نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل آرزوی دیرینه علاقه‌مندان به حوزه وب از همان روزهای اول شکل‌گیری تکنولوژی اینترنت و صفحات اینترنتی تاکنون است.

روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف تاکنون به‌صورت مقاله، ویدئو، پادکست و آموزش در دسترس قرار گرفته است اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که گوگل به‌عنوان قدرتمندترین موتور جستجوی دنیا به‌صورت دوره‌ای قوانین خود را بروز می‌کند.

در نتیجه بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل تقریباً تبدیل به یک کار تخصصی و تجربی می‌شود که صرفاً برخی در حوزه آن، اطلاعات تکمیلی و نسبتاً قابل‌اطمینانی دارند. همیشه می‌توان از سیگنال‌هایی که الگوریتم‌های گوگل در اختیار توسعه‌دهندگان وب و متخصصان سئو قرار می‌دهد استفاده کرد تا نتیجه درستی را دریافت کرد.

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل چگونه است؟

کسب رتبه و گرفتن نتیجه در گوگل، تماماً بستگی به SEO یا بهینه‌سازی سایت شما برای موتورهای جست‌وجو خواهد داشت. سئو البته بحثی مفصل و تخصصی است اما به‌هرحال می‌توان تا حدودی آن را شرح داد.

فاکتور رتبه‌بندی گوگل یکی از اطلاعات کوچکی است که گوگل از آن برای تعیین میزان پاسخگویی یک صفحه وب به یک عبارت جستجوی خاص استفاده می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، اگر شخصی «بهترین قالب وردپرس» را در موتور جستجوی خود تایپ کند، گوگل از فاکتورهای رتبه‌بندی برای نمایش محتوایی استفاده می‌کند که به‌احتمال زیاد به آن جستجوگر، کمک می‌کند.

فاکتورهای رتبه‌بندی می‌توانند شامل هر چیزی از تعداد کلمات یک صفحه تا زمان بارگذاری تصاویر باشند. هدف گوگل ارائه محتوای بهینه برای کاربران برای حل درخواست‌های جستجوی آن‌ها، همراه‌با یک تجربه آنلاین مثبت است. روش‌هایی مانند خرید رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک نیز وجود دارد که البته باید به‌صورت هدفمند انجام گردد در غیر این صورت نه‌تنها سبب بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل نخواهد شد بلکه مشکلات عدیده‌ای را نیز برای صفحه وب شما به وجود می‌آورد که درنهایت تصمیم می‌گیرید آن را فراموش کنید و به سراغ یک پروژه جدید بروید.

  1. محتوای باکیفیت بالا
  2. بک‌لینک‌ها
  3. سرعت بارگذاری وب‌سایت
  4. خرید رپورتاژ آگهی
  5. بهینه‌سازی کلمات کلیدی و کلمات مرتبط
  6. سازگاری وب‌سایت و محتوا با موبایل
  7. ساختار وب‌سایت
  8. امنیت وب‌سایت
  9. UI و UX روی صفحه

محتوا هنوز هم پادشاه است

فاکتور محتوا اهمیت ویژه‌ای دارد. زمانی‌که در حال تولید محتوا هستید باید به سه رکن، کوتاه، مفید و مختصر بودن توجه ویژه‌ای کنید یعنی کاربر بهترین نتیجه را در مناسب‌ترین زمان از سایت شما بگیرد. گوگل به کیفیت محتوای شما توجه ویژه‌ای دارد. مهم نیست که چقدر صفحه وب شما بهینه شده است اگر محتوای شما ارزشمند نباشد نمی‌توانید انتظار رتبه‌های بالاتر را داشته باشید.

گوگل چگونه کیفیت محتوا را اندازه‌گیری می‌کند؟

محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمند اولین رکن موفقیت و رسیدن به رتبه اول گوگل از نظر بسیاری از متخصصان خواهد بود.

شما می‌خواهید صفحات وب ایجاد کنید که به نیازهای مخاطبان شما پاسخ دهد، ارزش منحصربه‌فردی ارائه دهد و از منبع دیگری کپی نشده باشد. اگر محتوای شما تکراری یا بسیار شبیه به سایر صفحات وب باشد، تأثیر منفی بر سئوی شما خواهد داشت. در بدترین موارد، گوگل ممکن است حتی یک صفحه تکراری را ایندکس نکند. نه‌تنها این، اگر به‌طور منظم محتوای تکراری را منتشر کنید گوگل ممکن است نرخ خزیدن در وب‌سایت شما را کاهش دهد.

خرید بک لینک

یکی دیگر از روش‌های متداولی که می‌توانید برای رشد وب‌سایت خود استفاده کنید خرید بک لینک البته به‌صورت اصولی، منطقی و مطابق قوانین و استانداردهای گوگل است.

بعد از کیفیت محتوا، فاکتور مهم بعدی رتبه‌بندی گوگل ما بک‌لینک‌ها هستند. لینک‌های دریافتی از سایر وب‌سایت‌ها تأثیر زیادی بر الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارند. درواقع، صفحات وب با بک لینک کمتر ترافیک ارگانیک کمتری دریافت می‌کنند زیرا در اعماق نتایج جست‌وجو دفن شده‌اند. بک‌لینک‌ها یا لینک‌های ورودی مانند رأی اعتماد برای وب‌سایت شما هستند. گوگل این آرا را اندازه‌گیری می‌کند و کیفیت لینک‌های شما را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

سرعت بارگذاری وب‌سایت

اگرچه محتوا اهمیت زیادی دارد اما اگر کاربر نتواند در موعد مقرر به آن دست یابد به طبع سایت شما با تمام ویژگی‌های مثبتش، مفت نمی‌ارزد. درواقع گوگل هم روی این موضوع حساس است و بهترین حالت زمانی خواهد بود که کل محتوای سایت شما در کم‌تر از 4 ثانیه به‌صورت کامل بارگذاری شود. این یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وجوه تمایز سایت‌های برتر است.

خرید رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی درواقع یک محتوای تبلیغاتی از سایت شما با لینک URL از شما روی وبگاه‌های معتبر و شناخته شده است. البته این محتوا باید به‌صورت هدفمند تولید شده و همین‌طور وب‌سایتی که آن را منتشر می‌کند قابل‌اعتماد و هماهنگ با حوزه فعالیتی شما و همین‌طور خوش‌نام باشد. گوگل برای هرکدام از وب‌سایت‌ها کارنامه‌ای ایجاد کرده است و می‌توان با مرور این کارنامه، نکات مثبت و منفی یک سایت را کنترل کرد. پس اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی را دارید نسبت به این موضوع حساس باشید.

بهینه‌سازی کلمات کلیدی و کلمات مرتبط

برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل، هدفمند بودن یکی از ارکان موفقیت شما است. کلمات کلیدی درواقع عباراتی است که کاربران جست‌وجو کرده و به‌واسطه آن‌ها می‌توانند وارد وبگاه شما با صفحه و مشخصه‌های خاصی که در نظر گرفته‌اید شوند.

شما مسئول یافتن این کلمات کلیدی، تولید محتوای تصویری، متنی، ویدئویی و صوتی در مورد آن‌ها بوده و همین‌طور باید بتوانید رویه را به‌گونه‌ای تغییر دهید که علاوه‌بر کلمات و عبارات مرتبط، لانگ تیل‌ها و... را نیز پوشش دهید. درواقع بهینه‌سازی کلمه کلیدی در مبحث سئو و بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت ویژه‌ای دارد و کل پردازش موردنیاز برای گرفتن بازدید بالا از گوگل است.

سازگاری وب‌سایت و محتوا با موبایل

امروزه بیش از 90 درصد کاربران وب‌سایت شما از موبایل‌ها و تبلت‌ها برای جستجوی وب استفاده می‌کنند. قطعاً انتظار می‌رود که قالب و پوسته سایت شما، هماهنگی کامل با صفحات کوچک‌تر، عریض‌تر، رتینا و ... را داشته باشد در غیر این صورت توسط الگوریتم‌های گوگل نادیده گرفته می‌شوید. در سال 2023 میلادی، این موضوع برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل بیش از هر زمانی اهمیت دارد. به همین منوال سعی کنید قالبی ریسپانسیو تهیه و تدارک ببینید و حتماً این قالب را روی دستگاه‌های مختلف و سیستم کنترل صفحات موبایلی گوگل بررسی کنید.

ساختار وب‌سایت: رکن دیگر کسب رتبه یک گوگل 1

درکنار تمامی راهکارها، سؤال مهم دیگری که مطرح می‌شود این است که منظور از ساختار وب‌سایت چیست؟ آیا باید از المان‌های خاصی برای رسیدن به نتیجه عالی جهت کسب رتبه گوگل پیروی کنیم؟ در پاسخ به این پرسش باید با قاطعیت بگوییم بله! ساختار وب‌سایت بنا به تعاریف کلی شامل هر لینک و ارتباطی است که درون آن شکل‌گرفته است.

سایت شما نیاز به هدر، فوتر، سایدبار، قالب و ستون‌بندی محتوای استاندارد، فونت‌های مناسب و همین‌طور سایز نوشته‌های ایده‌آل دارد. علاوه‌برآن، از نظر روان‌شناسی و تجربه کاربری نیز باید در ایده‌آل‌ترین حالت باشد (این موضوع را کمی پیش‌تر دقیق بررسی خواهیم کرد.) تمامی لینک‌های سایت، صفحات فرود و لندینگ‌ها باید درنهایت کاربر شما را به نتیجه مطلوب برسانند.

امنیت وب‌سایت

امنیت در تمامی حوزه‌ها اهمیت دارد به‌خصوص اگر با کاربران خود تبادل داده داشته و از آن‌ها اطلاعات دریافت می‌کنید گوگل، ذره‌بین خود را روی شما فرود می‌آورد و نسبت به شما حساس می‌شود.

گوگل سایت‌های ناامن را در رتبه‌های خود به قعر می‌رساند درواقع حساسیت ویژه‌ای روی امنیت اطلاعات، استفاده از پروتکل‌های روز مانند SSL و... وجود دارد که ربات‌های خزنده گوگل به‌صورت اتوماتیک آن را بررسی می‌کنند. درصورتی‌که سایت شما این ارکان را رعایت نکرده باشد به طبع نسبت به سایر رقبا رتبه به‌مراتب کم‌تری می‌گیرد و نمی‌تواند نتیجه نهایی را که سبب رسیدن به رتبه یک می‌شود ایجاد کند.

UI و UX صفحه وب

رابط کاربری و تجربه کاربری، اولین مواردی هستند که یک ورودی گوگل با آن‌ها مواجه می‌شود. درواقع رابط کاربری همان منوها، دکمه‌ها، کلیدها، صفحات ورودی و خروجی، ثبت‌نام، نظرسنجی و... است که در همه وبگاه‌های اینترنتی دیده می‌شود. تجربه کاربری، تجربه استفاده از المان‌های مختلف سایت خواهد بود. به‌طور مثال معضل یافتن دکمه سبد خرید یا تأیید پرداخت در بسیاری از سایت‌ها یا عدم استفاده از رنگ‌های استاندارد و هماهنگ با روان‌شناسی رنگ، یکی از معضلاتی است که به‌خصوص ما در وب ایران با آن مواجه هستیم.

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل درنهایت چکیده‌ای خواهد بود بر تمامی این موارد و اینکه آیا شما می‌توانید نیازهای گوگل را برآورده سازید یا خیر.

وکتور از دختر پسری در حال جستجو در گوگل

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله در مورد ارکان و روش‌های بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل صحبت کردیم و اشاره داشتیم به موضوعاتی مانند خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی، استفاده از قالب‌های بهینه و استاندارد. به طبع هرکدام از آن‌ها به نوبه خودشان می‌توانند نتیجه‌بخش باشند.

ازآنجایی‌که عموم افراد در حوزه وب و سئو نیز به‌دنبال نتیجه سریع و رشد زودهنگام هستند، به‌هرحال دامنه کلاه برداری و سو استفاده از عدم آگاهی وسیع‌تر می‌شود. در نتیجه حتماً در هنگام دریافت مشاوره، خرید بک‌لینک‌ها و... به سراغ مراکز و مراجع معتبر بروید تا دچار مشکل نشوید.

منبع : تسمینو پلتفرم تخصصی خدمات رپورتاژ آگهی و بک لینک

آدرس : رشت- گلسار جنب کوچه 106 - برج کهن طبقه 8 واحد 29

شماره تماس : 01391001616

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده