نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

فیلم برداری دوربین مداربسته در تاریکی مطلق از نگاه دوربین مال

شاید هر فردی که صاحب سیستم دوربین مداربسته نسبت به عملکرد آن کنجکاو باشد.‍

برای درک بهتر از نحوه کار دوربین مداربسته یا سیستم امنیتی باید بدانید که این سیستم‌ها به‌طور منظم در حال به‌روزرسانی هستند؛ فناوری به کار رفته در در دوربین مداربسته از جمله دید در شب دوربین مداربسته توانایی دیدن بیشتر و بهتر را در اختیار کاربران می‌گذارد. اما دوربین مداربسته در شب چگونه فیلم‌برداری می‌کند؟

جواب ساده دوربین مال به این سؤال آن است که دوربین‌های مداربسته با استفاده از منبع یا منابع نور در شب تصاویر را ثبت می‌کنند؛ برای این کار نور مادون قرمز اشیاء و مناطق را قابل رویت می‌کند. ما فرض می‌کنیم که می خواهید درمورد اینکه چگونه دوربین مداربسته در شب فیلم‌برداری می‌کند بیشتر بدانید! در ادامه با ما همراه باشید تا نگاه عمیق تری به عملکرد دید در شب دوربین مداربسته داشته باشیم.

دوربین مداربسته در تاریکی چگونه فیلم‌برداری می‌کند؟

باتوجه‌به پیشرفت‌های که سیستم دوربین مداربسته در سال‌های اخیر به‌دست آورده است. دید در شب دوربین مداربسته هم با استفاده از فناوری‌های مختلفی تصاویر دوربین مداربسته را ضبط و در هارد ذخیره می‌کند. استارلایت، نور مادون قرمز و نور LED دوربین مداربسته از جمله رویکرد هایی هستند که دوربین مداربسته با استفاده از آن‌ها تصاویر را در شب فیلم‌برداری می‌کند؛ در ادامه هر کدام از این فناوری‌های دید در شب دوربین مداربسته را با ذکر مثال مورد بررسی قرار می دهیم.

مقایسه دوربین استارلایت با دوربین مشابه دیگر

دوربین مداربسته استارلایت

دوربین مداربسته داهوا مجهز به فناوری استارلایت است؛ برای توضیح فناوری استارلایت به زبان ساده چشمان انسان را در نظر بگیرید که در شرایط کم نور و تاریک به سختی می‌تواند چیزی را تشخیص دهد، در مقابل دوربین مداربسته داهوا که مجهز به استارلایت است با حساسیت به نور ستارگان می‌تواند تصاویر را در نور کم و تاریکی شب به نمایش بگذارد.

دوربین مداربسته داهوا استارلایت با نور حداقلی تصاویر را ثبت می‌کند، درحالی‌که دوربین‌های دید در شب دیگر در نور خیلی کم قادر به فیلم‌برداری آن نیستند. درواقع این فناوری استارلایت دوربین مداربسته داهوا ترکیبی از حسگر نور ستارگان و سرکوب پیچیده ای از نویز های تصویر است که منجر به خروجی با کیفیتی از شب می‌شود.

حسگر نور ستارگان در دوربین مداربسته داهوا استارلایت مانند شبکیه چشم عمل می‌کند؛ در این نوع تصویر برداری میزان نوری که حسگر دریافت می‌کند رابطه مستقیمی با کیفیت تصویر دوربین مداربسته داهوا دارد.

دوربین مداربسته داهوا استارلایت در مقایسه با چشم انسان حسگر هایی با اندازه بزرگتر، دیافراگم بازتر و سرعت شاتر پایین تری دارند که باعث می‌شود که دوربین مداربسته داهوا نور کافی برای تشخیص چهره و شماره پلاک های اتومبیل جمع آوری کند.

این روشی است که دوربین مداربسته داهوا با استفاده از آن تصاویری که چشم انسان قادر به دیدن آن نبود را قابل رویت کند.

دوربین مداربسته داهوا استارلایت با لنز های بزرگتر می‌توانند نور بیشتری را جمع آوری کنند و کیفیت تصویر بهتری را ارائه دهند.

حسگر ها در دوربین مداربسته داهوا معمولا 1/1.8 اینچی یا بزرگتر هستند، دوربین مداربسته با حسگر های بزرگتر کیفیت تصویر را با گرفتن مقدار نور بیشتر افزایش می‌دهد.

دوربین مداربسته داهوا استارلایت با سنوسر های مختلفی تولید شده است تا خروجی مناسبی از تصویر شب حاصل شود بدیهی است این نوع دوربین‌های مداربسته با تولید تصاویری واضح قیمت بالایی خواهد داشت.

در ادامه فناوری مادون قرمز را توضیح خواهیم داد که قیمت مناسب تری نسبت دوربین داهوا استارلایت دارد.

دوربین دید در شب

دید در شب با استفاده از مادون قرمز یا IR

دوربین مداربسته شیائومی یکی از چندین برند دوربین مداربسته است که از حسگر های مادون قرمز برای دید در شب استفاده می‌کند.

فناوری مادون قرمز یا همان IR در دوربین مداربسته شیائومی از نور مادون قرمز برای روشن کردن تصاویر در تاریکی استفاده می‌کند. نور مادون قرمزی که دوربین مداربسته شیائومی از آن استفاده می‌کند در اطراف ما وجود دارد ولی این نور قابل رویت نیست، فناوری IR طول موج مادون قرمز را دریافت می‌کند و دوربین مداربسته شیائومی را قادر می سازد که تصاویر را در شب ضبط کند.

دوربین مداربسته شیائومی به‌طور خودکار در شب یا هر زمان دیگری که نور کافی وجود ندارد سیستم را به حالت دید در شب تغییر می‌دهد و با فیلتر کردن این نور در روز اثری از آن نخواهد بود.

قابل‌توجه است که امواج مادون قرمز از برد کمی برخوردار هستند و بخش زیادی از آن امکان عبور از شیشه را ندارد بنابراین باید دوربین مداربسته شیائومی دارای IR را در مسیر وجود شیشه قرار ندهید.

دوربین مداربسته شیائومی با IR تصاویر را به‌صورت سیاه و سفید ضبط می‌کند؛ پرتو مادون قرمز در دوربین مداربسته شیائومی امکان شناسایی رنگ‌ها را از بین می برد. این مدل از دوربین مداربسته شیائومی به واسطه سادگی و کم هزینه بودن آن نسبت به دوربین‌های دید در شب دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده