نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰

معیارهای انتخاب سیستم مناسب برای برنامه نویسی

چه یک برنامه نویس حرفه ای باشید و چه تازه کار اولین موردی که باید در نظر داشته باشید تهیه بهترین سیستم برای برنامه نویسی است.

با ظهور اینترنت، توسعه وب و برنامه نویسی تحت وب در میان توسعه دهندگان وب بیش از پیش محبوبیت پیدا کرده و همین موضوع نیز باعث شده تا در پی ابزار مناسب برای شغل خود باشند. انتخاب و خرید قطعات مناسب برای کامپیوتر از مهم ترین مواردی است که هر برنامه نویسی باید قبل از شروع به فعالیت خود به آن توجه کند و با در نظر گرفتن نیازهای خود بهترین سیستم را برای خود سرهم کند.

سیستم های خانگی با توجه به اینکه گزینه های بیشتری برای انتخاب قطعات به کاربر می دهد گزینه مناسبی برای برنامه نویسان هستند، اما در اینجا این سوال پیش می آید که چه معیارهایی برای خرید قطعات کامپیوتر وجود دارد. در ادامه قصد داریم تا معیارها و مولفه های مهم در انتخاب قطعات و اسمبل کردن از خرید و قیمت پاور کامپیوتر تا نوع حافظه را توضیح دهیم. اگر از برنامه نویسان خبره هستید یا به تازگی قصد ورود به دنیای برنامه نویس ها را دارید و می خواهید یک سیستم مناسب برای خود سرهم کنید تا آخر همراه ما بمانید.

 

بهترین پردازنده برای برنامه نویسی

CPU یا پردازنده مرکزی از مهم ترین اجزای یک کامپیوتر است و نوع عملکرد آن در سرعت پردازش و اجرای برنامه ها تاثیر مستقیمی دارد. سرعت و دقت در برنامه نویسی بسیار مهم است بنابراین اگر قصد خرید بهترین سیستم برای برنامه نویسی را دارید در ابتدا باید به فکر به‌روزرسانی CPU باشید؛ به این منظور که جدیدترین نسل از پردازنده ها را تهیه کنید.

 

چه کارت گرافیکی برای سیستم برنامه نویسی مناسب است؟

برخلاف اشتباهات عموم، کارت گرافیک نه تنها برای سیستم های گیمینگ بلکه در انتخاب بهترین سیستم برای برنامه نویسی نیز تاثیر گذار است. به عنوان یک برنامه نویس باید اطمینان حاصل کنید که برنامه های مبتنی بر گرافیک به درستی اجرا شوند، بنابراین شما باید یک کارت گرافیک با عملکرد بالا را برای سیستم خود در نظر بگیرید تا عملکرد قابل قبولی را داشته باشید.

اگر نمی خواهید برای خرید GPU زیاد هزینه کنید، می توانید مدل های به صرفه ای همچون کارت گرافیک rx 580 یا مدل های اقتصادی سری Geforce GTX را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید عملکرد بهتری داشته باشید، کارت گرافیک انویدیا سری RTX انتخاب مناسب شما است. البته انتخاب GPU به نوع کسب و کار و انتظار شما بستگی دارد.

 

با ارتقاء حافظه RAM عملکرد سریع تری داشته باشید

داده ها قبل از پردازش در حافظه رم (RAM) قرار می گیرند به همین دلیل نیز در سرعت اجرای برنامه ها تاثیر مستقیمی دارد. بنابراین به عنوان یک توسعه دهنده باید در نظر داشته باشید که نه تنها GPU بلکه حافظه رم را نیز ارتقاء دهید، بلکه برای داشتن بهترین سیستم برای برنامه نویسی در کنار قیمت کارت گرافیک به فکر تامین بودجه برای خرید RAM نیز باشید.

عملکرد بهتر در برنامه نویسی با فضای ذخیره سازی بیشتر و سریع تر

عملکرد سریع و دقیق از جمله مواردی است که همیشه برنامه نویس های حرفه ای و توسعه دهندگان وب به دنبال آن بوده اند. تهیه یک حافظه SSD می تواند عملکرد بهتری به شما بدهد و سرعت دسترسی و اجرا در کامپیوتر را به حداکثر برساند که در زمان کمتری به نتیجه مطلوب برسید. به منظور عملکرد بهتر در برنامه نویسی می توانید یک حافظه SSD برای درایو سیستم عامل تهیه کنید و برای ذخیره فایل ها نیز از یک هارد معمولی (HDD) استفاده کنید که در این صورت به عملکرد مطلوب خواهید رسید و همچنین هزینه خرید سیستم را کاهش می دهید.

 

انتخاب مادربرد مناسب برای برنامه نویسی

مادربرد از اجزای اصلی کامپیوتر به شمار می رود و نقش مهمی در انتخاب سایر قطعات کامپیوتر دارد. مادربردی که برای سیستم برنامه نویسی انتخاب می کنید باید حداقل از 64 گیگابایت حافظه رم، دو اسلات SSD M.2، دو اسلات PCIe x16 برای کارت گرافیک و دو اسلات PCIe x4 پشتیبانی کند. همچنین حداقل چهار پورت SATA، خروجی صدای اپتیکال، درگاه USB Type-C و پشتیبانی از جدیدترین نسخه USB لازم است تا بتوانید از عملکرد لازم در سیستم برنامه نویسی حرفه ای بهره مند شوید.

بهترین مانیتور برای برنامه نویسی

بهترین نمایشگر برای برنامه نویسی کدام است؟

بهترین سیستم برای برنامه نویسی نه تنها ازنظر سخت افزاری، بلکه از نظر خروجی تصویر نیز از نمایشگر حرفه ای برخوردار است. مهندس کامپیوتر یا برنامه نویس به صورت مداوم ساعت ها به مانیتور خود نگاه می کند و زمان زیادی را مشغول تجزیه و تحلیل خطوط کد نویسی می شوند. بنابراین انتخاب مانیتور مناسب برای عملکرد بهتر در برنامه نویسی نقش کلیدی را دارد و شما به عنوان یک توسعه دهنده باید به فکر تهیه نمایشگری با وضوح و کیفیت عالی باشید که پیشنهاد ما به شما وضوح فول اچ دی 1920 × 1080 است.

 

تاثیر صفحه کلید در عملکرد برنامه نویس

یک صفحه کلید خوب می تواند میزان بهره وری را بالا ببرد و عملکرد بهتری داشته باشد. از صفحه کلیدی استفاده کنید که کیفیت خوبی داشته باشد تا مدت زمان بیشتری دوام بیاورد و همچنین باید در نظر داشته باشید که ارگونومیک متناسب با موقعیت دست شما ساخته شده باشد. اگر در حین برنامه نویسی زیاد با اعداد کار می کنید برای بهره وری بهتر و عملکرد سریع تر از کیبوردی با صفحه شماره اختصاصی استفاده کنید. همچنین کیبورد با نور پس زمینه می تواند دید بیشتری به کاربر بدهد و حتی در مکان هایی با نور کم نیز بهره وری لازم را کسب کنید. پس اگر در اتاق تاریک نیز مشغول برنامه نویسی هستید، این ویژگی را نیز مد نظر داشته باشید.

 

ماوس با طراحی ارگونومیک و خوش دست

برخی افراد ماوس هایی با طراحی جمع و جور را انتخاب می کنند که ممکن است با استفاده طولانی مدت باعث خستگی مچ دست بشود. اگر می خواهید ساعت های طولانی جلو کامپیوتر کار کنید، از ماوس هایی با اندازه کوچک و طراحی صاف بپرهیزید و با انتخاب اندازه درست میزان کارایی و بهره وری را افزایش دهید. اگر دوست دارید کنترل ماوس را سفارشی کنید، مدل هایی که دکمه های اضافی و بیشتری دارند انتخاب کنید که سرعت و نوع حرکت ماوس با استفاده از این دکمه ها آسان تر است.

بهترین قطعات کامپیوتر برای برنامه نویسی

چه سیستمی برای برنامه نویسی مناسب است؟

در این مقاله معیارهای مهم در انتخاب قطعات برای بهترین سیستم برنامه نویسی را توضیح دادیم که با توجه به آنها می توانید سیستم مورد نیاز را تهیه کنید. شما اگر مشخصات سیستم انتخابی را بدانید به آسانی می توانید با توجه به موارد مذکور و همچنین با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین سیستم برای برنامه نویسی را تهیه کنید. ناگفته نماند که شما می توانید این قطعات کامپیوتری را با بهترین قیمت در فروشگاه اینترنتی آترین کالا با ضمانت سلامت و تحویل فوری، سفارش دهید.

 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده