نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

برندهای رولکس و هابلوت از نگاه فروشگاه ساعت اشرافی

برخی افراد به‌حدی یک برند ساعت را دوست دارند که روی آن سوگند یاد می‌کنند، اما از نظر شما کدام برند ساعت بهتر است؟ در این مقاله از فروشگاه اشرافی، به بررسی و مقایسه این دو برند پرداخته شده است.

مقایسه ساعت‌های برند رولکس و هابلوت: کدام برند بهتر است؟

شاید همه‌ی ما بارها این سؤال را شنیده باشیم که ساعت هابلوت بهتر است یا ساعت رولکس. با درنظرگرفتن شرایط طرح این سؤال، پاسخ به آن به شکل‌های مختلف امکان‌پذیر است. حال برخی از این پاسخ‌ها را بررسی می‌کنیم.

در هنگام مقایسه‌ی این دو برند مشهور ساعت سؤالات مختلفی ممکن است مطرح شود که در اینجا به آن‌ها می‌پردازیم. این دو برند لوکس ساعت طرفداران زیادی دارند و اغلب برای انتخاب یک ساعت لوکس از محصولات یک شرکت ساعت سازی معروف سوئیسی این دو برند مورد توجه قرار می‌گیرند. اگر کسی در فکر خرید ساعت باشد و بخواهد بداند که کدام برند ساعت بهتر است، باید گفت که هر دو برند ساعت‌های مچی فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند. حال می‌خواهیم ببینیم که کدام برند بهتر است.

به منظور سهولت کار علاقه‌مندان به ساعت، ما برای هر برند دو لینک مجزا ایجاد کرده‌ایم تا افراد ضمن مقایسه ویژگی‌های هر دو برند، تصاویر این محصولات را نیز مشاهده کنند. با کلیک روی یکی از این لینک‌ها، یک تب جدید باز می‌‌شود تا بتوان از محصولات هر دو برند با هم بازدید کرد.

کدام برند ساعت بهتر است، رولکس یا هابلوت؟

در بین 50 برند ساعت برتر سوئیسی، 16 برند ساعت نسبت به مابقی پیشتازند. همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که در کشور سوئیس صنعت ساعت سازی یک صنعت بسیار مهم تلقی می‌شود و این دو برند سوئیسی در سراسر جهان بسیار بزرگ و شناخته شده‌اند. آیا برند ساعت هابلوت از رولکس بهتر است؟ باتوجه‌به بررسی‌های صورت گرفته این دو برند به شکل زیر مقایسه می‌شوند.

تا به امروز، پس از دو برند نسکافه و نستله، برند رولکس سومین برند بزرگ جهان شناخته می‌شود و همچنین این ساعت مشهورترین برند ساعت سوئیسی با تقریباً 100% شهرت برند در سطح بین‌المللی به شمار می‌آید.

در زبان فرانسه هابلوت به معنای «دریچه» است و نام‌ این برند از شکل قاب روئی و قاب پشتی این نوع ساعت الهام گرفته است. از بین پنجاه برند برتر سوئیسی، هابلوت در جایگاه چهلم قرار دارد و همچنین این برند چهاردهمین برند ساعت سوئیسی شناخته شده در جهان محسوب می‌شود. آیا هابلوت یک برند بزرگ است؟ بله! اگرچه هابلوت برند بسیار مهمی‌ است اما معمولاً برند ساعت رولکس بیشتر از هابلوت برند برتر جهانی شناخته می‌شود.

معمولاً وقتی افراد یکی از این دو برند ساعت را به‌دست خود می‌بندند، به گمان بیشتر مردم این ساعت زیبا متعلق به برند رولکس است (نه هابلوت) و اغلب می‌گویند «چه ساعت رولکس زیبایی پوشیده‌ای!». بااین‌حال، هر کسی که در عرصه تجارت ساعت سازی سر رشته‌ای داشته باشد به خوبی می‌داند که اگرچه سن تأسیس شرکت هابلوت نسبت به رولکس پائین‎تر است، اما این برند یک برند ساعت فوق‌العاده به شمار می‌آید.

قیمت ساعت‌های هابلوت در مقایسه با رولکس

شروع قیمت‌های ساعت رولکس تقریباً 500 دلار بالاتر از ارزان‌ترین ساعت هابلوت است. در حال حاضر، مقرون‌به‌صرفه‌ترین ساعت رولکس جدید، ساعت مردانه 39 میلی‌متری رولکس، مدل اویستر پرپچوال است و پس از آن ساعت‌های زنانه 33 میلی‌متری رولکس دیت جاست هستند که قیمت آن‌ها از حدود 500 دلار به بالا آغاز می‌شود. این دو مدل ساعت از کالیبرهای خودکار استفاده می‌کنند و موتور آن‌ها کاملاً مکانیکی است.

قیمت ساعت‌های هابلوت نسبت به رولکس اغلب پائین‌تر ست. معمولاً محصولات این برند در مقایسه با رولکس از لحاظ قیمت مقرون ‌به ‌صرفه‌ترند، مانند ساعت‌های زنانه 33 و 36 میلی‌متری کلاسیک فیوژن هابلوت یا ساعت‌های مردانه 42 میلی‌متری کلاسیک فیوزن اتوماتیک که حدود 150 دلار بیشتر از مدل کوارتز 33 میلی‌متری زنانه قیمت دارند. این ساعت های کوارتز مقرون‌به‌صرفه هستند و با قدرت باتری کار می‌کنند.

بااین‌حال، همیشه دو چیز که قابل مقایسه‎اند باید با هم مقایسه شوند. باید توجه داشت که امروزه شرکت ساعت سازی رولکس ساعت‌های کوارتز تولید نمی‌کند. شرکت رولکس به خاطر ساخت ساعت‌های مکانیکی‌اش اغلب به خود می‌بالد و البته این نوع ساعت با استقبال گرم دوستداران و مجموعه‌داران ساعت در سراسر جهان رو‌به‌رو شده است. درست است، در گذشته ساعت‌های رولکس کوارتز تولید می‌ شد، اما شرکت رولکس برای آخرین بار در سال 2001 یک مدل ساعت اویسترکوارتز را در کاتالوگ محصولات خود معرفی کرد، اما از آن زمان به بعد، تولید این نوع محصول متوقف شد و در عوض شرکت رولکس تمرکز خود را روی تولید موتورهای مکانیکی با کیفیت و دقت بالا قرار داد.

بنابراین، باتوجه‌به موارد فوق، این سؤال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان ارزش ارزان‌ترین ساعت موتور اتوماتیک رولکس را در مقابل مقرون‌به‌صرفه ترین ساعت کوارتز هابلوت تعیین کرد؟

در اینجا یک سؤال دیگر نیز مطرح است:

ساعت‌های برند هابلوت یا رولکس: کدام یک با ارزش‌تر است؟

آیا هابلوت ساعت خوبی است؟ بله. این برندِ ساعت بسیار عالی است. همواره نوعی همبستگی مستقیم بین ارزش برند، شناخت برند و ارزش فروش مجدد برند وجود دارد. برخی از ساعت‌ها بنا به برخی دلایل دیگر، مانند کمیاب بودن ساعت و وضعیت نمادین ساعت، ارزش فروش مجدد بالایی دارند. به‌طور کلی، هرچه یک برند معتبرتر باشد، فروش محصولات آن برند سود بیشتری نصیب تولید کننده خواهد کرد. این قاعده کلی در بیشتر محصولات، نه فقط ساعت ها، صادق است.

باتوجه‌به ارزش جزئیات به کار رفته در ساعت‌های رولکس، در حقیقت، ارزیابی این برند ساعت به شکل کلی امکان‌پذیر نیست. بااین‌حال، باتوجه‌به میانگین درصد مبلغی که یک خریدار در ابتدای امر برای خرید ساعت رولکس یا هابلوت خود پرداخت می‌کند، در مقایسه با مبلغی که او قادر است آن ساعت را در بازار دست دوم بفروشد، معمولاً احتمال فروش مجدد ساعت های رولکس در مقایسه با ساعت هابلوت بیشتر است. این مسئله همیشه وجود داشته است. چه ساعتی بهتر از ساعت رولکس است؟ حال با درنظرگرفتن میانگین ارزش فروش مجدد ساعت‌های رولکس، چه ساعتی بهتر از رولکس در بازار وجود دارد؟ هیچ ساعتی!

حال یک سؤال دیگر وجود دارد: چرا یک شخص تصمیم به فروش ساعت برند رولکس یا هابلوت خود می‌کند؟ من هم پاسخ این سؤال را نمی‌دانم. بااین‌حال، در اینجا به دلایل رایج خرید این دو برند ساعت‌ می‌پردازیم و همچنین دلیل گرانی ساعت‌های هابلوت را بررسی می‌کنیم.

خرید ساعت های هابلوت

مزایا و معایب خرید ساعت های هابلوت

مزایا

  • از ساعت‌های هابلوت تحت عنوان ساعت‌های مد روز نام برده می‌شود. بیشتر این ساعت‌ها روی مچ دست افراد بسته می‌‌شوند، مانند ساعت هابلوت قاب بشکه‌ای مدل اسپیریت اف بینگ بنگ
  • هابلوت چند ساعت منحصر‌به‌فرد نیز تولید کرده است که شاهکار صنعت ساعت سازی به شمار می‌ آیند مانند مجموعه MP
  • قیمت محصولات اولیه شرکت ساعت‌ سازی هابلوت در مقایسه با رولکس پائین‌تر است.
  • هابلوت مدل‌های زیادی با طرح‌های یخی و پرزرق و برق به بازار ارائه کرده است.
  • ساعت‌های هابلوت بسیار منحصر به فردند، چرا که در تولید بند این ساعتها از مواد مختلفی استفاده می‌شود و این ساعت‌ها طرح‌های متفاوتی دارند.
  • هابلوت سابقه طولانی در تولید ساعت های طرح اسپرت، ساعت‌هایی با نسخه محدود و ساعت هایی با نسخه ویژه و منحصر‌به‌فرد دارد.
  • هابلوت ساعت های مچی زیادی با بند لاستیکی تولید کرده است. اما، رولکس تنها چند مدل ساعت با دستبند ثبت شدۀ رولکس به نام ایسترفلکس وارد بازار کرده است. اما از زمانی‌که رولکس ساعت 40 میلی‌متری مدل یات مستر را به بازار عرضه کرد، این برند به مجموعه دیتونا نیز راه یافت.
  • هابلوت مدل‌های کوارتزی با دقت بالا به بازار عرضه کرده است که نسبت به ساعت های مچی مکانیکی نیاز به نگه‌داری کمتری دارند.

معایب

  • هابلوت یک برند بزرگ ساعت مچی است، اما شهرت و اعتبار آن به اندازه برند رولکس نیست.
  • فروش مجدد ساعت های هابلوت مانند ساعت‌های رولکس با استقبال چندانی مواجه نمی‌ شود.
  • مدل‌های ساعت هابلوت به اندازه رولکس قیمت بسیار بالایی ندارند (این مسئله برای برخی افراد اهمیت دارد) اما این برند مجموعه‌ای عالی از مدل‌های طرح یخی برای طرفداران کالاهای مجلل تولید می‌کند.
  • کارشناسان عرصه تولید و فروش ساعت، هابلوت را یک برند معتبر می‌دانند که هم در تولید ساعت‌های مکانیکی و هم ساعت های کوارتزی با کیفیت فعالیت دارد. ساخت ساعت‌های میکرومکانیک، برخی از علاقه‌مندان عرصه تولید ساعت‌ را شگفت زده کرده است. این افراد ایده‌آل‌گرا تنها برندهایی را ستایش می‌ کنند که منحصراً ساعت‌های کاملاً مکانیکی تولید می‌ کنند. البته این نوع ستایش لزوماً نوعی عیب نیست، زیرا افراد زیادی نیز ساعت های کوارتز را ترجیح می‌ دهند که لازم است از آن‌ها نام برد.

آیا هابلوت یک برند لوکس است؟ همان‌طور که در بخش مزایا و معایب گفته شد، برند هابلوت به واسطه‌ی خط تولید و طراحی منحصر‌به‌فرد خود و ساخت ساعت های لوکس برای طرفداران ساعت‌های مد روز و همچنین تولید طرح‌ها و ساعت‌های فوق‌العاده و مدرن جایگاه خود را در عرصه تولید ساعت پیدا کرده است. هابلوت یک برند پیشرو در عرصه تولید ساعت است و از نظر بسیاری از علاقه‌مندان به ساعت، از برند هابلوت می‌توان به‌عنوان «یک برند ساعت با بازار بزرگ» یاد کرد. در این برند جوان، با پیشینه تاریخی نه چندان طولانی و تثبیت نشده، یک استراتژی بازاریابی قاتل حاکم است که بسیار هم خوب عمل کرده است.

آیا خرید ساعت های هابلوت ارزش این مقدار هزینه را دارد؟ شرکت سازنده ساعت‌های هابلوت مفتخر است که به کمک هنر همجوشی و با استفاده از موادی که در گذشته در ساعت‌ها استفاده نمی‌شد، امروزه در عرصه تولید ساعت فعالیت چشمگیری دارد. همچنین، این شرکت قادر است انواع ساعت در رنگ‌های مختلف و طرح بندهای متنوع به بازار عرضه کند. قیمت‌های هابلوت نیز اغلب رقابتی است و در چند سال اخیر به‌جای استفاده از موتور های ETA ébauche به منظور بالا بردن اعتبار یک برند در بازار، در جهت تغییر موتور داخلی ساعت تلاش شده است. برای بسیاری از افراد، این دلایل قیمت بالای این دو برند را توجیه می‌کند. از سوی دیگر، برای برخی دیگر، ذکر این دلایل کافی نیست. تا به امروز، هیچ پاسخ متفق القولی در این‌باره ارائه نشده است. حال ما هم باید بررسی کنیم که آیا این عوامل برای ما هم ارزشمندند یا خیر.

خرید ساعت رولکس

مزایا و معایب خرید ساعت رولکس

مزایا

  • برند رولکس یکی از شناخته‌شده‌ترین برند ساعت‌های لوکس در جهان به شمار می‌آید.
  • به‌طور کلی، ارزش فروش مجدد ساعت‌های رولکس نسبت به اکثر برندهای لوکس بیشتر است.
  • رولکس دارای مدل‌های پرزرق و برق بسیاری است، به‌عنوان مثال مدل‌هایی با قاب‌های روئی الماس، صفحه‌های طرح سنگ فرش (پوشیده با الماس) و انواع فلزات گرانبها (اگر به آن علاقه مندید).
  • شرکت رولکس نوآوری‌های زیادی را با نام خود ثبت کرده است، مانند فنر رقاصک پاراکروم آبی، دستبند ایسترفلکس، اویسترلاک، آلیاژ طلای اوررز (رز گلد)، درج‌های قاب سراکروم، تاج‌های سیم‌پیچ دو قفله و سه قفله و غیره.
  • شرکت رولکس چندین ساعت نمادین مانند رولکس ساب مارین ، رولکس دیتونا کازموگراف، رولکس اکسپلورر، رولکس سی دوولرو غیره نیز به بازار عرضه کرده است.
  • ساعت‌های مکانیکی رولکس همگی کرونومترهای فوق‌العاده ای

معایب

  • قیمت ساعت‌های رولکس نسبت به هابلوت اغلب بالاتر است.
  • تنوع بند ساعت‌های رولکس به اندازه‌ی ساعت‌های هابلوت نیست.
  • شرکت رولکس به اندازه شرکت هابلوت ساعت‌های نسخه ویژه و ساعت‌های نسخه محدود تولید نمی‌کند.
  • در تولید بند لاستیکی ساعت‌های هابلوت در مقایسه با رولکس اغلب موارد مختلفی به کار رفته است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده