نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

با چه مقدار پول می شود از صرافی ایرانیکارت بیت کوین خرید؟

حداقل مقدار خرید بیت کوینی که برای شروع سرمایه‌گذاری نیاز دارید توسط پلتفرمی تعیین می‌شود که برای انجام تراکنش انتخاب می‌کنید.

صدها صرافی خارجی و ایرانی وجود دارد که می‌توانید ازطریق آن‌ها بیت کوین خریداری کنید. بااین‌حال باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین امنیت و کمترین کارمزد را دارد. به‌عنوان مثال، صرافی کوین بیس حداقل میزان خرید بیت کوین را از ۲ دلار مجاز می‌کند اما برای انجام تراکنش به ایرانیان اجازه فعالیت نمی‌دهد. جدا از ریسک سرمایه‌گذاری ازطریق پلتفرم‌های خارجی، امکان خرید مستقیم با ریال نیز وجود ندارد. بنابراین بهتر است خرید بیت کوین را ازطریق صرافی های ایرانی از جمله صرافی ایرانیکارت انجام دهید، چرا که هم امکان خرید مستقیم با ریال را برای شما فراهم کرده و هم امنیت سرمایه شما را تضمین می‌کند.

با چه مقدار پول می‌توان بیت کوین خرید؟

به‌صورت کلی خرید بیت کوین با مقدار بسیار کم توصیه نمی‌شود زیرا علاوه‌بر مبلغ پرداختی بابت خرید خود ارز، اکثر صرافی‌ها برای خرید، فروش و انتقال آن هزینه کارمزد دریافت می‌کنند که این موضوع هزینه معامله بیت کوین شما را افزایش می‌دهد. بیت کوین‌ها را می‌توان به واحدهای کوچک ساتوشی تقسیم کرد. این تقسیم کردن باعث تسهیل تراکنش‌ها با حجم کم می‌شود. بنابراین اگر مقدار سرمایه شما کم است می‌توانید واحدهای کوچک‌تر بیت کوین را خریداری کنید.

ساتوشی چیست؟

ساتوشی کوچک‌ترین واحد ارز دیجیتال بیت کوین است. این نام از ساتوشی ناکاموتو، بنیان گذارپروتکل مورد استفاده در بلاک‌چین و ارز دیجیتال بیت کوین گرفته شده است.

هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

از آن جایی که ارزش بیت کوین به‌صورت تصاعدی افزایش یافته است، برای تراکنش‌های با حجم کمتر به ارزش‌های کوچکتری نیاز است. واحدهای کوچک انجام تراکنش‌های بیت کوین را آسان‌تر می‌کنند. در هر بیت کوین صد میلیون ساتوشی (سات) وجود دارد. یعنی هر ساتوشی، ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین ارزش دارد.

شایان ذکر است که ساتوشی تنها زیرمجموعه بیت کوین نیست. میلی بیت کوین نیز اصطلاحی برای یک هزارم بیت کوین یا BTC0.001 است. یک میکروبیت کوین یک میلیونم بیت کوین یا BTC0.000001 است. همچنین در شبکه لایتنینگ، امکان تراکنش با استفاده از واحدی حتی کوچک‌تر از ساتوشی نیز وجود دارد. این واحد که به‌عنوان میلی ساتوشی شناخته می‌شود، نشان‌دهنده یک هزارم اندازه یک ساتوشی است، اما در خود شبکه بیت کوین قابل استفاده نیست.

انداختن سکه در قلک ایرانیکارت

حداقل و حداکثر خرید بیت کوین در ایرانیکارت چقدر است؟

کاربرانی در ایرانیکارت حساب کاربری خود را تایید کرده‌اند می‌توانند روزانه از ۰.۰۰۱ بیت کوین تا ۰.۰۸۴ بیت کوین را ازطریق پرداخت با حساب بانکی متصل اکانت خود خریداری کنند. البته توجه کنید در ایرانیکارت سقف خریدی معادل ۲۵۰ میلیون تومان بیت کوین در هفته نیز وجود دارد.

حداقل و حداکثر فروش بیت کوین در ایرانیکارت چقدر است؟

حداقل مقدار بیت کوینی که می‌توان به ایرانیکارت در یک شبانه روز فروخت معادل ۰.۰۰۰۵ بیت کوین است. این مقدار در حداکثرترین حالت ۰.۶۳۰۱ بیت کوین است.

کارمزد خرید و فروش بیت کوین در صرافی ایرانیکارت

لازم است بدانید که هنگام معامله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال انواع کارمزد معامله، شبکه وجود دارد. پرداخت کارمزد شبکه به منظور برداشت ارز از صرافی یا انتقال به کیف پول یک کارمزد اجباری است که تا زمانی‌که پرداخت نشود اجازه برداشت یا انتقال نیز صادر نمی‌شود. کارمزد معاملات و پلتفرم توسط صرافی که در آن فعالیت می‌کنید مشخص می‌شود و این مقدار می‌تواند از ۰ تا هر عددی باشد. اکثر پلتفرم‌های خرید و فروش بیت کوین دارای کارمزد معاملات هستند بااین‌حال صرافی ایرانیکارت یکی از معدود صرافی‌های داخلی است که برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از کاربران کارمزد معامله دریافت نمی‌کند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده