نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

۶ سریال ایرانی و خارجی محبوب از زبان ۳۰ بوک!

بسیاری از کتاب‌خوان‌ها نسبت به فیلم‌هایی که از روی کتاب‌های مورد علاقه‌شان ساخته می‌شود بدبین هستند زیرا فکر می‌کنند که فیلم‌ها به‌دلیل حذف جزئیات داستان خیلی جالب‌ از کار در نمی‌آیند.

اما سال‌ها است که بسیاری از فیلمسازان، کتاب‌های معروف را به سریال‌های چند قسمتی و حتی چند فصلی تبدیل می‌کنند و این زمان طولانی سریال‌ها به فیلمساز اجازه می‌دهد که جزئیات کتاب را به‌راحتی در سریال بگنجاند. گاهی هم سریال‌ آن‌قدر قوی از آب در می‌آید که باعث شهرت کتابش می‌شود و آن را پرفروش می‌کند.

خرید کتاب‌های محبوب دنیا در سیبوک به‌راحتی امکان‌پذیر است. در این مقاله به معرفی کتاب‌هایی می‌پردازیم که تبدیل به سریال‌هایی پرطرفدار شده‌اند.

۶ کتاب محبوب ایرانی و خارجی با سریال های جذاب

خرید کتاب سالتو اثر مهدی افروزمنش

رمان سالتو اثر مهدی افروزمنش ژانری اجتماعی و واقع‌گرا دارد. داستان کتاب سالتو دربارۀ پسری شانزده ساله به نام سیاوش است. سیاوش کشتی‌گیری نابغه و اهل یکی از محله‌های جنوب شهر تهران است. او با نادر و سیا آشنا می‌شود و برای فرار از فقر به دام خلاف‌کاران می‌افتد و کم‌کم تبدیل به یک هیولا می‌شود.

سالتو

محمد کارت در سال 1401 رمان سالتو را به سریال تبدیل کرد. سریال «یاغی» با بازی بازیگران معروفی همچون پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی و علی شادمان روی شبکۀ پخش خانگی رفت و نه‌تنها نظر میلیون‌ها بیننده را به خود جلب کرد بلکه رمان سالتو را نیز دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. سریال نسبت به رمان تغییرات زیادی کرده است. مثلاً در سریال اسامی تمام شخصیت‌های سالتو را تغییر داده‌اند. در سریالِ یاغی نام «نادر» به «بهمن» تغییر کرده است و به بهانۀ ورودش به دنیای «جاوید» یا همان «سیاوش» همه درگیر یک ماجرایی معمایی - جنایی می‌شوند. اگر شما هم علاقه‌مند هستید که قبل از دیدن سریال «یاغی»، رمان سالتو را بخوانید می‌توانید برای خرید رمان سالتو به فروشگاه کتاب سیبوک مراجعه کنید.

خرید کتاب دایی جان ناپلئون اثر ایرج پزشک‌زاد

ایرج پزشک‌زاد داستان‌نویسی را با نوشتن در مجله‌ها شروع کرد. وی که نویسندۀ ستون طنز مجلۀ فردوسی به نام «آسمون ریسمون بود ابتدا این رمان را به‌صورت پراکنده در پاورقی به چاپ رساند. استقبال خوانندگان باعث شد تا پزشک‌زاد این پاورقی‌ها را درنهایت به رمان تبدیل کند و به چاپ برساند و در نتیجه بهترین رمان طنز ایران در سال 1349 منتشر و بسیار پرفروش شد.

داستان این کتاب دربارۀ پسر سیزده‌ساله‌ای به نام سعید است که ماجراهای خانۀ دایی جان ناپلئون و عشقش به دختری به نام لیلی را با زبانی طنز بازگو می‌کند. ناصر تقوایی با اقتباس از کتاب دایی جان ناپلئون یک سریال تلویزیونی‌ بسیار موفق را در سال 1355 تولید کرد که تبدیل به ماندگارترین سریال تلویزیونی ایران شد. انتخاب دقیق بازیگران و فیلمنامه‌ای قوی باعث شد تا این سریال، تبدیل به یک شاهکار تلویزیونی شود به‌طوری‌که شخصیت‌های سریال از نویسندۀ کتاب نیز معروف‌تر شدند. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به غلامحسین نقشینه، پرویز فنی‌ زاده، محمدعلی کشاورز، پروین ملکوتی و پرویز صیاد اشاره کرد. برای خرید رمان دایی جان ناپلئون می‌توانید به فروشگاه کتاب 30بوک مراجعه کنید.

خرید کتاب بیست زخم کاری اثر محمود حسینی زاد

کتاب بیست زخم کاری اثر محمود حسینی زاد، مترجم و داستان‌نویس معاصر است. نویسنده در این رمان اجتماعی با ایده‌هایی متفاوت، داستان حرص و طمع آدم‌ها را به تصویر کشیده و به دغدغه‌های جامعه مثل فسادهای اقتصادی، رشوه‌خواری، رانت و غیره پرداخته است.

بیست زخم کاری

نویسنده این رمان را با الهام از شخصیت مکبث اثر ویلیام شکسپیر نوشته است. شخصیت اصلی رمان به نام مالکی تصمیم می‌گیرد که پول یکی از قراردادهای هنگفت شرکت را بالا بکشد و برای اینکه کسی متوجه نشود - مانند مکبث که به پادشاه دانکن خیانت کرد - مدیر شرکت را به قتل می‌رساند. محمدحسین مهدویان سریال زخم کاری را با اقتباس از همین رمان ساخت و به‌دلیل کوتاهی رمان مجبور شد چند شخصیت دیگر و داستانی فرعی به رمان اضافه کند و همچنین سن شخصیت‌ها را نیز تغییر داد. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به جواد عزتی در نقش مالکی، رعنا آزادی ور، سیاوش طهمورث، مه‌لقا باقری، هانیه توسلی و سعید چنگیزیان اشاره کرد. داستان جذاب، بازی خیره‌کنندة بازیگران، نورپردازی و موسیقی مناسب باعث شهرت این سریال شد و توجۀ مخاطبان دوباره به کتاب بیست زخم کاری جلب شد.

برای خرید آنلاین کتاب و همچنین خرید کتاب بیست زخم کاری می‌توانید به فروشگاه کتاب سی بوک مراجعه کنید.

خرید کتاب سرگذشت ندیمه اثر مارگارت اتوود

سرگذشت ندیمه عنوان رمان معروف مارگارت اتوود نویسندۀ کانادایی است که در سال 1985 منتشر شد. سرگذشت ندیمه یک رمان پادآرمان‌شهری است که جامعه‌ای تمامیت‌خواه را به تصویر کشیده است. دولت گیلیاد طی جنگ داخلی کنترل ایالات متحده را به‌دست می‌گیرد و دولت وقت را سرنگون می‌کند. شخصیت اصلی کتاب و راوی آن زنی به نام «آفرود» است که به بردگی گرفته می‌شود تا برای مردان طبقۀ حاکم فرزندآوری کند.

شبکۀ هولو با همکاری بروس میلر سریال سرگذشت ندیمه را با اقتباس از اثر معروف مارگارت اتوود با همین نام تولید کرد. پخش این سریال از اواخر سال 2016 شروع شد و تاکنون چهار فصل از آن پخش شده است. فصل پنجم آن نیز در دست ساخت است. این سریال از دومین جنگ داخلی‌ آمریکا شروع شده و جامعه‌ای تمامیت‌خواه را به تصویر می‌کشد که زنانی با توانایی «باروری» با عنوان «ندیمه» در آن به بردگی گرفته شده‌اند. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به الیزابت ماس، جوزف فاینز، ایوان استراهافسکی و الکسیز بلدل اشاره کرد. برای خرید کتاب سرگذشت ندیمه و همچنین ادامۀ این کتاب که با عنوان وصایا یا وصیت‌ها منتشر شده است می‌توانید به فروشگاه کتاب سیبوک مراجعه کنید.

خرید کتاب در جست‌وجوی آلاسکا اثر جان گرین

در جستجوی آلاسکا اولین رمان نویسندۀ آمریکایی جان گرین است که در سال 2005 منتشر شد. جان گرین براساس دوران تحصیل خودش این رمان را خلق کرد. شخصیت‌ها و وقایع رمان ریشه در زندگی گرین دارند اما خود داستان تخیلی است. در این رمان جان گرین پسر نوجوانی را به تصویر کشیده که به مدرسۀ شبانه‌روزی در آلاسکا می‌رود. این نوجوان که از زندگی خود خسته شده در آن‌جا با دختری عجیب و متفاوت آشنا می‌شود و این آشنایی برای همیشه زندگی این پسر را تغییر می‌دهد.

شبکۀ هولو در سال 2005 مینی سریالی با اقتباس از کتاب در جست‌وجوی آلاسکا به کارگردانی جاش شوارتز پخش کرد. این سریال با بازی چارلی پلامر و کریستین فروسث در هشت قسمت منتشر شد و بسیار مورد توجه و تحسین منتقدان و طرفداران کتاب قرار گرفت و آن‌ها وفاداری فیلمنامه و بازی بازیگران به منبع اصلی را ستودند. می‌توانید کتاب در جست‌وجوی آلاسکا را با تخفیف ویژه از فروشگاه کتاب سی‌بوک تهیه کنید.

خرید کتاب چیزهای تیز اثر گیلیان فلین

چیزهای تیز اولین رمان نویسندۀ آمریکایی گیلیان فلین است که در سال 2006 منتشر شد. این رمان که در ژانر گوتیک، روان‌شناختی و معمایی نوشته شده دربارۀ کامیل پریکر، روزنامه‌نگاری است که باید برای تهیۀ گزارش در مورد قتل‌هایی وحشیانه به زادگاهش برگردد و درگیر ماجراهایی غیرمنتظره می‌شود. در سال 2018 مارتی نوکسون مینی سریالی با اقتباس از کتاب چیزهای تیز به کارگردانی ژان مارک والی ساخت.

این سریال با بازی امی آدامز در نقش اصلی و پاتریشیا کلارکسون به‌ویژه به‌خاطر جلوه‌های بصری، فضای تاریک، کارگردانی و بازیگرانش بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. می‌توانید برای خرید کتاب چیزهای تیز و سایر آثار گیلیان فلین با تخفیف ویژه به فروشگاه کتاب سیبوک مراجعه کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده