفسه های یخچال را بیش از حد پر نکنید، زیرا که این کار سبب می شود تا هوای خنک بین محفظه ها کمتر جا به شود، داخل یخچال گرم شود و مواد غذایی شما فاسد و بوی بدی بگیرند.
  • برای قرار دادن خوراکی ها و مواد غذایی از ظروف در بسته استفاده کنید تا بوی آنها داخل یخچال پخش نشود.
  • مواد غذایی حساس را که ممکن است زودتر خراب شوند را در قسمت های سرد و خنک یخچال قرار دهید تا فاسد نشوند.
  • سبد جای دادن میوه و سبزیجات را هر چند وقت یک بار تمیز کنید.
  • همیشه تاریخ مصرف مواد غذایی را چِک کنید تا از فاسد شدن خوراکی ها خود اطلاع پیدا کنید.
  • از باز و بسته کردن زیاد درب یخچال پرهیز کنید، چرا که سبب می شود تا داخل یخچال گرم شود و مواد غذایی زودتر تغییر رنگ و بو بدهند.
  • از بسته بودن درب نوشیدنی ها و بطری های داخل یخچال مطمئن شوید.

با چه یخچالی میشه از شر بوی بد راحت شد ؟

با توجه به اطلاعاتی که درباره از بین بردن بوی بد یخچال در اختیار شما قرار دادیم، اگر مشکل شما حل نشده و یا به دنبال خرید یخچالی هستید که برای همیشه از شر بوی بد خلاص شوید. می توانید لیست قیمت یخچال فریزر ساید بای ساید، دور این دور، دو قلو که دارای فناوری فیلتر آنتی باکتریال و Hygiene Fresh هستند را در فروشگاه آترین پلاس مشاهده کنید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، تسویه در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، خرید خود را از برترین برندهای معتبر جهانی انجام دهید.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده