نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

خرید ارز دیجیتال بیت کوین

یا می‌خواهید در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید؟ آیا اطلاعاتی فراتر از اصول اولیه ارز‌های دیجیتال دارید یا فقط اسم کریپتو‌کارنسی به گوشتان خورده است؟

ممکن است شما هم مثل برخی از افراد ازطریق بیت‌کوین با دنیای ارز دیجیتال آشنا شده باشید؛ چرا‌که در این چند سال اخیر افراد زیادی روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از سود زیادی بهره‌مند شده‌اند. اصلا چطور شد که بیت‌کوین نظر سرمایه‌گذاران و اقتصاد‌دانان بزرگ را به سمت خود جلب کرد؟ شاید این قبیل سؤالات برای شما هم پیش آمده باشد و دوست داشته باشید که اطلاعات بیش‌تری را کسب کنید.

در دنیای امروز افراد ترجیح می‌دهند به‌جای سرمایه‌گذاری به روش سنتی، در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. همان‌طور که اطلاع دارید، این بازار مالی در سراسر جهان انقلاب عظیمی را در دنیای پول به‌وجود آورده است. در بین رمز‌ارز‌های متعدد و بی‌شمار، بیت‌کوین شناخته‌ شده‌ترین رمز‌ارز است که از سال 2009 وارد بازار شده است. در‌واقع، در این چند سال اخیر توجه بسیار زیادی به ارز‌های دیجیتال، به‌خصوص بیت‌کوین شده است و افراد زیادی اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند.

بیت کوین پاداش ارز‌های دیجیتال

سفر به دنیای شگفت انگیزترین ارز دیجیتال

سال 2008 فرد یا گروهی با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو رمز‌ارز بیت‌کوین را اختراع کرد که یک سال بعد از آن، یعنی سال 2009 بعد از اینکه نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد، استفاده از این رمز‌ارز هم شروع شد. شما با استفاده از بیت‌کوین که یک رمز‌ارز غیر‌متمرکز است، می‌توانید به خرید و فروش پرداخته و با استفاده از صرافی‌ها و متصل شدن به اینترنت اقدام به ترید در بسیاری از کشور‌ها بکنید. شبکه این رمز‌ارز سرور یا قدرت مرکزی ندارد و همتا به همتا است. شما برای به‌دست آوردن بیت‌کوین باید ازطریق فعالیت‌های استخراج اقدام کنید که به آن فرایند پردازش تراکنش هم گفته می‌شود. در دنیای ارز دیجیتال به شخص استخراج‌کننده، ماینر می‌گویند که بعد از استخراج بیت‌کوین پاداش دریافت می‌کند. شاید بتوان گفت هدفی که این رمز‌ارز داشت، ذخیره یا انتقال ایمن پول بوده است که ارزش آن براساس تقاضای افراد تعیین می‌شود و وابسته به هیچ سازمانی نیست. ممکن است بپرسید که آیا در کشور ایران هم می‌توانیم به خرید و فروش این ارز دیجیتالی بپردازیم یا خیر؟

در سال 1397 بانک مرکزی ایران به‌کار‌گیری تمام ارز‌های دیجیتال، از‌جمله بیت‌کوین را ممنوع اعلام کرد؛ اما از سال 1398 قانون‌گذاری‌های لازم انجام و به رسمیت شناخته شد. به همین دلیل این چند سال اخیر افراد بسیار زیادی تصمیم به خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بازار گرفتند. از آنجایی که بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال با امنیت بالا بوده و سود بسیار زیادی را نصیب تریدر‌ها کرده، مورد توجه تعداد بسیار زیادی از افراد قرار گرفته است.

دلار پشتوانه‌ای برای تتر

سکه تتر در کنار ۲۰ دلاری

تتر را بیشتر بشناسید!

رئال کوین 5 سال بعد از انتشار بیت‌کوین، تتر را در سال 2014 با واحد اختصاری USDT ایجاد کرد که مبادلات آن از سال 2015 آغاز شد. به این ارز دیجیتالی Stable Coin یا ارز دیجیتال با‌ثبات می‌گویند؛ چرا‌که ارزش آن همواره ثابت و برابر 1 دلار آمریکا است. باتوجه‌به ثابت بودن قیمت آن شاید تصور کنید که این رمز‌ارز می‌تواند در مقابل نوسانات بازار شما را محافظت کند! تا حدودی می‌توان این حرف را تأیید کرد، اما از آن‌جایی‌که قیمت آن وابسته به دارایی‌های پشتوانه( دلار، فیات و یورو) است، هم‌زمان با آن‌ها بالا و پایین می‌شود. البته بهتر است این را بدانید که قیمت تتر به مقدار زیاد از محدوده 1 دلار خارج نمی‌شود و همیشه حوالی 1 دلار است. پس می‌توان با خرید تتر ارزش دارایی‌های دیجیتال خود را حفظ کرد و دیگر نگران نوسانات بازار ارز دیجیتال که به شکل آزاد اداره می‌شود، نشد. ویژگی‌های جذاب تتر از همان ابتدای ورود به بازار توجه افراد را به سمت خود جلب کرد و توانست رشد خوبی را تجربه کرده و محبوب کاربران باشد.

شما می‌توانید ازطریق این رمز‌ارز به شکل دیجیتالی دلار انتقال دهید. در‌واقع، چند مورد از مزایای تتر که موجب جذابیت و محبوبیت آن در بین معامله‌گران شده است، سرعت بالای آن به هنگام انجام تراکنش‌ها و کارمزد پایین است. برای تهیه یا خرید این رمز‌ارز‌ها می‌توانید ازطریق افراد حقیقی یا سایت‌های معتبر که به آن‌ها «صرافی ارز دیجیتال» گفته می‌شود، اقدام کنید. لازم است به این نکته هم توجه کنید که کلاهبرداری‌های زیادی در این حوزه انجام شده و به همین دلیل بهتر است ازطریق یک طرافی معتبر خرید خود را انجام دهید. اوکی اکسچنج یکی از معتبر‌ترین صرافی‌ها است که می‌توانید با اطمینان اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال بکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان لازم است به سایتwww.ok-ex.io مراجعه کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده