نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

استفاده از رایانش ابری در کسب و کار (مزیت های آن)

رایانش ابری مدلی از ارائه خدمات در بستر وب است که باعث شده کسب‌وکارها بتوانند با صرف هزینه کمتر، فعالیت آنلاین خود را شروع کنند. این مدل می‌تواند کمک شایانی به افراد فعال در فضای وب کند، زیرا باعث کاهش هزینه در عین حفظ دسترسی‌ها می‌شود.

رایانش ابری چیست؟

قبل از اینکه در مورد کاربرد رایانش ابری برای کسب‌وکارها بدانیم بهتر است مفهوم آن را درک کنیم. رایانش ابری شکل نوین ارائه خدمات آنلاین است که سرویس‌های خود را در فضای ابری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. درواقع تمام تنظیمات و پردازش‌های مربوط‌به سایت، به فضای اینترنت منتقل می‌شود تا دسترسی به آن را راحت کند. با استفاده از این سیستم دیگر در دسترسی به منابع و امکانات محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید در هر نقطه از جهان که هستید ازطریق یک سیستم به اینترنت منتصل شده و از تمام امکانات آنلاین استفاده کنید.

انواع خدمات رایانش ابری

خدماتی که توسط رایانش ابری ارائه می‌شود گونه‌های مختلفی دارد که هر کدام برای هدف خاصی تهیه و تدوین شده‌اند. به‌طور کلی، این خدمات در سه نوع زیر ارائه می‌شوند:

  1. Software-as-a-Service یا SaaS: این مدل از خدمات با نام نرم‌افزار به‌عنوان سرویس شناخته می‌شود. خدماتی که در این مدل ارائه می‌شود، نرم‌افزار است. هر تأمین‌کننده نرم‌افزاری یک نسخه از آن را در فضای ابری قرار می‌دهد و کاربران تنها با مراجعه به آن فضا می‌توانند از تمام امکانات نرم‌افزار استفاده کنند. به‌روزرسانی‌های آن به‌صورت خودکار و یک بار توسط تأمین‌کننده انجام می‌شود و در فضای آنلاین قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه عضویت از امکانات پیشرفته‌تر هر نرم‌افزار استفاده کنند.
  2. Platform-as-a-Service یا PaaS: پلتفرم به‌عنوان سرویس نوع کامل‌تری از خدمات است که در بستر فضای آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. باتوجه‌به نوع امکاناتی که این سیستم فراهم می‌کند، برای توسعه‌دهندگان مناسب است. در این مدل، تمام چیزی که برای ساخت یک برنامه مورد نیاز است در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که می‌تواند شامل ابزارهای توسعه، زیرساخت و سیستم‌های عامل باشد.
  3. Infrastructure-as-a-Service یا IaaS: ترجمه فارسی این خدمات، زیرساخت به‌عنوان سرویس است که زیرساخت و منابع را به‌صورت مجازی و در بستر آنلاین در اختیار افرادی که به آن نیاز دارند قرار می‌دهد. خدماتی که ارائه می‌شوند شامل منابع ذخیره داده، سرور و شبکه هستند که توسط تأمین‌کنندگان این خدمات مدیریت شده و در اختیار افرادی که نیاز دارند قرار می‌گیرد.

کلا کامپیوتینگ مزیت های رایانش ابری

مزیت های رایانش ابری برای کسب و کارها

برای کسب‌وکارهایی که فعالیت خود را در فضای مجازی به‌تازگی شروع کردند، پارامترهای زیادی هستند که باید در نظر بگیرند تا هم هزینه‌های پرداختی خود را مدیریت کنند، هم زمینه لازم و صحیح را برای رشد و گسترش بیزنس خود فراهم کنند. اولین قدم برای شروع فعالیت آنلاین، ایجاد یک بستر مناسب برای برقراری ارتباط با جامعه هدف است. این بسترها می‌توانند سایت یا اپلیکیشن باشند. بالطبع تأمین تمامی امکانات و منابع مورد نیاز برای راه‌اندازی این بستر نیاز به صرف هزینه زیاد و داشتن نیروی متخصص و آگاه در جهت نگه‌داری و پیشرفت آن است. رایانش ابری این مسئله را تا حد زیادی برای کسب‌وکارها آسان کرده‌است.

امکاناتی که در چارچوب رایانش ابری ارائه می‌شوند توسط تأمین‌کنندگان فضای ابری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. تأمین‌کنندگان برای اینکه بتوانند این خدمات را ارائه دهند زیرساخت‌هایی را ایجاد می‌کنند که وظیفه حفظ و نگه‌داری آن را به‌طور کامل بر عهده خود می‌گیرند، به همین دلیل بخش زیادی از مسئولیت از دوش کاربران برداشته می‌شود. مزیت‌هایی که استفاده از ابر سرور برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند شامل موارد زیر می‌شود:

  • سیستم پرداختی منعطف

اگر نیاز به استفاده از این فضا و امکانات داشته باشید ، باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت در این محیط را نیز برای خود ایجاد کنید. الفبای فعالیت در این فضای آنلاین و طراحی سایت، تهیه هاست از تأمین‌کننده سرور است. شما می‌توانید براساس نیاز خود از امکاناتی که تأمین‌کننده هاست ارائه می‌دهد استفاده کنید. این امکانات شامل دیتابیس و پهنای باند و ... است. یکی از مزایای رایانش ابری برای کسب‌و‌کار این است که می‌توانند مصرف از منابع تأمین‌کننده سرور را براساس نیاز خود تنظیم کنند. به‌دنبال همین امر، می‌توانند براساس مصرف خود پرداخت انجام دهند.

تصویر وکتور از رایانش ابری

  • صرفه‌جویی در هزینه ها

نگه‌داری از سرور شرایط خاص خود را دارد. سرور باید در فضای خاص با دمای پایین نگه‌داری و حفظ شود. نگه‌داری و به‌روزرسانی نرم‌افزاری و ارتقا سخت‌افزاری سرور نیاز به نیروی متخصص دارد که دانش کافی داشته باشد و بتواند در موقع نیاز اقدامات لازم را انجام دهد. قطعا پرداخت این هزینه برای کسب‌وکارهای نوپا سنگین است و استفاده از رایانش ابری می‌تواند تا حد زیادی این هزینه‌ها را کاهش دهد. زیرا مسئولیت به‌روزرسانی و نگه‌داری از سرور به‌طور کامل بر دوش تأمین‌کننده هاست است و شما تنها از این امکانات استفاده می‌کنید.

  • جلوگیری از بروز حمله به سرور

یکی از مشکلاتی که برای تمامی کسب‌وکارها ایجاد می‌شود حمله به سایت ازطریق رقبا است. در این حمله به‌طور کلی تعداد زیادی درخواست به یک سایت ارسال می‌شود. هر سایتی ظرفیت محدودی برای پاسخ‌دهی به درخواست‌های ارسال شده دارد. وقتی به‌صورت حمله‌وار تعداد زیادی درخواست به یک سایت ارسال می‌شود، آن را از دسترس کاربر خارج می‌کند و به اصطلاح سایت down می‌شود. رایانش ابری به این دلیل که به یک فضا و سرور متمرکز محدود نیست و مجموعه‌ای قطعات سخت‌افزای است که در نقاط مختلفی حضور دارند و در اتحاد با یکدیگر کار می‌کنند، ظرفیت نامحدودی برای پاسخگویی به درخواست‌های ارسال شده دارد. در نتیجه، حتی اگر حمله‌های ساختاری به سایت شما انجام شود تاثیری روی عملکرد آن ندارد و همیشه در دسترس کاربران است.

ابر زس ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری

مجموعه ابر زس یکی از فعالان در زمینه ارائه خدمات مبتی بر رایانش ابری در ایران است که سرویس‌های خود را در اختیار کاربران زیادی قرار دادند. مجموعه‌های بزرگی در حال حاضر با ابر زس همکاری می‌کنند و از خدمات منحصر به‌ فرد پس از فروش آن بهره‌مند می‌شوند. شما به‌عنوان کسب‌و‌کار می‌توانید با مشاوران ارتباط برقرار کنید و از خدمات ابری زس استفاده کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده