نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰

اولین نمایشگاه تخصصی بین المللی بازی و سرگرمی، فناوری ها و صنایع وابسته

باتوجه به مجوز صادره از سوی سازمان توسعه تجارت ایران، این نمایشگاه از تاریخ 2 تا 5 اسفند ماه 1401 در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران، برگزار می‌شود.

بازی و سرگرمی و داستان پردازی براساس ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی اقوام و ملل تاثیر عمیقی در شخصیت سازی، فرهنگ سازی و تمدن سازی برای نسل‌های بشر داشته‌اند. و تاثیر غیر قابل انکاری در فناوری و اقتصاد، علوم شناختی و شاخص های هویت ساز دارند.

مجری برگزاری

شرکت آینده اندیشان رادینا با تجربه سال‌ها برگزاری نمایشگاه های موفق در سطوح مختلف طی مشاوره با متخصصان و نخبگان حوزه اقدام به انتخاب و برنامه‌ریزی برگزاری نمایشگاه بازی و سرگرمی گرفته است.

www.ayandehandishan.com

بازی و سرگرمی

انسان موجودی راحت طلب است. و همواره به سمت آسان کردن کارها ازطریق دانش و فناوری است. فناوری‌های نوین فرصت فراغت زیادی را به‌وجود آورده اند. برای پر کردن این اوقات است که انسان به سمت تفریح و بازی و سرگرمی تمایل زیادی پیدا کرده است. انجام سفرهای تفریحی، گسترش بازی های محلی در سطح بین‌المللی و راه اندازی رویدادهای ورزشی برای پر کردن این اوقات است. که گردش مالی عظیمی را در جهان موجب شده است.

نمایشگاه بازی

بازی همواره با وسایلی همراه بوده است که با عنوان اسباب بازی از آن‌ها یاد می‌کنیم. در بسیاری از موارد ما بازی را مترادف با اسباب بازی می انگاریم. در حالیکه بازی مقوله ای بسیار وسیع تر و گسترده تر از اسباب بازی است. بازی می‌تواند نقش های بزرگ فرهنگی را به دوش بکشد. می‌تواند برای کودکان مفید و عامل درمانی باشد. می‌تواند برای بزرگسالان عامل افزایش مهارت و درمان باشد. نمایشگاه هایی که تاکنون در کشور برگزار شده است بیشتر در زمینه اسباب بازی بوده لذا این نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای تمامی گروه های حوزه باشد.

چرا دنبال سرگرمی هستیم

انسان در لحظاتی که از کار و فعالیت جدی فارغ می‌شود و در زمان های آزاد خود نمی تواند تمام وقت خود را به استراحت اختصاص دهد. زمان های استراحت می‌تواند لحظات کسالت بار و خسته کننده ای را برای ما رقم بزند. ما نیاز داریم تا این لحظات کسالت بار را به طریقی پر کنیم. به همین دلیل است که به سرگرم شدن ازطریق بازی و تفریحات نیاز داریم.

تعریف سرگرمی

فرهنگ معین سرگرمی را این‌گونه تعریف کرده است: آنچه موجب مشغولیت و تفریح باشد.

بازی و سرگرمی براساس شخصیت افراد می‌تواند گونه های مختلفی را شامل شود. هر شخص براساس زمان و دوره زندگی، فرهنگ شخصی و قومی و عوامل بسیار دیگری می‌تواند سلیقه خاص خود را داشته باشد. نمایشگاه بازی و سرگرمی می‌تواند محلی برای ارائه محورها و بازی های مختلف به مخاطبان باشد.

محورهای نمایشگاه

این نمایشگاه در چهار محور اصلی: بازی های فیزیکی(فضای عینی)، بازی های انتزاعی (فضای مجازی)، بازی های بزرگ سالان (درمـانی، مهارتی) و چاپ و نشر؛ با هـدف هم افزایی دردانـش، مهارت، ابزار، فناوری و زیر بخش‌های مربوطه متمرکز است. و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و موثرترین رویداد های موجود در جهت بیان دستاوردهای بازی و سرگرمی، فناوری‌ها و صنایع وابسته و رفع چالش‌های حوزه برگزار می‌شود.

بازی و فناوری‌های نو

رفتارهای اجتماعی از طریـق بازی شکل می‌گیرند(شخصیت) و پس از مـدتی تبدیل به فـرهنگ جـامعه شده و در رفتارهای اجتماعی خود را نـمایان می‌کنند(فرهنگ). عصر جدید با تغییرات بزرگی در نوع و روش بازی‌ها و در نتیجه فرهنگ سازی همراه بوده است. و رفتارهایی را در اجتماع موجب شده است که برای یک نسل قبل تر نیز قابل درک نیست. نگریستن به مقوله بازی به‌عنوان یک عامل گذران وقت اشتباه بزرگی است که در دراز مدت غیر قابل جبران است. نسل بومی های فضای دیجیتال با جهان ما بیگانه شده‌اند و ما نیز با جهان آن‌ها بیگانه هستیم(شکاف تمدن ها).

برنامه های نمایشگاه

اعتقاد داریم و در برنامه‌ریزی این نمایشگاه نیز مد نظر قرار داده ایم، بازی و سرگرمی و داستان پردازی براساس شاخص های فرهنگی، اجتماعی موتور محرکه تمدن های بشری بوده‌اند. و تاثیر عمیقی در فرهنگ سازی برای نسل‌های متوالی داشته‌اند. و تاثیر غیر قابل انکاری در فناوری و اقتصاد، علوم شناختی، فناوری‌های نرم و هویت ساز دارند.

ایجاد تعامل بین مشارکت کنندگان، برنامه سازان و سیاست گذاران و مخاطبان با هدف افزایش اثرگذاری نمایشگاه در دسته‌های حاضر در نمایشگاه در طول زنجیره ارزش بازی و سرگرمی.

محل برگزاری

این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار می‌گردد. این محل مزیت های زیادی برای مشارکت کنندگان و مخاطبان دارد. قرار گرفتن در محلی مناسب با چشم اندازی زیبا، سالن ها و امکانات نمایشگاهی استاندارد و راه‌های دسترسی این محل را نسبت به محل های دیگر برگزاری نمایشگاه در اولویت قرار می‌دهد.

بازی درمانی

بازی درمانی یا گیم تراپی یکی از مهم‌ترین شاخه های روان درمانی است که در حوزه بازی مغفول مانده و در رویدادهای اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، این بخش بیشتر برای درمانگران و درمان گیران(کودک و بزرگسال) مطرح شده است اما چه بسا که بتوان با کاربرد ایزارهای این بخش بسیاری از مشکلات کودکان به ظاهر معمولی را هم حل کرد قبل از اینکه این مسائل به چالش تبدیل شوند یا به بزرگسالی فرد منتقل گردند. با این دیدگاه در برگزاری نمایشگاه بازی و سرگرمی یکی از حوزه های مورد نظر مجریان رویداد توجه ویژه به این بخش و تخصیص فضایی درخور برای فعالان این حوزه است. انتظار داریم با حضور سازمان ها، تشکل ها، بنگاه ها، کلینیک ها و متخصصان، نخبگان و دانشگاهیان و کلیه فعالان حوزه بتوانیم قدمی درخور با همکاری یکدیگر برداریم و در شناساندن ویژگی‌ها و توانمندی های حوزه یکدیگر را یاری دهیم.

محورهای مورد نظربازی درمانی

شن درمانی، نوروفیدبک، کار درمانی، ورزش درمانی، موسیقی درمانی، آموزشی چرتکه و ....

دانش بنیان

واحدهای دانش بنیان می‌توانند با مراجعه به سایت زیر از کمک حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

www.ghazal.inif.ir

اهداف

  • یک مکان ملاقات، بازار، محل گفت‌وگو، شبکه و مرکز اجتماعی برای صنعت بازی شامل طرف عرضه و تقاضا، تنظیم کننده ها، اشخاص ثالث، صاحب نظران و رهبران صنعت.
  • رشد کسب و کارها،چشم اندازها و فرصت های جدیدی برای ایجاد روابط با شرکای کلیدی در بازار بازی.
  • گردهم آوری متخصصان بخش در یک مکان به‌صورت متمرکز.
  • معرفی ایده‌ها و پژوهش های جدید.
  • ایجاد تغییر در اقتصاد تولید کنندگان و فعالان بخش.
  • توسعه برند بنگاه های اقتصادی.
  • ایجاد ارتباطات جدید با کسب و کارهای فعال در بخش‌های مرتبط.
  • دستیابی به رویکردهای جدید برای توسعه کسب‌و‌کار در زمینه های مرتبط.
  • تعیین و پر کردن شکاف های بازار و سرمایه‌گذاران بالقوه.
  • فرصت خوبی برای بازاریابی محصولات، خدمات، نوآوری‌ها و ایده‌های خود.
  • معرفی بازی‌ها و سرگرمی های جدید و ناشناخته به گروه های هدف.
  • امکان ملاقات بین فعالان بخش با افراد و گروه های مصرف‌کننده نهایی، کاربران و عموم مردم و بازدیدکنندگان.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده