نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

انواع دستگاه شیرینگ پک ایرانو صنعت و مشخصات آن‌ها

یکی از انواع دستگاه بسته‌بندی که امروزه بسیار محبوب شده است، دستگاه شیرینگ پک است. این دستگاه با قابلیت های ویژه‌ای که دارد، قادر است تا انواع محصولات مختلف را در تمام صنایع بسته‌بندی کند.

هر کدام از تولیدکنندگان باتوجه‌به دلایل زیادی که وجود دارد، نسبت به زمینه کاری خود نیاز به این روش بسته‌بندی دارند. به‌صورت کلی باید گفت که استفاده از دستگاه شیرینگ به علت سرعت بالای بسته‌بندی، ارزان بودن، کیفیت بالا و حمل‌و‌نقل مطمئن بسیار رواج پیدا کرده است. بهترین انواع این دستگاه را با قیمت به روز، می‌توانید در مجموعه ایرانو صنعت مشاهده کنید.

دستگاه شیرینگ پک

شیرینگ پک درواقع یک نوع پوشش محافظت کننده از کالاها است که توسط یک نایلون مخصوص شفاف، روند کار انجام می‌شود. این نایلون با عملیات حرارت دهی، به دور محصول پیچیده می‌شود و شکل محصول را به خود می‌گیرد. این عملیات درنهایت یک بسته‌بندی محکم و واحدی را به ما می‌دهد.

فیلم های شیرینگ (نایلون پلاستیکی) پلیمری، رایج ترین انواع آن هستند. این بسته‌بندی، به محصولات کمک می‌کند تا دربرابر رطوبت و هر نوع ماده آسیب زننده حفظ شوند. این بسته‌بندی می‌تواند برای بسیاری از صنایع، انتخابی مناسب باشد. شیرینگ پک با بسته‌بندی محکم، شفاف و ضخامت های مختلف، کاربردهای زیادی دارد.

نحوه عملکرد کلی دستگاه شیرینگ

به‌طور کلی دستگاه‌های شیرینگ شامل دستگاه دوخت، تونل حرارتی یا جایگاهی برای حرارت دهی به فیلم شیرینگ و نوار نقاله هستند. بسته به اینکه این دستگاه‌ها از چه نوعی باشند، می‌توانند قابلیت های متفاوتی داشته باشند. دستگاه‌های شیرینگ در صورتی که از نوع دستی باشند، دوخت و حرارت دهی آن‌ها توسط دو دستگاه جداگانه صورت می‌گیرد. دستگاه‌های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک، از قسمت دوخت، حرارت دهی و نوار نقاله در یک دستگاه برخوردار هستند و فقط استفاده از اپراتور یا خودکار بودن دستگاه‌ها، منشا تفاوت آن‌ها با یکدیگر است. همچنین باید گفت که دستگاه شیرینگ دارای انواع گازسوز، برقی و دوگانه سوز است که هرکدام مزیت های خود را دارند.

انواع دستگاه شیرینگ

استفاده از دستگاه شیرینگ پک، بسیار آسان است. این دستگاه انواع مختلفی دارد و در سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تقسیم‌بندی می‌شود. تمام مدل‌های آن در این سه نوع جای دارند. برای مشاهده انواع دستگاه شیرینگ پک روی سایت ایرانو صنعت کلیک کنید.

  • دستگاه شیرینگ دستی : قابل استفاده برای کالاها و محصولات کوچک
  • شیرینگ پک کابینی: قابل استفاده برای بسته‌بندی محصولات کوچک
  • دستگاه شیرینگ تونلی: قابل استفاده برای بسته‌بندی محصولات کوچک و بزرگ
  • شیرینگ نیمه اتوماتیک: مناسب برای بسته‌بندی محصولات متوسط و کوچک
  • دستگاه شیرینگ اتوماتیک: قابل استفاده برای بسته‌بندی محصولات بزرگ و کوچک
  • دستگاه لیبل شیرینگ: قابل استفاده برای شیرینگ کردن لیبل روی بطری توسط تونل حرارتی

انواع دستگاه‌های بسته‌بندی

دستگاه شیرینگ دستی

این دستگاه توسط سشوار صنعتی فرایند بسته‌بندی را انجام می‌دهد. بدین صورت که ابتدا فیلم شیرینگ دور محصولات قرار می‌گیرد و توسط دستگاه دوخت، دوخت نایلون انجام می‌شود. سپس نایلون را به وسیله سشوار صنعتی حرارت می‌دهند. این عملیات توسط اپراتور صورت می‌گیرد. بعد از آن نایلون به محصول جذب می‌شود و شکل محصول را به خود می‌گیرد. درنهایت محصولات به‌صورت تک عددی یا چند عددی بسته‌بندی می‌شوند. این دستگاه مخصوص کسب و کارهای کوچک، تولیدات کم و محصولاتی با ابعاد کوچک است.

دستگاه شیرینگ کابینی

این دستگاه برای بسته‌بندی محصولات کوچک استفاده می‌شود و نیازی به دستگاه دوخت مجزا ندارد. در این دستگاه از فیلم شیرینگ PP، PO، PVC استفاده می‌شود. دستگاه کابینی بدین صورت عمل می‌کند که ابتدا محصول مورد نظر را درون نایلون مخصوص قرار داده، سپس به دستگاه کابینی وارد می کنیم. در این حال، دستگاه محصول را دوخت زده و توسط حرارت موجود، آن را پک بندی می‌کند.

دستگاه شیرینگ تونلی

دستگاه شیرینگ تونلی برای بسته‌بندی محصولاتی با ابعاد بزرگ و کوچک استفاده می‌شود. کار این دستگاه به شکلی است که فیلم شیرینگ دور محصول پیچیده می‌شود، در تونل حرارتی منقبض می‌گردد و درنهایت محصول به صورتی شکیل بسته‌بندی می‌شود. در دستگاه تونلی، تمام مراحل با یک دستگاه دوخت جداگانه انجام می‌شود و جابجایی محصولات باید به وسیله اپراتور انجام شود.

دستگاه نیمه اتوماتیک

در دستگاه نیمه اتوماتیک، عملیات دوخت به وسیله خود دستگاه صورت می‌گیرد. بعد از آن، محصولات به وسیله نوار نقاله، به کوره حرارتی وارد می‌شوند و شیرینگ آن‌ها انجام می‌شود.

دستگاه تمام اتوماتیک

از این دستگاه برای محصولاتی استفاده می‌شود که از وزن بالا و حجم کمی برخوردار هستند؛ محصولاتی مانند بطری آب معدنی، قطعات مختلف صنعتی و موارد دیگر. همچنین دستگاه تمام اتوماتیک از حسگر الکترونیکی برای هدایت اتوماتیک محصولات و برش خودکار پلاستیک برخوردار است.

دستگاه شیرینگ تمام اتوماتیک

موارد استفاده از شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک، یکی از پر کاربردترین انواع دستگاه بسته‌بندی به شمار می‌رود. کاربردهای زیاد این دستگاه، به‌دلیل مدل‌های مختلف آن است. در ادامه مطلب به بررسی برخی از کاربردهای شیرینگ پک خواهیم پرداخت.

  • بسته‌بندی ماسک
  • بسته‌بندی بطری
  • بسته‌بندی انواع لوازم بهداشتی و دارویی
  • بسته‌بندی ادویه جات
  • بسته‌بندی انواع مواد غذایی
  • شیرینگ کردن انواع بسته‌بندی ها
  • و ...

مزایای بسته‌بندی با دستگاه‌های شیرینگ

  1. پیشگیری از ورود گرد و خاک، رطوبت، تخریب محصول و افت قیمت آن.
  2. حمل‌و‌نقل سریع‌تر و ایمن تر نسبت به بسته‌بندی های دیگر.
  3. پیشگیری از ترک خوردگی، شکستگی و ... محصول.
  4. انبارداری آسانتر و نگه‌داری طولانی مدت بدون کاهش کیفیت محصولات.
  5. پایین آوردن هزینه ها تا 70 درصد در مقایسه با کارتن.
  6. جلوگیری از آسیب حشرات.
  7. قابلیت چاپ و تبلیغ روی نایلون شیرینگ.

دستگاه شیرینگ پک های ساخت شرکت ایرانو صنعت

شرکت ایرانو صنعت در زمینه طراحی و تولید دستگاه شیرینگ پک، از تجربه درخشان 10 ساله برخوردار است و می‌تواند راهنمای خوبی برای خریداران باشد. در این خصوص، برای اینکه مشخص شود کدام یک از دستگاه‌های شیرینگ برای کسب‌و‌کار شما مناسب است، می‌توانید از مجموعه ایرانو صنعت مشاوره های لازم را به‌صورت کاملا رایگان دریافت کنید تا هرگونه ابهام در این زمینه رفع شود.

علاوه‌بر اینکه می‌توانید در سایت مجموعه، تمام محصولات را مشاهده کنید و از آخرین قیمت‌ها مطلع شوید، در صورتی که برای کسب‌و‌کار خود نیاز به ساخت سفارشی دستگاه شیرینگ دارید، مجموعه ایرانو صنعت این امر را با بهترین کیفیت و قیمت برای شما امکان‌پذیر می‌کند.

دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده