نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

حافظه‌های سرور DL380 g10 از نگاه فروشگاه فالنیک

سرورهای پرولیانت dl380 g10 مزایا و قابلیت‌های قابل توجهی نسبت به سرورهای نسل نهم در اختیار کاربران قرار می‌دهند که یکی از آن‌ها پشتیبانی از حافظه‌های با فرکانس بالاتر است.

در این مطلب به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت که سرور فوق از چه حافظه‌هایی پشتیبانی می‌کند و کاربران قادر به استفاده از چه ماژول‌هایی روی سرور فوق هستند. برای مشاهده قیمت و مشخصات کامل این سرور، روی لینک کلیک کنید.

اگر قصد تهیه سرور dl380 g10 دارید و در نظر دارید از سرور فوق برای پیاده‌سازی ابر درون سازمانی استفاده کنید یا این سرور را خریداری کرده‌اید و اکنون متناسب با نیازهای کاری مجبور هستید حافظه را ارتقا دهید باید به نکات مهمی مثل تفاوت در سرعت حافظه‌ها و مقیاس‌پذیری که ارائه می‌دهند، دقت کنید. سرور HPE ProLiant DL380 G10 قدرت پردازش بالایی را همراه با پشتیبانی از 3 ترابایت حافظه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بنابراین مالکان این سرور به تنها چیزی که برای استفاده حداکثری از مزایای این سرور نیاز دارند، انتخاب درست حافظه‌هایی است که سرعت سرور در انجام محاسبات را بیشتر ‌کنند. 

نکاتی که هنگام ارتقا حافظه سرور باید به آن‌ها دقت کنید

سرور HPE ProLiant DL380 G10 مجهز به 24 اسلات DIMM است که توانایی پشتیبانی از حافظه‌هایی در ظرفیت‌های 2، 4، 8، 16، 32 یا 64 گیگابایت با پشتیبانی از فناوری ECC از نوع RDIMM یا 32، 64 یا 128 گیگابایت از نوع کاهنده LRDIMM را دارد. بنابراین مشکلی از بابت انتخاب مدل‌ها ندارید، اما اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که حافظه‌ها از یک مدل باشند و دو مدل مختلف را با یکدیگر ترکیب نکنید. در صورت انجام این‌ کار، سرور با مشکل ناسازگاری حافظه روبرو می‌شود. 

سرور dl380 g10 حداکثر از 1.5 ترابایت حافظه از نوع  ECC Registered  در قالب 24 ماژول‌ 64 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. با این‌حال، اگر به دنبال آن هستید که از تمام ظرفیت 3 ترابایتی که این سرور پشتیبانی می‌کند، استفاده کنید، در این حالت باید سراغ حافظه‌هایی از نوع LRDIMM بروید. در این حالت می‌توانید از 24 ماژول 128 گیگابایتی همراه با سرور استفاده کنید. 

اگر مشکلی بابت تهیه حافظه ندارید، آینده نگر باشید و فراتر از نیاز فعلی حافظه روی سرور نصب کنید تا اگر در آینده تعداد کلاینت‌هایی که قصد اتصال به سرور را دارند، زیاد شدند و قیمت ماژول‌های حافظه افزایش پیدا کرد با مشکلی روبرو نشوید. 

نحوه انتخاب ماژول‌ها در سرور dl380 g10

نکته مهم دیگری که باید در ارتباط با خرید یا ارتقا حافظه‌ها به آن دقت کنید، جفت بودن ماژول‌ها است، به طوری که پیشنهاد می‌شود از پیکربندی‌های 4، 8، 12 و 24 استفاده کنید تا بتوانید به بهترین شکل از پهنای باندی که حافظه‌ها ارائه می‌کنند، استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که حداقل چهار ماژول حافظه روی سرور نصب کنید. حالت فوق، استانداردی است که بیشتر کارشناسان خبره شبکه به شما پیشنهاد می‌دهند. 

ماژول‌ها در سرور dl380 g10

به طور معمول، شرکت‌ها هنگام تهیه سرور dl380 g10 ماژول‌های کمی را خریداری می‌کنند و در آینده متناسب با نیازها اقدام به ارتقا می‌کنند، با این حال، پرسش‌های کلیدی و یکسانی در ارتباط با حافظه‌های قابل نصب روی این سرور مطرح می‌شود که در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. 

حافظه‌های قابل نصب روی سرور g10

اولین پرسشی که مطرح می‌شود این است که آیا سرور dl380 g10 از حافظه‌های با باس 2933 MT/s پشتیبانی کند، پاسخ مثبت است. سرور فوق به دلیل پشتیبانی از پردازنده‌های نسل دوم مقیاس‌پذیر زئون اینتل توانایی پشتیبانی از این سرعت را دارد، اما قادر به پشتیبانی از حافظه‌های با باس 3666 MT/s نیست، زیرا پردازنده‌های نسل اول و دوم از حافظه‌های با این باس پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین، به این نکته دقت کنید که امکان استفاده از پردازنده نسل سوم روی سرور فوق وجود ندارد، برای این منظور باید به فکر سرور dl380 g10 plus باشید. 

سرور HPE ProLiant DL380 G10 قادر به پشتیبانی از چه نوع رم‌هایی است؟ همان‌گونه که اشاره کردیم، این سرور از ماژول‌های حافظه RDIMM و LRDIMM پشتیبانی می‌کند.

حافظه ECC در سرور g10

اصطلاح حافظه ECC Registered یکی از مزایای خوب سرور dl380 g10 پشتیبانی از حافظه‌های دارای ثباتی است که از فناوری ECC پشتیبانی ‌می‌کند. حافظه‌هایی که مجهز به فناوری ECC هستند و خطاهای حافظه را شناسایی و تصحیح می‌کنند. ماژول‌های حافظه دارای ثبات که بافر نیز نامیده می‌شوند، پلی میان ماژول‌های DRAM و کنترل‌کننده حافظه ایجاد می‌کنند. علاوه بر این،ECC Registered Memory بار الکتریکی کمتری را به کنترلر حافظه منتقل می‌کند که آن‌را پایدارتر و قابل اطمینان‌تر می‌کند.

مهم‌ترین سوالات در مورد حافظه سرور g10

  • حافظه بافر نشده (Unbuffered Memory) چیست؟ متاسفانه یا خوشبختانه سرور dl380 g10 از حافظه بدون بافر ECC پشتیبانی نمی‌کند. حافظه بدون بافر، حافظه‌ای است که هیچ ثباتی بین DRAM و کنترل‌کننده حافظه سیستم قرار نمی‌دهد. 
  • حافظه کاهنده بار چیست؟ این سرور توانایی پشتیبانی از حافظه‌های کاهنده بار (LRDIMM) را دارد. حافظه‌های کاهنده بار به تراشه یا تراشه‌هایی تجهیز شده‌اند که جایگزین ثبات‌ها شده‌اند تا فرآیند بارگذاری اطلاعات به حداقل برسد. LRDIMM ظرفیت و سرعت حافظه سیستم سرور را افزایش می‌دهند.
  • آیا قابلیت استفاده همزمان از حافظه‌های مختلف وجود دارد؟ سرور dl380 g10 از ترکیب حافظه‌های بدون ثبات و دارای ثبات به شکل همزمان و همچنین از حافظه‌هایی که فاقد ECC هستند، پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل باید از حافظه‌های یکسانی در همه DIMMها استفاده کنید. 
  • حداکثر پیکربندی قابل پشتیبانی از حافظه توسط سرور چیست؟ این سرور حداکثر از 1.5 ترابایت حافظه در قالب بیست و چهار ماژول 64 گیگابایت RDIMM و سه ترابایت حافظه در قالب 24 ماژول 128 گیگابایتی LRDIMM پشتیبانی می‌کند. 
  • چگونه کانال‌های حافظه را تشخیص دهم؟ هنگامی که قصد نصب حافظه روی سرور dl380 g10 را دارید، ابتدا سوکت‌های DIMM با اولین کانال سفید پر می‌شوند.

تعداد اسلات حافظه در سرور dl380 g10

تعداد اسلات حافظه در سرور dl380 g10

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که اگر قصد استفاده از 24 اسلات حافظه را دارید، در این حالت باید از دو پردازنده روی سرور استفاده کنید، زیرا هر پردازنده توانایی پشتیبانی از 12 اسلات حافظه را دارد. همچنین، هنگام خرید پردازنده‌های نسل اول یا دوم به مدل پردازنده نیز دقت کنید. به این دلیل ‌که پردازنده‌های پلاتینیوم، طلایی، نقره‌ای و برنز از حافظه‌های با باس‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند. البته، این مسئله بیشتر در ارتباط با پردازنده‌های برنز که در گروه پردازنده‌های اقتصادی قرار می‌گیرند، صادق است.  

در صورتی که سوالی در مورد این سرور دارید، کارشناسان ما در بخش نظرات به آن پاسخ می‌دهند.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده