نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

همه چیز درباره اکسپت و پذیرش مقاله علمی

اگر به‌دنبال نوشتن مقاله علمی هستید و در مراحل پیش‌روی خود دچار استرس هستید، این مقاله را از دست ندهید.

استرس و نگرانی برای زمانی‌ست که اطلاعات شما کم باشد؛ اما وقتی همه مراحل را به خوبی بدانید، با یک برنامه درست و اصولی پیش رفته و همه مشکلات، ساده‌تر به نظر می‌آید.

سابمیت مقاله و پذیرش آن از مراحل اساسی است و فکر به آن هم برای اکثر دانشجویان سخت است. تا انتها با ما همراه باشید تا همه‌چیز را درباره این مرحله متوجه شوید.

سابمیت مقاله یعنی چه؟

ترجمه کلمه سابمیت به معنای تسلیم کردن است. در بحث مقاله‌نویسی، ارسال و ارائه، ترجمه بهتری برای این عبارت است.

وقتی مقاله خود را بنویسید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید در چه ژورنالی آن را چاپ کنید، باید اقدام به سابمیت آن کنید.

چه زمانی به این مرحله می‌رسید؟ وقتی موضوع مقاله و ساختار آن را انتخاب کرده‌اید و باتوجه‌به آن، مجله را انتخاب کرده‌اید؛ اگر مجله موردنظر با ساختار و زمینه‌ای که کار کرده‌اید همخوانی نداشته باشد، مقاله علمی شما بلافاصله رد می‌شود.

سایت ژورنال موردنظر را چک کنید و ببینید مقاله را باید به چه آدرس ایمیلی، بفرستید. گاهی حتی مجلات علمی مختلف، برای دریافت چنین اسنادی، پلتفرم‌های مختلفی مشخص می‌کنند.

بعد از سابمیت، مقاله علمی شما وارد مرحله پذیرش می‌شود. ابتدا مقاله شما توسط سردبیر‌های مجله به‌صورت کلی و اولیه بررسی می‌شود؛ در این مرحله چک می‌کنند که آیا مطالبی که آورده‌اید با سیاست‌های آن‌ها سازگاری دارد یا خیر. اگر این مرحله را پشت سر بگذارید، مقاله شما به‌دست داوران می‌رسد و به‌صورت تخصصی آن را بررسی می‌کنند که ایا برای انتشار مناسب است یا خیر.

پذیرش مقاله علمی شما

مرحله اکسپت یا همان پذیرش، بخش حیاتی فرایند انتشار مقاله شما است. اگر هنوز چیزی از این مسیر نمی‌دانید لازم است حتما بدانید که خیلی کم پیش می‌آید این مرحله سریع انجام شود.

معمولا مرحله اکسپت مقاله به‌صورت رفت و برگشتی است. داوران نظرات و سوالات خود را می‌پرسند و شما باید به این نقد‌ها پاسخ‌های دقیق داده و ایرادات وارده را برطرف کنید.

حتی ممکن است چیزی که به‌عنوان اصلاحیه می‌فرستید هم رد شود و از شما بخواهید دوباره این کار را انجام دهید؛ پس آماده هر اتفاقی باشید.

این مرحله نباید شما را خسته یا عصبانی کند. در صورتی که دلایل شما به‌طور کل آن‌ها را توجیه نکند، احتمال رد مقاله شما بالا خواهد بود. حتی این هم نباید شما را ناامید کند. در یک ژورنال مشابه دیگر شانس خود را امتحان کنید.

حتی ممکن است مقاله شما به خاطر ایرادات نگراشی رد شود. پس حتماً کار ترجمه آن را به متخصصات این حوزه بسپارید. ترنسیس کار ترجمه تخصصی مقاله را به بهترین مترجمان در آن رشته می‌سپارد.

این مرحله را دست کم نگیرید. تاثیر انتشار یک مقاله علمی در رزومه شما بسیار چشم‌گیر است.

هزینه چاپ مقاله علمی چقدر است؟

این موضوع به مجله موردنظر شما بستگی دارد. برخی مجلات حتی ممکن است این کار را رایگان انجام دهند.

به سایت ژورنال موردنظر خود سر زده و درباره هزینه‌ها مطالعه کنید.

به جز هزینۀ انتشار مقاله در مجلات، هزینه‌های جانبی دیگری هم دارید، برای مثال ...

هزینه ویرایش: مهم است که مقاله خود را حتما ویرایش کنید، مطالب شما باید از نظر نگارشی و حتی علمی سنجیده شود. کار ویرایش را به حرفه‌ای‌ها بسپارید تا از نتیجه تلخی که در انتظارتان است دوری کنید.

هزینه پارافریز: پارافریز از مراحل مهم نوشتن یک مقاله علمی است. اگر می‌خواهید برچسب سرقت علمی به مقاله‌تان نخورده و در همان مراحل ابتدایی رد نشود، حتما باید از این خدمت استفاده کنید. این کار هم باید توسط مترجمینی انجام شود که تجربه بالایی هم در ترجمه و هم در بازنویسی متون تخصصی دارند.

ترجمه تخصصی: یک مقاله تخصصی را باید به مترجمین متخصص بسپارید، اگر رشته شما مکانیک است و در همان زمینه مطلبی دارید، نمی‌توانید آن را به یک مترجم عمومی بسپارید. کار ترجمه مکانیک را باید مترجمی انجام دهد که در این رشته تحصیل کرده و تمام نکات را در این زمینه می‌داند.

در ترنسیس خدمات مرتبط با ترجمه مقاله با تضمین بازگشت وجه ارائه می‌شود، یعنی چه؟ یعنی اگر مقاله شما به‌دلیل نکات گرامری و نگراشی رد شود، تمام هزینه‌ای که برای ترجمه پرداخت کرده‌اید، به شما برگشت داده می‌شود.

سخن نهایی

امیدوارم این مقاله به شما دید درستی از مسیر پیش رویتان داده باشد. اگر در این مسیر به خدمات ترجمه نیاز داشتید، روی کمک ما حساب کنید، در ترنسیس خدمات ترجمه دانشجویی مختلفی از جمله پارافریز تخصصی، ترجمه مقاله تخصصی و حتی ترجمه رزومه و انگیزه‌نامه هم انجام می‌شود.

شما در فرایند انتشار مقاله علمی چه تجربیاتی دارید، با ما درمیان بگذارید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده