نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

پرواز به کیش با اسنپ تریپ

یکی از راه‌های فاصله گرفتن از زندگی شلوغ شهری و استراحت در یک فضای آرام، خرید بلیط هواپیما و سفر به کیش است.

این جزیره زیبا با طبیعت و جاذبه‌های گردشگری خود می‌تواند حس فوق‌العاده‌ای را به گردشگران منتقل کند. در این مطلب درباره پرواز به کیش صحبت می‌کنیم.

تاریخچه کیش

در دوره هخامنشیان، از کیش به عنوان مرکز صید مروارید بین‌النهرین و هندوستان استفاده می‌شده است و بازرگانانی از سراسر جهان به این جزیره رفت‌وآمد می‌کردند.

دوران شکوفایی کیش از قرن چهارم هجری، پس از وقوع زلزله در بندر سیراف آغاز شد. با از رونق افتادن سیراف، تورانشاه به کمک حکام محلی در این جزیره بندرگاهی احداث کرد تا کیش به مرکز عمده بازرگانی خلیج‌فارس تبدیل شود. در دوره اتابکان‌ فارس، اهمیت این جزیره تا حدی بود که والی خلیج‌فارس با سکونت در کیش بر تمام جزایر خلیج‌فارس و دریای عمان حکمرانی می‌کرد.

درباره کیش

جزیره زیبای کیش با مساحتی نزدیک به 90 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس جای گرفته است. در این جزیره توریستی، هم امکانات تفریحی و رفاهی و هم جاذبه‌های تاریخی وجود دارند. نکته مهم دیگر درباره کیش، آرامش موجود در جزیره است. در کیش خبری از بوق ماشین‌ها، چراغ قرمز و هوای آلوده نیست. همچنین به سادگی می‌توان به دریا و سواحل زیبا دسترسی پیدا کرد.   

کسانی هم که عاشق هیجان و تفریحات ماجراجویانه هستند، می‌توانند از انواع تفریحات آبی مثل جت اسکی، پاراسل، بنانا و ... بهره ببرند. اگر از شهری مانند تهران به کیش سفر می‌کنید، بد نیست بدانید قیمت بلیط کیش تهران در پایان تعطیلات کمی گران‌تر است. برای خرید بلیط بهتر است یک یا دو روز بعد از اتمام تعطیلات اقدام به خرید بلیط بازگشت کنید.

برخی از بهترین جاذبه‌های جزیره کیش عبارت‌اند از:

  • کشتی یونانی
  • قنات کاریز
  • شهر باستانی حریره
  • آکواریوم کیش
  • پارک دلفین‌ها
  • باغ پرندگان
  • اسکله تفریحی
  • روستای باغو
  • قلعه جنی
  • بولینگ مریم
  • دوچرخه‌سواری دور جزیره
  • ساحل مرجان

بهترین زمان سفر به کیش

برای پرواز به کیش یکی از نکات ضروری که باید مد نظر قرار دهید، انتخاب زمان مناسب برای سفر است. به طور معمول، جزیره در زمان‌های تعطیلات نوروز و جشنواره‌ها، گردشگران بیشتری را در خود می‌پذیرد. در این زمان‌ها، بیشترین تقاضا برای بلیط هواپیما مانند بلیط تهران کیش و بلیط کیش تهران وجود دارد و به همین دلیل، قیمت بلیط‌ها گران‌تر خواهد بود. مگر این که بتوانید بلیط هواپیما لحظه آخری پیدا کنید.

از نظر آب و هوایی، ماه‌های خرداد تا شهریور گرم‌ترین زمان در جزیره است. کسانی که طاقت گرما را ندارند، بهتر است سفر خود را به فصل‌های دیگر موکول کنند. برای سفر به کیش در زمستان به یاد داشته باشید که نیازی به همراه داشتن لباس گرم نخواهید داشت.  

خرید بلیط هواپیما برای جزیره

یکی از بهترین روش‌های رزرو بلیط هواپیما، استفاده از اپلیکیشن اسنپ تریپ است. در اسنپ تریپ، شما به تمامی شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین ها دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب می‌توانید بلیط مورد نظر خود را پس از مقایسه قیمت‌ها خریداری کنید. چه به دنبال بلیط کیش تهران باشید یا شیراز کیش فرقی نمی‌کند، در اسنپ تریپ به تمامی مسیرهای پروازی دسترسی خواهید داشت.

مزیت دیگر این سامانه، ارائه پشتیبانی 24 ساعته و سیستم اعلام کنسلی است. از طریق اسنپ تریپ می‌توان بلیط هواپیما لحظه آخری، سیستمی یا چارتر خریداری کرد. چنانچه به هر دلیل قصد کنسل کردن بلیط خود را داشتید، می‌توانید از اپلیکیشن اسنپ تریپ اقدام کنید.

استفاده از تور برای سفر به کیش

برای پرواز به کیش و لذت بردن از جزیره حتماً قرار نیست به صورت شخصی سفر کنید. یکی از روش‌ها برای سفر به کیش، استفاده از تورهای مسافرتی است. از آنجایی که برگزارکنندگان تورهای مسافرتی به صورت کلی اقدام به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌کنند، تخفیف بیشتری دریافت می‌کنند. به این ترتیب، سفر با تور نسبت به سفرهای شخصی ارزان‌تر تمام می‌شود. برای سفر به کیش، تورهای فراوانی در کل سال وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کیش کشتی به گل نشسته

حمل و نقل در جزیره کیش

پس از پرواز به کیش و مستقر شدن در جزیره، بد نیست با سیستم حمل و نقل در آن آشنا شوید. در وهله اول، بهتر است این را بدانید که جزیره آن‌قدر بزرگ نیست که شما برای تردد در آن، در ترافیک بمانید. طولانی‌ترین مسیر برای مسافران عموماً مسیر بین اسکله تفریحی تا کشتی یونانی است که آن هم نهایتاً 10 دقیقه طول می‌کشد. 

در جزیره کیش، گزینه‌های متنوعی برای حمل و نقل وجود دارند. یکی از گزینه‌ها، اجاره ماشین است. در کیش می‌توانید به آسانی ماشین اجاره کنید و برای تردد در جزیره، خودتان رانندگی کنید. در جزیره، تاکسی‌هایی برای جابه‌جایی مسافران در نظر گرفته شده‌اند. تاکسی‌های سفید به طور دربست کار می‌کنند. تاکسی‌های زرد، تاکسی‌های خطی به حساب می‌آیند که مسیرهای مشخصی برای تردد دارند. ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل در کیش، مینی‌بوس‌ها هستند. مسیر ثابت مینی‌بوس‌ها، تمام نقاط مهم جزیره کیش را پوشش می‌دهد. 

جمع‌بندی

پیش از پرواز به کیش بهتر است کمی با جزیره و زمان مناسب برای سفر به آن آشنا شوید. کسانی که می‌خواهند با هزینه کمتری به کیش سفر کنند، می‌توانند از سفر در زمان‌های شلوغ پرهیز کنند. روش دیگر برای سفر ارزان به جزیره، استفاده از بلیط هواپیما لحظه آخری است. تورهای مسافرتی نیز گزینه مناسبی برای سفر هستند. در پایان، به یاد داشته باشید که برای رزرو بلیط هواپیما می‌توانید از اپلیکیشن اسنپ تریپ کمک بگیرید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده