نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

راهنمای تلفن ثابت اینترنتی

باتوجه‌به زیاد شدن تعداد خطوط ثابت مشکلاتی نظیر ترافیک زیاد، شرکت‌ها رو به تلفن های ثابت اینترنتی یا تلفن ویپ voip یا تلفن تحت شبکه آوردند.

باتوجه‌به نیاز شرکت‌ها برای ارتباط برقرار کردن اتاق ها و دفاتر خود هزینه های در روش سنتی و تلفن های مخابرات زیاد شده است.

اما با استفاده از تلفن ثابت اینترنتی یا همان یا تلفن ویپ یا تلفن تحت شبکه علاوه‌بر اینکه خطوط دیگر اشغال نمی‌شود، بلکه هزینه های مکالمات سازمان ها هم بسیار پایین‌تر می‌آید. با جا به جایی به محل جدید شماره خط ثابت می ماند.

با تلفن ثابت اینترنتی، (تلفن ویپ) به‌راحتی می‌توان با هر کسی و در هر جای از جهان بدون محدودیت و بدون هزینه های کلان صحبت کرد. از امکانات دیگر تلفن ثابت اینترنتی (تلفن ویپ) امکان تماس های خودکار، پهنای باند بالا و تماس بدون اختلال است.

اگر کسب و کاری در جست و جوی راه‌حل در روزرسانی سیستم تلفن خود و صرفه‌جویی در هزینه های بلند مدت است، باید سراغ سیستم ویپ و راه اندازی این شیوه جدید ارتباط اداری برود چراکه تلفن های تحت شبکه یا ویپ از اینترنت در برقراری و دریافت تماس ها کمک می‌گیرند. همچنین برای راه اندازی ویپ به سرمایه‌گذاری در سیم های مسی نیازی ندارید.

برای راه اندازی تلفنهای IP می‌توانید اتصال اینترنت موجود در دفتر خود را بکار گیرید. علاوه‌بر آن ، کاربران می‌توانند تماس های رایگان با دیگر تلفن های IP در سازمان برقرار کنند.

روش‌های استفاده از خطوط ثابت اینترنتی

با خطوط ثابت اینترنتی دیگر نیازی به خطوط ثابت مخابراتی نیست در این روش از سیم کشی مخابرات استفاده نمی‌شود و به‌صورت بی‌سیم است. اما روش‌های استفاده از خطوط ثابت اینترنتی به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود.

  1. استفاده از نرم‌افزاری های مختص به سیستم‌عامل: pc با این نرم‌افزارها هر کجا که به کامپیوترهای pc و لپ‌تاپ دسترسی داشته باشید می‌توانید از این خطوط استفاده کنید. مهم‌ترین نرم افزارهای مربوط‌به سیستم‌عامل برای اتصال خطوط اینترنتی نرم‌افزار 3cx است.
  2. استفاده از اپلیکیشن های مرتبط روی موبایل: با این نرم‌افزارها به‌راحتی با موبایل به خطوط اینترنتی متصل می‌شود و از آن استفاده می‌کنند. معروف‌ترین اپلیکیشن برای برای استفاده از خطوط اینترنتی نرم‌افزار mizudroid سیستم‌عامل های و نرم‌افزار Zoiper برای سیستم‌عامل های IOS است.
  3. تماس آفلاین: در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید بدون نیاز به اینترنت با عالی ترین کیفیت و امنیت به‌راحتی ازطریق آفلاین تماس برقرار سازید
  4. استفاده از تلفن های اینترنتی: استفاده از تلفن ویپ یا تلفن های تحت شبکه یکی از مهم‌ترین و متداول ترین روش استفاده از خط های اینترنتی است. با استفاده از تلفن VOIP یا تلفن تحت شبکه ( تلفن IP ) می‌توان از خطوط اینترنتی استفاده کرد.

آنتن دهی کامل، استفاده از کابل های LAN و تمرکز بیشتر برای برقرار تماس از مهم‌ترین مزایای تلف ویپ یا تلفن تحت شبکه است. پرکاربردترین و معروف‌ترین تلفن های تحت شبکه یا تلف ویپ، تلفن ویپ سیسکو ) تلفن voip سیسکو( است .

یکی از ویژگی‌های تلفن تحت شبکه و تلفن ویپ این است در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید به‌راحتی می‌توانید ازطریق تلفن voip ارتباط برقرار سازید. می‌توانید بدون نیاز به اینترنت با عالی ترین کیفیت و امنیت به‌راحتی ازطریق آفلاین تماس برقرار سازید.

تجهیزات لازم برای خطوط ثابت اینترنتی

تجهیزات لازم برای خطوط ثابت اینترنتی

تجهیزاتی که برای ارتباط برقرار ساخت با خطوط ثابت اینترنتی نیاز است. شما می‌توانید با ارتباط برقرار کردن با کارشناسان شرکت نت از آن‌ها مشورت بخواهید. کلیه خدمات مشاوره، طراحی، نصب، اجرا و راه اندازی، تست شبکه و آموزش استفاده از شبکه توسط پرسنل نت یک به شما ارائه می‌شود. با مشورت کارشناسان نت یک مناسبت ترین گزینه را انتخاب کنید.

تجهیزات لازم برای راه اندازی تلفن تحت شبکه عبارت اند از:

  • اینترنت با سرعت بالا
  • گرفتن شماره تلفن که معمولاً 8 رقمی است
  • استفاده از تلفن های تحت شبکه یا تلفن ویپ: توصیه می‌شود از تلفن ویپ سیسکو استفاده کنید.
  • سوئیچ شبکه: توصیه می‌شود سوئیچ POE تحت شبکه استفاده کنید.
  • زیرساخت های شبکه
  • خط آنالوگ
  • خط سیپ ترانک
  • هدفون
  • سرور
  • یک سیستم PC حداقل دو هسته‌ای 4 گیگا هرتزی
  • یک رم حداقل 4 گیگا بایتی
  • هارد حداقل 500 گیگ
  • کارت آنالوگ

تلفن تحت شبکه یا تلفن ویپ دقیقا چیست؟ چطور می‌تواند به ما کمک کند؟

تلفن تحت شبکه یا همان تلفن ویپ، نسل جدیدی از ابزارهای ارتباطی بوده که با تلفن های ساده و قدیمی تفاوت های زیادی دارد و در اختیار شرکت‌ها، سازمان ها و همینطور کسب و کارهای مختلف مزایای بسیاری قرار می‌دهد.

عملکرد این تلفن ها به‌صورت انتقال امواج صوتی در بستر شبکه و با کمک اینترنت بوده و به خط آنالوگ نیاز ندارد و درواقع براساس تکنولوژی ویپ عملکرد مفیدی ارائه می‌دهند. درواقع شما با استفاده از سیستم ویپ می‌توانید به انتقال صدا در بستر اینترنت بپردازید و هزینه های ارتباطی مجموعه خود را به اندازه زیادی کاهش دهید.

تلفن ویپ باید به یک شبکه کامپیوتری متصل شود تا بتوانیم آن را نصب و راه اندازی کنیم. با کمک نسل نوین ارتباطی تلفن ویپ می‌توانید مانند یک موبایل امروزی از آن بهره‌مند شوید، بعضی از سیستم‌های ویپ به سیستم‌عامل اندروید تجهیز شده‌اند و می‌توان مستقیما از آی پی فون و مرورگر داخلی آن، به شکل مستقیم به اینترنت متصل شد.

در ضمندر تلفن ثابت معمولی، اگر می خواهید درحالی‌که از قبل در یک تماس تلفنی هستید، تماس دیگری برقرار کنید، به شماره دیگری نیاز دارید. در صورتی که در سیستم ویپ، نیاز به خط جدید و هزینه اضافه نخواهد بود.

تلفن های ویپ ویژگی‌های منحصر بفردی دارند که شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز شرکت یا سازمان خود بهترین آن را خریداری کنید، نیاز به کنفرانس تصویری دارید؟ تلفن ویپ دوربین دار یا تلفن ویپ های تصویری برای شما مناسب هستند!

می خواهید بدون هزینه به کارمندان سازمان ازطریق تلفن ارتباط برقرار کنید؟ تلفن های ویپ ساده دقیقا برای همین کار ساخته شده‌اند! متوجه شدید؟ در دنیای تلفن ویپ انواع بسیاری وجود دارد و شما می‌توانید باتوجه‌به نیازی که دارید یک انتخاب مناسب و عالی داشته باشید.

تلفن ویپ باتوجه‌به نیاز کاربران دارای مدل‌های زیر است.

تلفن ویپ اپراتوری

مخصوص منشی، اپراتور، کارشناسان مراکز تماس و مسئولان دفاتر مدیر عاملی مناسب هستنند و بهترین دسترسی به کلیه داخلی ها را تضمین می‌کنند.

تلفن ویپ کارشناسی

تلفن ویپی با قیمتی ارزان که حداقل امکانات را داراست و به برای کارمندان ساده مناسب است.

تلفن ویپ تصویری

از ویدئوفون جهت برقرار کردن تماس و کنفرانس تصویری بین کاربران یک شرکت یا سازمان کمک می‌گیرند.

تلفن ویپ مدیریتی

برای مدیر شرکت و سازمان مناسب بوده و امکاناتی عالی در اختیار این افراد قرار می‌دهد. ظاهر آن‌ها نیز شیک و زیباست.

مرد در حال تماس گرفتن با تلفن مشکی

دلایلی که باعث می‌شود از تلفن تحت شبکه استفاده کنید!

به کابل کشی مجدد نیاز ندارید

در مجموعه های دارای شبکه داخلی، می‌توانید از تلفن ویپ با همان کابل های شبکه موجود استفاده کنید و به کابل کشی مجدد نیازی ندارید. ازاین‌رو دو پورت شبکه در تلفن های IP مشخص گردیده است.

راه اندازی ساده و سریع

تلفن ویپ در زمان اتصال به شبکه، به شکل خودکار همه تنظیمات موردنیاز را با کمک سانترال دریافت کرده و همین موضوع موجب صرفه‌جویی در زمان می‌گردد. همچنین با این قابلیت اشتباهات نصب و راه اندازی کمتر می‌شود.

انعطاف بالا در جابه‌جایی

اگر تصمیم به جابجایی اتاق کاربری بگیرید و بخواهید تلفن ویپ را جابه‌جا کنید، کافی است تلفن ویپ همان کاربر را بردارید و اتصال آن به پورت شبکه در هر نقطه از سازمان، قرار دهید.این امر سبب بی‌نیاز شدن از تغییر شماره داخلی و تنظیمات تلفن می‌گردد.

کیفیت برقراری ارتباط بسیار بالا

بیشتر تماس های تلفنی در مخابرات سنتی به علت زیرساخت های قدیمی همراه‌با نویز و صداهای آزاردهنده هستند. اما تلفن ویپ صدا و تصویر را به علت ارسال و دریافت سیگنال را به‌صورت دیجیتال، به بهترین شکل به کاربر ارائه می‌کند و باتوجه‌به میزان پهنای باند شبکه، تنظیم خودکار کیفیت را انجام می‌دهد.

امکانات کاربردی و متنوع

تلفن ویپ ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه‌ای دارد که درکنار قابلیت های متنوع می‌تواند به بهترین شکل، برای رفع نیازهای شما بهترین باشد. در ادامه به بعضی از قابلیت های ویژه این دست از تلفن ها اشاره می‌کنیم:

  • گزارش تماس ها، فهرست سیاه و دفترچه تلفن از ویژگی‌های اصلی و معمول این تلفن هاست.
  • قابلیت پاسخگویی به چند شماره داخلی، با کمک یک خط در تلفن ویپ امکان‌پذیر است.
  • تلفن ویپ از کنفرانس صوتی برخوردار است.
  • تلفن ویپ ویژگی‌های ارسال پیام کوتاه، صندوق صوتی و اطلاع دهنده پیام را دارد
  • با تهیه یک تلفن ویپ از امکاناتی مثل قابلیت انتظار، ارسال و انتقال مکالمه برخوردار خواهید شد.

خرید تلفن ویپ و راه اندازی سیستم ویپ با نت یک

به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم تلفن های ویپ برندهای معتبر جهانی با عنوان تلفن ویپ سیسکو، تلفن ویپ یالینک و تلفن ویپ گرنداستریممطرح ترین برند های تلفن های ویپ هستند و هم کانون افراد بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نت یک یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ویپ و همینطور فروش تلفن ویپ در برندهای مطرح جهانی درکنار شماست و هم‌اکنون در این مجموعه کارشناسان اقدام به ارائه مشاوره رایگان به مشتریان خود، جهت خرید بهترین تلفن ویپ کرده اند. شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت نت یک مراجعه کنید و زا طریق شماره تماس های ذکر شده در این سایت، با کارشناسان ارتباط برقرار کنید.

روش راه اندازی تلفن تحت شبکه یا تلفن ویپ

برای راه اندازی تلفن تحت شبکه یا تلفن ویپ قبل از هر اقدامی باید تجهیزات مورد نیاز آن را فراهم کنید. برای راه اندازی تلفن اینترنتی تلفن VOIP باید نیازسنجی کنید و براساس نیازهای خود اقدام کنید. نیاز سنجی شبکه حتماً با تکنسین های نت یک مشورت کنید. اما برای نیازسنجی شبکه برای انتخاب تلفن ویپ باید به چه مواردی توجه داشت؟

تعداد کاربران شبکه در حال و آینده

در قدم اول برای انتخاب تلفن ویپ باید تعداد کارمندان و کاربرانی که قرار است در شبکه کار کنند مشخص شود. با این کار شما می‌توانید تعداد خطوط اینترنتی و مدل تلفن ویپ و مدل تلفن تحت شبکه را انتخاب کنید. تلفن تحت شبکه با قابلیت های متفاوتی تولید می‌شوند. پر کاربرترین، به صرفه ترین تلفن های ویپ، تلفن ویپ سیسکو است.

مشخص کردن سرویس های مورد نیاز شبکه در حال و آینده

برای انتخاب تلفن تحت شبکه باید باتوجه‌به نیاز خود ببینید به چه کیفیت، پهنای باند و سرعتی نیاز دارید. باتوجه‌به این موارد می‌توانید تلفن ویپ، اینترنت و دیگر تجهیزات شبکه برای تلفن اینترنتی یا تلفن تحت شبکه را انتخاب کنید. قابلیت ها و امکانات تلفن ویپ سیسکو نسبت به دیگر برندها بیشتر است.

بودجه خود برای راه اندازی شبکه

اما تلفن تحت شبکه و دیگر تجهیزات شبکه باتوجه‌به امکانات و قابلیت های که دارند قیمت‌های متفاوتی دارند. شما با نیاز سنجی در حال و آینده می‌توانید مناسب ترین و پرکاربردترین تلفن ویپ و تجهیزات شبکه را انتخاب کنید.

برای خرید تلفن ویپ و دیگر تجهیزات شبکه باید به ویژگی‌های متنوعی که هر تلفن دارد توجه کرد و براساس آن نیاز سنجی کرد. در صورت نداشتن بودجه کافی می‌توانید برای انتخاب تلفن ویپ و دیگر تجهیزات شبکه از قابلیت ها غیر ضروری چشم پوشی کنید. قیمت تلفن VOIP سیسکو باتوجه‌به امکانات و قابلیت های که دارد مناسب ترین قیمت در بین تلفن های تحت شبکه را دارد.

سخن آخر

برای راه اندازی تلفن و تجهیزات شبکه باید ابتدا نیاز سنجی کنید. براساس نیازهای مهم و قابلیت های حال و آینده ی خود باید تصمیم بگیرید چه نوع تلفن اینترنتی یا تلفن تحت شبکه خریداری کنید.

توجه داشته باشید راه اندازی تلفن تحت شبکه یک تکنسین با تجربه نیاز دارد. با کارشناسان شرکت نت مشورت کنید. تا مناسب ترین تلفن تحت شبکه و تجهیزات برای راه اندازی تلفن اینترنتی را انتخاب کنید. تا در آینده نیازی به تغییر تجهیزات شبکه یا تلفن ویپ نشوید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده